شهر زالتسبورگ در اتریش

شهر زالتسبورگ در اتریش

زالتسبورگ (Salzburg) چهارمین شهر بزرگ اتریش و مرکز ایالت زالتسبورگ در غرب اتریش است. زالتسبورگ شهری دانشگاهی است که در دامنه کوه‌های آلپ قرار دارد. این شهر زادگاه ولفگانگ آمادئوس موتسارت است. جشنواره موسیقی زالتسبورگ هرسال در این شهر برگزار می‌شود. زالتسبورگ نامزد برگزاری المپیک‌های زمستانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ بود ولی برنده نشد. صحنه‌هایی از فیلم آوای موسیقی در این شهر و اطراف آن تهیه شده و از این نظر گردشگرانی به این شهر می‌روند. این شهر همچنین خاستگاه نوشیدنی انرژی‌زای ردبولاست.

زالتسبورگ زادگاه دو تن از برجسته ترین موسیقی دان های دنیا، یعنی یوزف هایدن و ولفگانگ آمادئوس موتسارت است. از این رو، این شهر مقصدی برای تمام عاشقان موسیقی در سراسر جهان است. خیلی از گردشگرانبه بازدید از خانه ای موتسارت در آن به دنیا آمد می پردازند. این شهر همچنین بازارهای زیبا، فیستیوال های موسیقی و جشن های کریسمس بسیار زیبایی دارد.

هزینه سفر به زالتسبورگ

هزینه پرواز از تهران به وین (اتریش): حدود ۲۴،۰۰۰،۰۰۰ ریال.

سفر اقتصادی و ارزان: اقامت شبی ۲۶ یورو‌؛ غذا روزی ۹٫۷ یورو؛‌ حمل و نقل شهری روزی ۴٫۳ یورو؛ سرگرمی و بازدید از جاذبه‌ها روزی ۵٫۷ یورو

سفر متوسط و معمولی: اقامت شبی ۶۳ یورو‌؛ غذا روزی ۲۴ یورو؛‌ حمل و نقل شهری روزی ۱۰ یورو؛ سرگرمی و بازدید از جاذبه‌ها روزی ۱۳ یورو

سفر لوکس: اقامت شبی ۱۴۳ یورو‌؛ غذا روزی ۵۴ یورو؛‌ حمل و نقل شهری روزی ۲۱ یورو؛ سرگرمی و بازدید از جاذبه‌ها روزی ۲۶ یورو

زبان رسمی: زبان رسمی این شهر آلمانی است. به صورت کلی زبان رسمی اتریش آلمانی است.

واحد پول: واحد پول اتریش یورو است.

شماره های ضروری زالتسبورگ :

  • آتش نشانی: ۱۲۲
  • پلیس: ۱۳۳
  • صلیب سرخ (امداد): ۱۴۴
  • اورژانس: ۱۴۱

 

 

شهر زالتسبورگ در اتریش

 

 

آب و هوا

تابستان های زالتسبورگ راحت ولی مرطوب، و زمستان ها خیلی سرد هستند. این شهر در بیشتر اوقات زمستان ابری است. در طول سال دما حدوداً بین -۴ و ۲۴ درجه است و خیلی به ندرت پیش می آید که دما کمتر از -۱۱ و ۳۳ درجه سانتی گراد بشود. فصل گرما حدوداً ۳٫۵ ماه و از ماه می تا سپتامبر طول می‌کشد. حداکثر دما در این فصل ۲۰ درجه می‌شود. در فصل سرما هم ۳٫۵ ماه طول می کشد و میانگین دما زیر ۷ درجه است.

 

فرودگاه و دسترسی های آن

فرودگاه اصلی زالتسبورگ Flughafen نام دارد و در چند کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر قرار دارد. اتوبوس های شهری به صورت متناوب (حدودا هر یک ربع) در این مسیر حرکت می کنند و شما را به راحتی و با هزینه ای بسیار کم (حدود ۲ یورو) به مرکز شهر می برند. از ایستگاه های قطار شهری هم می توانید استفاده کنید. از ایستگاه قطار تا مرکز شهر تنها ۲۵ دقیقه راه است. از تاکسی هم می توانید استفاده کنید،‌ ولی خیلی گران (حدود ۱۰-۲۰ یورو) است.

 

اتوبوس شهری

برای استفاده از اتوبوس شهری در زالتسبورگ می توانید بلیط های یکبار مصرف (۲.۴ یورو)، یا ۲۴ ساعته (۵.۳یورو) و یا هفتگی (۱۴یورو) تهیه کنید. اگر قصد دارید متناوباً‌ از اتوبوس استفاده کنید، مغازه های خاصی به نام Tabak هم هستند که بلیط ها را ارزان‌تر می‌فروشند (۱.۶ یورو). ولی این مغازه ها تنها به تعداد مضرب هایی از ۵ به شما بلیط می فروشند. کودکان زیر ۶ سال نیازی به خرید بلیط ندارند. سایر کودکان هم می توانند نصف قیمت پرداخت کنند.

