راهنمای خرید کیف لپ تاپ

برای خرید هر محصولی که تمایل خرید آن را دارید کسب اطلاعات از آن الزامی می باشد. به این معنا که اگر شما قصد دارید که یک کلا را به صورت آنلاین از اینترنت یا اینکه شخصا به فروشگاه مراجعه کنید باید ویژگی های استاندارد یک محصول را بدانید. خرید کیف لپ تاپ نیز به دلیل آنکه دارای قابلیت های مختلفی می باشد باید در خرید آن چندین نکته را عایت شود تا شما بتوانید خرید بی نقصی را داشته باشید.

سایز کیف لپ تاپ

اولین و مهمترین مورد سایز کیف لپ تاپ است. سایز لپ تاپ های استاندارد بین 8.9 اینچ تا 27 اینچ است. کیف لپ‌تاپ باید کمی بزرگ‌تر از لپ‌تاپ باشد تا کیف به راحتی درون آن جای بگیرد. اما اگر کیف خیلی بزرگ‌تر از لپ‌تاپ باشد، در هنگام راه رفتن، لپ‌تاپ درون کیف حرکت می‌کند و این امر ممکن است باعث آسیب آن شود.

جنس کیف لپ تاپ

جنس کیف لپ‌تاپ تاثیر زیادی در کیفیت و دوام آن دارد. معمولا کیف های لپ تاپ از جنس برزنت، چرم و یا طرح چرم هستند.
جنس کیف لپ‌تاپ نقش مهمی در کارکرد و کارآیی لپ‌تاپ دارد. رویه بیرونی لپ‌تاپ باید مقاوم و اغلب ضدآب باشد و لایه دورنی هم باید نرم و سبک و در عین حال مقاوم باشد.
برزنت به دلیل ضخامت و دوام بالا، برای همه مدل‌های کیف لپ‌تاپ مناسب است. کیف‌های چرم و طرح چرم هم برای کیف‌های رودوشی و رسمی مناسب هستند.

راهنمای خرید کیف لپ تاپ

وزن کم و همانند کوله پشتی باشد
ابتدا باید بدانید که کیف لپ تاپ به علت آنکه همواره شما آن را حمل خواهید کرد باید وزن متعادل و خاصی را دارا باشد. بهترین توصیه آن است که شبیه به کوله پشتی باشد و بتوانید به راحتی آن را حمل کنید. اگر شما دانشجو می باشید و همواره باید نوت بوک خود را با خود حمل کنید ترجیحا از کوله پشتی لپ تاپ استفاده نمایید. علت آنکه ما پیشنهاد می کنیم از کوله پشتی استفاده کنید آن است که شما بعضا باید مسافت های طولانی را پیاده روی کنید و اگر کیف لپ تاپ شما معمولی باشد به یک طرف شانه شما فشار می آید و حتی موجب درد در این نوع از قسمت بدن ایحاد خواهد شد و علاوه بر آن دست شما برای کار کردن با گوشی موبایل و گرفتن اجسام دیگر نیز باز تر خواهد بود.

بندهای کیف لپ تاپ

کیف لپ تاپ باید حمل آن را برای ما آسان کند، نه اینکه خودش بر دوش ما باری اضافه کند. بندهای کیف در این زمینه نقش مهمی دارند. بنابراین هر کیف بندداری مناسب حمل لپ تاپ نیست.
بند کیف و کوله لپ‌تاپ باید پهن و از جنس اسفنج نرم و بادوام باشد. این باعث می‌شود وزن لپ‌تاپ به شانه‌ها و کمر فشار کمتری وارد کند. طول بندها باید قابل تغییر باشد تا بتوان آن را بر اساس قد فرد تنظیم کرد.
کیف لپ‌تاپ باید یک دسته کوچک داشته باشد تا در جاهایی مثل فرودگاه و ترمینال، بتوان آن را مانند کیف دستی حمل کرد. البته اگر زیاد سفر می‌کنید، می‌توانید از کیف‌های لپ‌تاپ سفری استفاده کنید. این کیف‌ها یک دسته کشویی در بالا و ۲ چرخ کوچک در زیر کیف دارند و مانند چمدان حمل می‌شوند.
البته برای آن دسته از افرادی که پیوسته در سفرند، کیف های لپ تاپ مسافرتی  انتخاب مناسبتری است. این کیفها با یک دسته کشویی در بالا و 2 چرخ کوچک در پایین و در واقع مانند چمدان عمل میکنند.

