ستون الکساندر سنت پترزبورگ روسیه

اگر بخواهیم زیباترین و رویایی ترین شهرهای جهان را برای سفر نام ببریم حتما نام سنت پترزبورگ در میان این لیست خواهد بود . سنت پترزبورگ با قدمتی بیش از ۳ قرن در شمال غربی کشور پهناور روسیه واقع شده و دومین شهر بزرگ روسیه محسوب می گردد . این شهر دارای کاخ های مجلل و باشکوه ، موزه های دیدنی ، کلیساهای منحصر به فرد و … است و هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان می باشد . جاذبه های سنت پترزبورگ بسیار متنوع هستند . ستون الکساندر یکی از این جاذبه هاست .

ستون الکساندر سنت Alexander Column Saint Petersburg یادمانی به جای مانده از نیمه اول قرن نوزدهم میلادی است که با قرار گیری در میدان کاخ توسط ساختمان های تاریخی احاطه شده است . به گردشگران تور سنت پترزبورگ توصیه می گردد هنگام بازدید از میدان کاخ از این ستون عظیم و بلند نیز دیدن کنند .

 

 

ستون الکساندر سنت پترزبورگ 1

 

 

ویژگی ها و تاریخچه ستون الکساندر

ستون الکساندر یکی از بزرگترین سنگ گرانیت های یکپارچه در جهان به شمار می اید . این ستون بلند و با عظمت در وسط میدان کاخ سنت پترزبورگ قرار گرفته و حدود ۴۷ متر ارتفاع دارد . این ستون یادمانی تاریخی است که برای گرامیداشت و پاسداشت پیروزی روسیه بر ارتش ناپلئون فرانسه ساخته شده است . ستون الکساندر بین سال های ۱۸۳۰ تا ۱۸۳۴ میلادی توسط اوگوست دو مونفران ، طراح و معمار فرانسوی الاصل احداث شده است .

 

 

ستون الکساندر سنت پترزبورگ 2 1

 

 

 

نام این ستون از نام امپراتور الکساندر اول که از سال ۱۸۰۱ تا ۱۸۲۵ بر روسیه سلطنت کرده گرفته شده است . بر بالای این ستون تندیس یک فرشته با چهره ای شبیه به امپراتور الکساندر اول تعبیه شده است . این مجسمه توسط یک مجسمه ساز روسی به نام Boris Orlovsky ساخته شده است .

 

 

ستون الکساندر سنت پترزبورگ 3

 

 

 

سنگ گرانیت به کار رفته برای ساخت ستون الکساندر روسیه از فنلاند توسط دریا به سنت پترزبورگ منتقل شده است . این سنگ دارای ۳٫۵ متر قطر و ۲۵٫۴۵ مترطول بوده است . این ستون بدون کمک جرثقیل های مدرن و ماشین های مهندسی به مکان کنونی آورده شده و در این محل نصب شده است . ستون الکساندر با نمادهای شکوه نظامی توسط Giovanni Battista Scotti تزئین شده است . در سفر به سنت پترزبورگ بازدید از این بنا را از دست ندهید و در جریان بازدید از میدان کاخ و کاخ زمستانی سنت پترزبورگ – یکی از شعبات موزه آرمیتاژ روسیه – از این ستون شگفت انگیز و طراحی ها و مجسمه های فوق العاده اش دیدن کنید .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است