شهر بانگی جمهوری آفریقای مرکزی

شهر بانگی جمهوری آفریقای مرکزی

بانگی (به فرانسوی: Bangui) پایتخت کشور جمهوری آفریقای مرکزی است. در سال ۲۰۱۲ پس از بغداد، بانگی در میان بدترین شهرهای جهان برای زندگی در رتبه ۲۲۰ قرار گرفت که رتبه یکی‌مانده به آخر بود. هرچند که جمهوری آفریقای مرکزی دارای ذخایر الماس و اورانیوم است، اما پایتخت این کشور یکی از فقیرترین شهرهای جهان است.

این شهر از آب وهوای خوش و مطبوع و سرسبزی ها سهمی داشته باشه. این شهر کوچیک امکانات خیلی پیشرفته ای نداره اما برای تجربه جهانگردی و سفر تو شرایط نه چندان آسان میتونه مقصد بکری باشه و شما رو به چالش های خاص دعوت کنه. این شهر کوچیک جمعیتش به 622 هزار نفر میرسه و از لحاظ دین هم باید گفت جمعی از اهالی شهر هم مسلمان هستن. اگه بخواهیم از نظر اقتصادی به این شهر بنگریم، باید گفت در طول جنگ جهانی دوم ثروتمند بوده و به عنوان مواد صادراتی از لاستیک، پنبه، قهوه، اورانیوم و الماس استفاده میکرده.

عداد زیادی هتل لوکس تا هاستل تو شهر وجود دارن که همگی امکانات لازم برای اقامت مطمئن و راحت و یا برای اقامت کاری رو دارا هستن. هاستل های شهر ممکنه خیلی لوکس و شیک نباشن اما امکانات لازم برای استراحتتون رو دارن. هتل ملی بانگی | National Hotel و هاستل اوبانگویی | Hotel Oubangui از هتل های 2 ستاره ومناسب اقامت تو این شهرن. هتل دو سنتر | Hotel du Centre و هاستل کاراکاندیج | Karakandji Boutique Hotel نمونه هتلهای 4 تا 3 ستاره برای اقامت راحت و امن تو این شهرن. هتل لجر پلازا | Hotel Ledger Plaza Bangui هم یه هتل 5 ستاره و لوکس تو این شهر هستن که امکانات و نمای عالی دارن و تو استخر بزرگی که داره میتونین حسابی تفریح کنین و لذت ببرید.

 

میدان در بانگی

 

غذاهای این شهر اکثرا از طعم ها و غذاهای مختلف هندی، فرانسوی و مالزی تاثیر گرفتن و همین تنوع باعث ترکیبات خوشمزه با طعم های گوناگونی شده. در ابتدا یکی از رستوران های لوکس شهر رستوران بانگی | Relais des Chasses هست که طعم متفاوتی از غذاهارو در کنار هم همراه با مواد غذایی خاص ترکیب کرده و تونسته غذاهای خوشمزه ای رو بپزه. رستوران ال ای اسکیل | LEscale یه رستوران معقول و خوبه که از غذاهای اروپایی و فرانسوی برای مشتریانش سرو میکنه و چیدمان غذاها هم جالبه. رستوران چینیوس | Restaurant Chinois یه مکان عالی و جالب از تزئینات چینی و همچنین فرهنگ غذایی و انواع سوشی های چینی هست که اگه خواستین کمی از غذاهای چینی تو سفرتون تست کنین، این رستوران بهترین انتخاب شما میتونه باشه. رستوران علی بابا بانگی | Alibaba هم یه رستوران کوچیک و پر مشتریه که غذاهای محلی و انواع سوپ ها ومیان وعده های سنتی و محلی رو برای مشتریان سرو میکنه که طرافداران بسیاری هم داره. خوراک گوشت بوبوتی (Beef Bobotie) و پپ (Pap)نمونه غذاهای خوشمزه تو این شهر هستن که بد نیست تو رستوران ها کمی ازشون تست کنید.

لذت خرید از بازارچه های محلی و آشنا شدن با طعم و بوهای مختلف رو تو این شهر میتونن حس کنین اما خبری از پاساژ گردی های چند طبقه وجود نداره، چرا که تو این شهر جز بازارچه های خیابانی سرتاسر هیچ گونه پاساژی وجود نداره.یکی از این بازارچه های بزرگ که میتونین مواد غذایی تازه و گاها پوشاک تهیه کنین، بازار مرکزی بانگی | Marché Central هست که اکثرا تعداد زیادی از بومی های شهر هم از همین بازارچه برای رفع نیازهای روزانه استفاده میکنید.

 

جاذبه های گردشگری بانگی

قرار گرفتن تو مجاورت رودخانه ی بزرگی که تو این شهره باعث میشه تا یه جای دنج و آروم تو شهر برای ساعاتی استراحت و لذت بردن از آفتاب و صدای آب، آرامش رو به روحتون برگردونه. علاوه بر لذت بردن از طبیعت خوش آب وهواش این شهر بناهای تاریخی و دیدنی و تاریخچه جالب و گاها غم انگیزی داره که شاید دونستن اون براتون جالب باشه مسجد بزرگ بانگی | The Big Mosque  یه مسجد بزرگ و عالی برای نماز و عبادت اهالی مسلمان تو این شهره که تماشای معماری اون هم میتونه براتون جالب باشه. موزه بوگاندا | Musee de Boganda (Boganda Museum) گنجینه ای از سرگذشت و سنت و آثار گذشتگانه که همراه با داستان های جالب و غمباری همراهه. کلیسای بانگی | Notre-Dame of Bangui Cathedral هم مکانی با معماری زیبا و بنای تماشاییه که تو سفرتون تماشای داخل اون به همراه نقاشی های دیوار رو از دست ندید.

کلیسای بانگی  (Notre-Dame of Bangui Cathedral)

 

کلیسای بانگی

 

یکی از تماشایی ترین و زیبا ترین معماری ها، بنای این کلیسا هست که به سبک فرانسوی ساخته شده. این مکان یه جای زیبا و تلفیقی از معماری هنری و بنای تاریخیه که بازدیدکنندگان بسیاری هم داره. فضای اطراف این کلیسا مکان خیلی خوبی برای پیاده روی در زمان صبح یا عصر باشه.

 

موزه بوگاندا  (Boganda Museum)

 

موزه بوگاندا

 

این موزه یکی از آثار به جا مونده از فرهنگ ها و سنت های دیرینه ی شهره که این آثار باقی مونده برای بازدید کنندگان کمی ناراحت کننده و دارای سرگذشته ی تلخی بوده اند. در سفرتون به این شهر بد نیست به این موزه هم سری بزنین و با گذشته ی این سنت ها آشنا شید

 

مسجد بزرگ بانگی (The Big Mosque)

 

مسجد بزرگ بانگی

 

این مکان یکی از بزرگترین مساجد این شهره که مکان معمولی اما قابل استراحت و به صورت پناهگاهی امن میباشد. در سفرتون به این شهر این مسجد میتونه مکانی برای عبادت و برگزاری نمازهاتون باشه.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است