شهر العین در امارت متحده عربی

شهر العین در امارت متحده عربی

العین به عربی ( مدینه العین ) یکی از زیباترین شهرهای امارات است، شهری سیاحی با تمام معنا. ویکی معالم بارز وتاریخی و جاذبهٔ گردشگری و از نقاط دیدنی امارات متحده عربی است. در دوران پیشین این شهر به نام عین عمان مشهور بوده‌است. جغرافیای طبیعی العین به دلیل وجود زنجیره کوه حجر بر فراز «شهرالعین»، این شهر یکی از شهرهای زیبا منطقه می‌باشد. دارای چشمه‌ها و قناتهای متعددی است وشبهای بسیار زیبا وخنکی دارد. وبراساس اطلاعات موجود در ۵۴۵، ۵۶ طول شرقی، و در ۲۳–۴۵ ,۴۰۲۴ درجه عرض شمالی از نصف‌النهار مبدأ واقع شده‌است. شهرالعین در اقصی جنوب شرقی خاک دولت امارات واقع شده‌است، ودر فاصلهٔ ۱۶۰ کیلومتری ابوظبی، ودر ۱۲۲ کیلومتری شهر دبی قرار دارد.

العین (شهر باغ‌ها) دومین شهر بزرگ شیخ‌نشین ابوظبی و چهارمین شهر بزرگ امارات متحده عربی است.

العین  با جمعیتی تقریبا ۶۰۰ هزار نفری در ۱۶۰ کیلومتری شرق ابوظبی و ۱۲۰ کیلومتری جنوب دبی قرار دارد. این شهر محل تولد شیخ زائد بن سلطان آل نهیان، اولین رئیس امارات متحده عربی بوده و بیشترین جمعیت اماراتی‌های بومی را داراست.
العین شهری مرزی در کنار مرز عمان محسوب می‌شود.
این شهر امارات، به عنوان سایتی فرهنگی تاریخی شامل نواحی تاریخی همچون اواسیس، بیدا بنت سعود، هیلی و هتیف،نمونه‌ی منحصربفردی از زندگی انسان‌های ماقبل تاریخی در بیابان‌های سوزان منطقه و اقدامات او در مدیریت آب و زندگی کشاورزی است. از این رو این نواحی – شامل ۱۷ مکان- اهمیت علمی و تاریخی بسیاری داشته و بدین جهت در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.

موزه قصر العین

تاریخچه العین

العین شهری است ۷ هزار ساله اما نه به این نام. بلکه «توام» یا «البورایمی» نامیده میشد. البته این شهر واحه‌ای آباد دارای آب شیرین بسیار و نخلستان وسیعی محسوب میشده بطوریکه برای آبیاری بسیاری از زمین‌های اطراف از آب این ناحیه استفاده می‌کردند.
برخی آثار کشف شده باستانی در این ناحیه، قدمتی ۴ هزارساله دارند مخصوصا سایت‌های تاریخی کشف شده در جبل حفیت و الهیلی که به علت موقعیت آب و هوایی خاص خود مستعد سکونت انسان بوده‌اند.
در سال ۱۳۵۲ شمسی این شهر توسط ارتش عربستان سعودی اشغال شد اما ارتش عمان به کمک ارتش انگلستان توانستند آن را آزاد کنند. نکته سیاه تاریخ این شهر، رواج برده‌داری در آن تا سال ۱۹۶۰ است تا اینکه توسط شیخ زائد بساط آن برچیده می‌شود.

 

طبیعت و جغرافیای العین

العین شهری است در ناحیه شرقی امارات و چسبیده به مرز این کشور با سلطان نشین عمان که فاصله‌ای تقریبا دو ساعته از دبی دارد و به خاطر محیط سرسبز و آثار باستانی موجود در آن معروف است.
ممهمترین خصوصیت طبیعی این شهر کوه مرتفع جبل حفیت با ارتفاع ۱۳۰۰ متری و همینطور کویر سرخ رنگ در سمت شمال و شرق این شهر است که در کنار محیط سرسبز شهر، جلوه خاصی به منطقه داده‌اند.
آب و هوای این شهر گرم و بیابانی با رطوبت ۶۰ درصدی است. البته مناطق شمالی هوایی خنک‌تر و مرطوب تر دارد با این همه العین را جز خشک ترین شهرهای امارات محسوب می‌کنند.

