راهنمای خرید MP3 Player

مگر خرید MP3 Player هم نیاز به راهنما دارد؟ هنگام خرید که فرا برسد متوجه میشوید که ماجرا سخت تر از چیزی است که فکر می کنید. امکانات متفاوت، سایز، رنگ، قیمت و… همه عوامل مهمی هستند که در خرید شما موثراند. علاوه بر این چه پخش کننده ای برای نیاز شما مناسب تر است؟ پاسخ تمام سوالات را در این مطلب پیدا می کنید. ‏

راهنمای خرید MP3 Player

MP3 Player ها کوچک و پرکاربرد هستند و شما برای گوش دادن به موسیقی یا صدای مورد نظرتان، مجبور نیستید وسیله بزرگی را با خود حمل کنید. علاوه بر این با گذشت زمان، حافظه این MP3 Player ها بزرگ تر و ابعاد آنها کوچک تر شده و قوی ترین و قدرتمند ترین آنها ابعاد خیلی بزرگی ندارند. اگر از مواردی که نام برده شده اطلاع دارید و MP3 Player خود را نیز انتخاب کرده اید، می توانید در قسمت نظرات همین مقاله، در مورد کیفیت این MP3 Player و تجربه کاربران دیگر در مورد آن سئوال کنید تا مطمئن شوید خریدی که قرار است داشته باشید رضایت شما را جلب می کند یا خیر.

راهنمای خرید MP3 Player

ابعاد ام پی تری پلیر در مقایسه با حجم آن

یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید MP3 Player باید به آن توجه کنید سایز آن است. اگر قصد دارید از Player خود، هنگام ورزش استفاده کنید، نوع کوچک آن برای شما مناسب تر است. مانند iPod Shuffle که تنها 9 گرم وزن دارد. البته این Player ها معمولا LCD برای نمایش شماره یا نام آهنگ ها ندارند و حافظه ذخیره سازی آنها نیز خیلی زیاد نیست. iPod Shuffle تنها 4 گیگابایت حافظه دارد و می تواند نزدیک به 1000 آهنگ را در حافظه خود ذخیره کند.

اگر فرد منظمی نیستید و همیشه وسایل خود را در کیف دستی یا اتاق خود گم می کنید بهتر است به فکر خرید Mp3 Player خیلی کوچک هم نباشید چون واقعا به دردسر خواهید افتاد.

مشاهده فایل های ویدئویی

در صورتی که حسابی اهل فیلم دیدن هستید و حتی از دیدن فیلم در صفحه نمایش های کوچک هم لذت می برید می توانید دستگاهی را انتخاب نمایید که علاوه بر دارا بودن سایز کافی برای حافظه از یک نمایشگر با ابعاد مناسب نیز برخوردار باشد. در این بخش پیشنهاد ما به شما iPod نسل چهارم است که می تواند برایتان مناسب باشد.

برای خرید Player چقدر هزینه می کنید

همانطور که می دانید میزان حجم Player  در کنار ابعاد و کیفیت نمایشگر آن ارتباط مستقیمی با قیمت آن دارد بنابراین بهتر است در ابتدای کار یک بودجه تقریبی برای خود تعیین نمایید تا از سردرگمی و پریشانی های بعدی تا حد زیادی جلوگیری نمایید.

راهنمای خرید MP3 Player

ضبط صدا:

به دلایلی سازندگان دستگاه پخش کننده MP3 اقدام به قراردادن ضبط کننده صدا بر روی دستگاه های خود می کنند.
.این کار با نصب میکروفون کوچکی بر روی دستگاه امکان پذیر می باشد. به این دستگاه ها دستگاه های خبر نگاری نیز گفته می شود. اگر فکر می کنید نیاز به چنین قابلیتی دارید هنگام خرید نسبت به وجود آن اطمینان حاصل کنید.اگر می خواهید از این قابلیت به صورت حرفه ای استفاده کنید باید به کیفیت و نوع میکروفن و همچنین فرمت صدای ضبط شده(MP3, WAV, WMA) نیز توجه داشته باشید.
استفاده از چنین دستگاهی برای کسانی که مایلند مطالب گفته شده توسط استاد یا بیان شده در کنفرانسی را ضبط کنند، بسیار مناسب است.

سازگاری

یکی از فاکتورهای مهم دیگر که در زمان خرید MP3 Player  باید به آن توجه نمایید، داستان سازگاری ابزار خریداری شده با سیستم عامل رایانه شخصی شماست. به عنوان مثال در صورتی که از یک مک بوک برخوردار هستید بهتر است MP3 Player  انتخابی شما از نوع iPod باشد تا سازگاری کافی میان این دو ابزار برقرار گردد. البته در صورتی که سیستم عامل شما ویندوز است اصلا نیازی به نگرانی نیست چون اغلب دیوایس های موجود در بازار این سیستم عامل را ساپورت می کنند.

