شهر آبیجان ساحل عاج

شهر آبیجان ساحل عاج

آبیجان (Abidjan) بزرگ‌ترین شهر و پایتخت پیشین کشور ساحل عاج است. این شهر سومین شهر بزرگ فرانسوی‌زبان پس از پاریس و کینشاسا به‌شمار می‌آید. آبیجان تا سال ۱۹۸۳ پایتخت ساحل عاج بود که از آن سال به بعد شهر یاموسوکرو به عنوان پایتخت این کشور انتخاب شد.

شهر ابیجان پایتخت اقتصادی ساحل عاج است که وسعتی به مساحت ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار کیلومتر مربع دارد. این شهر در سال ۲۰۱۴ جمعیتی معادل ۴/۷۰۷ میلیون نفر داشت که ۲۰درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌داد. مطالعه‌ای که توسط موسسه فناوری دانشگاه انتاریو (UOIT) انجام شد، نشان می‌دهد جمعیت ابیجان سالیانه ۲/۸۳ درصد رشد دارد. تراکم جمعیت در این شهر، ۸۵۷۸ نفر بر هر یک مایل مربع است. ابیجان، قطب اصلی صنعت و شهرنشینی کشور ساحل عاج است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از کالج دانشگاهی لندن، ۱۸ درصد از مشاغل ملی، ۵۲ درصد از مشاغل ثانویه و ثالث و ۵۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور در شهر ابیجان صورت می‌گیرد. همچنین کاکائو، نفت و گاز طبیعی از دیگر صنایعی هستند که چرخه‌ی اقتصاد ابیجان را یاری می‌کنند. این شهر پالایشگاهی هم برای پالایش نفت خام دارد. نفتی که در این شهر استخراج می‌شود، یا به کشورهای دیگر صادر می‌شود یا برای تولید محصولات نفتی در خود ابیجان پالایش می‌شود. با همه‌ی این مسائل، کودکانی که در پی جنگ‌های داخلی گذشته آواره شده‌اند و بدون والدین یا سرپرست در سطح شهر پرسه می‌زنند، از جمله مشکلات گریبان‌گیر ابی‌جان است.

 

شهر آبیجان ساحل عاج

 

جاذبه های گردشگری بندر آبیجان

در پارک ملی بانکو کمپ بزنید Banco National Park

پارک ملی بانکو در شمال شهر آبیجان قرار گرفته و هر دو گونه از گیاه و جانور را حفظ می کند. بیشترین قسمت از این منطقه حفاظت شده رادرختان جنگلی گرمسیری اشغال کرده اند. همین طور این پارک زیستگاه بسیاری از پرندگان است. ارزش تفریحی در این پراک بسیار بالاست و مسیرهای پیاده روی و همین طور اقامت برای کمپینگ نیز در آن تعبیه شده است.
این پارک عمدتا به عنوان یک مرکز تفریحی برای ساکنان شهر نیز به حساب می آید.

باغ گیاه شناسی Jardin botanique de Bingerville

اگر به کشف و آشنایی بیشتر با گیاهان، حشرات، خزندگان و پستانداران کوچک کشور ساحل عاج علاقه دارید، حتما در این باغ گردش کنید. این باغ در شهر آبیجان واقع شده است و شما را برای مشاهده گونه های مختلف درختان و گل ها و … دعوت می کند.

 

باغ گیاه شناسی کیوتو

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است