سفر به العین

  • هواپیما: العین دارای فرودگاه بین‌المللی است. با اینکه با وجود فرودگاه‌های بزرگ شهرهای دوبی و ابوظبی پروازهای بین المللی اندکی به این شهر صورت می‌گیرد.
  • اتوبوس: از طریق شهرهای دوبی و ابوظبی با فاصله‌ای ۱۲۰ و ۱۶۰ کیلومتری می‌توان بوسیله اتوبوس و در عرض دو ساعت به العین سفر نمود. البته شرکت هواپیمایی اتحاد سرویس‌های اتوبوسی مستقیم از فرودگاه ابوظبی به العین برقرار کرده که در صورت استفاده دیگر نیازی به مراجعه به ترمینال‌های اتوبوس‌رانی نیست.

گردش در العین

  • تاکسی: پیدا کردن تاکسی در همه‌ جای شهر کار آسانی است. تاکسی‌های مخصوص بانوان به رنگ صورتی رنگ نیز وجود دارد.
  • اتوبوس: ایستگاه مرکزی اتوبوس‌ها در میدان برج العین مستقر است و به اغلب نقاط شهر سرویس دهی دارد.

 

اماکن گردشگری العین

موزه ملی العین

 

موزه ملی العین

 

قلعه‌ای در خیابان العین که برای حفاظت از شهر در برابر راهزنان بنا شده بود و بعدها توسط شیخ زائد مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی امروزه تبدیل به موزه‌ای رایگان برای عموم شده است. آثار این موزه به زندگی مردم قبل از تشکیل کشور امارات می‌پردازد. موزه ملی العین یکی از راه‌هایی است که می‌توان در مورد تاریخ ابوظبی و امارات یاد گرفت و آن را تجربه کرد. گشت و گذار در موزه ملی العین مقصد جذابی به همراه دوستان یا خانواده به شمار می‌رود. این موزه ویترینی از یافته‌های باستان‌شناسی متعدد، هدیه‌های دریافتی از موسس امارات (شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان) و بخشی اختصاص یافته به مردم‌شناسی است. اگر به تاریخ و فرهنگ بومی این کشور علاقه‌مند هستید، بازدید از این موزه را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

 

کوه جبل حفیت

 

کوه جبل حفیت

 

دومین کوه بلند امارات با ارتفاع ۱۳۵۰ متری که امروزه برای تفریح و تعطیلات آخر هفته و همینطور برگزاری تورهای دوچرخه سواری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

واحه العین

 

واحه العین

 

 بزرگترین واحه منطقه که دارای صدها درخت نخل است. پیاده روی به سمت این منطقه مخصوصا در ساعاتی که نور آفتاب شدید نیست و سپس استراحت در سایه نخل‌ها بسیار لذت بخش است.

 

پیست اسکیت روی یخ

 

پیست اسکیت روی یخ

 

 یکی از جذاب ترین و پر طرفدارترین مکان‌های ورزشی – تفریحی العین پیست اسکیت روی یخ این شهر است که با استانداردهای المپیک ساخته شده است.

 

پارک باستان شناسی هیلی

این پارک در سایت تاریخی شهر العین متعلق به عصر برنز و هزاره سوم پیش از میلاد مسیح قرار دارد. برخی آثار متعلق به همین عصر و همینطور عصر آهن نیز در خارج از پارک هستند.

 

بازار شترها

 

بازار شترها

 

 محلی برای مشاهده انواع شتر از نواحی مختلف امارات است و یا حتی می‌توانید با اجاره یکی شترسواری را هم تجربه نمایید.

 

کوه هاجر

 

کوه هاجر 1

 

در اطراف این کوه کمپ‌های اقامتی متعددی برای گردشگران بناشده تا از بیابان‌گردی و دیدن مناظر بدیع این ناحیه‌ی خشک استفاده کافی ببرند.

 

باغ وحش العین

 

باغ وحش العین

 

باغ‌وحش ۴۰۰ هکتاری شهر در دامنه کوه جبل‌حفیت قرار گرفته که یکی از بزرگترین‌های خاورمیانه بوده و برای بازدید همه نقاط آن یک روز تمام، زمان لازم خواهید داشت.

 

 

مرکز خرید العین

 

مراکز خرید العین

مرکز خرید الجیمی

اولین مرکز خریدی که در العین و در دهه ۸۰ میلادی تأسیس شده است و بیشتر محصولات خوراکی را در آن عرضه می‌کنند.

 

نمایشگاه Even Black

نمایشگاه لباس سنتی بانوان در طرح‌های مختلف و بسیار متنوع است که چهار تالار نمایش دارد.

 

فروشگاه عربی

فروشگاهی مخصوص بانوان است که لباسها و وسایل زینتی بفروش می‌رساند.

 

مرکز خرید العین

بزرگترین مرکز خرید العین که در مرکز شهر قرار داد. این مرکز خرید محلی تفریحی نیز هست و دارای سینما، کافه، پارک بازی کودکان و همینطور پیست اسکیت نیز می‌باشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است