راهنمای خرید کلاه گیس

در این مطلب قصد داریم تمامی اطلاعات مربوط به کلاه گیس های زنانه اعم از جنس های مختلف ،مدل های مو ،ریشه و اصالت کلاه گیس و … را در اختیار شما قرار دهیم سپس یک راهنمای خرید از انواع مختلف آن را ارائه کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید .

در ابتدا با اطلاعاتی کلی و جالب در مورد کلاه گیس شروع میکنیم .کلاه گیس ها ریشه ای بسیار باستانی و قدیمی دارند به طوری که قدیمی ترین کلاه گیس در حال حاضر در موزه بریتانیا قرار دارد و سن آن بیش از 3000 سال تخمین زده شده است !کلاه گیس ها را تقریبا میتوان در دوره مصر باستان ،یونان و روم یکی از ملزومات آرایشی پرکاربرد دانست .اصل واژه کلاه گیس از واژه انگلیسی (periwig) مشتق شده است ،پرویگ ها در واقع موهای مصنوعی بودند که در بریتانیا وکیل مدافعان به سر میکردند و جزئی از ملزومات لباس فرم آنان در گذشته بوده است .همچنین یکی از آیین یهودیت ارتودوکیس در گذشته که برای زنان اجباری بوده ،تراشیدن کل موها و استفاده از کلاه گیس بوده است .در واقع زنان هودی ارتودوکس پس از ازدواج میبایست تمامی موهای خود را تراشیده و از کلاه گیس استفاده میکردند .با تمام موارد گفته شده میتوان دریافت که کلاه گیس ها تنها متعلق به چند دهه یا چند صده ی اخیر نیستند و پیشینه ای باستانی دارند .کلاه گیس ها در گذشته از کنف هندی ساخته میشدند تا به نوعی با سر کردن آنها بتوان موهای طبیعی را تداعی کرد ضمن اینکه این الیاف عموما مرغوبیت زیادی داشته و مقاوم بودند .

راهنمای خرید کلاه گیس

کلاه گیس های موجود در بازار جهانی در حال حاضر به دو صورت کلی یافت میشوند : 1 – کلاه گیس های طبیعی  2 – کلاه گیس با الیاف مصنوعی

1 – کلاه گیس های طبیعی : این نوع از کلاه گیس ها عموما برای مصارف روزانه و استفاده طولانی مدت مناسب تر هستند اما قیمت های بسیار بالایی داشته و برای تمامی افراد خرید این نوع کلاه گیس به راحتی امکان پذیر نیست .برای ساخت این نوع کلاه گیس ابتدا موهای چیده شده از سر انسان را طی فرایند های مختلفی ضد عفونی و تمییز کرده سپس به رنگ دلخواه در آورده و یا بدون رنگ کردن از آنها استفاده میکنند .در این گروه عموما کلاه گیس هایی با رنگ های طبیعی مانند قهوه ای ،مشکی ،عنابی و … یافت میشوند .

2 – کلاه گیس های مصنوعی : این نوع از کلاه گیس ها نسبت به نوع طبیعی مقرون به صرفه تر هستند و عموما ماندگاری بیشتری در گذر زمان دارند اما باید این نکته را در نظر گرفت که کلاه گیس های طبیعی ظاهری کاملا شبیه به موی طبیعی روی سر شما دارند ولی کلاه گیس های مصنوعی از جنس الیاف مصنوعی هستند و غالبا شبیه به موی انسان ساخته میشوند .این نوع از کلاه گیس ها دارای رنگ های فانتزی و مدل های بسیار متنوعی هستند .

علاوه بر این دسته بندی کلاه گیس ها در سه اندازه مختلف کوتاه ،متوسط و بلند همچنین نوع زنانه و مردانه قرار میگیرند که هر کدام در نوع خود تنوع بسیاری دارند .کلاه گیس های کوتاه حدودا اندازه ای تا روی گردن ،کلاه گیس های متوسط حدودا تا روی شانه و کمی پایین تر و کلاه گیس های بلند طولی حتی به اندازه 1 متر یا بیشتر دارند .کلاه گیس زنانه متناسب با اندازه و فیزیک کلی سر بانوان و کلاه گیس مردانه متناسب با سر آقایان طراحی شده است .

