شهر بن در آلمان

شهر بن در آلمان

بُن (به آلمانی: Bonn) یکی از شهرهای آلمان در ایالت نوردراین-وستفالن است. این شهر از پایان جنگ جهانی دوم تا زمان اتحاد آلمان شرقی و غربی در اکتبر ۱۹۹۰، پایتخت کشور آلمان غربی بود. فرهنگ و سنت غنی که این شهر کوچک داشته است همچنان تا به امروز باقی مانده و در این شهر می توانید موزه ها ، ‏معماری های جذاب قدیمی و غذاهای خوش طعم آلمانی را بیابید. این شهر دقیقا روی رودخانه راین و در نزدیکی شهرهای کلن و ‏دوسلدورف قرار گرفته است.

 

جاذبه گردشگری شهر بن

قلعه دراخنبورگ (Drachenburg Castle)

 

قلعه دراخنبورگ

 

من به طور کلی به تاریخ علاقه‌مند هستم در نتیجه وقتی سفر می‌کنم دوست دارم از کاخ‌ها و قلعه‌ها و مکان‌های تاریخی بازدید کنم. اگر شما هم علاقه‌ای نزدیک به علاقه من دارید بدون شک قلعه دراخنبورگ با نمای بسیار زیبا و معماری بی‌نظیرش یکی از مکان‌های بازدید لیست سفر شما به شهر بن خواهد بود. این کاخ که متعلق به اواخر قرن نوزدهم است کمی‌ در منطقه بیرونی‌تر شهر واقع است روی تپه‌ای در کنار رود راین نظاره‌گر شهر بن است. در داخل آن نقاشی‌ها و اثاثیه لوکس کاخ قابل مشاهده است و در بیرون ایوان‌ها و باغ‌های بی‌نظیر را می‌بینید. ورودی قلعه یک بلیت به قیمت سخاوتمندانه هفت یورو (معادل حدودا ۲۸۰۰۰ تومان) برای افراد بزرگسال است و برای یک گردش روزانه در خارج از منزل انتخابی بسیار عالی است. از بین منظره‌های تماشایی قلعه، نمای برج شمالی (North Tower are) هم خیره‌کننده است و حواستان باشد آن را از دست ندهید.

 

خانه بتهوون (Beethoven Haus) و سالن بتهوون (Beethovenhalle)

 

خانه بتهوون

 

یکی از بزرگ‌ترین آهنگ‌سازهای شهیر دنیا، بتهوون در بن به دنیا آمده است و امروزه خانه او به موزه‌ای درباره زندگی این آهنگساز معروف آلمانی تبدیل شده است. در اینجا می‌توانید اطلاعات زیادی درباره زندگی بتهوون در بن، شهر زادگاه او و همچنین درباره ماجراهای زندگی او در شهر «وین» یکی از پایتخت‌های موسیقی جهان، به دست بیاورید. به علاوه چون این مکان مرکزی دائمی‌ و فعال برای دوستداران بتهوون است همیشه نمایشگاه‌هایی از سراسر جهان در این محل در حال برگزاری است. وقتی به اندازه کافی درباره خود بتهوون در موزه دانستید برای لذت بردن از یک اجرای بی‌مانند از کارهای این آهنگ‌ساز جهانی به «سالن بتهوون» بروید. گروه ارکستر این سالن یکی از بهترین اجراهای ارکستر جهان را ارائه خواهد کرد و اشتباه بزرگی است اگر یک یا دو کنسرت از کارهای عالی این گروه را در برنامه خود قرار ندهید.

