شهرهای ارواح ایالات متحده امریکا

شهرهای ارواح ایالات متحده امریکا
وقتی اسم شهر ارواح به گوشتان می خورد، محله های جن زده به ذهنتان خطور می کند اما لولوخرخره این طور جاها زندگی نمی کند. شهرهای ارواح در آمریکا در واقع مکان هایی هستند که زمانی مسکونی بوده اند و بعد ناگهانی رها شده اند و هنوز هم غیرمسکونی مانده اند. در خصوص این که بر سر این مکان ها چه آمده (و چرا) هیچ نظر قطعی وجود ندارد اما این عدم اطلاع، به جذابیتشان می افزاید.

ریولایت (Rhyolite)، نوادا

ریولایت نوادا

ریولایت نوادا بار، دفعه بعد که به لاس وگاس سفر می کنید می تواند لرزه بر اندامتان بیندازید. این منطقه یکی از معروفترین شهرها و ۶ شهر ارواح در آمریکا است که زمانی منطقه معدن کاوی بال فراگ نام داشت زیرا یابندگان، به اشتباه تصور کرده بودند سنگ های سبز آنجا رگه های طلا است (خوب شد فهمیدند واقعا چیست). در سال ۱۹۰۵ این مکان ظرف فقط شش ماه از دو چادر تبدیل به مکانی با ۵۰۰۰ ساکن شد. در این برهه، شهر دارای ۵۰ کافه، ۱۶ رستوران و حتی یک حمام عمومی بود. مثل شهرهای دیگر، منابع طبیعی این منطقه نیز تمام شد، کسب و کارها کساد شد، و در سال ۱۹۱۴ برق آن هم قطع شد.برخی از سازه های اصلی آن هنوز پابرجاست و شهر دقیقا حال و هوای غرب وحشی دارد که با کاکتوس های اطرافش کامل می شود.

بودی (Bodie)، کالیفرنیا

بودی کالیفرنیا

بودی در کوه های سییرا نوادای شرقی (Eastern Sierra Nevada) در مرکز کالیفرنیا قرار دارد. در سال ۱۸۵۹ ویلیام بودی در نقطه ای که اکنون به پرتگاه بودی معروف شده، طلا استخراج کرد. خیلی زود حدود ۱۰ هزار نفر به این منطقه روانه شدند. این منطقه به شهر معدنی بزرگی تبدیل شد که پر از خانواده، دزد، مغازه دار، و غیره بود تا این که ادامه استخراج از معدن هزینه سرسام آوری پیدا کرد. هنوز حدود ۱۰۰ سازه از جمله کافه، خانه و آسیاب پابرجاست که می توانید ببینید. موقعی بود که در این شهر ۶۵ کافه، چند شیره کش خانه و حتی منطقه چراغ قرمز (فاحشه خانه) وجود داشت و شاید به همین خاطر باشد که می گویند این جا «زوال خلاف» است.

شهر نوادا، ایالت مونتانا

شهر نوادا، ایالت مونتانا

این شهر ارواح در جنوب غربی مونتانا از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۸ توسط خانواده بووی (Bovey) به شکوه قدیمش بازگشت و حالا شهر یک «موزه تاریخی زنده» است. اما در دهه ۱۸۶۰ یکی از دو مرکز بزرگ استخراج طلا در حوالی کوه های راکی بود (دیگری شهر خواهر خوانده آن یعنی ویرجینیا بود). سرعت رشد این شهر تا ۱۸۷۶ زیاد بود و شهر به سمت مراتع سرسبزتر گسترش می یافت. اکنون می توان به این شهر رفت و ساختمان های چوبی را در آن دید که گویی تازه ساخته شده اند (مثل آرایشگاه و سراجی). این مکان برای کل خانواده جذاب است و به ویژه کودکان در آن لذت می برند. کودکان می توانند در رود طلا «معدن کاوی» کنند و بزرگ ترین مجموعه دستگاه های موسیقی اتوماتیک را در سالن موسیقی شهر ببینند.

کنکات (Kennecott)، آلاسکا

کنکات آلاسکا

کنکات آلاسکا بیشتر به این می خورد که در سوئیس باشد تا آمریکا. تپه های سرسبز و قله های برف گرفته اش واقعا زیبا هستند و حدس بزنید چرا؟ این شهر متروکه در فاصله ۱۰۰ کیلومتری پارک ملی رنگل-سنت الیاس (Wrangell–St. Elias) واقعا از سوئیس بزرگ تر است. از سال ۱۹۱۱ تا ۱۹۳۸ این منطقه پر از آسیاب بود و حدود ۲۰۰ میلیون دلار سنگ معدنی مس استخراج می کرد (این منطقه پرطرفدار بود چون کارگرانش دستمزدی بالاتر از آسیاب های دیگر دریافت می کردند).  اما وقتی منابع طبیعی منطقه به اتمام رسید، معدنچی ها از شهر رفتند. ساختمان هایی که در شهر می بینید، مثل آسیابی که هنوز پابرجاست، با تور راهنمادار قابل گشتن و دیدن بیشتر است.

سنت المو (St. Elmo)، کلورادو

سنت المو کلورادو

سنت المو کلورادو در کوه های راکی در فاصله حدودا سه ساعته جنوب غربی دنور (Denver) واقع است. این منطقه زمانی معدن محبوبی بود و راه آهن از دهه ۱۸۷۰ تا ۱۹۲۲ در آن ایستگاه داشت که دو برابر به محبوبیتش اضافه می کرد. این محل در مقایسه با شهر ارواح دیگر، بسیار سالمتر مانده است. بسیاری از ساختمان های خیابان اصلی، از جمله یک مغازه که برای کسب و کار هنوز باز است، هنوز مالک خصوصی دارند و گویی دائم حال و هوا را حفظ می کنند. وقتی راه آهن آن در دهه ۱۹۲۰ تعطیل شد، طبق داستان ها فقط آنابل استارک، ساکن قدیمی سنت المو تا سال ۱۹۶۰ و زمان فوتش در شهر ماند (اما شایعه ها می گوید روح او از شهر بیرون نرفت).

ترلینگوا (Terlingua)، تگزاس

ترلینگوا تگزاس

شهر ارواح تگزاس نزدیک ریو گراند (Rio Grande) زمانی بابت استخراج جیوه در اوایل دهه ۱۹۰۰ معروف بود. اما وقتی نیاز به معدن کاهش یافت، کل جمعیت آن تا دهه ۱۹۴۰ آن جا را رها کردند (خانه های نیمه مخروبه و معدن های رو به تخریب هنوز هم آن جا هست). به دلیلی نامشخص، این منطقه در دهه ۱۹۷۰ دوباره احیا شد و اکنون محل برگزاری مسابقات غذاهای فلفل دار است. اگر به این شهر سرزدید حتما به رستوران و بار استارلایت تیاتر آن هم بروید (تنها مکان غذاخوردن در شهر همینجاست). اگر هم دنبال جای خواب می گردید، هتل بیگ بند بهترین (و تنها) گزینه است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است