سوغات کشور چین

سوغات کشور چین
سوغات چین همچون وسعت این کشور گستردگی و تنوع بسیاری دارد. چای چین، ابریشم چین، چاپستیک، یادگاری مائو، جواهرات چینی و بسیاری دیگر از سوغات‌هایی هستند که می‌توان آنها را از شهرهایی همچون پکن، شانگهای و گوانگجو به‌سادگی تهیه کرد. سوغات چین نیز از گوناگونی و گستردگی مستثنا نیست. در این مقاله به سوغات کشور چین می پردازیم.

پارچه های ابریشم 

ابریشم چینی

چین‌ها مخترعین پارچه ابریشم هستند. ابریشم چین به دلیل کیفیت عالی، رنگ و تنوع آن شهرتی جهانی دارد. در شهرهای هانگژو، سیچوان، سوژو و داندونگ  بهترین ابریشم‌های چین را تولید می‌شود. بسیاری از گردشگران خارجی ابریشم را بهترین سوغاتی چین می‌دانند.

چای

چای چینی

چای گیاه بومی چین و شمال هندوستان است. نام این گیاه در گویش چینی جنوبی چای و در گویش چینی شمالی به صورت تِی تلفظ می‌شد و هردو تلفظی از یک واژه یگانه در چین قدیم هستند. تقریباً در تمام زبان‌های دنیا این گیاه به یکی از این دو صورت تلفظ می‌شود. در چین صدها نوع چای وجود دارد و سنت ‌چای‌خوری قدمت بسیاری طولانی‌ای دارد. چینی‌ها در طول روز چندین بار چای می‌نوشنند. پنج نوع چای در چین وجود دارد : چای سبز، چای سیاه، چای معطر، چای اولانگ و چای بریک.

ظروف چینی

ظروف چینی

ظروف چینی اولین صنایع‌دستی‌ کشور چین بود که از طریق راه‌ابریشم به غربی‌ها معرفی شد. هنر چینی‌سازی در طول دوران مختلف تاریخی وسلسله‌های چین تغییرات زیادی داشته‌است. چینی‌ها در ساخت ظروف چینی و استفاده از مواداولیه‌ی با کیفیت در دنیا بی‌رقیب هستند. ژینگادژان شهر تاریخی فرهنگی چین به شهر ظروف چینی معروف شده‌است.

صنایع دستی

صنایع دستی چین

یک ضرب‌المثل قدیمی‌ ست که می‌گوید : « با صنایع‌دستی می‌توان از خلاقیات یک ملت آگاه شد.» با نگاه به صنایع‌دستی چینی‌ها متوجه می‌شویم که گویی آنها روح دارند. صنایع‌دستی چینی معمولاً با ظرافت و زیبایی خاصی درست می‌شوند. گلدوزی ، قاب عکس چوبی، گلدوزی رو پارچه ابریشم، کنده‌کاری و سفال‌گری از جمله این صنایع دستی هستند.

سنگ یشم

سنگ یشم چین

در فرهنگ چین ، سنگ یشم نماد زیبایی، اصالت ، کمال ، مانایی ، قدرت و نامیرایی ست. تاریخچه سنگ یشم در چین به ۴ قرن پیش باز می‌گردد. در گذشته استفاده از یشم نشانگر ثروت و شوکت هر کس بوده‌ و مردم اتاق‌ها را با آن تزیین می‌کردند.
چهار نوع یشم معروف چین عبارتند از :

  • یشم هتیان ِ شهر شیانژینگ
  • یشم شیو شهر شیویان
  • یشم دوشنا شهر نانیانگ در استان هنان
  • یشم فیروزه‌ای رنگ شهر هوبی

نقاشی

نقاشی چینی

نقاشی‌های چینی یکی از قدیمی‌ترین هنرهای پا برجای در دنیاست. بررسی نقاشی‌های چینی قرون گذشته تغییرات فرهنگی این کشور را به خوبی نشان می‌دهد.

خطاطی

خطاطی

خطاطی چینی نوع هنر به حساب می‌آید و خوشنویسان چینی دارای احترام زیادی در جامعه هستند. سبک‌های مختلفی در خطاطی چینی وجود دارد : اداری، چاپی، کارمندی، عادی، تندنویسی، نیمه شکسته و شکسته. گردشگران خارجی خطاطی چینی برروی انواع صنایع دستی را خیلی دوست دارند.

اشیای آنتیک و قدیمی

اشیای آنتیک و قدیمی

چین جزء چهار کشور بزرگ دوران باستان است. گردشگرانی که اشیا قدیمی را جمع می‌کنند ، چین برایشان مکان مناسبی است.

طب سنتی چین

طب سنتی چینی

طب سنتی چینی جزء لاینفک فرهنگ چین است. نقش طب سنتی چینی در سبک زندگی مردمان آن کشور بسیار قوی‌تر از طب سنتی کشورهای دیگر است.
اساس این طب روی گیاهان دارویی استوار است. هزاران گیاه در این طب مورد استفاده قرار می‌گیرد که برخی از آنها عبارتند از : ریشه تاج‌الملوک، کاملیا، کاین، خیار چینی، گل داودی، میوه توق ، دانه کرچک هندی ، زنجبیل، جینسینگ و.. توگرنتانگ (Tongrentang) پکن بزرگترین عطاری چین است.

ماسک

ماسک چینی

اپرا از محبوب‌ترین سرگرمی‌های چینی‌ها ست. ماسک در اپرای چینی به ویژه اپرای شهر پکن جایگاه ویژه‌ای دارد. ماسک‌های اپرا در اندازه‌های مختلف به عنوان سوغاتی به فروش می‌رسد.

نان چیکو تفریحی

نان چیکو تفریحی

اگر در خانواده‌ی خود فرد خردسالی دارید که دوست دارد با شمشیر سامورایی و نان‌چیکو بازی کند، این حقه‌ی بامزه می‌تواند هدیه‌ی مناسبی باشد. به یک مغازه‌ی محلی بروید و با اطمینان می‌توانید بگویید درحالی‌که در چین بوده‌اید این نان چیکو را خریداری کرده‌اید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است