شهر تایپه تایوان

شهر تایپه تایوان

تایپه پایتخت کشور تایوان (جمهوری چین) است. چین تایپه که با عنوان تایوان هم شناخته می شود، یکی از مراکز برتر اقتصادی در آسیا است. شهر تایپه، پایتخت تایوان است که تعدای از معروف ترین آثار معماری از جمله برج تایپه ۱۰۱ را در خودش جای داده است. این شهر بازارهای شبانه ی رنگارنگ و معروفی دارد که روح تازه ای به آن داده اند. شهر تایپه، جاذبه های طبیعی زیادی دارد و از نظر فناوری بسیار پیشرفته است.

شهر تایپه در بخش شمالی جزیره تایوان قرار گرفته است و با کشورهای چین در غرب، فیلیپین در جنوب و ژاپن در شمال شرقی همسایه است. مساحت شهر تایپه در کشور تایوان برابر با ۲۷۱ کیلومترمربع بوده و با توجه به آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۶ در این شهر انجام شده جمعیت آن برابر با ۲ میلیون و هفتصد هزار نفر بوده است.

جزیره تایوان در سال ۱۵۹۰ توسط پرتغالی ها کشف شد. بعد از آن، آلمانی هایی که وارد این جزیره شده بودند تا ۴۰۰ سال در آن زندگی و حکومت کردند. آن ها کارگران چینی را برای انجام کارها استخدام کردند و به این ترتیب اولین نسل تایوانی ها متولد شدند. در اوایل دهه ۱۶۶۰، کوشینگا، یک غارتگر چینی، با شهروندان آلمانی مبارزه کرد و تایوان را به دست آورد. بعد از آن شهر تایپه رسما بخشی از این کشور به شمار آمد. در سال ۱۸۸۷ تایپه تبدیل به استان شد. در اواخر دهه ۱۸۹۰ تایوان توسط ژاپنی ها اشغال شد. آن ها زیرساخت های شهر را بهبود بخشیدند و دیوارهای شهر تایپه را تخریب کردند. سال ها بعد، تایوان رسما به عنوان جمهوری چین شناخته شد.

 

اطلاعات کلی شهر تایپه

پایتخت تایوان: تایپه

زبان رسمی تایوان: ماندارین استاندارد (چینی ماندارین)

واحد پول تایوان: دلار جدید تایوان (TWD)

ولتاژ برق: ۱۱۰ ولت

اختلاف زمانی: شهر تایپه ۴ ساعت و نیم از تهران جلو تر است.

پیش شماره: +۸۸۶

فرودگاه های تایپه: فرودگاه بین المللی Taiwan Taoyuan

 

آب و هوای شهر تایپه

شهر تایپه به طور کلی آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. گرم ترین ماه های این شهر، ماه ژوئن تا آگوست است که دمای هوا در آن تا ۳۸ درجه می رسد. ماه های ژوئن تا اکتبر معمولا بادهای سنگینی در این شهر می وزد. بهترین زمان سفر به تایپه فصل پاییز است که در آن هوا کمی خنک تر است. اگر می خواهید در زمان های خلوت تری به این شهر سفر کنید بهتر است ماه های شهریور تا آبان را برای رفتن به تایپه انتخاب کنید.

 

هزینه اقامت در تایپه

در شهر تایپه هتل های ۲ تا ۵ ستاره ی بسیاری وجود دارد که با توجه به طیف قیمت های متنوعی که دارد دست مسافران را برای انتخاب هتل با شرایطی از لحاظ امکانات و هزینه مدنظر دارند نیز باز می گذارد. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

 

هزینه خورد و خوراک در شهر تایپه

در ادامه ی راهنمای سفر به تایپه به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه  ۱۵۰ دلار جدید تایوان را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۸۹۰ دلار جدید تایوان پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر تایپه  به نسبت ارزان تر است و مبلغ  ۱۲۵ دلار جدید تایوان می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۲۰ دلار جدید تایوان و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۷۸ دلار جدید تایوان بپردازید.

 

شکم گردی در شهر تایپه

نودل بیف: نودل بیف یکی از محبوب ترین غذاهای تایوان است که هر سرآشپزی آرزو دارد عنوان بهترین نودل بیف را از آن خودش بکند.

گوآ بائو (Gua bao): گوآ بائو نوعی همبرگر تایوانی محسوب می شود. در این همبرگر از گوشت، بادام زمینی و ترشی کلم چینی استفاده می شود.

