شهر اشگولی در گرجستان

شهر اشگولی در گرجستان

اوشگولی (به گرجی: უშგული) مجموعه ای از چهار روستا در منطقهٔ سوانتی در گرجستان است. این مجموعه جزء میراث جهانی یونسکو و جاذبه‌های گردشگری گرجستان به شمار می‌آید. اوشگولی، مرتفع‌ترین سکونتگاه اروپا است. این مجموعه ۶ ماه از سال پوشیده از برف است و جاده‌های دسترسی به ان تقریباً بسته می‌شوند. جمعیت این مجموعه ۷۰ خانوار است.

اوشگولی مرتفع ترین روستای دارای سکنه در اروپا است که در منطقه سوانتی و در نزدیکی شهر متسیای گرجستان واقع شده است. در واقع اوشگولی مجموعه ای از چهار روستا می باشد که در آن حدود ۷۰ خانواده با جمعیتی در حدود ۲۵۰ نفر زندگی می کنند.

قدمت این منطقه تاریخی تقریبا بیش از ۲۰۰۰ سال است. این منطقه در تمامی ۶ ماه سرد پوشیده از برف است و در این ایام گاهی به دلیل بارش سنگین برف مسیر آن مسدود می شود اما ساکنین آن همیشه در آنجا حضور دارند و زندگی در این منطقه کوچک و باستانی همچنان جریان دارد.

این منطقه روستایی به دلیل قدمت تاریخی اش به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و از شهرت جهانی برخوردار است. اوشگولی در دره انگوری در ۲۰۰ کیلومتری شهر متسیا مرکز منطقه سوانتی واقع شده است. برای رفتن به این جاذبه توریستی زیبای روستایی باید از جاده ای کوهستانی حدودا ۳ ساعت رانندگی کنید و البته این جاده نیز خود یکی از زیبایی های سفر خواهد بود.

 

در جای جای این مسیر می توانید کلیساهای کوچک با نقاشی های دیواری بسیار قدیمی را ببینید. وجود یک فرد راهنما برای بردن شما به این منطقه کوهستانی ضروری است.

 

دهکده های تاریخی اوشگولی

 

سوانتی در شمال غربی کشور گرجستان قرار گرفته و یکی از بکرترین مناطق این کشور است. این منطقه توریستی علاوه بر وجود ابنیه تاریخی قرون وسطایی دارای مناظری با طبیعتی کوهستانی و کوه هایی بلند و سر به فلک کشیده است که به این منطقه زیبایی افسانه ای بخشیده است.

مردم منطقه روستایی اوشگولی که به نام سوانها شناخته می شوند دارای زبان خاصی به نام سوانوری هستند و اغلب به این زبان صحبت می کنند. سوانوری از جمله زبان های کهن قفقازی است که الفبایی ندارد. سوانها مردمی سختکوش و با صلابت و همچون کوهستان های زیبایشان استوار هستند. این مردم شکارچیان و کوهنوردان بسیار خوبی هستند که از مهمان نوازیشان لذت خواهید برد.

روستاییان این منطقه اغلب به پرورش بز، خوک و گاو می پردازند و در طول مسیر حتما  با این حیوانات اهلی مواجه خواهید شد. در این منطقه باستانی ۲۰ قلعه حفاظتی مربوط به قرون وسطی وجود دارد که در یکی از قلعه های مرکزی یک موزه قوم شناسی با اشیاء تاریخی و صلیب هایی زیبا در معرض عموم قرار دارد.

کلیساهای این منطقه باستانی دارای نقاشی های دیواری بسیار قدیمی و مربوط به قرون وسطی است. معماری باستانی و قلاع کهن این منطقه همراه با طبیعت خشن و بکر کوهستانی منظره ای افسانه ای را پیش روی بیننده می گذارد.

اوشگولی به دلیل این مناظر افسانه ای و شیوه زندگی منحصر به فرد مردم آن یکی از مقاصد محبوب گردشگران می باشد. با وجود تلاش مردم منطقه برای حفظ سنت های کهن خود، بخش زیادی از این آداب و رسوم از بین رفته است.

 

اماکن گردشگری شهر اوشگولی

منظره برج های تاریخی اوشگولی 

 

برج های تاریخی اوشگولی

 

این برج ها چسبیده به خانه ها هستند و هر خانه به طور تقریبی دارای یک برج است. در گذشته در زمان حمله دشمن به مدت طولانی در این برج ها غذا و آذوقه به میزان کافی وجود داشت و در طبقه های مختلف آن برحسب استراتژی جنگی افراد جنگجو و افراد خانواده مخفی می شدند. برای مثال دام ها در طبقه اول، زن و فرزندان در طبقه دوم و افراد تیرانداز و سربازان در طبقه های سوم و چهارم مخفی می شدند. روستای اوشگولی در گرجستان در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

منظره ای منحصر به فرد از برج های به هم چسبیده سنگی اوشگولی 

منظره برج های تاریخی

 

 

پیاده روی در کوچه پس کوچه های دهکده زیبای ژیبیانی

دهکده زیبای ژیبیانی

نمایی از کوه های شخارا در انتهای روستای اوشگولی

کوه شخارا

 

 

 

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است