شهر بنگلور در هند

شهر مدرن، اما آرام و زیبای بنگلور، از آن دسته مقاصد هند است که شاید کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته باشد. با وجود اینکه بنگلور شهری دانشگاهی و بیشتر صنعتی است، اما جاذبه های بسیار و طبیعتی دیدنی دارد و بهتر است در سفر به هند از بازدید از این شهر غافل نشوید. شهر بنگلور مرکز استان کارناتاکا و یکی از بزرگ ترین شهر های این استان در هند است.

 

شهر بنگلور 5

 

وضعیت آب و هوا:

این شهر به طور طبیعی دارای آب و هوای سازگار و ملایم بوده و متوسط درجه حرارت در گرمترین ماه (بخشی از فروردین و اردیبهشت) بالغ بر ۲۷٫۱ درجه سانتیگراد و در سردترین ماه (دی ماه) به ۲۰٫۴ می‌رسد. درجه حرارت در طول روز بندرت بالاتر از ۳۴ درجه در گرمترین ماه‌ها (بخشی از فروردین، اردیبهشت،  خرداد ماه) و همچنین کمتر از ۱۵٫۵ درجه در سردترین ماه‌ها (آذر، دی و بهمن) می‌رسد. متوسط درصد رطوبت نسبی در مرطوب‌ترین زمان (شهریور و بخشی از مهر ماه) و خشکترین زمان (دی ماه) به ترتیب ۷۶و۶۳ درصد است. در ماه‌های آبان تا بهمن مه گرفتگی در صبح زود مشهود است. و بیشتر در ماه‌های آذر و دی محسوس می‌باشد. بهترین ماه‌ها از لحاظ آب‌و هوای در شهر بنگلور ماه‌های خرداد تا مهر ماه می‌باشند.

شهر بنگلور 8

حمل و نقل

سازمان اتوبوسرانی نقش اساسی در جابه‌جایی مردم و اطراف شهر را دارا می‌باشد. پس از اتوبوسرانی وسیله اصلی برای جابه‌جایی در داخل شهر به عهده سه چرخه‌هایی است به نام اتوریکشا، که ظرفیت آن‌‌ها حداکثر سه نفر و همواره حالت دربستی دارد. لازم به یاد‌آوری است که به غیر از دو وسیله عمومی  فوق تعداد قابل توجهی آژانس‌های تاکسی شهری و برون شهری وجود دارد که این گونه وسیله‌ها نیز دارای یک هزینه اولیه ثابت بوده و مازاد آن بر حسب مسافت طی شده(بسته به نوع وسیله نقلیه و دارا بودن یا نبودن کولر) محاسبه می‌گردد.

شهر بنگلور 6

دانشگاه‌ها:

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی معتبری در این شهر قرار گرفته است که عبارتند  از:

دانشگاه بنگلور

دانشگاه راجیو گاندی

دانشگاه علوم کشاورزی بنگلور

انستیتو مدیریت هندوستان

دانشگاه VTU

شهر بنگلور 4

خرید در شهر بنگلور

بنگلور مراکز خرید فراوانی دارد و تنوع اجناس و قیمتها بسیار خوب است.
برای خرید وسایل خانه بهترین مکان مغازه ای به نام رسول مارکت (Rasul Market) واقع در خیابان شیواجی نگار (Shivaji Nagar) است.
خیابان های اصلی بنگلور برای خرید، عبارتند از خیابان بریگاد (Brigade road) ، خیابان ام جی (M.G Road) و خیابان کامرشیال (Commercial Street).

 

 

شهر بنگلور 1

 

 

جاذبه های گردشگری

  • ویدهانا سودا
  • کابون پارک
  • دریاچه السور
  • بنگلور پلیس
  • باغ گاردنز
  • مجموعه معبد ایسکان
  • تندیس شیوا

 

 

شهر بنگلور 2

 

 

فرهنگ

بنگلور شهری آرام و دانشجویی در فلات دکان است و یکی از سرسبزترین و خوش آب و هواترین شهرهای هند می باشد که به گاردن سیتی (Garden City) یا شهر باغ نیز مشهور است.

این شهر بزرگ ، به طرز جدید و زیبایی ساخته شده است و اکثر عمارت های این شهر از سنگ خارا یا همان گرانیت ، ساخته شده است که در این شهر ، سنگ گرانیت به وفور یافت می شود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است