راهنمای خرید کفش پاشنه بلند

انتخاب و خرید یک جفت کفش شیک و در عین حال راحت شاید یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای هر خانمی باشد به خصوص که این انتخاب در مورد کفش پاشنه بلند سخت‌تر هم می‌شود. این‌که چطور یک کفش پاشنه بلند شیک انتخاب کنید که در عین حال به اندازه‌ی کافی راحت باشد، نیاز به دانستن قوانین ساده‌ای دارد که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

اگرچه خرید کفش مجلسی و پاشنه بلند ، همیشه کمی سخت‌تر است اما گاهی کفش‌هایی مثل کفش بدون پاشنه یا لژدار که شما فکر می‌کنید حتما کفش‌های راحتی هستند، در نهایت می‌توانند حتی از پاشنه بلندها هم آزاردهنده‌تر باشند.

پیش از خرید

حتی بهترین فرشته‌های قصه هم نمی‌توانند پوشیدن کفش‌های شیشه‌ایی را راحت کنند. بنابراین، انتخاب کفش مناسب ضروریست. مشروط بر آنکه در این موارد دقت کنید:

سبک کفش

جراحان پا معتقدند کفش‌های پاشنه ۵ سانتی یا کم‌تر بپوشید. پاشنه‌های خیلی بلند پای شما را به سمت جلو متمایل می‌کنند، فشار زیادی به پاشنه‌ی پا وارد می‌کنند و فشار بیشتر بالطبع درد بیشتر را فراهم کرده و احتمال جراحات را افزایش می‌دهد. من به شخصه پی بردم که پاشنه‌های ۷.۵ سانتی هم ضرری ندارد اما معتقدم اگر علاوه بر پاشنه، پنجه‌ی کفش نیز کمی لژدار باشد، بهتر است چون پنجه‌ها در شیب قرار نمی‌گیرند. سبک‌های که دارای بندهای T مانند هستند از مزایای فراوانی برخوردارند، زیرا از تغییر جهت پا به سمت جلو جلوگیری می‌کنند. در آخر نیز مطمئن شوید که پاشنه‌ی کفش عمود بر زمین باشد و نه مورب.

راهنمای خرید کفش پاشنه بلند

انعطاف پذیری کفش را در نظر بگیرید

با یک دست، پاشنه را نگه دارید و با دست دیگر پنجه کفش را. سپس کفش را خم کنید، تنها جایی از کفش که باید به خوبی انعطاف‌پذیر بوده و خم شود قسمت ابتدای پنجه کفش است، یعنی قسمتی که کفش برای رسیدن به پنجه کمی باریک می‌شود. انعطاف‌پذیری بیش از اندازه‌ی کفش نیز مناسب نیست. اگر کفش را درست مثل یک حوله می‌توانید تا کنید، این کفش به اندازه‌ی لازم نمی‌تواند از پا محافظت کند.

یک جفت کفش مجلسی زنانه را برای چه مدتی می‌پوشید؟

در نظر داشته باشید که کفش پاشنه بلند یا کفش مجلسی را برای چه مدتی به پا خواهید داشت. اگر قرار است ساعات طولانی‌تری از روز را با چنین کفشی قدم بزنید و با آن مسافت زیادی را طی کنید یا قرار نیست جایی برای نشستن داشته باشید، بهتر است هنگام خرید کفش مجلسی، پاشنه‌های نازک را انتخاب نکنید و سراغ کفش‌های پاشنه‌داری بروید که برای ایستادن و قدم زدن در آن احساس راحتی می‌کنید، این کفش‌ها معمولا پاشنه پهن‌تری دارند.

خرید کفش پاشنه بلند

سایز و قالب

آخرین باری که پای خود را اندازه گرفتید، چه زمانی بود؟ اگر در کودکی بوده یا چاق‌تر یا لاغرتر شده‌اید و یا اگر اصلا به یاد ندارید، پس زمان آن فرا رسیده تا دوباره سایز آنها را اندازه بگیرید. چنانچه بسیار کوچک باشند، کفش به خوبی در قوس پا نمی‌خوابد. چنانچه بسیار بزرگ باشند پاها به جلو و عقب متمایل می‌شوند. در فروشگاه کمی قدم بزنید. بهترین کفش‌ها، کفش‌هایی هستند که پای شما به طرز مطلوبی در خود جای می‌دهند و در قوس کف پا می‌خوابند. بالطبع صدمه‌ایی نیز به پا وارد نمی‌کنند.

پس از خرید

همواره پیش از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلندم، چند نکته‌ی کوچک را تعدیل می‌کنم:

سر بودن کفش را بگیرید: چرا طراحان از موادی که موجب سر و لغزنده شدن کف کفش می‌شود، استفادده می‌کنند؟ برای مهار گرد و غبار، اما من از پدهای غیرلغزنده در ته کفشم استفاده می‌کنم. هم تعمیرکاران کفش می‌توانند آنها را به ته کفشتان وصل کنند و هم خودتان می‌توانید برخی از نمونه‌ پدهای غیر لغزان را داروخانه تهیه کنید. اگر آنها را به تعمیرکار کفش می‌سپارید، من پیشنهاد می‌کنم از او بخواهید تا کائوچوی ته پاشنه را با یک نوع پلاستیکی تعویض کند.

