شهر دوسلدورف در آلمان

شهر دوسلدورف در آلمان

دوسلدورف (به آلمانی: Düsseldorf) ( شهری است در آلمان و مرکز ایالت نوردراین-وستفالن است. دوسلدورف به عنوان یک شهر دانشگاهی و همچنین مرکز مد و هنر در کشور آلمان شناخته می‌شود. این شهر با خیابان‌های وسیع در کنار مغازه‌های شیک، با حلقه‌ای از پارک‌ها و باغ‌ها که مرکز شهر را محاصره کرده‌اند، مقصدی فوق‌العاده برای گردشگران به شمار می‌آید. این مرکز فرهنگی به خاطر موزه‌های فراوان و صد‌ها گالری هنری به خود می‌بالد.

موقعیت دوسلدورف در کنار راین با محوطه‌های ساحلی وسیع و مسحور کننده، آن را به مکان دلچسبی برای گذران وقت تبدیل کرده است. این شهر هر سال در ماه جولای میزبان بزرگ‌ترین جشنواره بر روی راین است؛ جشنواره‌ای سرگرم‌کننده که یک هفته به طول می‌انجامد و با رژه‌ها و لباس‌های رنگارنگ، بیش از چهار میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند.

 

جاذبه های گدشگری شهر دوسلدورف

کنیزالی | Königsallee

کنیزالی

 

 

کنیزالی یا به قول محلی‌ها «کو» شیک‌ترین خیابان خرید دوسلدورف است. این خیابان که همیشه با خیابان «مونتاین» در پاریس (طراحی شده در سال 1802 میلادی) مقایسه می‌شود، هنوز با بوتیک‌های منحصر به فرد، مراکز خرید لوکس، گالری‌های هنری و همچنین رستوران‌ها و کافه‌های متعددش جمعیت‌های زیادی را به سوی خود می‌کشاند. ردیف درختان و خط ممتد آب بر زیبایی این خیابان افزوده و فضایی دوست‌داشتنی را برای یک پیاده‌روی خاطره‌انگیز مهیا کرده است. کنیزالی از «گرف-آدولف-پلتز» در جنوب تا «هاف گارتن» در شمال کشیده شده و در محل فواره‌ی تریتون به پایان می‌رسد.

 

اشلاس بنرت | Schloss Benrath

 

اشلاس بنرت

 

با یک سفر ده کیلومتری آسان از مرکز شهر با وسایل حمل و نقل عمومی به اشلاس بنرت -کاخ پر زرق و برق باروکی که در سال‌های 1756 تا 1773 ساخته شده است- می‌رسید. شما می‌توانید از داخل کاخ که بسیار مجلل است بازدید کنید و بعد از آن، در پار‌ک‌ها و با‌غ‌های بزرگ آن قدم بزنید. این کاخ که در اصل برای «کارل تئودور» ساخته شد، از سه موزه‌ی عالی با تمرکز بر جنبه‌های مختلفی از زندگی در قرن هجدهم، تشکیل شده است. در ساختمان اصلی کاخ، موزه «کوپس دی لوگس» (Corps de Logis) قرار دارد؛ در دیگر ساختمان‌های پارک، موزه‌ای به همان اندازه جالب برای هنر و موزه علوم طبیعت واقع شده‌اند.

 

 مجموعه هنری راین شمالی-وست فالیا | North Rhine-Westphalia

 

مجموعه هنری راین شمالی وست فالیا

 

مجموعه‌های هنری راین شمالی-وست فالیا در سه ناحیه‌ی دوسلدورف قرار گرفته‌اند؛ بزرگ‌ترین مجموعه آن K20 است که در «Grabbeplatz»قرار دارد؛ یک ساختمان فوق مدرن با نمای خارجی گرانیت سیاه و سفید جلا داده شده که خودش یک اثر هنری است! این گالری عظیم آثار متعددی از هنر مدرن از جمله مجموعه‌ای قابل توجه از نقاشی‌های «پل کلی» را در خود جای داده است. K21 در ساختمان «Ständehaus» قرن نوزدهمی، انواعی از تأسیسات متمرکز بر نقاشی و طراحی مدرن، همچنین مجسمه و فیلم را شامل می‌شود. محل سوم، «Schmela Haus»، نمایشگاه‌های موقت متعددی را میزبانی می‌کند.