برای اطمینان از اینکه Player شما بیشتر فرمت های صوتی را پخش می کند، لیست فرمت های صوتی مختلف و اصلی را در ادامه عنوان کردیم تا هنگام خرید player این فرمت ها را بررسی کنید و مطمئن شوید Player شما بیشتر فرمت ها را پخش خواهد کرد.

  • AA
  • AAC
  • FLAC
  • MP3
  • MP3Pro
  • OGG
  • WAV/AIFF
  • WMA
خرید MP3 Player

فرمت فایل های تصویری:

فرمت های تصویری مختلفی وجود دارند. در این مورد نیز بهتر است هنگام انتخاب و خرید وسیله بررسی کنید که کدام فرمت ها توسط دستگاه پشتیبانی می شود. فرمت های تصویری عبارت اند از:

  •     MOV: QuickTime
  •     MP4: MPEG-4 Part 14
  •     M4V: MPEG-4 Part 14 ( استفاده می شودiTunesتوسط )
  •     H.264/AVC
  •     WMV: Windows Media Video
  •     MPEG-2: Moving Pictures Expert Group 2 file

کیفیت صدا ام پی تری پلیر

بررسی این مورد برای کاربرانی که قصد خرید Player دارند، ممکن نیست. مگر اینکه فروشنده از تمام Player ها یکی برای تست داشته باشد و شما یک آهنگ را در Player های مختلف و با یک هدفون گوش کنید. از آنجایی که این تست برای شما ممکن نیست به شما پیشنهاد می کنیم، یا در مورد Player با بهترین کیفیت صدا تحقیق کنید یا در بخش نظرات همین مقاله در مورد Player که بهترین کیفیت صدا را دارد، سئوال بفرمایید.

راهنمای خرید MP3 Player

عمرباتری Player چقدر باید باشد

اگر قصد دارید از عمر باتری Player مورد نظرتان مطلع شوید، باید هنگام خرید به mAh باتری دستگاه خود توجه کنید.

حافظه Mp3 Player ها

پیش تر MP3 Player ها از Hard Drive برای ذخیره سازی موزیک استفاده می کردند ولی با پیشرفت فناوری و کاهش قیمت حافظه ها، Player ها از فلش مموری برای ذخیره سازی استفاده کردند.

iPod Classic یکی از انوع player هایی است که حافظه زیادی بین پلیر های Hard Drive دارد.

ولی Flash Memory Mp3 Player که به آنها Solid State mp3 Player گفته می شود،  کم حافظه تر هستند .

مزیت Solid State ها نسبت به Player هایی که حافظه بالایی دارند، این است که عمر باتری بیشتری دارند.

اتصال به رادیو، اینترنت و بلوتوث

از قابلیت های جالب دیگری یک پلیر می تواند به آن مجهز شود امکان پخش مستقیم از رادیو و ضبط همزمان آن است. در صورتی که به شنیدن رادیو علاقه دارید حتما در زمان خرید این فاکتور را در نظر بگیرید. همچنین می توانید به عنوان یک آیتم تکمیلی به قابلیت اتصال پلیر به صورت بی سیم به شبکه اینترنت نیز دقت نمایید. تعداد کمی از MP3 Player ها نیز مانند iPod Touch به صورت بی سیم به اینترنت متصل می شوند.

بعضی از Player ها نیز مانند YP-Tp سامسونگ از تکنولوژی بلوتوث بهره می برند و شما می توانید با هدفون بی سیم با Player ارتباط برقرار کرده و به آهنگ ها گوش دهید

راهنمای خرید ام پی تری پلیر

نحوه اتصال دستگاه به کامپیوتر:

دستگاه های پخش MP3 معمولا از ارتباط USB، USB 2.0 یا پورت FireWire برای اتصال استفاده می کنند.سرعت انتقال فایل صوتی از طریق USB 2.0 یا FireWire دوبرابر این سرعت در ارتباط USB است. البته باید توجه داشت که ارتباط FireWire عمدتا در کامپیوتر های مکنتاش استفاده می شود. دستگاه های پیشرفته و مدل بالا دارای قابلیت Wi-Fi داخلی هستند که امکان خرید و تهیه آهنگ به صورت آنلاین بر روی اینترنت را برای شما فراهم می کند.
برخی از مدل ها از USB سرخود برای اتصال به کامپیوتر استفاده می کنند. مزیت این مدل ها عدم نیاز به حمل کابل و نیز سرعت عمل در هنگام استفاده از دستگاه به عنوان فلش مموری است.

جمع بندی:

در نهایت مهمترین نکته برای در نظر گرفتن این است که چه چیزی شما را در هنگام گوش دادن به آهنگ مورد علاقه تان قانع و خوشحال خواهد کرد. ممکن است یک دستگاه فانتزی برایتان جالب باشد ولی باید توجه داشت که نحوه استفاده از آن باید ساده باشد. سعی کنید قبل این که اقدام به خرج کردن پولتان نمایید ابتدا لیستی از آنچه از دستگاه خود می خواهید تهیه کرده و سپس با توجه به این لیست و توضیحات این راهنما و سایر اطلاعات اقدام به خرید آن نمایید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است