راهنمای خرید کول پد لپ تاپ

یکی از اصلی ترین لوازم جانبی که بعد از فروش لپ تاپ به خریداران توصیه می شود ، خنک کننده لپ تاپ با نام انگلیسی محصول Cooling Pad کول پد می باشد .

وظیفه اصلی این وسیله ، خنک کردن سخت افزار لپ تاپ که در زیر آن قرار گرفته است ، می باشد . انتخاب کول پد برای لپ تاب بر خلاف دید همگانی اصلا آسان نیست و باید قبل از خرید به نکاتی دقت کنید که در ادامه به صورت کامل به آن اشاره میکنیم .

شرکت های تولید کننده زیادی مانند مایکروسافت ، دیپ کول ، لاجیتک و تسکو که همگی از شرکت های معتبر تولید کننده لوازم جانبی کامپیوتر می باشند ، کول پد لپ تاپ را در انواع مختلف در بازار عرضه کرده اند .

سعی کنید قبل از خرید کول پد به چند نکته دقت داشته باشید .

راهنمای خرید کول پد لپ تاپ

1. اول ،  با توجه به سایز لپ تاپ ، خنک کننده خریداری کنید . به هیچ وجه اگر لپ تاپ شما 15.6 اینچ می باشد خنک کننده 17 اینچ خریداری نکنید . بدلیل اینکه هر اینچ حدود 2.5 سانت می باشد که از کناره های لپ تاپ شما به بیرون زده و هنگام جابجایی هم ممکن است با مشکل مواجه شوید .

2. قبل از خرید کول پد ، نیاز پورت USB بر روی آن را بررسی کنید تا بعد از خرید با مشکلی مواجه نشوید .

3. تعداد فن های کول پد را در نظر بگیرید .  معمولا تمام Cooling Pad ها دارای 1 یا 2 فن کوچک با بزرگ می باشند که سرعت آنها بسته به شرکت تولید کننده می تواند متفاوت باشد .
4. خنک کننده باید دارای وزن متناسب با حمل کننده داشته باشد که موجب خستگی در طولانی مدت نشود ، پس اگر جزو کاربرانی هستید که خنک کننده خود را دائم جابجا می کنید از کول پدهای اسپیکر دار استفاده نکنید زیرا وزن آنها نسبت به بقیه خنک کننده ها بیشتر می باشد .

5. موردی که بسیار مهم است ، دقت به طراحی و امکانات کول پد می باشد به عنوان مثال کول پد های بزرگ برای حمل زیاد مناسب نیستند ، نکته حائز اهمیت دیگر این می باشد که اغلب خریداران به این نکته دقت نمی کنند که هنگام استفاده از کول پد یکی از پورت های USB آنها اشغال شده و امکان دارد به آن پورت نیاز داشته باشد پس بهترین کار خرید کول پدی با هاب USB می باشد .

گزینه دیگر خرید بهینه است ، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که خرید بهینه چیست ؟ به عنوان مثال شما می خواهید لوازم جانبی نوت بوک تهیه کنید که قطعا اسپیکر و ماوس جز اولین خریدها خواهد بود ، پس بهترین کار خرید کول پد هایی  می باشد که حاوی اسپیکر هستند اما به شرطی که نخواهید زیاد خنک کننده را جابجا کنید .

DeepCool M3

خرید کول پد لپ تاپ

کول پد DeepCool M3 گزینه بسیار مناسبی برای الترابوک ها است.این محصول برای لپ تاپ هایی تا سایز 15.6 اینچ کافی و مناسب است.در قسمت بالای این محصول،3 اسپیکر کار گذاری گشته است که می توان از آن برای تقویت صدای خروجی نیز بهره برد.یک فن 14 سانتی متری در قسمت وسط تعبیه گشته و پورتهای اتصال شامل گزینه های USB و صدا هستند.این محصول را می توان به حالت های تکی نیز استفاده کرد.به عبارت ساده،تنها از اسپیکر آن بهره برد.فن مورد نظر دارای سیستم کنترل است.بدین ترتیب دور فن از 700 الی 1100 دور در دقیقه،قابل تنظیم است.دو پورت USB نیز برای آن در نظر گرفته شده است.یک پنل آلومینیومی از اسپیکرهای محافظت می کند.

