شهر باگویو در فیلیپین

شهر باگویو (باگیو) یکی از شهرهای جزیره «لوزون» است و آب و هوا و طبیعت آن با دیگر شهرهای فیلیپین متفاوت است. باگویو به خاطر قرار گرفتن در نقاط کوهستانی و مرتفع و داشتن ارتفاع بیشتر از سطح دریا که منجر به داشتن آب و هوایی خنک نسبت به دیگر نقاط فیلیپین می‌شود، پایتخت تابستانی فیلیپین نام گرفته است.

باگویو در بخش شمالی جزیره «لوزون» واقع شده است و مرکز کسب و کار و تجارت و همچنین مرکز آموزش در بخش شمالی جزیره لوزون است. مردم ساکن در باگویو را مهاجرانی تشکیل می دهند که از نقاط مختلف فیلیپین به این شهر آمده‌اند. بخش قابل توجه‌ای از جمعیت این شهر نیز مهاجرانی از خارج از مرزهای فیلیپین شکل داده‌اند که حضور آنها تنوع زیادی در بعد فرهنگی برای این شهر به ارمغان آورده است. جوان بودن جمعیت ساکن باگویو باعث متمایز شدن چهره این شهر نسبت به دیگر شهرهای فیلیپین شده است.

 

 

شهر باگویو 1

 

 

گردش در باگویو

جیپ: در شهر باگویو نیز مانند مانیل جیپنی‌ها از وسایل نقلیه‌ای هستند که در مسیرهای متعددی از درون شهر و اطراف آن رفت و آمد می‌کنند.
تاکسی: تردد با تاکسی معمولا برای گردشگران راحت‌تر از تردد با جیپ است. تاکسی در شهر باگویو به وفور یافت می‌شود، اما در مناطق اطراف شهر و یا مناطقی که از مرکز شهر دورترند پیدا کردن تاکسی معمولا دشوار است.
ماشین: چندین شرکت کرایه ماشین در باگویو وجود دارد که برای کرایه دادن ماشین نیاز به داشتن گواهینامه بین‌المللی دارند. کرایه کردن ماشین به خصوص برای گردش در اطراف شهر ایده‌ی خوبی است.

 

 

شهر باگویو 2

 

 

 

تاریخچه باگویو

شهر باگویو حدود سال ۱۹۰۰ توسط آمریکایی‌ها در مکان دهکده ایبالوی ساخته شد. این شهر تنها پایگاه کوهستانی آمریکایی‌ها در آسیا بود که به خاطر داشتن ارتفاع زیاد از سطح دریا و هوایی خنک پناهگاهی برای تابستان محسوب می‌شد. زلزله شدید سال ۱۹۰۰ که جزیره لوزون را با شدتی برابر یا ۷.۸  ریشتر لرزداند خسارات شدیدی به شهر وارد کرد و بیشتر قسمت‌های شهر در اثر این زلزله ویران شد. برخی از ساختمان‌های ویران شده در همان محل قبلی یا در نزدیکی محل قبلی مجددا ساخته شدند. شهر باگویو با کمک دولت فیلیپین و همچنین با یاری سازمان‌هایی از کشورهای مختلف همچون ژاپن و سنگاپور و برخی کشورهای دیگر بازسازی شد.

 

 

شهر باگویو 3

 

 

دیدنی های باگویو

  • پارک برنهام
  • کاخ(مانسیون)
  • غار لوردس
  • مزارع توت فرنگی
  • کلیسای ناقوس(bell)
  • کلیسای بزرگ باگویو
  • پارک رایت
  • اردوگاه جان های
  • خیابان session

 

 

شهر باگویو 6

 

 

جغرافیا و طبیعت باگویو

این شهر در دامنه‌های کوه «کوردیلرا» واقع شده و قرارگرفتن در ارتفاع ۵ هزار متری از سطح دریا، آب و هوایی سرد و خنک را برای این شهر به ارمغان آورده است. هوای این شهر در طول سال به دو فصل خشک و مرطوب تقسیم می‌شود که از ماه‌های نوامبر تا اواخر آوریل فصل خشک و از می تا اکتبر نیز فصل مرطوب سال است. سردترین ماه‌های سال از نوامبر تا فوریه است و بارش باران در فصل مرطوب معمولا بسیار شدید است. هوای باگویو اغلب حدود ۸ تا ۱۰ درجه از میانگین دیگر شهر های فیلیپین سردتر است و به ندرت پیش می‌آید که این شهر دمای ۲۶ درجه را تجربه کند اگرچه به دلیل تحولات صنعتی اخیر بسیاری از درختان کاج در باگویو قطع شده اند و این شهر دیگر به خنکی گذشته نیست.

 

 

شهر باگویو 5

 

 

خرید در باگویو

بازار عمومی باگویو از جمله محل‌های دیدنی باگویو است. این بازار که انواع مختلفی از سوغاتی‌های مخصوص شهر باگویو را عرضه می‌کند در انتهای پایینی خیابان Session قرار دارد. در این بازار مواد غذایی بسیاری از جمله سبزی تازه، انواع مربا، توتون خشک شده یافت می‌شود. در این بازار صنایع دستی بومی همچون انواع سبد، جواهرات دست‌ساز و کنده‌کاری‌های چوبی نیز به چشم می‌خورد.
دستمال سرهای مخصوص این منطقه از دیگر مواردی ست که در باگویو می‌توان خرید. لوازم تزئینی دست‌ساز و بافتنی، صنایع چوبی و قالیچه و برخی صنایع بافتنی دیگر، از کالاهایی ست که در باگویو مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

 

 

شهر باگویو 7

 

 

غذا و رستوران در باگویو

همچون دیگر نقاط فیلیپین رستوران و فست فود بسیاری در باگویو وجود دارد. بسیاری از غذاهای محلی و آشپزی این شهر از دوره‌ی زندگی قبلیه‌ای بومیان ساکن در کوهستان‌های مرکزی «کوردیلرا» به جای مانده است.
پینکپیکان: این غذای پر طرفدار در باگویو،  شامل مرغ کامل کباب شده است که همراه با بوک چوی، ایتاگ و سایوت، که نوعی کدوی محلی ست سرو می‌شود.
کینتومان: این غذا نوعی برنج قرمز رنگ است که معمولا توسط بومیان قبیله ایتوگون در کوه‌های اطراف باگویو کاشته می شود. بومیان این منطقه معتقدند که این برنج که در رنگ قهوه ای و سیاه نیز وجود دارد از برنج سفید سالم تر است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است