راهنمای کفش پاشنه بلند

به جای کفش تخت به فکر خرید کفش پاشنه دار باشید!

در واقع هیچ چیزی بیشتر از یک کفش تخت برای پا مضر نیست.شاید فکرش را نکنید اما یک کفش مناسب پاشنه دار، از یک جفت کفش تخت بهتر است. در واقع هیچ چیزی بیشتر از یک کفش تخت برای پا مضر نیست. بهتر است یک کفش پاشنه یک‌سره یا همان لژدار یا کفش زنانه با پاشنه استاندارد را برای استفاده در تمام طول روز انتخاب کرده و کفش‌های تخت و بدون پاشنه را برای گردش در کنار ساحل یا رفتن به یک فروشگاه نزدیکی خانه بگذارید.

چند نکته :

1: اطمینان حاصل کنید که سایز کفش مناسب را انتخاب کردید. بر روی ورقه ای کاغذ بایستید و اطراف کفشتان را خط بکشید، سپس گرداگرد پای بدون کفش و برهنه خود را خط بکشید. ممکن است دریابید که بخش هایی از پای شما از کفش پهنتر و عریض تر است. معمولا فروشنده به شما می گوید که کفشی که اندکی تنگ است، با پوشیدن بهتر می شود، اما اگر کفشی در مغازه اندازه پای شما نیست، بهتر است آن را نخرید.
مطمئن شوید که قوس کفش اندازه پای شما است.

2: به دنبال کفش هایی باشید که بندهای آن دور ساق پایتان بپیچد تا پشتیبان و تکیه گاهی را برای پای شما فراهم کند.

3: پاشنه کفش خود را خردمندانه انتخاب کنید. واضح است که کفشی با پاشنه نیم اینچی (۱٫۲ سانتی متر) راحت تر خواهد بود، اما ممکن است که مانند کفش تخت و بدون پاشنه به نظر برسد. کفش هایی که پاشنه گوه ای و پاشنه یکدست لژدار دارند، بسیار خوب است زیرا از آنچه که واقعا هستند، بلندتر به نظر می رسند؛ هرچه پاشنه عریض تر و پهن تر باشد، بهتر است، زیرا باعث تعادل بیشتر می شود.

کفش پاشنه بلند

4: از پوشیدن پاشنه های تیز نوکدار خودداری کنید؛ فشاری که این نوع کفش ها بر روی پنجه پای شما وارد می کند، باعث فشار به ناخن های پا و صدمه رساندن به ریشه و اصل ناخن می شود که می تواند موجب تغییر رنگ ناخوشایند ناخن های پا شود.

5: کفش پاشنه بلند را در طول روز یا شب بپوشید، اما هرگز به طور مداوم در سرتاسر روز و شب از آن استفاده نکنید. انجمن متخصصین حفاظت از پا و پزشکان متخصص پا توصیه می کنند که پا تا آنجایی که ممکن است، باید کشیده و راحت باشد.
کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

پد کفِ پا استفاده کنید

من پدهای مخصوص خودم را درون هر کفشی که می‌پوشم، البته بسته به سایز کفش، جای می‌دهم. یکی از این‌ موارد مناسب شماست: یک پد بسیار نازک دور قوس پاشنه با قوسی ملایم( اگر به حمایت قوس پا نیاز دارید)، بالشتک پاشنه( برای درد پاشنه) یا پد جلوی پا( اگر پای شما به سمت جلو کشیده می‌شود) تهیه کنید. پد جلوی پا را زیر پاشنه نیز می‌توانید قرار دهید (برای جلوگیری از حرکت پا در کفش). هم می‌توانید از یک متخصص بیماری‌های مربوط به پا کمک بگیرید و یا می‌توانید مانند من این پدها را از داروخانه یا به صورت آن‌لاین تهیه کنید.

و اما بحث ساق‌ها! داشتن ساق‌های قوی تعادل شما را افزایش و احتمال افتادن یا گسترش درد پشت و زانوها را کاهش می‌دهد. چنانچه دائما کفش‌های پاشنه بلند می‌پوشید، این تمرین‌ها را بخشی از ورزش روزانه‌ی خود قرار دهید:

Single-leg balance

Lunges

Squats

Lateral tube walks

Ease Aches With Daily Stretches

Tight Calves

چنانچه پس از یک روز طولانی پوشیدنِ کفش‌های پاشنه بلند، دردی را در پاشنه تجربه نمودید، بدانید که احتمالا ناشی از سفت شدن عضلات ساق پاست.

راه حل: هر از گاهی کفش‌های پاشنه بلند خود را دربیاورید و پاهای خود را خم کنید تا عضلات سفت شده، کشیده و نرم شوند.

درد پاشنه

چنانچه دردی تیز با حس سوزش را در پاهای خود احساس نمودید، احتمالا دچار التهاب کف پا شده‌اید که ناشی کفش نامناسب است.

راه حل: به پاهای خود ماساژ توپ تنیس بدهید. توپ تنیس را روی زمین گذاشته و پای خود را روی آن قرار داده و به عقب و جلو ببرید تا دردهای ناشی از التهاب کف پا التیام یابند. اگر کفش‌هایتان مناسب نیستند، کفش جدید بخرید!

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است