 

کایزس ورت | Kaiserswerth

 

کایزس ورت

 

کایزس ورت یکی از قدیمی‌ترین (و مدرن‌ترین) محله‌های دوسلدورف است که در سال 1929 با این شهر ترکیب شده و یک مکان فوق‌العاده برای دیدن انبوه ساختمان‌های قدیمی و انعکاس آن‌ها در راین به حساب می‌آید. با دنبال کردن عناصر برجسته این شهر به قرن سیزدهم بر می‌گردیم؛ کلیسای «سنت سوت‌برتوس» (St. Suitbertus) یکی از بنا‌هایی است که ما را به دل تاریخ می‌برد؛ و حتی قدیمی‌تر از آن، «Kaiserpfalz» دژ امپراطوری امپراطور فردریک اول که به‌عنوان «بارباروسا» نیز شناخته می‌شود. اگر چه بخش عمده‌ای از این دژ خراب شده اما عظمت سایت باستانی‌اش هنوز هم تحسین برانگیز است.

 

کونست پلست | Kunstpalast

 

کونست پلست دوسلدورف

 

موزه هنر (موزه کونست پلست) یکی دیگر از دیدنی‌های مهم هنر در دوسلدورف با آثار هنری از قرن سوم قبل از میلاد تا به امروز است. از نکات برجسته این موزه می‌توان به مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و به علاوه بیش از 70 هزار مورد از هنر گرافیک، عکس و هنر کاربردی اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های آن، مجموعه‌ی آبگینه «Helmut Hentrich» همراه با آثار نادر باروک ایتالیایی و یک مجموعه هنری مدرن شامل نمونه‌های خوبی از آثار «دالی»، «وارهول» و «کاراواجیو» اعضای مکتب نقاشی و اکسپرسیونیسم دوسلدورف است.

 

محله قدیمی دوسلدورف | Old Town Düsseldorf

 

محله قدیمی دوسلدورف

 

محله قدیمی دوسلدورف که به خوبی محافظت شده و بخش قابل ملاحظه‌ای از آن برجای مانده است را حتماً در فهرست جاذبه‌هایی که باید ببینید قرار دهید. نقطه مرکزی این محله (برگ پلتز)، جایی است که تالار پر ابهت شهر را خواهید یافت؛ همچنین مجسمه‌ای بزرگ از «جان ویلیام دوم» سوار بر اسب (متعلق به سال 1711 میلادی) در همین منطقه قرار گرفته است.

برج قلعه (اشلاس) در «بورگ پلتس» بر روی سواحل راین؛ تنها بخش بازمانده‌ی قلعه‌ای قدیمی است که شما در قسمت قدیمی شهر آن را می‌یابید؛ قلعه‌ای که روزگاری بر شهر حکم فرما بوده و اکنون یک موزه در آن خانه دارد؛ یکی از بهترین (و قدیمی‌ترین) موزه‌های دریایی آلمان با نمایشگاه جذاب در تاریخ کشتی‌سازی و تجارت! یکی دیگر از جاذبه‌های محله قدیمی دوسلدورف، بازدید از «موزه هتینس» می‌باشد، جایی که به سرامیک، ظروف و سفال‌هایی با بیش از 800 سال قدمت اختصاص داده شده است. پس از کاوش در محله قدیمی، حتماً سری هم به همسایگی آن بزنید، جایی که «تون‌هاله» گنبدی قرار دارد؛ سالن کنسرتی که در سال 1926 ساخته شده و به‌عنوان مرکز ارکستر شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ساختمان‌های گری | Gehry Buildings

 

ساختمان های گری

 

ساختمان‌های بعضی از جسورترین معماران تاریخ در شهر دوسلدورف قرار دارد. یکی از بهترین چیزهایی که می‌توان در این شهر دید، بخش دوباره توسعه یافته‌ی بندر قدیمی شهر است. از نکات برجسته‌ی اینجا بدون شک طراحی ساختمان‌های اداری رسانه بندرگاه توسط فرانک گری است؛ سه ساختار کاملاً مجزا (ساخته شده در سال 1998) که به نظر می‌رسد جاذبه زمین را به مبارزه می‌طلبد، زیرا مانند ژله‌ای که در حالت نیمه لرزان منجمد شده است، کج و خمیده هستند. در آن نزدیکی، معماری برجسته جالب دیگری به نام «برج راین» وجود دارد. این برج مخابراتی با ارتفاع 240 متر در سال 1981 با یک سکوی تماشا که منظره‌های فوق‌العاده‌ای از شهر را عرضه می‌کند، ساخته شد. برج راین همچنین دارای یک رستوران گردان در ارتفاع 170 متری نیز می‌باشد و بزرگ‌ترین ساعت دیجیتالی جهان نیز بر روی بدنه‌ی این برج قرار دارد.

