شهر برگن در نروژ

برگن (Bergen) دومین شهر بزرگ نروژ و همچنین بزرگترین بندر غرب این کشور است و یکی از شلوغ ترین بنادر اسکاندیناوی به شمار می رود.این شهر در دایره ای از تپه ها و کوهها که به هفت کوه شهرت دارند قرار گرفته است به همین علت نام این شهر در ابتدا Bjørgvin به معنای چمنزار سبز در میان کوهها گذاشته شد. مناظر طبیعی خارق العاد ، این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری مهم و پرطرفدار در نروژ تبدیل کرده است.

علاوه بر اینها ، برگن یک مقصد گردشگری فرهنگی در نروژ نیز به شمار می رود ، در طول سال رویدادها و فستیوال های مختلفی در این شهر برگزار می شود از جمله فستیوال بین المللی برگن در ماههای می و ژوئن ، فستیوال ناتجاز ( ماه می ) و برگن فست ( ماه ژوئن ). همچنین یکی از قدیمی ترین ارکسترهای اروپا نیز متعلق به این شهر است.

 

 

شهر برگن 4

 

 

آب و هوای برگن

شهر برگن به دلیل بارش های فراوان ، به شهر باران مشهور است. دلیل این بارش های فراوان ، احاطه شدن شهر توسط کوه هاست که باعث تجمع ابرها می شود. در زمستان به دلیل وجود جریان گلف استریم ، این شهر یکی از گرم ترین شهرهای نروژ است.

جمعیت شهر برگن

طبق سرشماری سال 2010، برگن با جمعیت 256،580 نفر ، بعد از اسلو دومین شهر پرجمعیت نروژ و تراکم جمعیت آن نیز 551 نفر در هر کیلومتر مربع است. برگن شهری فرهنگی است و بعنوان یکی از نه شهر فرهنگی اروپا در سال 2000 انتخاب شده است.

 

 

شهر برگن 3

 

 

تاریخچه شهر برگن

نام قدیم برگن ، بیئورگوین (Bjorgvin) بوده است ، این شهر در سال 1070 توسط پادشاه اولاف سوم (Olaf III) بنیان نهاده شد و به سرعت تبدیل به یک مرکز تجاری و بازرگانی گردید. طی قرون دوازدهم و سیزدهم ، برگن پایتخت کشور نروژ بود. از اواسط دهه ی 1300 تا 1560 نیز تجارت و بازرگانی برگن توسط پیمان هانستیک (Hanseatic League) که یک اتحادیه ی بازرگانی بین شهرهای اروپایی است، کنترل می شد.

بازرگانان هانیستیک تا اواخر دهه ی 1800 در این شهر با نفوذ باقی ماندند. برگن در سالهای 1702 ، 1855 و 1916 به خاطر آتش سوزی های مهیب ، همچنین در طول جنگ جهانی دوم به شدت تخریب شد.

 

شهر برگن 2

 

 

دیدنی های شهر برگن

  • میدان مارکت ( Market Square )
  • Bryggen Hanseatic Wharf
  • موزه هانزا (Hanseatic Museum )
  • قلعه برگنهوس (Bergenhus Fortress)
  • موزه فضای باز قدیمی برگن (Old Bergen Open-Air Museum )
  • کلیسای جامع برگن (Bergen Cathedral )
  • اقامتگاه سلطنتی (Royal Residence)
  • قطار کوهنوردی برگن (Fløyfjell)
  • موزه گریگ ( Grieg Museum )
  • سالن گریگ (Grieg Hall )

 

شهر برگن 1

 

 

مراکز اصلی خرید:

شهر برگن تعداد زیادی مراکز خرید و فروشگاه­های زنجیره­ای بین­المللی دارد. با وجود قیمت­های نسبتاً بالا در نروژ، خرید در برگن شاید کار بسیار جالبی نباشد، اما اگر شما بدانید که برای خرید به چه مکان­هایی مراجعه کنید، می­توانید اشیای آنتیک و کمیاب، صنایع دستی سنتی که توسط طراحان محلی ساخته شده است، پیدا کنید.

مرکز خرید اگزهبیشن: این مرکز که جدیدترین مرکز خرید در برگن است، در اواسط ژوئن 2004 افتتاح شده است و 60 مغازه­ ی پوشاک و کفش، آرایشگاه، مغازه­های سوغاتی و تولیدات داخلی، خواربارفروشی و مغازه­ های مواد غذایی دارد. دفاتر اصلی پست برگن و چند رستوران نیز در این مرکز خرید قرار دارند.

برگن استورسنتر: در ایستگاه مرکزی سابق اتوبوس واقع است و امروزه بخشی از یک مرکز خرید بزرگ­تر می­باشد. در نزدیکی این مرکز خرید، ایستگاه قطار و هتل مشهور ترمینوس قرار دارد.

کلورهاست: نزدیک بازار ماهی واقع شده است و بورس لباس­های عالی و مد روز می­باشد.

کیوتباسارن: بنای این بازار که در سال 1877 ساخته شده، در نروژ بی­نظیر است. این بازار در ابتدا به منظور مکانی برای تهیه­ی گوشت ساخته شده بود ولی امروزه، محل بهترین فروشگاه­های مواد غذایی است. در طبقه­ ی همکف، دو رستوران وجود دارد و در طبقه­ ی اول مغازه­های کوچک­تری برای فروش ماهی، گوشت، نان، شیرینی، قهوه و شکلات قرار گرفته است.

نورسک فیلد هاسفلیدن: یک سری از فروشگاه­های زنجیره­ای در سرتاسر نروژ است که ارائه ­دهنده­ ی صنایع سنتی نروژ می­باشد. جالب­ترین چیزها برای توریست­ها در این فروشگاه­ها، جواهرات سنتی و لوازم میز و سفره هستند. این مکان همچنین محل فروش لباس­های ملی و محلی زیبای نروژی است.

مینک: این مرکز خرید، مجموعه­ای از وسایل طراحی­های با سلیقه از گرداگرد جهان، شامل: کتاب، اسباب­بازی، رادیو، چراغ، اسباب و اثاثیه منزل، کارت­های تبریک و وسایل مختلف دیگر ارائه می­دهد.

 

 

شهر برگن 6

 

 

مناطق طبیعی:

کوه الریکن: با ارتفاع 643 متر، بلندترین کوه مشرف بر شهر برگن است و به وسیله­ی تراموای هوایی به مرکز شهر وصل می­شود. این کوه، از مناطق مشهور گردشگری می­باشد.

کوه فلوین: با ارتفاع 320 متر، یکی از کوه­های اطراف برگن است که به وسیله­ ی کابینی که بر روی یک راه ­آهن شیب­دار و مورب قرار گرفته، به مرکز شهر وصل می­شود. از بالای این کوه می­توان چشم­انداز زیبایی از شهر را نظاره و در مناطق تفریحی اطراف آن گردش کرد.

نیگاردسپارکن: در حال حاضر چندین پارک شهری در مرکز شهر برگن وجود دارد که بزرگ­ترین آنها نیگارد اسپارکن می­باشد که در همسایگی نیگارد و مولنپرایز واقع شده است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است