قبل از استفاده از کلاه گیس شما نیاز به یک کلاه طاسی دارید تا به خوبی موهای زیرین و سر شما را بپوشاند .کلاه طاسی هم به صورت جداگانه قابل خرید میباشد و هم در برخی محصولات به سورت رایگان در بسته بندی کلاه گیس موجود میباشد .

خرید کلاه گیس

هزینه‌ها

کلاه گیس‌ها ارزان نیستند. با اینحال اجازه ندهید که قیمت، تنها عامل تصمیم گیری برای شما در هنگام خرید یک کلاه گیس باشد. اگر برای تغییر ظاهرتان می‌خواهید کلاه گیس بگیرید، می‌توانید همیشه قیمت‌ها را مقایسه کنید تا بهترین خرید ممکن را انجام دهید. با اینحال اگر برای پنهان کردن ریزش موهایتان بخاطر یک وضعیت پزشکی یا شیمی درمانی به دنبال کلاه گیس هستید، پوشش بیمه‌ی درمانی‌تان را هم بررسی کنید. برخی از بیمه‌های درمانی، هزینه‌ی کلاه گیس‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند.

کیفیت و راحتی

چطور تشخیص دهید که آیا یک کلاه گیس از مواد با کیفیت ساخته شده یا نه؟ آنرا امتحان کنید! اگر احساس ناراحتی کردید، یعنی کلاه گیس خوش ساخت نیست، به همین راحتی! شما درهنگام پوشیدن یک کلاه گیس خوش ساخت باید احساس راحتی کنید. کلاه گیس باید از پارچه‌ی قابل تنفس ساخته شده باشد تا گرما بین پارچه و سرتان به دام نیفتد. کلاه گیس‌های با کیفیت، همچنین دوام بیشتری هم خواهند داشت، چون مواد بکار رفته در آنها بادوام‌تر هستند.

آیا تردید دارید که بین کلاه گیس‌های دست ساز یا ماشینی کدام یک را انتخاب کنید؟ اگر می‌خواهید به نتایج طبیعی دست یابید، کلاه گیس‌های دست ساز را انتخاب کنید. کلاه گیس‌های ماشینی ارزان‌تر از انواع دست ساز هستند، اما دومی، نتایج طبیعی‌تری به شما می‌دهد. همچنین کلاه گیس‌های دست ساز در هنگام پوشیدن، راحت تر از کلاه گیس‌های ماشینی هستند.

و اما درمورد اندازه‌ی سرپوش! باید بخوبی اندازه‌ی سرتان باشد. برای تعیین اندازه‌ی مناسب باید دور سرتان را اندازه بگیرید. از جلوی خط مو شروع کرده و به پشت گوش و سپس پشت گردنتان بروید. اندازه‌های کلاه از مغازه‌ای به مغازه دیگر متفاوت است. کلاه گیس‌های سفارشی دارای بهترین اندازه‌ها هستند.

راهنمای کلاه گیس

 

مراقبت و شستشوی کلاه گیس ها

طبیعتا کلاه گیس ها هم مانند موی طبیعی نیاز به شانه زدن و شستشو دارند اما در مورد این محصولات مراقبت و نگهداری کمی متفاوت با موی طبیعی سر است .کلاه گیس ها به ندرت نیاز به شستشو پیدا میکنند چرا که در زمان ساخت آنها یکی از مواردی که رعایت آن الزامی است مقاومت کلاه گیس در برابر ذرات آلودگی و گرد و غبار است .به طور میانگین هر کلاه گیس بسته به جنس (مصنوعی و یا طبیعی) هر 2 الی 6 ماه یکبار نیاز به شستشو خواهد داشت .برای شستن کلاه گیس ها باید به نکاتی که بر روی بروشور کالا درج شده ،در سایت مورد نظر ذکر شده و یا فروشنده به هنگام خرید به شما میگوید توجه نمایید .برخی از کلاه گیس ها چه از نوع مصنوعی و چه از نوع طبیعی مقاومت بالایی داشته و میتوانید برای شستن آنها از یک شامپوی حاوی نرم کننده و روغن های گیاهی استفاده کنید .اما در برخی دیگر شما تنها مجاز هستید که از شامپوهای مخصوص کلاه گیس استفاده نمایید تا آسیبی به بافت موها وارد نشود .کلاه گیس ها را به دلیل ظرافت و حساسیت بالا غالبا با آب ولرم مایل به سرد میشویند ،در صورتی که موها طبیعی باشند به ساقه آنها صدمه ای وارد نخواهد شد و در صورتی که مصنوعی باشند الیاف مو ها دچار کشیدگی و وز شدگی نخواهد شد .در مورد کلاه گیس های طبیعی عموما توصیه میشود بعد از شستشو با شامپو از یک نرم کننده ملایم استفاده کنید تا موها حالت خود را به خوبی حفظ کنند (در مورد کلاه گیس های مصنوعی اگر در توضیحات محصول ذکر شده باشد میتوانید از شامپوهای معمولی حاوی روغن استفاده کنید )