کیف لپ تاپ

قابلیت تبدیل پذیری

کیف لپ تاپ برای حمل این دستگاه طراحی شده است ولی در صورتی که شما بخواهید از آن برای حمل دیگر وسایل یا کتاب به همراه لپ تاپ استفاده کنید، آیا جوابگو است؟ دانشجویان و کارمندان باید کیف لپ تاپی را انتخاب کنند که کارایی بسیار زیادی را داشته باشد و بتوان از آن برای حمل کتاب و وسایل مختلف استفاده نمود.

دارای استقامت بالا و ضربه گیر باشد

کیف لپ تاپ شما اگر دارای استقامت و ضربه گیر نباشد با یک کیف عادی هیچ فرقی ندارد. معمولا کیف های این چنینی دارای ضربه گیر های بسیار خوبی در درون کیف می باشد و باعث می شود که از آسیب رسیدن به لپ تاپ و نوت بوک شما جلوگیری کند. دقت کنید که نوع ضربه گیر به نوع کیف و جنس آن بستگی دارد و همچنین ضربه گیر های معمولی دارای انعطاف پذیری کمتری می باشند.

کیفیت دوخت 

باید دقت داشته باشید که نوع نخ مورد استفاده در دوخت محصول تا چه اندازه محکم میباشد، آیا توانایی لازم برای حمل وسایل سنگینی همچون لپ تاپ برای کیف فراهم شده است؟ همچنین باید دقت داشته باشید که نوع دوخت و تعداد گره در هر سانتی متر نیز دارای اهمیت بسیار زیادی میباشد.

خرید کیف لپ تاپ

در نظر گرفتن سایز و وزن لپ تاپ

شما بایستی اندازه نوت بوک و لپ تاپ خود را بدانید و بعد به تهیه کیف بپردازید. اگر به اندازه ها توجه نکنید ممکن است نوت بوک یا تبلت شما کمی بزرگتر از کیف باشد و با فشار زیادی باید نوت بوک را وارد کیف کرد که به هر دو آسیب می رسد. بهترین توصیه ما در این زمینه آن است که موقع خرید کیف، لپ تاپ یا نوت بوک خود را به همراه داشته باشید و وقتی کیف را انتخاب کرده اید آن را در همان فروشگاه امتحان کنید و از نظر سایز آن را بسنجید. اگر آنلاین خریداری می کنید که بهتر است لپ تاپ و نوت بوک خود را اندازه گیری کنید و سپس اقدام به خریداری کنید چون کیف جزء لوازمی می باشد که برگشت آن به فروشگاه های آنلاین کمی دشوار است.

تعداد معدود و خاصی از کیف ها که قیمت های بالایی دارند، قابلیت محافظت لپتاپ از میدان های الکتریکی را دارند. این قابلیت می تواند لپتاپ را از شوک الکتریکی عادی و کوچک که می تواند بر روی لپتاپ اثرات منفی بگذارد، محفوظ نگه دارد. اگر مایل به خرید کیف های گران قیمت هستید، این دسته از کیف ها نیز مد نظر قرار دهید.

سعی نکنید که کیفی ارزان قیمت و بی کیفیت بخرید. لپتاپ خود را فدای قیمت های ارزان کیف های چینی نکنید. باید بدانید که کیف جزو وسایل تجملی و اضافی لپتاپ نیست و مهمترین وسیله بعد از شارژر، برای لپتاپ است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است