 

خیابان شکوفه‌های گیلاس (Cherry Blossom Avenue)

 

خیابان شکوفه های گیلاس

 

وقتی به فستیوال شکوفه‌های گیلاس فکر می‌کنید به حتمال قریب به یقین ژاپن را به خاطر می‌آورید اما به شما توصیه می‌کنم دوباره به خودتان فرصت پاسخ بدهید. زیرا شهر بن هر بهار و معمولا در ماه آوریل فستیوال شکوفه‌های گیلاس ویژه خود را بسیار باشکوه برگزار می‌کند. تضاد تکه‌های صورتی رنگ شکوفه‌های گیلاس با رنگ و رو رفتگی خیابان «هرشتغاسه» (Heerstraße) و ساختمان‌های سبک نئوکلاسیک آن چشم‌انداز فوق العاده‌ای را خلق می‌کند. خیابان در برخی از قسمت‌ها باریک می‌شود و درخت‌ها که در دهه هشتاد میلادی کاشته شده‌اند، عملا یک تونل صورتی رنگ را روی خیابان تشکیل می‌دهند و تنها اگر از زاویه‌ای درست نگاه کنید می‌توانید بخش‌های کوچکی از آسمان را ببینید که از لا به لای شکوفه‌ها سرک می‌کشد. شکوفه‌ها چند هفته‌ای خودنمایی می‌کنند، اما به یاد داشته باشید که سفرتان را به تاخیر نیندازید. مطمئن باشید نمی‌توانید در برابر این وسوسه مقاومت کنید که هر روز به اینجا سر بزنید و خودتان را غرق در اتمسفر زیبای آن کنید و یک قهوه در یک میز بیرون کافه‌های خیابانی آن سفارش بدهید. باید یادآور شد که در زمان فستیوال، اجراهای زنده موسقی و اجرای هنرهای نمایشی و دیگر جذابیت‌های مربوط به فستیوال در همه جا به چشم می‌خورد.

 

موزه مایل (The Museum Mile)

 

موزه مایل

 

وقتی می‌گویم بن پر از فعالیت‌های فرهنگی است حرف مرا باور کنید و به یاد داشته باشید در هیچ کجای دیگر بیشتر از دور و اطراف موزه مایل شواهد این موضوع را نخواهید دید. اگر به جنگ جهانی دوم و تاریخ مدرن علاقه‌مندید «Haus der Geschichte» یا خانه تاریخ برای شما راه‌اندازی شده است. یا اگر به علوم طبیعی علاقه‌مندید موزه «الکساندر کونیگ» مناسب شما است، یکی از بهترین موزه‌های تاریخ طبیعی و جانورشناسی در کل آلمان، اگر نگوییم در جهان! همچنین اگر به علوم و فنون علاقه‌مندید می‌توانید از موزه «دویچس» در شهر بن (Deutsches Museum Bonn) که دستاورد‌های تکنولوژی و فن‌آوری را به نمایش می‌گذارد بازدید کنید، یا شاید موزه هنر (Kunstmuseum Bonn) را ترجیح بدهید یا موزه ریاضیات (Arithmeum) نظر شما را جلب کند. موزه «Landesmuseum Bonn» نیز یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های تاریخ در آلمان است که باید آن را به لیست بازدید خود اضافه کنید. بدون شک موزه‌های زیادی که تقریبا هر نوع سلیقه ای را پوشش می‌دهند از تبدیل روزهای بارانی در بن به روزهای بیکاری و بی حوصلگی جلوگیری می‌کنند.

 

کاخ پاپلسدورف (Poppelsdorf Palace)

 

کاخ پاپلسدورف

 

این کاخ که به سبک معماری باروک ساخته شده یکی از تاثیرگذارترین کاخ‌های شهر بن به حساب می‌آید. این کاخ در قرن هجدهم میلادی بر خرابه‌های یک قلعه ساخته شده است. کاخ پاپلسدورف از اوایل قرن نوزدهم به دانشگاه بن تعلق داشته است و مجموعه‌ دانشکده‌های علوم طبیعی دانشگاه را شامل می‌شده است. نکته خوب دیگر کاخ پاپلسدورف این است که نزدیک به کاخ می‌توانید از باغ گیاه شناسی بن بازدید کنید که خانه هزاران گونه گیاهی است. اگر به گل‌ها و گیاهان علاقه‌مندید دیدار از این باغ را از دست ندهید. یک روز کامل را برای گشت و گذار در کاخ و باغ گیاه شناسی می‌توان اختصاص داد پس حواستان باشد که وقت کافی برای بازدید از این دو مجموعه کنار بگذارید.