دقت داشته باشید که باید از شانه زدن کلاه گیس خود در حالت خیس جدا خودداری کنید چرا که اینکار صدمه ای جدی به آن وارد خواهد کرد .عموما بعد از شستشو توصیه میشود که آب اضافی را با فشار دادن ملایم موها و استفاده از یک پارچه کتانی بگیرید سپس آن را بر روی پایه مخصوص به خود در قسمتی که هوا جریان داشته باشد (نه در معرض باد و هوای آزاد) قرار دهید تا کاملا خشک شود .بعد از خشک شدن ابتدا با دست به موها حالت دهید سپس به آرامی با شانه مخصوص کلاه گیس موها را مرتب کنید .اگر هنگام شانه زدن به روش غیر اصولی اینکار را انجام دهید و یا از شانه نامرغوب استفاده کنید ممکن است آسیب جدی به موها وارد کنید .

کلاه گیس

کلاه گیس ها یک ویژگی جالب توجه دیگر نیز دارند و آن هم قابلیت تغییر مدل آنهاست .در صورتی که مدل فعلی کلاه گیس خود را دوست ندارید میتوانید آن را به یک آرایشگر بسپارید تا موها را کوتاه کرده ،حالت داده و به شما تحویل دهد .در حالت کلی نباید از محصولات آرایش مو مانند ژل ،اسپری حالت دهنده ،واکس مو و … استفاده کنید اما در این میان کلاه گیس هایی وجود دارند که بر روی آنها قرار دادن این مواد مشکلی ایجاد نکرده و بلامانع است (دقت داشته باشید که در توضیحات کلاه گیس شما ذکر شده باشد ) .در کل استفاده از سشوار ،اتوی مو ،فر کننده ها و … بر روی کلاه گیس مخصوصا از نوع طبیعی باعث آسیب رسیدن به آن میشود اما در صورتی که در قسمت توضیحات بروشور محصول ،سایت و یا گفته های فروشنده ذکر شده باشد که کلاه گیس شما نسبت به حرارت این دستگاه ها مقاوم است شما میتوانید بدون نگرانی از این وسایل حرارتی استفاده کنید .

و در آخر چه کلاه گیسی مناسب شماست ؟

اگر قصد خرید کلاه گیس دارید بهتر است به چند نکته توجه نمایید : 1 – کلاه گیس های طبیعی نسبت به نوع مصنوعی مراقبت های بیشتری را طلب میکنند 2 – کلاه گیس های طبیعی نسبت به نوع مصنوعی حساس تر هستند 3 – کلاه گیس های طبیعی قیمت بیشتری نسبت به نوع مصنوعی دارند 4 – کلاه گیس های مصنوعی عموما در برابر آلودگی و حوادث احتمالی مقاوم ترند 5 – کلاه گیس های مصنوعی قیمت بسیار مناسبی دارند 6 – با جستجو در برخی برندهای کلاه گیس مصنوعی متوجه خواهید شد که انواعی از آنها در برابر حرارت و محصولات حالت دهنده مو مقاوم هستند 7 – در خرید کلاه گیس باید به اندازه کلاه زیرین و بافت توری آن دقت داشته باشید تا موها و پوست سر شما در طول استفاده از آن آسیبی نبینند 8 – کلاه گیس های طبیعی با وجود اینکه قیمت بالایی دارند اما برای استفاده روزانه مناسب ترند و این در حالی است که کلاه گیس های مصنوعی هم بافتی سبک و راحت دارند اما در ظاهر با نوع طبیعی متفاوت اند

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است