شهر آسونسیون پاراگوئه

شهر آسونسیون پاراگوئه

آسونسیون (به اسپانیایی: Asunción) پایتخت و بزرگترین شهر پاراگوئه است. این شهر ملقب به «مادر شهرها» است. ارتفاع این شهر از سطح دریا ۵۳ متر است. نام کامل این شهر در زبان اسپانیایی (Nuestra Señora Santa María de la Asunción) به معنی «روز معراج مریم مقدس به آسمان» است.

جمعیت آسونسیون در سال ۲۰۰۴ برابر با ۵۱۵٬۶۶۲ نفر و با احتساب محدوده پایتختی ۱٬۶۶۸٬۳۳۵ نفر بوده‌است. محدوده پایتختی آن تحت عنوان «آسونسیون بزرگ»، شامل شهرهای سن لورنزو، فرناندو دلامورا، لامباریه، لوکوئه، ماریانو لوکو آلونسو، نیمبی و ویلا الیزا است. آسونسیون در موقعیت جغرافیایی (-۲۵٫۲۶۶۷، -۵۷٫۶۶۶۷) قرار دارد.

این شهر مرکز حکومت، بندر اصلی و مرکز عمده صنعتی و فرهنگی کشور است. محصولات اصلی صنایع تولیدی شامل کفش افزار، منسوجات، و فراورده‌های تنباکو هستند.

اقلیم آسونسیون را می‌توان در بیشتر اوقات سال، گرم و مرطوب تشریح نمود. دمای متوسط شهر °۲۴ سلسیوس است. حداکثر دمای متوسط آن °۴/۲۹ سلسیوس و حداقل دمای متوسط آن c°۲/۱۹ می‌باشد. در سال ۲۰۰۲، تراز ثبت شده بارش آن ۱۴۲۰ میلیمتر بوده است. معمولا” اکتبر بیشترین بارش را به همراه دارد، در حالی که سپتامبر کمترین بارشها را دارد.

 

معبد ملی قهرمانان

 

آسونسیون در بین عرض جغرافیایی’۱۵ °۲۵ و ‘۲۰ °۲۰از عرض جنوبی و نیز بین نصف النهارهای ‘۴۰ °۵۷ و ‘۳۰ °۵۷ طول جغرافیایی غرب واقع شده‌است. این شهر در سمت چپ کرانه رود پاراگوئه قرار گرفته که شهر را در شمال غرب، از ناحیه غربی پاراگوئه و آرژانتین در بخش جنوبی شهر جدا می‌سازد. باقی نواحی شهر توسط بخش مرکزی احاطه می‌شود.

نرخ باسوادی ۹۵ درصدی این شهر در پاراگوئه بالاترین میزان می‌باشد. تعداد مدارس از سال ۱۹۸۲ تاکنون دوبرابر شده و در عین حال تعداد زیادی مشاغل برای معلمان ایجاد شده‌است. تعداد دانش آموزان در مقایسه با سال ۱۹۶۲، دوبرابر شده‌است.

دانشگاه‌های اصلی این شهر عبارت‌اند از: دانشگاه خصوصی کاتولیکا و U دانشگاه ناسیونال آسونسیون (دولتی)

دانشگاه کاتولیکا دارای یک کمپ کوچک در منطقه مرکزی شهر در کنار کلیسای اعظم و نیز یک کمپ بزرگ‌تر در محل اتصال شهر به لامباره است، در حالی که کمپ اصلی دانشگاه ناسیونال نزدیک محل اتصال شهر با سن لورنزو قرار دارد. همچنین شماری از دانشگاه‌های خصوصی کوچک‌تر نیز وجود دارند همچون دانشگاه آمریکانا، و دانشگاه خودگردان آسونسیون.

چون رود پاراگوئه در سمت راست آسونسیون واقع شده این شهر به عنوان پایانه رود در ناحیه مرکز شهر و درحومه ساجونیا محسوب می‌شود. ترابری عمومی بسیار سنگین بوده و از طریق اتوبوسهایی انجام می‌گیرد که در تمام نواحی شهر گردش دارند. پایانه اصلی اتوبوس برای مقاصد طولانی در خیابان جمهوری آرژانتین قرار داشته و سرویسهای اتوبوس آن تمام نواحی پاراگوئه نیز مسیرهای بین‌المللی به کشورهای نزدیک همچون آرژانتین، برزیل، بولیوی و اروگوئه را به یکدیگر متصل می‌نماید. آسونسیون در آسونسیون فرودگاه بین‌المللی سیلویو پتیروسی در شهر لوکو واقع شده‌است.

