سوغات کشور تاجیکستان

سوغات کشور تاجیکستان
اگر تا به حال به تاجیکستان سفر کرده باشید، حتما میدانید که این کشور صنعت خاصی ندارد و فقط پنبه تولید می کند که شما میتوانید کت و کلاه های بسیار گرم تهیه کنید که و سالها از گرمای آن استفاده کنید.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با یکدیگر با سوغات کشور تاجیکستان آشنا بشیم .

سوغات تاجیکستان
جاذبه های گردشگری شهر شیراز از نگاه تصویر- آژانس عکس آرا

کشور تاجیکستان با اینکه صنعت ندارد ولی صنایع دستی آن سالهاست که برای توریست ها جالب توجه بوده، شما همچنین می توانید از صنایع دستی این کشور نیز استفاده کرده و سوغات تهیه نمایید.

البسه و پارچه

بانوان کشور تاجیکستان، با پارچه های رنگارنگ و با کیفیت خود لباس ها  و رومیزی های بسیاری زیبا تهیه میکنند. میتوان گفت اینکار توی خون آنهاست. رومیزی های گلدوزی شده با زیباترین طرح های یکی از سوغاتی ها بسیار جذاب این کشور است.البسه تاجیکستان

این رومیزی ها و پارچه ها قیمت مناسبی هم داشته و شما میتوانید به راحتی چند مدل از آنها را خریداری کنید. لباس های نیز از بهترین پارچه ها و با زیباترین طراحی های رنگارنگ دوخته می شوند.

گلدوزی های طلا

گلدوزی به تنهایی شاید برای بسیاری از توریست ها و گردشگران تور تاجیکستان جذاب نباشد، اما اگر گلدوزی با ظرافت و بافت آن از طلا باشد، توجه بسیاری از توریست ها به خود جلب میند. این گلدوزی ها مدل های معروفی هم دارند، مثل مدل خورشید، مدل موج، مدل چشم بلبل، مدل گل رز و … .

گلدوزی طلا در تاجیکستان

نه اینکه همه بافت گلدوزی ها از طلا باشد تنها ده تا بیست درصد از آن ها طلا می باشد.

اطلس (Atlas)

اطلس تاجیکستان 1

اطلس‌ها، لباس‌های محلی زیبا و از جنس ابریشمی هستند که برای مردان و زنان تاجیکی تهیه می‌شود و معمولا آنها را برای مهمانی‌ها و مجالس ویژه می‌پوشند. طرح و رنگ این لباس‌ها، سلیقه و هنرمندی تاجیکی‌ها را نشان می‌دهد. اگر به دنبال تهیه لباس‌های زیبا هستید، روی این اطلس‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید.

نجاری (duredgari)

نجاری تاجیکی 1

یکی دیگر از مشاغل تاجیکی‌ها که با آن سوغاتی‌های متنوعی تولید می‌کنند، نجاری است. حرفه‌ای که با چوب، زیبایی‌های فراوانی مانند جعبه جواهرات، عصا، فلوت، تابلو و… می‌سازند.

نان تاجیکی (nanpazi)

نان تاجیکی 1

یکی از میان وعده‌های تاجیکی که در سوپرمارکت‌ها و قنادی‌های شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان خواهید یافت، نان‌های تاجیکی است که یکی از انواع خوردنی‌های غذایی خوشمزه به حساب می‌آید. می‌توانید این نان‌ها را به میزان زیادی در تاجیکستان امتحان کنید و یا به عنوان سوغاتی به عزیزان خود هدیه دهید.

تندیس‌های تاریخی تاجیکستان

این تندیس‌ها، نمادی از مردم عادی و افراد مشهور و تاریخی تاجیکستان است که به راحتی تاجیکستان را معرفی می‌کند.  این تندیس‌ها را از جنس سفال یا چوب می‌سازند و در هنگام خرید، باید به درستی بسته‌بندی شوند تا در هنگام حمل، شکسته نشوند.

حوله تاجیکستانی

حوله تاجیکستانی 1

هنگامی که نام این سوغاتی را بشنوید، به میزان زیادی تعجب خواهید کرد، چرا که این کالا را به میزان زیادی معمولی و حتی روزمره می‌دانید. اما باید بدانید حوله‌های تاجیکی، به دلیل الیاف به کار رفته در آن، محصول مرغوبی محسوب می‌شوند و می‌توانید برای تهیه هدیه یکی از آنها را انتخاب کنید.

 

چرم های زیبا 

چرم تاجیکستان 1

یکی از دلایلی که باعث شده کشور تاجیکستان از نظراقتصادی پیشرفت خوبی داشته باشد، چرم های این کشور است.کفش چرم سوغات تاجیکستانچرم های باکیفیت تاجیکستان بسیار مناسب برای تهیه کیف کفش بوده و میتوان گفت برای سوغاتی کمی گران بهاست. شاید بهتر باشد این سوغاتی را برای خودتان بیاورید.

ظرف سفالی

ظرف ها و مجسمه های زیبای سفالی ساخت تاجیکستان یکی از جالبترین سوغاتی های این کشور است. تمام مجسمه ها و ظروف سفالی بوسیله سازنده خود طراحی زیبا و رنگارنگ داشته و بسیار مقاوم هستند.ظروف سفالی تاجیکستانعلاوه بر این یکی از پرفروش ترین سوغات تاجیکستان است. این ظروف سفالی انواع بسیاری از گلدان، کاسه، فنجان و غیره دارد همینطور مجسمه ها و وسایل تزئینی.

مجسمه های رنگی 

مجسمه های چوبی یا سفالی نیز از بهترین سوغاتی های کشور تاجیکستان است. این مجسمه ها علاوه بر کیفیت خوب، طراحی و رنگ آمیزی بسیار جالب و زیبایی دارند که همه را به خود جذب می کند. قیمت آن نیز بسیار مناسب بوده و برای آوردن آن به مشکلی بر نمی خورید.

مجسمه تاجیکی

راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است