شهر تالین در استونی

شهر تالین در استونی

تالین (به استونیایی: Tallinn) بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور استونی است. شهر تالین حدود ۱۵۹٫۲ کیلومترمربع مساحت دارد و شهری بندری در شمال این کشور در نزدیکی خلیج فنلاند واقع شده است. این شهر در ۸۰ کیلومتری جنوب شهر هلسینکی، ۳۸۰ کیلومتری شرق استکهلم و ۳۲۴ کیلومتری غرب سن پترزبورگ واقع شده است.

این شهر که به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۱ نیز معرفی شده در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار داشته و جزو ده شهر برتر فناوری رقومی (دیجیتال) دنیا می‌باشد و تا ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی ۴۴۰٬۹۵۰ نفر جمعیت داشته است.

تالین در شمالی‌ترین نقطه اروپا قبل از کشورهای اسکاندیناوی واقع شده است و از این‌رو می‌شود تقریباً آن را یک کشور شمالی نیز نامید. تالین قدیمی‌ترین پایتخت در میان کشورهای شمال اروپا را داراست که دارای سابقه‌ای از قرن ۱۳ میلادی تا سال ۱۹۱۷ و دوباره در تعرض و تاخت‌وتاز نازی‌ها ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۴ می‌باشد.

 

جاذبه های گردشگری شهر تالین

کاخ کادریورگ

 

کاخ کادریورگ 1

 

در حومه شهر تالین که به وسیله تراموا می‌توانید به آنجا بروید، کاخ باشکوه و زیبای کادریورگ (KADRIORG) را خواهید یافت که در دل پارکی سبز و چشم‌نواز قرار گرفته است. نمایشگاه‌های فرهنگی هنری متعددی در ساختمان مرکزی برگزار می‌شوند و فضای سبز نیز مکانی محبوب برای گشت و گذاری آرام خواهد بود. در سال ۲۰۱۱ یک باغ دلپذیر ژاپنی نیز به مجموعه اضافه شد که کاری از «ماسائو سونه» (Masao Sone) نابغه می‌باشد.

 

برج تلویزیون

 

برج تلویزیون تالین

 

اگر هوا آفتابی و صاف بود در بازدید از برج تلویزیون تردید نکنید. این بنا یک آسانسور به ارتفاع ۱۷۰ متر دارد. اگر هوا مه گرفته نباشد می‌توانید نمایی ۳۶۰ درجه از کل پایتخت استونی را تماشا کرده و از سر سبزی آن حیرت زده شوید. همچنین این نما به شما تمام مسیر رسیدن به هلسینکی را هم نشان می‌دهد. یک بازی تعاملی برای کودکان نیز در نظر گرفته شده تا به وسیله آن برخی از قسمت‌های شهر را مشخص کنند. اگر می‌خواهید شجاعت خود را امتحان کنید، توصیه می‌کنیم روی لبه بیرونی سازه راه بروید! البته با یک طناب ایمنی کاملاً حمایت می‌شوید اما اگر سرگیجه دارید از این کار اجتناب کنید.

 

ساحل پیریتا

 

ساحل پیریتا

اگر به تالین فکر کنید شاید اولین چیزی که به ذهنتان برسد دریا نباشد، اما این شهر زیبا یک منطقه ساحلی زیبا نیز دارد که با اتوبوسی از مرکز شهر قابل دسترس است. در تابستان اهالی شهر به این قسمت سرازیر می‌شوند تا در آب‌های خنک آن شنا کنند، اما دقت داشته باشید که آب‌های دریای بالتیک حتی در تابستان هم سرد هستند! در زمستان ساحل تبدیل به منظره‌ای زیبا برای قدم زدن می‌شود. دریای یخی در یک سو و افق تالین در طرف دیگر آرامش بی‌بدیلی را رقم می‌زنند.

 

موزه ک. گ. ب

 

موزه ک. گ. ب

 

این موزه کوچک اما هیجان انگیز را از دست ندهید. در طبقه بیست و سوم هتل «ویرو»، نمایشگاه کوچکی برپا شده که بازدیدکنندگان را به دوران شوروی برده و تاریخ جالب ک. گ. ب. را به آن‌ها نشان می‌دهد. می‌توانید از تور انگلیسی موجود بهره گرفته تا بازدیدتان را کامل و غنی کنید.

 

غذاهای خوشمزه

 

غذا در تالین

 

اگر عاشق امتحان کردن غذاهای جدید و مدرن هستید شاید استونی برای شما جای مناسبی نباشد؛ اما اگر شما نیز برای غذای سالمی که طعم غذاهای قدیمی محلی را می‌دهد ارزش قائلید، می‌توانید از نان‌های خوش عطر و طعم، شاه‌ماهی و سالمون دودی و برخی غذاهای محبوب دیگر لذت ببرید. سوپ‌های عالی و سالاد تهیه شده از ماهی سالمون را نیز از دست ندهید.

 

دیوارهای تالین

 

دیوارهای تالین

 

دیوارهای تالین دیوارهای دفاعی ساخته شده در قرون وسطی در تالین، استونی است. این دیوارها اولین بار به دستور مارگارت سامبیریا همسر کریستوفر اول دانمارک در سال ۱۲۶۵ میلادی به طول پنج متر و ۱٫۵ متر ضخامت در پایه بود و سپس به‌مرور مورد گسترش قرار گرفت، این دیوار دارای دروازه‌های متعددی بود که امروزه تعدادی از آن هنوز وجود دارد، دیوارهای تالین یکی از دلایل ثبت شهر تالین در میراث جهانی یونسکو بوده است.

 

پیک هرمان

 

پیک هرمان

 

پیک هرمان (آلمانی: Langer Hermann) یک برج در قلعه تومپئا، تالین است. اولین بخش از این برج در ۷۰–۱۳۶۰ ساخته شده و در قرن ۱۶ میلادی با ارتفاع ۴۵٬۶ متر تکمیل شده است، این برج دارای ۲۱۵ پله، ده طبقه و یک مرکز دیدبانی در بالای آن است. برج پیک هرمان در نزدیکی ساختمان مجلس استونی قرار دارد.

 

صومعه پیریتا

صومعه پیریتا

بخشی از دیوار قدیمی شهر تالین

دیوار قدیمی تالین

کلیسای جامع الکساندر نوسکی

کلیسای جامع الکساندر نوسکی

کلیسای جامع الکساندر نوسکی (به استونیایی: Aleksander Nevski katedraal) کلیسایی در شهر تالین، استونی است. این کلیسا در بین سال‌های ۱۸۹۴ تا ۱۹۰۰ میلادی ساخته شده است و متعلق به پیروان ارتدوکس است.

 

کلیسای سنت نیکولا

 

کلیسای سنت نیکولا

 

کلیسای سنت نیکولا (به استونیایی: Niguliste kirik) کلیسایی در شهر تالین، استونی است. این کلیسا در قرن ۱۳ میلادی و در قرون وسطی ساخته شده است و در بمب‌باران تالین در جنگ جهانی دوم توسط نیروهای شوروی به شدت آسیب دید و سپس مورد بازسازی قرار گرفت، در حال حاضر این کلیسا زیر نظر موزه هنر استونی قرار دارد و در زمینه هنر و معماری کلیسا به موزه تبدیل شده است.

 

رائاپتیک

 

رائاپتیک

 

رائاپتیک، ساخت در ۱۴۲۲، یکی از قدیمی‌ترین داروخانه‌ها در اروپا

 

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است