شهرهای کشور ترکمنستان

شهرهای کشور ترکمنستان
ترکمنستان کشوری در آسیای میانه است. نام این کشور از زبان فارسی گرفته شده که به معنی سرزمین ترکمن‌هاست.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با شهرهای کشور ترکمنستان آشنا بشیم .

پایتخت این کشور عشق‌آباد است و این کشور تا سال 1991 این کشور بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود.
ترکمنستان از جنوب با افغانستان، از جنوب غربی با ایران، از شمال شرقی با ازبکستان، از شمال غربی با قزاقستان و از غرب با دریای خزر هم‌مرز است.
87 درصد از جمعیت این کشور مسلمان هستند. بر اساس آمارهای بین‌المللی ترکمنستان پنجمین کشور جهان از نظر سرعت رشد تولید ناخالص ملی است. همچنین این کشور از نظر مواد معدنی غنی است.

محدوده ترکمنستان اکنون سنگ قبر تعداد زیادی از امپراطوری های قدرتمند در دوره خود شان بوده است . پارت ها سلجوقیان و خواذین از جمله اینها می باشند اسکندر در زمان مبارزات انتخابی خود از قرن چهارم قبل از میلاد اقدام به فتح و نفوذ به کشورهای اسلامی نمود و تا قرن 10 تمامی این کشورها را فتح کرد.

تمامی جاذبه های این کشور در کویر و ویرانه های باستانی ان قرار دارد پایتخت آن عشق آباد می باشد که شهری بسیار مهم می باشد  بازارهای یکشنبه در این کشور بهترین زمان برای خرید فرش ترکمن می باشند مری شرق بهترین شهر ترکمنستان می باشد

ترکمنستان

این کشور دارای مساحت 488 هزار کیلومتر مربع می باشد و دارای 5.1 میلیون نفر جمعیت است پایتخت این کشور عشق آباد بوده و نوع حکومت آن جمهوری می باشد که در سال 1991 استقلال خود را از شوروی گرفته است

دین مردم ترکمنستان مسلمان ثنی می باشد که جمعیت کمی از آن دارای دین مسیحی ارتدوکس می باشند مردم این کشور دارای شیوه سوفی منشانه می باشند

زبان ترکمنستان :

زبان مردم ترکمنستان ترکمن می باشد که به ترکی آذری نزدیک است . دست خط مردم ترکمنستان در سال 1940 از لاتین به کریلک تغییر داده شده است

آب و هوای ترکمنستان :

ترکمنستان دارای آب و هوای قاره ای می باشد که دمای هوا بسیار متفاوت می باشد بین 46 درجه در تابستان تا -5 درجه در زمستان متغیر می باشد و بهترین فصل برای تور ترکمنستان بهار می باشد.

جغرافیای ترکمنستان :

حدوده کوپه داغ از امتداد مرزهای جنوب غربی آغاز که در کوه ریزه به ارتفاع ۲۹۱۲ متر می رسد و تا مرزهای جنوب شرقی در استانهای لباب و بَلخان و مرزهای ازبکستان ارتفاع رشته کوه کوپه داغ، کوه آرالان به ارتفاع ۱۸۸۰ متر ادامه دارد. از مهمترین رودخانه های ترکمنستان تجن، آمودریا و مرغاب بوده که از ارتفاعات کوپه داغ سرچشمه می گیرند. ترکمنستان دارای آب و هوای بیابانی نیمه گرمسیری بوده و عمدتاً خشک می باشد. فصل زمستان هوا معتدل و خشک بوده و بیشترین بارندگی در ماههای ژانویه و می اتفاق می افتد که بیشترین بارندگی در امتداد کوههای کوپه داغ صورت می پذیرد. طول خط ساحلی ترکمنستان در دریای خزر ۱۷۶۸ کیلومتر بوده و مهمترین بندر آن شهر ترکمن باشی(کراسنووُدْسْک) است.

ترکمنستان عشق آباد

ترکمنستان پنج استان دارد:

آخال

بالکان

داش‌حوض

لباب

مرو

وسیع‌ترین استان آن استان بالکان است و پرجمعیت‌ترین استان، مرو. شهرهای مهم این کشور عشق‌آباد، ترکمن‌باشی و داش‌حوض است.

“راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است