شهر جنوا ایتالیا

شهر جنوا ایتالیا

جنوا (به ایتالیایی: Genova) شهری بندری در کرانه شمالی مدیترانه و شمال غربی ایتالیا در نزدیکی مرز فرانسه است.

جنوا مرکز استان جنوا در شمال غرب ایتالیا در ناحیه لیگوریا و بندری کنار خلیج جنوا در قسمتی از دریای لیگوریا است و جمعیت آن در حدود ۶۱۰٬۰۰۰ نفر است. شهر کنار یک لنگرگاه طبیعی و در پای گذرگاهی در غرب رشته کوههای آپنینه واقع شده. مردم جنوا عمدتاً به گویش جنوایی صحبت می‌کنند.

در این شهر اماکن گردشگری زیادی وجود دارد. امکانات این بندر که در جنگ جهانی دوم خسارات بسیاری دید، توسعه یافته و مدرن شده‌است. کشتی‌سازی صنعت اصلی جنوا است. محصولات آهنی و فولادی، قطعات موتور و اتومبیل، وسایل منجمدسازی، جنگ افزار، شیمیایی، صابون و پردازش محصولات کشاورزی از دیگر صنایع مهم این شهر است.

صنایع و مناطق مسکونی در شرق و غرب روی تپه‌ها به موازات ساحل و پشت بندر قدیمی توسعه پیدا کرده‌اند. در میان شهر کلیسای سبک گوتیک رومی سن دوناتو (San Donato) متعلق به قرون ۱۲ و ۱۳ قرار دارد و جلوی لنگرگاه ساختمان پلازو سن جورجو (Palazzo San Giorgio) قراردارد که در قرن ۱۴ ساخته شده‌است. قبرستان استالینو (Staglieno) که بین سالهای ۱۸۴۴ تا ۱۸۵۱ در سرازیری یک تپه ساخته شده‌است و شامل گردشگاهها، مجسمه‌ها، باغها و معابد پروتستانها می‌باشد.

در شمال غربی نزدیک ایستگاه ماریتتیما (Marittima) که لنگرگاه کشتی‌های مسافری است، کلیسای قرن ۱۳ آنونتزیاتا (Annunziata) واقع شده که به لحاظ کارهای هنری خوبش مشهور است. محل تولد کریستف کلمب (Christopher Columbus) نیز به عنوان مکانی تاریخی شناخته می‌شود. شهر جنوا همچنین جایگاه دانشگاه جنوا (۱۴۷۱) می‌باشد. تورین با تلفظ ایتالیایی تورینو (Torino) شهری در شمال غربی ایتالیا و مرکز استان پیمونته (piemonte)است که در تلاقی دو رود پو(Po) و دورا ریپاریا (Dora Riparia) واقع شده‌است. شهر مرکز بزرگ فرهنگی و صنعتی است، با تولید کنندگان وسایل نقلیه موتوری، چرم، لباس و وسایل پلاستیکی.

اگر می خواهید رنوسانس ایتالیا را بهتر بشناسید به هتل «موچیا جنوا» بروید؛ یک هتل قرن شانزدهمی که در مرکز تاریخی جنوا قرار دارد و فقط ۳۰۰ متر تا کلیسای جامع «سان لورنزو» فاصله دارد. در این هتل، روز را با نان های مخصوص خانگی و مربای ارگانیک بر روی تراس شروع می کنید و شب هم در اتاق های بزرگ با گچ بری های جذاب استراحت می کنید. اگر به دنبال هتلی لوکس تر هستید به «گرند هتل ساووآ» (Grand Hotel Savoia) بروید این هتل ۵ ستاره که مجلل ترین هتل شهر است در سال ۱۸۹۷ تاسیس شده و اشراف زاده های قدیمی ایتالیا به آن علاقه خاصی داشتند.