Green Hawk 1

راهنمای خرید کول پد

کمپانی گرین نیز دارای محصولات مناسب و با کیفیتی در این زمینه است.از جمله آنها می توان به کول پد Green Hawk 1 اشاره کرد. مهم‌ترین خصوصیت کول پد HAWK 1 همین است که شما قادر خواهید بود به راحتی آن را در کنار لپ‌تاپ و داخل کیف خود قرار دهید. پایه خنک کننده HAWK 1 دارای یک صفحه مشبک فلزی با سطح مقطع گسترده است که یک عدد فن 80 میلی‌متری باریک و کم صدا، وظیفه خنک کنندگی این سطح را برعهده دارد. این پایه کول پد برای استفاده در زیر لپ‌تاپ‌هایی با سایز کمتر از 15 اینچ طراحی و تولید شده است.این محصول تنها 650 گرم وزن دارد و سرعت فن آن از 2000 الی 25000 دور در دقیقه است.سیستم کابل کشی آسان این محصول نیز یک ویژگی مفید است.

TSCO TCLP 3080

راهنمای کول پد

کمپانی تسکو از جمله تولید کنندگان تجهیزات جانبی و قطعات وابسته به کامپیوتر است.محصول مورد نظر ما دارای ترکیبی از فلز و پلاستیک است که می تواند میزبان لپ تاپ هایی تا ابعاد 17 اینچ باشد.1 فن 120 میلی متری با توان 700 دور در دقیقه نیز برای آن طراحی شده است.4 نشانگر LED به همراه 2 درگاه USB نیز برای آن در نظر گرفته شده است.این فن نیروی خود را از طریق درگاه USB دریافت می کند.ویژگی ساده بودن پایه ها و کاهش استفاده از پلاستیک های اضافی در بدنه،استفاده از آن را بسیار آسان کرده است.

DEEPCOOL Multi Core X4

راهنمای کول پد لپ تاپ

اگر از لپ تاپ های گیمینگ،ایستگاه کاری و به طور کلی مدل های حرفه ای برخوردار هستید،یکی از برترین انتخاب ها در زمینه دفع حرارت بهتر از آنها،DEEPCOOL Multi Core X4 است.این محصول دارای آرایشی متشکل از 4 فن است.حداکثر نویز صوتی این محصول به 23 دسی بل رسیده و وزن آن نیز 745 گرم است.یک کلید آنالوگ به منظور تنظیم تعداد فن های روشن نیز بر روی آن تعبیه شده است.این محصول مجهز به چهار عدد فن 10 سانتی‌ متری است و سرعت فن ها به 1300 دور در دقیقه می رسد.این محصول برای لپ تاپ هایی تا اندازه 15.6 اینچ مناسب است.

DeepCool CoolPad N400

خرید کول پد

و باز هم دیپ کول.N400 یکی از پرفروش ترین کول پد های موجود در جهان است.این محصول برای لپ تاپ هایی تا ابعاد 15.6 اینچ مناسب بوده و از یک فن 14 سانتی متری بهره می برد.این فن می تواند تا 1000 دور در دقیقه نیز به فعالیت بپردازد.جنس بدنه از شبکه فلزی آلومینیومی جهت ایجاد خنک کنندگی بهتر ساخته شده است.این محصول به طراحی ضد لغزش مجهز است.

Cooler Master SF-17

کول پد

محصول مورد نظر،یکی از برترین کولرهای برند کولر مستر است.این محصول برای لپ تاپ هایی تا سایز 17 اینچ مناسب است.نزدیک به 2 کیلوگرم وزن خالص،آن را برای کاربردهای خانگی مناسب می سازد.1 عدد فن 180 میلی متری برای آن در نظر گرفته شده است که توان خود را از درگاه USB دریافت می کند.دور فن از 700 الی 1200 دور در دقیقه قابل تنظیم است.میزان نویز تولید شده توسط Cooler Master SF-17 بین 16 الی 21 دسی بل است.4 حالت ارتفاع نیز برای آن قابل تغییر بوده و LED هایی نیز در آن به کار گرفته شده است.4 درگاه USB و کلید پیچشی جهت افزایش و کاهش سرعت و خاموش و روشن کردن دستگاه نیز از جمله دیگر ویژگی های این محصول هستند.

Canyon CNR-NS01

کول پد با اسپیکر

و در نهایت یکی از محصولات حرفه ای در این دسته را معرفی می کنیم؛Canyon CNR-NS01 با وجود استفاده از تنها یک فن 80 میلی متری،توانایی بالایی در تهویه دارد.این محصول برای لپ تاپ هایی تا 17 اینچ مناسب بوده و قابلیت چرخش 360 پایه خنک کننده برای راحتی کاربر را داراست.این محصول دارای یک محفظه برای مخفی کردن کابل یو اس بی هنگام عدم استفاده و طراحی ارگونومیک برای قرارگیری لپ تاپ در زوایای دلخواه جهت کاستن از خستگی چشم ها و گردن است.این پایه 580 گرم وزن دارد و یکی انتخاب های ارگونومیک است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است