شهر براشوو رومانی

شهر براشوو رومانی

براشوو (به لاتین: Brașov County) یک județ در رومانی است که در رومانی واقع شده‌است که (از ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰) یکی از شهرهای رومانی است.  براشوو در بخش مرکزی رومانی واقع شده و حدود ۱۶۶ کیلومتر از بخارست فاصله دارد. این شهر توسط کوه‌های کارپاتیانز جنوبی احاطه شده و یکی از شهرهای منطقهٔ ترانسیلوانیا محسوب می‌شود.

برپایهٔ سرشماری رسمی سال ۲۰۰۲ رومانی، جمعیت براشوو در این سال بالغ بر ۲۸۴٬۵۹۶ نفر بوده که از این‌جهت، هشتمین شهر پرجمعیت کشور به‌شمار می‌رود. این شهر یکی از مراکز برگزاری جشنوارهٔ موسیقی بین‌المللی گوزن طلایی است.

 

شهر براشوو رومانی

 

ارتفاعات تامپای براشوو (Mount Tampa)

 

ارتفاعات تامپای براشوو

 

ارتفاعات بسیار زیبای تامپا در مسیر شهر براشوو، منظره ای خیره کننده داشته و هر گردشگری را به خود جذب می کند. مسیرهای مختلفی برای رسیدن به این ارتفاعات وجود دارد و شما می توانید با توجه به درجه سختی آن، مسیر را انتخاب کنید. برای رسیدن به ارتفاعات تامپا، از تله کابین های موجود نیز می توانید استفاده کنید.

 

پارک اونتورای براشوو ( Parc Aventura)

 

پارک اونتورای براشوو

 

یک پارک طبیعی زیبا که در هر فصلی رنگی به خود می گیرد. دریاچه، درختان و منظره سرسبز پارک، انسان را به سمت خود جذب می کند. برای رسیدن به این پارک، مسیرهای متفاوتی وجود دارد و می توانید مسیرتان را انتخاب کنید که از میان درخت ها بروید یا کمی کوه پیمایی نمایید. درکل مکان خوبی برای یک پیک نیک عالی و گذران اوقات پس از خستگی از گشت و گذار درون شهری می باشد.

 

کلیسای سیاه براشوو (Black Church – Biserica Neagră)

 

کلیسای سیاه براشوو

 

کلیسای سیاه که یکی از بزرگترین و مهمترین عبادتگاه های این منطقه می باشد توسط جامعه آلمانی شهر براشوو ساخته شده و یادگاری از معماری عصر گوتیک می باشد و هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. به جز مواقع عبادت، شما با پرداخت مقدار مشخصی ورودی، اجازه داخل شدن دارید اما برای عکسبرداری باید هزینه جداگانه ای بپردازید.

 

پارک بهشت آبی براشوو (Paradisul Acvatic)

 

پارک بهشت آبی براشوو

 

یک پارک آبی زیبا و بزرگ که هم استخرهای زیادی برای شنا دارد و هم فضای سبز دلنشینی برای استراحت. پارک بهشت |آبی، تفریحگاه خوبی برای کودکان و بزرگسالان بوده و هزینه ورودی آن نیز چندان بالا نیست. درکل فضای خوبی برای فرار از گرما و نیز گذران لحظات در کنار خانواده و دوستان می باشد.

 

منطقه حفاظت شده خرس های براشوو (Libearty Bear Sanctuary Zarnesti)

 

منطقه حفاظت شده خرس های براشوو

 

پیش از افتتاح این منطقه حفاظت شده، وضعیت خرس ها در جنگل های شهر براشوو اسفناک بود و رنج زیادی را متحمل می شدند، اما اکنون هم خرس ها زندگی راحتی دارند و هم گردشگران می توانند به راحتی آن ها را از فاصله تقریبا نزدیک مشاهده کنند، البته برای عدم ایجاد اختلال در زندگی خرس ها، گردشگران تنها ۲ ساعت در روز و از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح می توانند از این مکان بازدید کنند و این منطقه حفاظت شده در روزهای دوشنبه نیز تعطیل می باشد.

 

دروازه کاترینای براشوو (Poarta Ecaterinei)

 

دروازه کاترینای براشوو

 

اولین جاذبه ای که در در بدو ورود به شهر با |آن روبرو می شوید، همین دروازه می باشد. این قلعه کوچک به منظور دفاع از شهر و به جای قلعه ای ساخته شد که پیش از آن توسط سیل از بین رفته بود. کاترینا تنها دروازه اصلی شهر است که در گذز زمان از بین نرفته. در کنار این قلعه، یک پارک و باغ کوچک وجود دار که مکان خوبی برای قدم زدن و گذران وقت در هوای آزاد می باشد.

 

خیابان ریسمان براشوو (Rope Street – Strada Sforii)

 

خیابان ریسمان براشوو

 

این خیابان، باریک ترین خیابان رومانی می باشد که به همین دلیل به نام خیابان ریسمان معروف است. خیابانی قدیمی با دیوارهای گلی که هنگام عبور و مرور تنها یک نفر در آن جا می گیرد، آن هم اگر چاق نباشد. اگر گذارتان به آن اطراف افتاد، دیدن چنین خیابانی خالی از لطف نیست.

 

موزه پریما اسکوآلا رومانیسکای براشوو (Prima Școală Românească)

 

موزه پریما اسکوآلا رومانیسکای براشوو

 

اولین مدرسه رومانیایی در براشوو در این مکان برقرار شده که در حیاط کلیسای سنت نیکولاس قرار گرفته و اولین کلاس های زبان رومانیایی نیز در همینجا برگزار شده است. اکنون این مکان تبدیل به موزه شده و شما می توانید هر آنچه که در مورد تاریخ مدارس و یادگیری این شهر هست را در موزه رومانیسکا بیابید. در این موزه، نزدیک به ۴۰۰۰ کتاب و ۳۰۰۰۰ دست نوشته و بسیاری دیگر از اشیای مربوطه نگهداری می شود.

 

میدان شورای براشوو (Council Square)

 

میدان شورای براشوو

 

این میدان، قدمت زیادی دارد و یادآور خاطرات بیشماری است، هرچند که اکثر این خاطرات تلخ هستند. در گذشته در وسط میدان، یک قاپوق (نوعی وسیله شکنجه به شکل تخته که دست ها و سر در آن ها قفل می شد) برای تنبیه مجرمان و گناهکاران قرار داشت. جادوگرها جزو کسانی بودند که در این میدان تنبیه می شدند. استفن استنرت نیز که در برابر ورود ارتش اتریش به این شهر ایستادگی کرده بود، به روش قطع سر در این میدان اعدام شد. در اطراف میدان شورا، خانه های زیادی به سبک قدیمی و سنتی ساخته شده است.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است