شهر تسالونیکی در یونان

تسالونیکی دومین شهر پرجمعیت یونان است و با جاذبه‌های متعدد تاریخی، مقصدی مهم در گردشگری به شمار می‌رود. کلیسای آگیوس دیمیتروس، موزه باستان‌شناسی و برج سفید از دیدنی‌های تسالونیکی هستند.

جمعیت شهر تسالونیکی بیش از ۱ میلیون نفر و مساحت آن حدود ۱٫۳ کیلومتر مربع است. دین غالب ساکنان این شهر را مسیحیت ارتدوکس شرقی تشکیل می‌دهد و کاتولیک، یهودیت و اسلام بعد از آن قرار می‌گیرند. زبان رسمی تسالونیکی، یونانی است.

 

شهر تسالونیکی 1

 

شهر تسالونیکی مانند دیگر شهرهای کشور یونان، تحت حکومت مرکزی اداره می‌شود. حکومت مرکزی از نوع جمهوری است. در راس دولت نخست وزیر قرار دارد که به همراه دیگر وزیران، هیئت وزرا را تشکیل می‌‌دهند. رئیس جمهور نیز در راس حکومت قرار می‌گیرد و انتخاب او توسط نمایندگان مجلس یونان صورت می‌پذیرد.

 

 

شهر تسالونیکی 3

 

تاریخچه شهر

این شهر برای اولین بار توسط کاساندر، از پادشاهان هلنی مقدونیه باستان، پایه‌گذاری شد. در دوران امپراطوری رومی‌ها، تسالونیکی شهری پراهمیت به شمار می‌رفت و در دوران سلطنت بیزانسی‌ها، دومین شهر مرفه و بزرگ امپراطوری بود. این شهر در سال ۱۴۳۰ توسط عثمانی‌ها اشغال شد و در نوامبر ۱۹۱۲ دوباره به خاک یونان پیوست.

 

شهر تسالونیکی 4

 

آب و هوای تسالونیکی

آب و هوای شهر تسالونیکی نیمه‌گرمسیری مرطوب به شمار می‌رود. تابستان‌هایی گرم و مرطوب، و زمستان‌هایی خشک دارد. گرمترین ماه سال در تسالونیکی، ماه جولای محسوب می‌شود. متوسط دمای هوا در طول سال از ۹٫۷ تا ۲۰٫۴ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میانگین بارش سالانه حدود ۴۴۸ میلی‌متر برآورده شده است.

 

 

شهر تسالونیکی 2

 

در میهمانی فستیوال های مختلف شرکت کنید

از هنر فرادست تا هنر خیابانی، فرهنگ عامه و مردمی تا فرهنگ عالی، شهر تسالونیکی یونان در سرتاسر سال از یک فستیوال بین المللی تا یک فستیوال دیگر، در حال تغییر است. در این بخش به معرفی بعضی از این فستیوال ها می پردازیم: فستیوال Reworks ترکیب فوق العاده ای از انواع موسیقی را گرد هم می آورد. این فستیوال شامل پنج روز و پنج شب مملو از اجراهای مختلف توسط هنرمندان قدیمی و جدید از سرتاسر اروپا می گردد. فستیوال Street Mode یک جشن چهار روزه از اجراهای زنده و خیابانی و هنرهای تجسمی است. در این فستیوال، اجراهای موسیقی و انواع دی جی نیز وجود دارند. گرافیتی و هنر خیابانی (نقاشی های دیواری) و مسابقات، رقص خیابانی و ورزش خیابانی مانند پارکور از جمله بخش های این فستیوال هستند.

 

 

شهر تسالونیکی 5

 

دیدنی های شهر

  • موزه جنگ مقدونیه
  • کلیسای آگیوس دیمیتریوس
  • موزه باستان‌شناسی تسالونیکی
  • موزه فرهنگ بیزانس
  • بنای روتاندا
  • کلیسای آجیا سوفیا
  • برج سفید تسالونیکی
  • میدان ارسطو

 

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است