 

دره اَر (The Ahr Valley)

 

دره اَر

 

گشت زنی با یک تور کروز در کنار رود راین هم دیدنی هم رمانتیک است. اما این کار تنها راه لذت بردن از رود راین نیست. من به شخصه دوست دارم از شهر بیرون بروم تا شخصیت واقعی و طبیعت حقیقی رودخانه راین را هم درک کنم. « دره اَر» شاخه اصلی رودخانه راین است جایی که آب با آرامش در کنار مناظر زیبای روستایی آلمان در حرکت است. بهترین زمان برای بازدید این دره و زیبایی‌های آن به نظر من در تابستان است. البته از بهار تا ابتدای پاییز که آب و هوا کمی‌گرم تر از وضعیت زمستانی است اصولا زمانی مناسبی برای پیاده‌روی و طبیعت گردی، دوچرخه‌سواری یا حتی یک پیک نیک بیرون شهر است.

 

میدان مارک (Marktplatz)

 

میدان مارک

 

میدان بازار مرکزی شهر بن یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های شهر به حساب می‌آید. ساختمان قدیمی‌«سالن شهر» یا «rathaus» یکی از چندین ساختمان سبک معماری روکو است که در مرکز شهر بن ساخته شده است. همچنین اگر به خرید علاقه دارید این منطقه از شهر مکان مناسی برای شما است. فقط کافی است چرخی در خیابان «اخهرشتغاسه» بزنید. مطمئنا در پیدا کردن چیزی که ممکن است مورد نیازتان باشد مشکلی نخواهید داشت. البته اگر مثل من شخصی باشید که معماری را بر خرید ترجیح می‌دهد، خیلی وقت خرید نخواهید داشت و بیشتر با معماری فوق‌العاده آن سرگرم خواهید بود.

 

کلیسای جامع بن (Bonn Minster)

 

کلیسای جامع بن

 

اگرچه کلیسای جامع شهر بن به بزرگی کلیسای جامع شهر کلن و دیگر سایت‌های کلیسایی کشور آلمان نیست ولی این کلیسا از قدیمی‌ترین کلیساهای کشور محسوب می‌شود. این کلیسا در قرن یازدهم تا سیزدهم به سبک معماری رومی‌ساخته شده است. امروزه این کلیسا سبک کاراکتر اصلی خود را علی‌رغم آسیب‌هایی که در طول تاریخ از ابتدای ساخت تا عصر حاضر به آن وارد شده، حفظ کرده است (البته به جز اثاثیه سبک باروک داخل آن!). سالن اصلی کلیسا یکی از سایت‌های جذاب از منظر معماری است. تاریخ آن به قرن دوازدهم باز می‌گردد و مخلوطی از سبک رومی‌ و گاتیک است. اگر در زمستان به دیدن این کلیسا بروید از بازار دوست داشتنی کریسمس، درست در جلوی کلیسا لذت خواهید برد.

 

باغ ژاپنی (Japanischer Garten)

 

باغ ژاپنی

 

اگر از شگوفه‌های گیلاس خیابان «هرشتغاسه» سیر نشده این یا در زمانی غیر از فصل شکوفه‌های گیلاس به شهر بن آمده‌اید به دیدار باغ ژاپنی بروید. باغ ژاپنی شهر بن در دهه هفتاد میلادی بنا شد و تا امروز همچنان سرسبز و شکوفا است. در باغ ژاپنی شهر بن به آوای آب آبشارهای کف آلود گوش بسپارید، دور دریاچه‌های کوچک دستساز پرسه بزنید یا «ذن» خود را در گنجینه سیزده گانه پیدا کنید! اما سه قرن بعد در اواخر قرن شانزده به ویرانه تبدیل شد. بعدها در بازسازی گسترده قلعه بر اساس نقشه‌هایی که از معماری آن به جا مانده بود قلعه جانی تازه گرفت. با این حال اکنون جایی نیست که بتوان نیزه به دست و سوار بر اسب به عنوان شوالیه در آن جولان داد. امروزه قلعه جایگاه یک آپارتمان و همچنین یک رستوران معروف است. رستورانی که وعده ناهارتان در آن می‌تواند واقعا جذاب و به یادماندنی باشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است