شهر بلفاست ایرلند

شهر بلفاست ایرلند

بلفاست (به انگلیسی: Belfast، به ایرلندی: Béal Feirste) پایتخت ایرلند شمالی است. بلفاست بزرگ‌ترین شهر استان آلستر و دومین شهر بزرگ جزیره ایرلند پس از دوبلین است. در سال ۲۰۰۱ جمعیت منطقه بلفاست بزرگ (شهر بلفاست و حومه آن) برابر با ۵۷۹٬۲۷۶ نفر بود که ۲۷۶٬۴۵۹ نفر از آنها در داخل شهر زندگی می‌کردند.

بلفاست در لیست «۵۰ مکان برای مسافرت در سال ۲۰۱۷» (50 Places to Travel in 2017) در «مجله سفر و اوقات فراغت» (Travel and Leisure magazine’s) قرار گرفته است. این لیست شامل بهترین مقاصد جهان برای غذا، فرهنگ و شگفتی‌های مخفی می‌باشد.

بلفاست خانه‌ای است که دارای گزینه‌های ناهارخوری برجسته شامل رستوران ۲ ستاره، OX و «برنامه مداخله زودهنگام برای نوزادان و کودکان» (EIPIC) است، که قطعا باعث رفع اشتها می‌شود.

برای شب زنده‌داری، مسافرت و اوقات فراغت پیشنهاد می‌شود به باشگاه شبانه در محله کلیسای جامع معروف بروید.

اگر شما به دنبال تفاوت هستید باید «سیدهید» (Seedhead) را امتحان کنید که یک سازمان هنری  است که تورهای هنر خیابانی و میزبانی میهمانی‌های تبلیغاتی دور شهر را اجرا می‌کند.

 

شهر بلفاست ایرلند

 

با چنین میراث غنی تعجب‌آور نیست که بلفاست خانه بسیاری از موزه‌های هنر و تاریخ باشد. بلفاست غول‌آسا یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های این شهر است و در محله بسایر بزرگی قرار دارد.

برنده جایزه World’s Leading Visitor Attraction  توسط «جوایز مسافرت جهانی» (World Travel Awards) در سال ۲۰۱۶ شده است.

برای علاقه‌مندان به فیلم، بلفاست خانه هتل بولیت است، نزدیک «میدان ویکتوریا» (Victoria Square) و از آهنگ کلاسیک استیو مک کویین در دهه ۱۹۶۰ الهام گرفته است. این هتل هر چیزی که برای ماندن شما نیاز است را پیشنهاد می‌دهد.

ایرلند شمالی دارای سرمایه موقعیت‌های شگفت‌انگیز است که باعث شده است تا رتبه‌اش را در کنار شهرهای بزرگ مانند بلگراد صربستان، کیپ تاون آفریقای جنوبی و مونته ویدئوی اروگوئه بالا ببرد.

از سال ۲۰۱۶، یک برنامه عملیاتی به نام چارچوب فرهنگی برای بلفاست آغاز شده است، برای هرکس که در تجربیات بلفاست بوده و از فرهنگ و هنر گوناگون و متمایز شهر الهام گرفته است.

این طرح به تشریح ۴ طبقه اصلی شهر برای هدایت رو به جلو می‌پردازد. موضوعات شامل بلفاست مجزا، جوامع الهام‌بخش، جذب مخاطب و تقویت بخش‌ها می‌شود.

بلفاست سال‌های بسیاری از درگیری و تخریب را از طریق دوره معروف به «مشکلات» تجربه کرده  اما در هنر و فرهنگ و همچنین صنعت و نوآوری شکوفا شده است، این شهر به یکی از بهترین مکان‌ها در جزیره ایرلند در طول چند سال گذشته تبدیل شده است.

 

جاذبه های گردشگری بلفاست

خطوط اتوبوس، تاکسی، قایق و پیاده روهای فراوان، گشت و گذار را در بلفاست بسیار آسان و لذت بخش کرده است. محله های بلفاست همراه با گروهی از جاذبه های فرهنگی، در میان طیفی از هنر و معماری بیان کننده ی سال های روشن و طوفانی تاریخ ایرلند است. صحنه ی موسیقی پر جنب و جوش آن نیز برای ساعاتی می تواند شما را روی پا نگه دارد.

در سفر به بلفاست حتما از جاذبه های گردشگری که در زیر نام می بریم، بازدید کنید. بعلاوه، رستوران ها، کلوب، تئاتر و گالری های مشهور و باکیفیتی در شهر بلفاست وجود دارند که باید به آنها سر بزنید.

 

موزه اولستر

 

بلفاست ایرلند

 

موزه ی اولستر، واقع در بوتانیک گاردن (باغ گیاه شناسی) در بلفاست، دارای حدود ۸۰۰۰ متر مربع فضای نمایشگاه عمومی، شامل مجموعه ای از هنرهای زیبا و هنر کاربردی، باستان شناسی، قوم نگاری، گنجینه های از ناوگان اسپانیا، تاریخ محلی، سکه شناسی، باستان شناسی صنعتی، گیاه شناسی، جانور شناسی و زمین شناسی می باشد.