 

جاذبه های گردشگری جنوا

 

کلیسای جامع سن لورنتزو

 

در اوایل دهه ۱۹۹۰ ساختمان های زیادی در این شهر ساخته شد برای همین امروز در بندر قدیمی، رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد. در کنار این ها، آسانسور پانورامایی، جنگل بارانی استوایی و بزرگ ترین آکواریوم اروپا، چهره این بندر را جذاب تر کرده است. اگر می خواهید جنوا را با همه زیبایی هایش بهتر کشف کنید در کوچه پس کوچه های «کاروگی» که در پشت بندر است و به کاخ هایی مثل «پلازا دی سان جیورجو» می رسد قدم بزنید. یکی از باشکوه ترین خیابان های جنوا خیابان پادشاهان است که ۲۵۰ متر طول دارد و در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. این خیابان کاملا پیاده رو ست و دو طرف آن در احاطه خانه های مجلل قرن شانزدهم است.  دو تا از درخشان ترین و بهترین کاخ ها «پلازو روسو» و «پلازو بیانکو» هستند که امروز تبدیل به گالری های هنری شده اند و در آن ها آثاری از استادان قدیمی مثل «آنتونی فان دیک»، «کاراواجو» و «پائولو ورونز» به چشم می خورد. سوار آسانسور شیشه ای شوید و به پشت بام پانورامایی «پلازو بیانکو» بروید تا یکی از بهترین چشم اندازهای شهر را ببینید.

 

غذا در جنوا

 

نان فوکاسیا

 

مردم جنوا می گویند نان فوکاسیا که از معروف ترین نان های ایتالیایی است در این شهر بندری اختراع شده. در اینجا این نان به شکل مربع های ضخیم درست می شود و بر روی آن زیتون گذاشته می شود. آن ها این نان را در هنگام صبحانه به همراه کاپوچینو می خورند. در اطراف میدان «دل اربه» کافه های زیادی هست که می توانید صبح زود به این کافه ها بروید و طعم این صبحانه خوشمزه را بچشید. اینجا بهترین مکان جنوا برای تماشای بیدار شدن شهر است. یکی از بهترین جاها برای خوردن ناهار گذرگاه باریکی است که در راستای بندر قرار دارد و در آنجا غرفه هایی هستند که لا فاریناتا (la farinata) یک جور پنکیک کرپ می فروشند که از آرد نخودچی درست می شود. مغازه friggatorie ماهی سرخ شده را در کاغذهای قیفی شده می گذارد و به مشتری ها می دهد. نزدیکی جنوا به دریا و کوه، غذاهای متنوعی را برایش به ارمغان آورده است برای همین هم هست که در اینجا می توانید هم زمان هم غذاهای دریایی تازه بخورید و هم حبوبات، مغزها و زیتون. رستوران «زفرینو» که در نزدیکی خانه کریستوف کلمب قرار دارد پر از غذاهای پرطرفدار است و افراد معروف زیادی برای غذا خورن به آنجا می روند. اگر می خواهید یک غذای جنوایی اصیل بخورید به سراغ یک کاسه پاستای آب پز بروید که روی آن سس پستوی سبز زیادی ریخته  شده باشد.

 

خرید در جنوا

 

خرید جنوا

 

جنوا هم مثل ونیز در گذشته تجارت های زیادی با شمال آفریقا و خاورمیانه داشته که این، میراثی را در طعم غذاها و ادویه های شهر به جا گذاشته است. مغازه «پیترو رومننگو» با ویترین هایی که پر از میوه های آب نباتی رنگارنگ است مشتری ها را جذب می کند. در مغازه ادویه Drogheria Torielli مشتری ها برای خرید یک شیشه ادویه رنگارنگ، یک شیشه عسل و سبزیجات معطر مدت ها در صف می ایستند. در خیابان «سپتامبر» بوتیک های زیادی هست که جای خوبی برای خرید را به وجود آوده اند. در «ویا روما» بززگ ترین برندهای بین المللی و ایتالیایی را پیدا می کنید.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است