شهر حلب در سوریه

شهر حلب ، شهری در سوریه است که به عنوان پایتخت و پرجمعیت ترین این کشور عربی شناخته می شود. این شهر، در شمال کشور سوریه واقع شده و یکی از کهن ترین شهرهای منطقه خاورمیانه به شمار می رود. در روزگاران گذشته نام آن خلپه بوده و یونانیان قدیم آن را با نام برویا می شناختند. این شهر عرب زبان، از نیمه سال 2012 میلادی به جبهه اصلی جنگ داخلی سوریه تبدیل شده و به مناطقی تحت کنترل نیروهای دولتی و شورشیان تقسیم شد ولی در سال 2016 از کنترل شورشیان خارج شد و کنترل آن به حکومت سوریه بازگشت.

 

 

شهر حلب 5

 

 

هتل ها و اقامتگاه های شهر حلب

یکی از مواردی که در سفر، حال چه خارجی و چه خارجی برای گردشگران مهم است، هتل و اقامتگاه مناسب هست. حلب دارای هتل های 5 ستاره، 4 ستاره و 3 ستاره بوده و در مناطق پایین دست شهر هم هاستل و اقامتگاه ارزان قیمت مشاهده می شوند. برای لذت بردن از اقامت خود در این شهر عربی و تجربه خواب و استراحتی آرام می توانید به هتل های این شهر به شرح زیر سری بزنید و سفری متفاوت داشته باشید: شراتون آلپو هتل یا Sheraton Aleppo Hotel، منصوریا پلس هتل یا Mansouriya Palace Hotel، جایده هتل یا Jdayde Hotel و رامسیس هتل یا Ramsis Hotel. امید است با این شرح خواندنی از اقامت در هتل ها لذت ببرید و شاد باشید.

 

 

شهر حلب 4

 

 

خوراکی های حلب

برای لذت بردن از غذاهای خوش طعم و خوش عطر این منطقه، می توانید به رستوران های زیر سری بزنید: بیروآ رستورانتس یا Beroea Restaurant، کسر آل ولی یا qasr al wali، رستوران کنتارا یا Cantaraو آل کومه یا Al Kommeh.

 

 

شهر حلب 2

 

 

خریدنی های حلب

برای اینکه بتوانید خاطره ای خوش از سفر به حلب سوریه با خود به همراه ببرید که بعد از سال ها، با نگاه کردن به آن ها خاطرات برای شما زنده شوند و سوغاتی کوچک از سفر خود برای عزیزانتان ببرید، می توانید از مواردی که در بازارهای شهر وجو دارند؛ استفاده کنید. اقلام چوب تزئینی مانند تابلوهای بازی، جعبه های نازک، سکه های طلا و جواهر و مبلمان ساخته شده از گل رز، آبنوس و مادر مروارید برای هدیه و سوغات مناسب هستند. شما همچنین می توانید از اقلام ساخته شده نظیر سینی های نقاشی شده و اسلحه با طرح های فوق العاده ساخته شده از فولاد و مس مفتول بهره ببرید.

سینی های مصنوعی، سفال های آتشی شیشه ای، سبدهای بافته شده و تشک صنایع دستی دیگری هستند که به خوبی ساخته شده و مورد علاقه گردشگران هستند. از پارچه های ابریشمی دست باف این شهر هم می توان در مبلمان خانگی مانند پوشش صندلی، سفره و پارچه فروشی و یا لباس شب استفاده کرد. برخی از سوغات سرگرم کننده این شهر دیدنی شامل زنجیرهای کلید زرق و برق، آهنرباهای پلاستیکی و تی شرت ها هستند. برای خرید این سوغات و هدایای بی نظیر این شهر چون به شکل معمول مرکز خرید و پاشاژ ندارد، می توانید به بازارهای محلی و دست فروش های شهر سری بزنید: آلپو سوک یا Aleppo Souk.

 

 

شهر حلب 6

 

 

سلامت و درمان حلب

مراقبت های بهداشتی در این منطقه از جهان، بسیار پایین تر از استانداردهای غربی هستند و داروهای اساسی همیشه در دسترس نیستند. داروخانه های محلی با درمان های مناسب برای بیماری های شایع مانند اسهال مسافرتی به خوبی فعالیت می کنند. در صورت لزوم می توانید از هتل خود بخواهید که با پزشک تماس بگیرد. هنگام غذا خوردن رستوران هایی را انتخاب کنید که همیشه شلوغ هستند تا از سلامت غذای آن ها مطمئن باشید.

 

 

شهر حلب 1

 

 

جاذبه های شهر حلب

  • آلپو کیتادل یا Aleppo Citadel
  • دد سیتی آف سرجیلا یا Dead City of Serjilla
  • گریت ماسک یا Great Mosque
  • جنرال پارک یا General Park
  • آلپو میوزیم یا Aleppo Museum
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است