 

بهترین زمان برای سفر به زالتسبورگ

زالتسبورگ یکی از معدود شهرهای اروپایی است که محدودیت زمانی برای سفر ندارد و در هر موقع سال می توان به آن سفر کرد. در ماه های جولای و آگوست (تیر تا شهریور) بیشترین بازدید ها از این شهر انجام می شود. یکی مزایای سفر به زالتسبورگ در ماه سپتامبر این است که فستیوال بزرگ این شهر در اواخل سپتامبر برگذار می شود و طبیعت هم شروع به پاییزی شدن میکند. البته بازارهای کریسمس این شهر یکی از بهترین های انواع خود در اروپا است و بازدید از این شهر در این ایام هم زیبا است.

 

جاذبه های گردشگری زالتسبورگ

فستیوال زالتسبورگ

 

فستیوال زالتسبورگ 1

 

برای چند هفته از تابستان، این شهر ۱۵۰ هزار نفره تبدیل به یک قطب بزرگ در فرهنگ جهانی می شود. هر ساله فستیوال موسیقی زالتسبورگ در این شهر برگزار می شود و هنرمندان بسیار بزرگی نظیر Anna Netrebko, Rolando Villazón  و Riccardo Muti بیش از ۲۵۰ هزار گردشگر را به این شهر میاورند. اجراهای اپرا، کنسرت ها و تئاترهای این فستیوال بی نظیر است.

 

بازدید از لوکشین های فیلم آوای موسیقی (اشک‌ها و لبخندها)

 

لوکشین های فیلم آوای موسیقی

 

هرساله شمار بسیار زیادی گردشگر برای بازدید از لوکشین های فیلم برداری این فیلم به زالتسبورگ می آیند. تورها و رویدادهای مختلفی با موضوع این فیلم در شهر برگزار می شوند که می توانید در آن ها شرکت کنید.

 

بناهای میراث جهانی زالتسبورگ

برج Hohensalzburg

 

برج شهر زالتسبورگ

 

در سال ۱۰۷۷ این برج با دستور اسقف اعظم، Gebhard، ساخته شد و از آن موقع به بعد منظره شهر برای همیشه تغییر کرد. در سال های بعد، جانشینان او ساخت برج را ادامه دادند و آن را برزگ تر کردند. ظاهر فعلی این برج در سال ۱۵۰۰ تکمیل شده است. هدف اصلی از ساخت این برج دفاع از اسقف های اعظم در برابر حملات بود و در تمام سال هایی که گذشت، حرکت توسط هیچ ارتش خارجی تسخیر نشد.

DomQuartier

 

زالتسبورگ در اتریش

 

بنایی که امروزه تحت عنوان DomQuartier  می شناسیم در واقع شامل دو بخش اقامتی و کلیسا اعظم است و روزگاری مقر فرماندگی اسقف های اعظم بود. تنها با خرید یک بلیط میتوانید داخل این بنای زیبا شوید و از ۵ موزه ای که داخل آن قرار گرفته بازدید کنید.

 

غذا در زالتسبورگ

 شنیتسل

 

شنیتسل 1

شنیتسل یکی از غذاهای سنتی شهر وین اتریش است. این غذا معمولاً از گوشت کوبیده شده، آرد، تخم مرغ و آرد سوخاری تهیه و در روغن سرخ می‌شود.  البته این غذا در کشور و شهرهای دیگر هم سرو می شود، ولی آن را حتماً در اتریش امتحان کنید.

سوسیس فرانکفورتر

 

سوسیس فرانکفورتر

 

تا وقتی در اتریس هستید، حتماً‌ باید سوسیس فرانکفورتر را امتحان کنید. این سوسیس به نوعی غذای محلی است و در هر منطقه شهر به راحتی یافت می شود. این سویس برای اولین بار توسط یک قصاب که در وین زندگی میکرد ابداع شد،‌برای همین آن را فرانکفورتر می نامند. این سوسیس شبیه به هات داگ آمریکایی است،‌ولی کمی دراز و لاغرتر است و طعم آن هم ساده تر است.

 

Tafelspitz

 

تافل اشپیتز

 

تافل‌اشپیتز در واقع غذای ملی اتریش است و با ماده اصلی آن گوشت گاو است. گوشت گاو را در این غذا آب پز می کنند و در کنار آن  ترب کوهی، خردل، سیب زمینی، سیب و هویج قرار می دهند. این غذا را در اکثر رستوران های اتریش می توانید سفارش دهید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است