شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه

ترکیه کشوری با رشد اقتصادی و توسعه بی نظیرش در زمینه علم و تکنولوژی توانسته است جایگاه شناخته شده ای در جهان به خود نسبت دهد . قرار گرفتن ترکیه در نقطه اتصال آسیا و اروپا خود دلیلی بر اهمیت استراتژیک این کشور در منطقه است . همجوار بودن این کشور با ایران یکی از امتیازات بزرگ برای ایرانیها و همچنین بورسیه تحصیلی ترکیه به شمار می رود .

دانشجویان ایرانی خیلی راحت و بدون چالش می توانند در ترکیه به تحصیل بپردازند . شما با مطالعه مزایا و معایب تحصیل در ترکیه به اهمیت تحصیل در ترکیه برای دانشجویان ایرانی بیشتر پی خواهید برد .

بهترین دانشگاه های ترکیه اغلب سالانه فراخوان هایی برای برای اعطای بورسیه تحصیلی ترکیه دارند که برای مدت محدودی اعلام و ثبت نام می شود . این اعلامیه ها شامل حال متقاضیان تحصیل رایگان در ترکیه از کشورهای مختلفی از جمله ایران می شود .

برای برخورداری از این شرایط شما باید از زمان ثبت نام و سایر شرایط آن آگاهی داشته باشید . در ادامه به جزئیات بورس تحصیلی ترکیه بیشتر اشاره می شود .

 

 

بورسیه تحصیلی ترکیه 1

 

 

انواع فرصت های بورسیه تحصیلی در ترکیه

کشور ترکیه نیز مانند سایر کشورها انواع مختلفی از کمک هزینه و بورسیه تحصیلی ترکیه را برای دانشجویان ارائه می دهد . برخی از بورسیه ها به طور کامل تمامی هزینه های دانشجو را پوشش می دهد و برخی از آنها بخشی از هزینه را پوشش می دهد . اینکه چه نوع بورسیه ای به دانشجو تعلق بگیرد به معیارهایی مانند نوع دانشگاه فارغ التحصیلی ، معدل و سوابق تحصیلی دانشجو مانند ارائه مقالات علمی و غیره بستگی دارد .

در سال های قبل فرصت های بورس تحصیلی در ترکیه بیشتر برای مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دسترس بود . خبر خوب برای دانشجویان این است که ترکیه از در سال ۲۰۱۸ اعطای بورسیه برای مقاطع کارشناسی را نیز در برنامه کاری خود قرار داد .

 

 

بورسیه تحصیلی ترکیه 2

 

 

 

محل اقامت دانشجویان دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه

دانشجویانی که موفق به دریافت کمک هزینه تحصیل در ترکیه می شوند ، علاوه بر اینکه از مزایای تحصیل رایگان در ترکیه بهره مند می شوند اما معمولا هزینه خوابگاه بر عهده خودشان می باشد . آندسته از دانشجویانی که بورسیه تحصیلی در ترکیه با شرایط پوشش کامل هزینه ها را در مقطع تحصیلات تکمیلی دریافت می کنند ، اغلب می توانند بدون پرداخت هزینه ها در خوابگاه های عمومی دولتی بمانند . چنانچه دانشجویی مایل به اقامت در خوابگاه های دانشگاه نباشند ، می توانند گزینه های مسکن دیگری را با هزینه های خود انتخاب کنند.

 

 

بورسیه تحصیلی ترکیه 3

 

 

 

شرایط اخذ بورس تحصیل در کشور ترکیه

  • سن داوطلبان نباید از سن ۲۱ سالگی برای مدرک کارشناسی ، ۳۰ ساله برای مدرک کارشناسی ارشد و ۳۵ ساله برای مدرک دکترا بیشتر باشند .
  • متقاضیانی که برای بورسیه تحصیلی ترکیه قبول می شوند باید در پایان سال تحصیلی فارغ التحصیل شوند یا تا زمان ثبت نام و شروع کلاس ها در ترکیه بتوانند فارغ التحصیل شوند .
  • داوطلبان باید معیارهای دانشگاه و اداره ای که انتخاب می کنند ، را برآورده کنند . در صورت درخواست دانشگاه یا سازمان ارائه دهنده بورسیه تحصیلی ترکیه ، داوطلبین باید اسناد لازم مانند نمرات SAT، TOEFL، DELF ، YOS و غیره را ارسال کنند . متقاضیانی که مدارک مورد نیاز را ارائه نمی دهند ، تقاضایشان برای بورس تحصیلی ترکیه مورد ارزیابی قرار نخواهند گرفت .
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است