شهر بولونیا ایتالیا

شهر بولونیا ایتالیا

استان بولونیا (به ایتالیایی: Provincia di Bologna) از استان‌های کشور ایتالیا است. استان بولونیا در مرکز این کشور قرار دارد. مرکز این استان شهر بولونیا و زیرمجموعه ناحیه امیلیا-رومانیا می‌باشد. مساحت این استان ۳٬۷۰۲ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۱٬۰۰۰٬۳۳۵ نفر است.

بولونیا در شمال ایتالیا قرار گرفته است. این شهر مرکز استانی با همین نام است. بولونیا حدود ۳۸۸هزار نفر جمعیت دارد و از این حیث در بین شهرهای کشور ایتالیا در رده هفتم قرار گرفته است. همانند سایر شهرهای ایتالیا، بولونیا هم شهری تاریخی محسوب می شود و جاذبه هایگردشگری متعددی را در خود جای داده است.

Piazza Maggiore

 

شهر بولونیا ایتالیا

 

قبل از هرچیز به قلب و میدان اصلی شهر شهر، Piazza Maggiore بروید. زیبایی این میدان ستودنی است. از قرن سیزدهم که این میدان و ساختمان های اطراف آن ساخته شدند، Piazza Maggiore مرکز سیاسی و زندگی اجتماعی بولونیا بوده است. این میدان در واقع یکی از بزرگ و قدیمی ترین میدان های ایتالیا است. در زمان های قدیم مردم اینجا جمع می شدند تا دستورات حکومتی جدید را بشنوند و یا اعدام هایی که در اینجا انجام می شد را مشاهده کنند. این میدان همچنین تا اواسط قرن ۱۸ یکی میزبان یکی از بزرگترین بازارها در اروپا بود. اجناس این بازار از سراسر دنیا می آمدند.

Piazza Santo Stefano

 

بولونیا ایتالیا

 

بعد از آن از Piazza Santo Stefano دیدن کنید. به صورت کلی، در ایتالیا به میدان هایی که مراکز اجتماعی و مرکز تجمع مردم هم باشد Piazza گفته می‌شود.  بنابراین شهر بولونیا هم از این قاعده مستثنی نیست. میدان Santo Stefano هم شبیه به میدان Maggiore است. خیلی ها سانتو استفانو را یک میدان می دانند، ولی در واقع این یک میدان نیست. بلکه فضایی بین مجموعه ای از کلیساها است. این مجموعه کلیساها را معمولاً‌ «هفت کلیسا» می نامند. البته تمام این کلیساها مربوط به یک دوره زمانی نیستند و هریک دوره های زمانی مختلفی دارند.

Quadrilatero

 

شهر بولونیا

 

در خیابان های Quadrilatero بگردید. اینجا بازاری قدیمی است که از زمان قرون وسطی باقی مانده و انواع غذا و خوراکی های خوشمزه را در آن پیدا می کنید. در حقیقت تمام غذاهای سنتی ایتالیایی را در این منطقه می توانید پیدا کنید. پس اگر به شکم گردی علاقه دارید، بازدید از این بازار قدیمی را فراموش نکنید!

San Luca

 

سن لوکا

 

به بزرگترین ایوان دنیا بروید. ایوان سن لوکا یکی دیگر از جاذبه های بولونیا است. مجموعه ای با بیش از ۶۰۰ طاق! این طاق ها مجموعاً‌ حدود ۴ کیلومتر را پوشش می دهند. این مکان مقدس در بالای تپه ها قرار دارد و علاوه بر جذابیت و زیبایی معماری خاص آن، مناظر اطراف هم از این کلیسا بسیار جذاب و زیبا هستند.

 

Torre Asinelli

 

توره اسینلی

 

از برج Torre Asinelli  بالا بروید. این برج که در اواخر قرن ۱۱م ساخته شده بود،‌ یکی از نمادهای شهر بولونیا است. برج توره آسینلی  ۴۹۸ پله‌ی کوتاه دارد که به بالای برج می رسند. در بالای برج مناظر فوق العاده ای انتظار شما را می کشند که ارزش پیمودن این مقدار پله را دارند!

 

Archiginnasio 

 

دانشگاه بولونیا

 

از Archiginnasio و اولین ساختمان دانشگاه بولونیا دیدن کنید. اینجا در حقیقت قدیمی‌ترین دانشگاه در دنیای غرب است که در سال ۱۰۸۸ افتتاح شد. بنای Archiginnasio در سال ۱۵۶۲ الی ۱۵۶۳ ساخته شد. قبل از آن دروس در خانه های شخصی، اجازه‌ شده، مکان های مذهبی و گاهی هم در میدان های شهر تدریس می شدند. این ساختمان دو طبقه تا سال ۱۸۰۳ دانشگاه بولونیا بود. هنگام بازدید از Archiginnasio مطمئن باشید از کز بخش های مختلف، مثل بخش تشریح اجساد و یا کتاب‌خانه آن دیدن کنید. این کتاب خانه بیش از ۵۰۰،۰۰۰ نوشته و ۱۲،۰۰۰ نسخه خطی مختلف دارد که آن را تبدیل به بزرگترین کتابخانه مطالعه عموم اجتماعی در ایتالیا رده است.

 

Galleria Cavour

 

گالری هنری بولونیا

 

به Galleria Cavour بروید و از هنر طراحان لباس ایتالیایی لذت ببرید. البته خرید از این مغازه ها شاید برای همه مقدور نباشد. ولی برند هایی مثل آرمانی، پرادا، گوچی و فندی در این منطقه حضور دارند. اگر هم قصد خرید ندارید، باز هم بازدید از این لباس های زیبا برای تجربه ای جالب خواهد بود.

 

موزه تاریخ بولونیا

 

موزه تاریخ بولونیا

 

از موزه تاریخ بولونیا دیدن کنید. این موزه در داخل خانه‌ی Palazzo Pepoli قرار گرفته است. این خانه محل اقامت قدیمی یکی از مهم ترین خانواده های قرون وسطایی بولونیا است. این تقریباً‌ موزه تمام تاریخ بولونیا را در خود جای داده است؛ از استقرار اولین مردم در آن، تا دوران قرون وسطی که این شهر در اوج قدرت خود بود.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است