شهر آلبورگ دانمارک

شهر آلبورگ دانمارک

آلبورگ (به دانمارکی: Aalborg) شهری تاریخی و بندری صنعتی در شمال دانمارک است. تاریخش به حوالی ۱۰۰۰م می‌رسد و از کهن‌ترین شهرهای دانمارک شمرده می‌شود. این شهر در شمال یوت لاند جای دارد و دومین شهر بزرگ این شبه‌جزیره به‌شمار می‌رود.

 

دانشگاه آلبورگ

 

دانشگاه آلبورگ

دانشگاه آلبورگ چهارمین دانشگاه دانمارک که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان QS قرار گرفته است. دانشگاه آلبورگ (Aalborg University) با رتبه ۳۷۴ سال ۱۹۷۴ تاسیس شده و ۲۰,۵۶۵ دانشجو در آلبورگ در حال تحصیل‌اند. این دانشگاه سه شعبه دارد که اصلی‌ترین آن‌ها در شهر آلبورگ واقع شده است. دو شعبه دیگر در اسبجرگ (Esbjerg) و کپنهاگ قرار دارند. از سال ۲۰۰۷، این دانشگاه به چهار دانشکده تقسیم شده است: دانشکده علوم انسانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده مهندسی و علوم و دانشکده پزشکی. دانشگاه آلبورگ در میان دانشجویان بین‌المللی بسیار محبوب است و بیش از ۱۵ درصد دانشجویان این دانشگاه از خارج از دانمارک در این دانشگاه ثبت‌نام می‌کنند.

 

باغ‌وحش آلبورگ

 

باغ‌وحش آلبورگ

باغ‌وحش آلبورگ یک باغ‌وحش واقع در نزدیکی مرکز شهر آلبورگ، دانمارک است. هر ساله حدود ۳۷۵٬۰۰۰ مهمان از باغ‌وحش آلبورگ بازدید می‌کند. باغ وحش ۸ هکتار را پوشش می‌دهد و بیش از ۱٬۵۰۰ حیوان متعلق به ۱۲۶ گونه را نگه می‌دارد. در ورودی مجسمه دت گود کوپ (معامله خوب) از سال ۱۹۲۵ توسط هنرمند سی.جی. بونسن ساخته شده‌است. این مجسمه از یک کارخانه آبجوسازی به باغ‌وحش آلبورگ اهدا شد. باغ وحش در آوریل ۱۹۳۵ افتتاح شد. در طول دهه‌های اخیر، باغ‌وحش تأکید بیشتری بر حیات و حفظ طبیعت داشته و امروزه نقش عمده‌ای در پروژه‌های مختلف جهانی در حفاظت از حیوانات، پرورش، آموزش، پژوهش و تمرکز بر تجارت منصفانه ایفا می‌کند.

یک شبانه روز در آلبورگ

آلبورگ (Aalborg) شهری کوچک در دانمارک است و با 24 ساعت زمان می‌توان بخش بزرگی از فرهنگ شهر و همچنین اتمسفر جذاب و رنگی شهر را جذب کرد و با آن آشنا شد.

قبرستان آلمن کرک گارد

صبح

روز خود را با صرف یک صبحانه کامل یا یک فنجان قهوه داغ در یکی از کافه‌های صمیمی شهر آغاز کنید. کافه اسپیرت (Café Spiret) و کافه پنی لین (Café Penny Lane) قهوه‌های خوب و لذیذی را در کنار صبحانه یا میان‌وعده کاملی سرو می‌کنند و منوی غنی دارند. پس از اینکه صبحانه خود را میل کردید کمی به گردش در محیط‌های فرهنگی شهر بپردازید. موزه کانستن (Kunsten Museum) مقصد خوبی برای گردش فرهنگی شما خواهد بود. این موزه مطرح، آثار هنری مدرن هنرمندان محلی و بین‌المللی به صورت مداوم به نمایش درمی‌آورد و همیشه امکان پیدا کردن یک نمایشگاه هنری خوب وجود دارد. اگر روزی که شما به شهر سفر کرده‌اید آفتابی است و هوا خوب است، به قبرستان آلمن کرک‌گارد (Almen Kirkegard) سر بزنید. در این قبرستان اکثر شخصیت‌های معروف و بزرگ دانمارکی دفن شده‌اند. این قبرستان در کنار موزه کانستن قرار دارد و همچنین کنار قبرستان پارکی خوب با درختان زیبا ساخته شده و می‌توان ساعات خوبی را در این مکان به جذب آرامش پرداخت.

اسکله ساختمان اوتزون سنتر

بعدازظهر

به سمت اسکله آلبورگ حرکت کنید، این منطقه در طی چندین سال اخیر به شدت بازسازی شده و امروزه تبدیل به منطقه فرهنگی شهر شده است. در راه رسیدن به اسکله حواستان باشد که از خیابان یامفرو آن گید (Jomfru Ane Gade) عبور کنید. این خیابان پر از کافه‌ها و رستوران‌های مختلف است. اگر به دنبال جایی هستید که در آن توقف کنید و چیزی میل کنید مطمئنا این خیابان به شما کمک خواهد کرد.

در کنار اسکله ساختمان اوتزون سنتر (Utzon Center) قرار دارد. این ساختمان فوق‌العاده توسط معمار ساختمان اپرای سیدنی طراحی شده است. در طول سال این ساختمان میزبان فعالیت‌هایی همچون نمایشگاه‌های مختلف، کلاس‌ها و وورکشاپ‌های مختلف است؛ حتما پیش از رفتن به این ساختمان وبسایت آن‌ها را چک کنید تا از برنامه در حال اجرا مطلع شوید. همچنین افرادی که علاقه خاصی به معماری دارند پس از اوتزون سنتر حتما به خانه موسیقی (Musikkens Hus) نیز سر بزنند. پروژه ساخت این بنا در سال 2010 کلید خورد و سال 2014 به بهره‌برداری رسید. این ساختمان میزبان انواع و اقسام رویدادهای موسیقی است و کلاس‌هایی نیز در خود ساختمان برگزار می‌شود.

حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم که کمی در اسکله شهر قدم بزنید و اتمسفر زیبای شهر را جذب کنید. در یک غروب آفتاب لحظاتی زیبا و جذاب برای شما ایجاد خواهد شد. اگر حدودا 30 دقیقه از سوی خانه موسیقی پیاده‌روی کنید به لایت‌هاوس (The Lighthouse) خواهید رسید. لایت‌هاوس یک بازار غذای خیابانی است و غذاهای فوق‌العاده‌ای برای عرضه دارد. حدودا 16 غذای مختلف در لایت‌هاوس سرو می‌شود که می‌توانید با هزینه‌ای کم یک وعده خوب را در اینجا صرف کنید.

کافه دانمارک

شب

شب‌ها کافه‌های فراوانی در شهر وجود دارند که برخی نوشیدنی بهتری دارند و برخی اجازه سیگار کشیدن به شما خواهند داد. به همان خیابان یامفرو آن گید سر بزنید که در خود شهر آلبوگ به (خیابان) معروف است. اگر حوصله سر زدن به کافه‌ها را ندارید و می‌خواهید فقط گوشه‌ای یک نوشیدنی خوب پیدا کنید، نگران نباشید چون خیابان یامفرو آن گید همه جور انتخابی را برای شما آماده کرده است. می‌توانید به کافه‌های تیک اوی سر بزنید و آنجا یک نوشیدنی بخرید و از لحظات خود لذت ببرید. همچنین قیمت‌ها نیز مناسب است و گاهی در برخی کافه‌ها موسیقی زنده نیز اجرا می‌شود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است