سوغات کشور تایلند

سوغات کشور تایلند
هر چیزی را می‌توان در تایلند با چانه و مذاکره خرید. ابتدا درخواست یک تخفیف برای شروع کار داشته باشید. مکان‌هایی که قیمت مقطوع دارند به شما چنین چیزی را اعلام می‌کنند تا بحثی نباشد (ولی اگر شما از مغازه خارج شوید، حتی در یک فروشگاه زنجیره‌ای، ممکن است با این کار بتوانید تخفیفی بگیرید). اول کمی دور و بر چرخ بزنید تا بتوانید ارزش چیزهایی که می‌خواهید بخرید را به دست آورید. اجازه دهید که فروشنده اولین پیشنهاد را بکند، سپس با یک قیمت معقولانه کمتر بپردازید (معمولاً کمتر از نصف قیمت اولیه‌ای که فروشنده تایلندی پیشنهاد می‌کند). همیشه شوخ طبعی خود را حفظ کنید، لطیفه بگویید و عجله نکنید. آماده خارج شدن از مغازه باشید یا خارج شوید. گاهی اوقات به همراه داشتن دوستی که هی لبه آستین شما را بکشد کمک کننده است. تخفیف‌های خوب با خریدهای کلی به دست می‌آید، ابتدا سر قیمت یک کالا چانه بزنید، سپس قیمت برای دوتا، سه تا و بیشتر را بپرسید.

ظروف مخصوص تایلند

ظروف مخصوص تایلند

ظرف چانگ لون

ظرف چانگ لون

چانگ لون نوعی ظرف مخصوص تایلندی است که با پخته شدن نارگیل در کوره ساخته می‌شود.

ظرف هوی چو

ظرف هوی چو

این ظرف از که یک نوع خاص خرچنگ ساخته می‌شوند، سوغاتی بسیار جذاب برای دوستان و آشنایانتان تلقی خواهد شد.

شیرینی خائو لام تایلند

خائو لام تایلند

خائو لام یک نوع شیرینی مخصوص تایلندی‌هاست که خمیرش، مخلوط شیره‌ی برنج، شکر و کرم نارگیل است و آن را در چوب‌های بامبو می‌پزند.

ابریشم و کتان در تایلند

ابریشم و کتان در تایلند

فروشگاه‌های فروش ابریشم زیادی در سرتاسر شهر بانکوک و دیگر نقاط پر گردشگر تایلند وجود دارد، در نواحی خرید و در لابی‌های هتل‌های بین‌المللی هم این فروشگاه‌ها را پیدا می‌کنید. محصولات سنتزی مکرراً به عنوان ابریشم فروخته می‌شوند و اگر شما در مورد پارچه خاصی شک دارید، یک نخ را امتحان کنید و آن را بسوزانید، ابریشم باید بویی نظیر پر یا موی سوخته بدهد. گاهی اوقات تنها تار است که سنتزی است چون یکنواخت‌تر و کار با آن آسان‌تر است. برای خرید ابریشم محل‌هایی نظیر کمپانی ابریشم جیم تامپسون، مشهورترین مرکز فروش ابریشم در شهر و بسیاری از مغازه‌ها در هتل‌ها را در خاطر داشته باشید.

جواهرات در تایلند

جواهرات در تایلند

یاقوت‌های کبود، یاقوت سرخ، لعل‌ها و زیرکن (سنگی شبیه الماس) همگی در تایلند استخراج می‌شوند و توسط هنرمندان تایلندی که در بین ماهرترین افراد جهان در این زمینه هستند، برش داده می‌شوند. کارهای انجام شده روی طلا و نقره دارای کیفیت بالایی هستند و قیمت مناسبی هم دارند. اگر شما سفارش خاصی دارید می‌توانید یک عکس یا طرحی از چیزی که دوست دارید را بیاورید و آن را برای شما بسازند. شما در هر گوشه شهر می‌توانید جواهر فروشی‌ها را پیدا کنید، ولی جاده ماهاسک خارج از سیلوم را برای اجناسی که به صورت عمده فروشی عرضه می‌شوند، امتحان کنید. در واقع خرید از تمامی نقاط سیلوم بسیار مطمئن است. موسسه آسیایی علوم جواهرشناسی (قرار گرفته در جاده سیلوم) مکانی مناسب برای تأیید کیفیت سنگ‌های برش داده شده (اگرچه نه به عنوان یک کارشناس) است.

فیل‌ها و مجسمه‌های بودا در تایلند

فیل ها و مجسمه های بودا در تایلند

فیل‌ها و مجسمه‌های بودا از نمادهای اصلی تایلند محسوب می‌شوند. شما می‌توانید آنها را در اشکال و اندازه‌های مختلف پیدا ببینید و خریداری کنید. نوع دیگری از سوغات فوق‌العاده مربوط به تابلو نقاشی فیل است که می‌توان آن را در سایزهای مختلف تهیه نمود، در واقع فیل نماد خوش شانسی برای تایلندی‌هاست.

ادویه تایلندی

ادویه تایلندی

ادویه تایلندی و غذاهای تایلند در سراسر جهان شناخته شده هستند. اگر شما علاقه مند به پخت غذاهای خوشمزه تایلندی در خانه هستید، حتماً ادویه جات، ترشی جات و سس اصل تایلندی را از این کشور تهیه کنید.

سوغاتی‌های جزیره پوکت

سوغات پوکت

مروارید، جواهرات میناکاری شده، ظروف مسی، زیورآلات و محصولات دریایی از مهم‌ترین سوغات جزیره زیبای پوکت هستند، مغازه‌های خوبی برای فروش سوغاتی در خیابان‌های راتسادا، فانگنیا، مونتری، یائووارات و تیلوک یوتیت وجود دارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است