موزه ی اولستر، بزرگترین موزه در ایرلند شمالی و یکی از اجزای موزه ی ملی ایرلند شمالی است. از آثار برجسته ی موجود در این موزه تالار آرمادا (اتاق ناوگان) است، که شامل لاشه ی کشتی گیرونا از سال ۱۵۸۸ میلادی همراه با گنجینه هایی، از جمله طلا و وسایل شخصی از کشتی ناوگان اسپانیایی است.

تالار شهر بلفاست

 

تالار شهر بلفاست

 

تالار شهر بلفاست، یک بنای نئو باروک بزرگ در محل لینن اکسچنج پیشین در قرن نوزدهم می باشد، که در روز سنت پاتریک و دیگر مناسبت ها، نمای این ساختمان با نورافکن های رنگی گوناگون چراغانی می شود.

 

قلعه بلفاست

 

قلعه بلفاست

 

قلعه بلفاست واقع در کیو هیل (Cave Hill)، در قرن نوزدهم میلادی توسط مارکیز سوم دانگال، مجددا بازسازی شد. هرچند این قلعه نیز، مانند قلعه ی اول یک بار در آتش سوخته است.

کلیسای جامع سنت آن

 

کلیسای جامع سنت آن

 

کلیسای جامع سنت آن، که معروف به کلیسای جامع بلفاست نیز می باشد، که در خیابان دانگال، بلفاست،ایرلند شمالی قرار دارد. ساخت این کلیسا در سال ۱۸۹۹ میلادی آغاز و در سال ۱۹۸۱ میلادی به پایان رسید. در سال ۲۰۰۶ میلادی در ارتفاع ۱۳۱ فوتی کلیسا، بخش اسپایر آف هوپ (مناره مخروطی امید) به آن اضافه گردید. درون آن شما می توانید موزائیک های مجلل و پنجره های منقوش با شیشه های رنگی را ببینید.

 

جاذبه های بلفاست

 

مناره مخروطی امید (Spire of Hope) یک مجسمه ی مخروطی ۴۰ متر است که بر روی سقف کلیسای جامع سنت آن در محله کلیسای جامع در شهر بلفاست ساخته شده است.

 

سالن اپرای بلفاست (گرند اپرا هاوس)

 

سالن اپرای بلفاست

 

این سالن تئاتر که در سال ۱۸۹۵ میلادی افتتاح شد، میزبان اپرا ها، کنسرت ها و نمایش های موزیکال می باشد. طی سال های جنگ و درگیری، در سال های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۳ میلادی، ساختمان سالن اپرا در اثر انفجار بمب، آسیب دید.

باغ گیاه شناسی (بوتانیک گاردن)

 

باغ گیاه شناسی بلفاست

 

باغ گیاه شناسی ابتدا در سال ۱۸۲۸ میلادی، به عنوان یک پارک خصوصی افتتاح شد و سپس در سال ۱۸۹۵ میلادی به یک پارک عمومی تبدیل شد. گلخانه پالم هاوس جذاب ترین بخش این باغ است که بیشتر جذابیت خود را مدیون شیشه ای بودن ساختارش می باشد.

پارک آقای توماس و خانم دیکسون(سر توماس و لیدی دیکسون پارک)

 

پارک آقای توماس و خانم دیکسون

 

در سال ۱۹۵۹ میلادی، لیدی دیکسون این پارک را به شوهر مرحوم خود اختصاص داد. ۴۰ هزار گل رز در این پارک وجود دارد و جشن مشهور هفته ی رز نیز در تابستان در آنجا برگزار می شود. دیانا، باغ شاهزاده ولز، نیز در این پارک قرار دارد.

تالار اسکله

 

اسکله بلفاست

 

تالار اسکله، مهم ترین سالن کنفرانس بلفاست می باشد که امکان میزبانی اپرا و اجراهای موسیقی برای بیش از ۲۰۰۰ نفر را دارد. سقف مسی و گنبدی شکل آن که در نهایت به رنگ سبز در آمد، خود را از دیگر ساختمان های شهر متمایز کرده است.

ادیسه

 

ادیسه بلفاست

 

ادیسه در محله ی تایتانیک واقع شده است و شامل تالار سر پوشیده SSE، پاویون ادیسه و W5 می باشد. هم چنین مهم ترین مسابقات ورزشی و برنامه های کمدی ایرلند شمالی نیز در ادیسه برگزار می شود.

قلعه کاریک فرگوس

 

قلعه کاریک فرگوس

 

کاریک فرگوس، قلعه ی نورمن در ایرلند شمالی، واقع در کاریک فرگوس در شهرستان انتریم، در ساحل شمالی دریاچه بلفاست می باشد. در فاصله ی سی دقیقه ای از بخش مرکزی بلفاست، بیش از ۸۰۰ سال است که قلعه نورمن در سواحل بلفاست قرار دارد. توری که در این قلعه برگزار می گردد، به شما کمک می کند اطلاعاتی در مورد این قصر بدست آورید و شما را به قرون وسطی می برد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است