 

باغ ژاپنی نُردپارک | Nordpark’s Japanese Garden

 

باغ ژاپنی نُردپارک دوسلدورف

 

نردپارک، یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌ها، جایی فوق‌العاده برای گشت و گذار است. گذرگاه‌های پهن بی‌شمار، پارک را از بین علفزارهای وسیع و باغ‌های ضمیمه‌اش مانند باغ دلپذیر «لیلی»، قطع می‌کند. از نکات برجسته‌ی دیگر نردپارک مجسمه‌ی «هورس تامر» و باغ ژاپنی است که دومی توسط انجمن ژاپنی دوسلدورف به شهر ارائه شد و در حال به رخ کشیدن لندسکیپ‌های متفاوت متحیر کننده است. از جاذبه‌ی برتر دیگر اینجا می‌توان به موزه‌ی آکوازو لوبک اشاره کرد.

 

هوف گارتن | The Hofgarten

 

هوف گارتن دوسلدورف

 

مرکز شهر دوسلدورف از شمال به پارک بزرگی به نام هوف‌گارتن می‌رسد. این پارک که در سال 1770 بنا نهاده شد، از «محله قدیمی» و «کونیگسلی» تا سواحل رودخانه‌ی راین کشیده شده است. مناظر طبیعیِ نمای پارک بر اساس مدل انگلیسی طراحی شده و شامل نواحی چمن‌زار وسیع، درختان انبوه، دریاچه و نهرهای بی‌شماری است. در بین ساختمان‌های آنجا، ساختمان «هوفگارتنرهاوس» باروکی، خانه‌ی سابق معمار باغ، ماکسیمیلیان ویحه (Maximilian Weyhe) است که اکنون موزه‌ی تئاتر شهر در آنجا قرار دارد. بازدید از «Schloss Jägerhof»، کلبه شکاری سابق که در سال 1763 به سبک هنری قرن 18 میلادی ساخته شد را هم پیشنهاد می‌کنیم؛ ولو اینکه زمانی توسط ناپلئون اشغال شده باشد! این پارک هم‌چنین منزلگاه شماری از مجسمه‌های مدرن جالب با یادواره‌های تاریخی است.

 

تفرجگاه ساحلی | The Embankment Promenade

 

تفرجگاه ساحلی دوسلدورف

 

تفرجگاه ساحلی راین، یکی از بهترین راه‌های لذت بردن از ساحل شگفت‌انگیز دوسلدورف را به شما ارائه می‌دهد. اینجا که در سال 1997 به منظور پنهان کردن یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر افتتاح شد، با یک خط پیاده‌روی طولانی، شهر را بطور ممتازی به رایحه‌ی مدیترانه‌ای معطر کرده است. در یک طرف این پیاده‌رو ردیفی از کافه‌ها، رستوران‌ها، گالری‌ها و مغازه‌ها و در طرف دیگر راین مقتدر را شاهد هستید. می‌توانید با دویدن همه‌ی مسیر از پل اوبرکسل، محله‌ی قدیمی را به ساختمان‌های پارلمان ایالت وصل کرده و یک و نیم کیلومتر ردیف درختان تفرجگاه که پیاده‌رو را محاصره کرده است، پشت سر بگذارید. دوچرخه سواری این مسیر نیز فرصت‌های بی‌شماری برای دیدن جاذبه‌ها و مردم به شما می‌دهد.

 

دوچرخه‌سواری کنید

 

دوچرخه سواری دوسلدورف

 

دوچرخه‌سواری برای گردش در شهر دوسلدورف بی‌نظیر خواهد بود. دوچرخه‌ای اجاره کنید و با آن این شهر قدیمی را زیر‌ و‌ رو کنید. در کنار رودخانه و از میان پارک‌ها سواری کنید و از مناطق دیدنی شهر دیدن کنید.

 

هنرهای خیابانی

 

هنرهای خیابانی دوسلدورف

 

در دوسلدورف منطقه‌ای وجود دارد که در آن هنرها و نقاشی‌های خیابانی متمرکز شده اند. در نزدیکی هاپت‌بان‌هوف شاهکارهای هنری دیده می‌شوند. خیابان کیفرن‌استراسه شاید به ظاهر یک خیابان عادی باشد اما در واقع خانه‌های آن به طرز باشکوهی رنگ‌آمیزی و تزئین شده‌اند.

 

محل های هنری شهر

 

هنر شهری دوسلدورف

 

هنر شهر دوسلدورف در فرهنگ غربی نقش مهمی را ایفا می‌کند. این شهر کوچک ۲۶ موزه دارد و پذیرای برگزاری گالری‌ها و نمایشگاه‌های هنری متعددی است. در هفته هنری شهر، موزه‌ها تا ساعت ۳ صبح باز هستند و با خرید کارت دوسلدورف می‌توانید از بیشتر موزه‌ها با کمترین هزینه دیدن کنید. در گوشه و کنار شهر می‌توانید فعالیت‌ها و پروژه‌های هنری را ببنید که توسط هنرمندان سرشناسی طراحی شده اند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است