شهر انجامنا چاد

شهر انجامنا چاد

اِنجامِنا (به فرانسوی: Ndjamena) یا نجامنا پایتخت و بزرگترین شهر کشور چاد است. جمعیت این شهر ۹۹۳٬۴۹۲ در سال ۲۰۰۹ نفر بوده‌است. این شهر در جوار رودخانه شاری و مرز کشور کامرون قرار دارد. با پایان جنگ داخلی هنوز هم وضعیت زندگی در انجامنا در همه عرصه‌ها تاسف‌بار است. انجامنا در سال ۲۰۱۲ در میان بدترین شهرهای جهان برای زندگی در رتبه ۲۱۹ قرار گرفت. این شهر تا سال ۱۹۷۳ فورت لامی نامیده می‌شد. در خلال جنگ جهانی دوم این شهر پایگاه نیروهای هوایی فرانسه بود و در سال ۱۹۴۲ بدست نیروهای آلمانی بمباران هوایی شد.

آب و هوای شهر انجامنا خشک و بیابانی است. میانگین بالاترین درجه حرارت ۴۱ درجه سانتی‌گراد و مربوط به ماه آوریل است. میانگین پایین‌ترین درجه حرارت ۱۴ درجه سانتی‌گراد در ماه ژانویه گزارش شده‌است.

 

جاذبه های گردشگری انجامنا

مسجد بزرگ انجامنا (Grand Mosque N’Djamena)

 

مسجد بزرگ انجامنا

 

با دیدن مسجد بزرگ انجامنا می توانید به جایگاه معنوی مردم محلی انجامنا پی می برید. این مسجد،محلی برای اجتماع مردم و نماز خواندن مردم است، همچنین این بنای تاریخی، یکی از بناهایی است که گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

 

کلیسای جامع انجامنا (Catheral of N’Djamena)

 

کلیسای جامع انجامنا

 

کلیسای جامع، کلیسایی است بزرگ، که معمولا علاوه بر محل عبادت مردم عادی، محل زندگی اسقف ها نیز هست. به همین دلیل معمولا بزرگ تر از کلیساهای عادی است. اگر به کلیسای جامع انجامنا بروید، در آن می توانید تفاوت فرهنگی مسلمانان و مسیحیان این کشور را درک کنید. درب این مکان علاوه بر موبدین و کسانی که برای نیایش می آیند، رو به گردشگران نیز باز است.

 

بازار مرکزی محلی انجامنا (GRAND MARCHÉ)

 

بازار محلی انجامنا

 

بزرگترین و پرجنب و جوش ترین بازار شهر، بازار سنتی این شهر در فضای باز است. جواهرات دستی و رنگارنگ، فرش، محصولات دامی، نمک، خرما، ماهی، پنبه، کتان و صنایع دستی در بازار محلی انجامنابه فروش می روند. به این بازار بروید تا هم با مردم و فرهنگ رنگارنگ مردم چاد آشنا شوید و هم در این شرایط بد اقتصادی به این مردم و قبایل آن ها کمک کنید.این بازار همه روزه از ساعت ۷:۳۰-۱۲ و ۱۶-۱۹:۳۰ باز است.

 

هتل هیلتون انجامنا (Hilton N’Djamena)

 

هتل هیلتون انجامنا

 

هتل هیلتون یکی از دو هتل پنج ستاره ی این شهر، از هتل های لوکس و شیک این شهر است. این هتل ۱۹۲ اتاق دلباز و شیک دارد. مینی بار، رستوران، مرکز تناسب اندام با سالن بدنسازی، ، کارکنان چند زبانه، استخر، سرویس خشک شویی، دربان، اتاق های ملاقات، اتاق مهمانی، امکانات کنفرانس و… از امکانات این هتل ۵ ستاره می باشند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است