شهر موطن موزه گودوی و موزه ملی هنرهای زیبا (که شامل آثار قدیمی نقاشی قرن نوزدهم است)، و کلیسای لا انکارناسیون و کلیسای اعظم و و معبد ملی قهرمانان که نسخه کوچک‌تر آن لس اینوالیدز در پاریس بوده، می‌باشد که در آن بسیاری از قهرمانان ملی مدفون می‌باشند. دیگر نقاط دیدنی عبارت‌اند از قصر لوپز (کاخ ریاست جمهوری)، ساختمان قدیمی سنا (یک ساختمان جدید در سال ۲۰۰۳ در کنار مجلس کنگره احداث شد)، کلیسای اعظم مترو پولیتانا و خانه استقلال (یکی از نمونه‌های معدود معماری دوران استعماری برجای مانده در شهر).

کاله پالما خیابان اصلی در مرکز شهر است که ساختمانها، میادین، فروشگاه‌ها، رستورانها و کافه‌های تاریخی متعددی در آن قرار دارند. عمارات ” مانزانا دلاریورا ” در بخش مقابل کاخ ریاست جمهوری، یک سری از خانه‌های سنتی قدیمی هستند که به عنوان موزه و نمایشگاهی برای نشان دادن تکامل معماری شهر مرمت شده‌اند. ایستگاه قدیمی راه آهن هنوز قطارهای سابق خود را حفظ کرده که هم اکنون برای سفرهای جهانگردی به شهرهای لوکو و آرکوئیا استفاده می‌شوند (نگاه کنید به حمل و نقل ریلی در پاراگوئه).

آسونسیون نیز دارای پاساژهایی است که فروشگاه‌هایی با مشهورترین نشان‌ها (تجاری) در جهان می‌باشد. بزرگ‌ترین پاساژها عبارت‌اند از فروشگاه دل سولکه شامل یک واحد فروشگاهی به سبک Macys- style است؛ و نیز فروشگاه تک شعبه‌ای ماریسال لوپز، فروشگاه ویلا مورا که در بخش مرکزی شهر و نیز مرکزی تجاری که در پاساژ اگزلیور واقع شده‌است.

 

شهر آسونسیون پاراگوئه

 

کلیسای جامع آسونسیون | Asunción Cathedral

کلیسای جامع یا کلیسای بانوی ما ، کلیسایی است کاتولیک که در مرکز تاریخی پاراگوئه قرار دارد. آخرین بازسازی این کلیسا در دوران حکومت دون کارلوس آنتونیو لوپز در سال ۱۸۴۵ صورت گرفته است. محراب نقره ی این کلیسا معروفترین قسمت این بناست.

 

آسونسیون پاراگوئه

 

جاذبه های توریستی آسونسیون 

  1. موزه خانه استقلال (Casa de la Independencia Museum)
  2. معبد ملی قهرمانان (National Pantheon of the Heroes)
  3. کاخ لوپز (Palacio de los López)
  4. میدان اجتماع اروگوئه (Plaza Pública URUGUAYA)
  5. موزه بارو (Museo del Barro)
  6. ایستگاه مرکزی راه آهن (Central Railway Station)
  7. منطقه سیب ریورا (Manzana de la Rivera)
  8. موزه هنر مقدس (Museum of Sacred Art)
  9. موزه ملی هنرهای زیبای آسونسیون (Museo Nacional de Bellas Artes de Asunción)
  10. موزه خاطرات (Museo de las Memorias)
  11. موزه دکتر آندره باربرو (Museo Dr. Andrés Barbero)
  12. موزه صندلی های آسونسیون (Musa Museum of Chairs Asuncion)
  13. موزه گرافیتی دکتر آندره باربرو (Museo Etnográfico Doctor Andrés Barbero)
  14. منطقه میرادور (Mirador Ita Pyta Punta)
  15. موزه فوتبال آمریکای جنوبی (Museo del fudbol Sur Americno)
  16. برج ایکونو (Icono Tower)
  17. کلیسای جامع شهری معراج بانوی ما (Metropolitan Cathedral of Our Lady of the Assumption)
  18. تئاتر شهری (Mural Del Teatro Municipal)
  19. معبد ماسونی پالما (Masonic Temple Palma)
  20. هورنت سبز (Avispon Verde)
  21. موزه خوآن سینفوریانو بوگرین (Museum juan sinforiano bogarin)
  22. خانه تئاتر اد دلوس ریوس (Casa del Teatro Edda de los Rios)
  23. کلیسای جامع سنت لاورنس (St. Lawrence Cathedral)
  24. خانه آگوستو روآ باستوس (Casa Bicentenario Augusto Roa Bastos)
  25. مرکز همایش های ویلا مورا (Villa Morra Center Events)
  26. خانه موسیقی آگوستینو (Casa de la Musica “Agustion Pio Barrios)
  27. موزه خوزه آسونسیون فلورس (Museo José Asunción Flores)
  28. مرکز فرهنگ اسپانیایی خوآن د سالازار (Cultural Center of Spain Juan de Salazar)
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است