تیان بولا (Tian bu la): این غذا از ماهی تهیه می شود که به شکل و اندازه های مختلفی خرد و سرخ می شوند. این ماهی ها را بعد از سرخ شدن در آب گوشت می پزند و با سس قهوه ای سرو می کنند.

اسپرینگ رول بخارپز: اسپرینگ رول ها غذای محبوب جشن ها و فستیوال های تایوانی هستند که با مواد مختلفی پر می شوند.

 

هزینه حمل و نقل در شهر تایپه

هزینه بلیط تک سفره ۲۰ دلار جدید تایپه

هزینه بلیط ماهانه ۱۲۸۸ دلار جدید تایپه

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۷۰ دلار جدید تایپه و به ازای هر یک کیلومتر ۲۵ دلار جدید تایپه به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۲۴۰ دلار جدید تایپه باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۲۸ دلار جدید تایپه

 

جاذبه های گردشگری در شهر تایپه

کاخ موزه ملی تایپه ( National Palace Museum)

 

کاخ موزه ملی تایپه

 

این موزه ی شگفت انگیز، بزرگترین کلکسیون هنر چینی را در خودش دارد. در این موزه می توانید آثار هنری متفاوت و جالبی از جمله مجسمه های قایقی بسیار کوچکی که از هسته زیتون درست شده اند را ببینید. در این موزه نمایشگاه های بین المللی مختلفی نیز برگزار می شود و برنامه های گوناگونی دارد که شما را با فرهنگ چینی آشنا می کند.

آدرس: No. 221, Sec 2, Zhi Shan Rd, Shilin District, Taipei City, Taiwan 111

 

برج ۱۰۱ تایپه (Taipei ۱۰۱)

 

برج ۱۰۱ تایپه

 

تایپه ۱۰۱ یکی از معروف ترین جاذبه های شهر تایپه است که به نمادی برای این شهر تبدیل شده است. از فضای باز بام این برج می توانید چشم انداز بی نظیری به شهر تایپه را ببینید. هر سال هنگام شروع سال نو، آتش بازی های زیبایی در این برج ۴۴۹ متری برپا می شود. بهترین نمای شهر را می توانید در بالای این برج معروف ببینید.

آدرس: No. 7, Section 5, Xinyi Road, Xinyi District, Taipei City, Taiwan 110

 

چشمه های آب گرم بِیتو

 

چشمه های آب گرم بِیتو

 

تپه های آتش فشانی زیادی در اطراف شهر تایپه وجود دارد. در نزدیکی بیتو می توانید به یکی از بهترین چشمه های آب گرم تایپه بروید. این چشمه های آب گرم برای درمان درد مفاصل بسیار کاربرد دارند. حمام خانه های سبک اونسن و باغ های چای این منطقه، میراث دوران اشغال این شهر توسط ژاپنی ها است.

آدرس: No.112 ۱۴۳، Wenquan Rd، Beitou District، Taipei City، Taiwan

 

پارک ملی یانگمینگشان

 

پارک ملی یانگمینگشان

 

این پارک که مکانی زیبا برای گردش و قدم زدن است جای مناسبی برای گردش های خانوادگی است که می شود ساعت ها از طبیعت و سرسبزی این پارک لذت برد.

 

منطقه جیفون

 

منطقه جیفون

 

این مکان یک منطقه بازرگانی و تاریخی در جیفون است و علاوه و بر موقعیت تجاری و جاذبه های تاریخی آن از طبیعت زیبای آن هم می توان لذت برد.

 

مراکز خرید در شهر تایپه

مرکز خرید شهر تایپه ( Taipei City Mall)

 

مرکز خرید شهر تایپه

 

آدرس: Taipei City Mall Exit Y۱۱، Zhengzhou Rd، Datong District، Taipei City، Taiwan ۱۰۳

 

بازار خیابانی دیهوآ (Dihua Street)

 

بازار خیابانی دیهوآ

 

آدرس: No. ۱۴۲، Section ۱، Dihua St، Datong District، Taipei City، Taiwan ۱۰۳

 

بازار شبانه شیلین (Shilin Night market)

 

بازار شبانه شیلین

 

یکی از بازارهای معروف و پر جنب و جوش شهر تایپه، بازار شبانه ی شیلین است. در این بازار می توانید اسنک های محبوب تایوانی را پیدا کنید و از نزدیک با فرهنگ و مردم این شهر آشنا شوید. در این بازار محبوب ترین اسنک های تایوانی را با سس تند چیلی و آب لیمو نوش جان کنید و از یک تجربه ی کاملا بومی در شهر تایپه لذت ببرید.

آدرس: No. ۹۹، Jihe Rd، Shilin District، Taipei City، Taiwan ۱۱۱

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است