شهر روتوروا در نیوزلند

شهر روتوروا شهری در کنار دریاچه‌ای به همین نام، واقع در خلیج پلنتیِ جزیره‌ی شمالی نیوزیلند است که یکی از بهترین جاذبه‌های این کشور محسوب می‌شود. این شهر مکانی آرام با آب و هوایی مطلوب در اختیار علاقمندان می‌گذارد. روتوروا کانون مشاهده‌ی مناظر آتشفشانی، آب فشان‌ها و حوضچه‌های گل در نیوزیلند به شمار می‌رود.

با این‌که روتوروا دیگر بهترین نقطه توریستی نیوزیلند نیست، اما هنوز هم پایتخت ماجراجویی در جزیره شمالی به شمار می‌رود. اگر به جزیره شمالی نیوزلند سفر کردید، ترکیب منحصربه‌فرد جنگل‌ها، دریاچه‌‌ها و آتش‌فشان‌ خاموش و مخصوصا فرهنگ غنی مائوری را از دست ندهید. یک سفر سه یا چهار روزه، برای دیدن روتوروا کافی است و اکثر جاذبه‌ها 20 دقیقه از مرکز شهر فاصله‌ دارند.

 

 

شهر روتوروا 5

 

اطلاعات ضروری شهر روتوروا

اختلاف ساعت با تهران: ۸:۳۰-

زبان رسمی: انگلیسی

زبان رایج: مائوری

واحد پول: دلار نیوزیلند (NZD) (هر گاه در متن به دلار اشاره کردیم، منظور همان دلار نیوزیلند است.)

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/۵۰ هرتز (دو شاخه‌ی نوع I)

پیش شماره: (۰۷)۶۴+

شماره‌ اضطراری: (پلیس، آمبولانس، آتشنشانی): ۱۱۱

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه: فرودگاه بین المللی روتوروا (ROT)

 

 

شهر روتوروا 2

 

 

وضعیت آب و هوایی شهر روتوروا

در روتوروا می‌توانید در تمام طول سال، هر دو نوع آب و هوای سازگار و معتدل را پیدا کنید. این شهر  برای فرار از زمستان‌های نیم کره‌ی شمالی بسیار مناسب است. ماه‌های تابستان شامل ژانویه، فوریه و مارس  هستند و نکته‌ی قابل اشاره اینکه دمای هوا به طور معمول از ۱۰ تا ۲۶ درجه‌ی سانتی‌گراد متغیر است. زمستان‌ها معمولا میانگین دمای ۱۰ درجه‌ی سانتی‌گراد حکمفرماست. با وجود اینکه زمستان‌ کاملا معتدل است، اما به دلیل بارش باران‌های سنگین بهتر است یک یا دو ژاکت به همراه داشته باشید.

 

 

شهر روتوروا 4

 

 

بهترین زمان برای رزرو هتل در شهر روتوروا

در روتوروا، ماه‌های تابستان به‌عنوان فصل پیک یا اوج شناخته می‌شوند. در این مدت قیمت انواع هتل و حتی بلیت‌های پرواز افزایش قابل توجهی دارد. اگر دنبال گزینه‌های ارزان‌تر هستید بهتر است در نیمه‌ی دیگر سال یعنی زمستان، اوایل بهار و اواخر پاییز برنامه‌ی سفر به این شهر را بریزید. در هر صورت، بهتر است از دست کم یک ماه قبل هتل رزرو کنید.

 

 

شهر روتوروا 3

 

 

جاذبه‌‌های شهر روتوروا

  • دره آتشفشانی وایمانگو (Waimangu Volcanic Valley)
  • موزه روتوروا
  • تی وایروآ (Te Wairoa)
  • وای-اُ-تاپو (Wai-O-Tapu)
  • واکاره‌ واره وا (Whakarewarewa)
  • تی پویا (Te Puia)
  • پارک زمین گرمایی هلز گیت (Hells Gate Geothermal Park)
  • غار وایتومو (Waitomo)
  • هابیتون
  • حفاظتگاه دیدنی کوه اِنگونگوتاها (Mount Ngongotaha)
  • جزیره موکویا (Mokoia Island)
  • منطقه حفاظت شده کاهاروآ  (Kaharoa)
  • مسیر یا دنباله تاراوِرا (Tarawera Trail)
  • پارک جنگلی ویریناکی (Whirinaki Forest Park)

 

 

شهر روتوروا 6

 

 

فرهنگ مائوری نیوزلند

برای گردشگرانی که به جاذبه‌های فرهنگی علاقه‌مند هستند، تورهایی در نظرگرفته‌ شده‌ است تا با قبایل بومی و مائوری‌ها آشنا شوند. مرکز فرهنگی مائوری یعنی «ته پویا» در حفظ و نگهداری از فرهنگ، صنایع دستی و هنر مائوری نقش بسزایی ایفا می‌کند. بومیان مائوری یکی از جاذبه‌های اصلی منطقه هستند.

شهر روتوروا 1

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

مهمان مردم محلی شوید

ارزان‌ترین اتاق‌ها در  روتوروا خوابگاه‌های اشتراکی هستند که حدود  ۱۵ تا ۲۵ دلار  قیمت دارند. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه‌ای اجتناب کنید. خب مشکلی نیست! سایت کوچ‌سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می‌دهد. این سایت فرصتی در اختیار شما می‌گذارد تا به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت‌نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توانید دوست‌هایی از کشورها و فرهنگ‌های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

به‌طور رایگان از آبفشان‌ها دیدن کنید

با وجود اینکه چشمه‌های آب گرم و آبفشان‌های زیبای زیادی در روتوروا وجود دارد، اما بسیاری از مردم معمولا برای دیدن آبفشان تی پویا (Te Puia) اقدام می‌کنند. شما می‌توانید پولتان را برای تماشای نمایش‌های مائوری پس‌انداز و در عوض در اطراف شهر بچرخید و آبفشان‌های رایگان زیادی را بازدید کنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است