شهر سائوپائولو برزیل

شهر سائوپائولو برزیل

سائو پائولو بزرگ‌ترین شهر کشور برزیل است و در جنوب شرقی برزیل قرار دارد. همچنین این شهر نهمین شهر بزرگ از لحاظ جمعیت است. سائو پائولو مرکز ایالتی به همین نام در کشور برزیل و بزرگ‌ترین شهر این کشور و آمریکای جنوبی محسوب می‌شود. این شهر با وجود آسمان‌خراش‌های فراوان ظاهری مدرن به خود گرفته است، اما در عین حال می‌توان رنگ و بوی سنتی را هم در آن مشاهده کرد. سائو پائولو در ۲۵ ژانویه سال ۱۵۵۴ توسط دو مبلغ فرقه‌ی مذهبی یسوعی تاسیس شد. البته سائو پائولو در سال ۱۷۱۱ به طور رسمی عنوان شهر به خود گرفت. به دلیل رواج یافتن صادرات قهوه، این شهر در قرن نوزدهم مسیر رشد و شکوفایی را به سرعت طی کرد، به طوری که امروزه یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کلان‌شهرهای جهان به شمار می‌رود. بر پایه‌ی سرشماری سال ۲۰۱۴، جمعیت شهری سائو پائولو بالغ‌بر ۱۱,۹۶۷,۸۲۵ نفر بوده است، با این وجود جمعیت کل منطقه به عددی بالغ‌بر ۲۱,۰۹۰,۷۹۱ نفر می‌رسد. زبان اغلب مردم این شهر پرتغالی است. سائو پائولو شهری است که هر دو نوع آب و هوای گرمسیری و معتدل را با هم دارد. این شهر در هر زمان از سال برای سفر مقصدی عالی به شمار می‌رود و نیازی به نگرانی در مورد تغییرات ناگهانی فصلی نیست. تابستان‌ها، از ماه دسامبر تا مارس زمانی عالی برای مسافرت به این شهر است که با وجود روزهای آفتابی، این مدت را برای گشت و گذار در سواحل زیبای این شهر مناسب می‌کند. زمستان‌های این شهر کمی سردتر است و برای کسانی مناسب است که دوست دارند ژاکت گرم بپوشند. از جمله بهترین جاذبه‌های دیدنی سائو پائولو می‌توان به پارک ایبیراپوئرا (Ibirapuera)، ایستگاه راه آهن Luz، میدان Luz، خیابان پائولیسیتا، Batman Alley، سالن کنسرت Julio Prestes، موسسه‌ی Tomie Ohtake، موزه‌ی هنر سائو پائولو (MASP)، ساختمان Banespa و تپه‌ی پیکو دو جاراگویا (Pico Do Jaragua) اشاره کرد. با این وجود، اگر به نبال شب‌نشینی‌های طولانی در برزیل هستید، سائو پائولو مکانی عالی برای این کار محسوب می‌شود.

در این شهر، مهاجران زیادی از سراسر دنیا در جوامع بزرگی زندگی می‌کنند بنابراین تنوع فرهنگی در این شهر بسیار جالب توجه است. فرهنگ بومی هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. حدودا ۲۰ میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند و سائو پائولو، سومین کلان‌شهر بزرگ دنیا است. موزه‌های دیدنی، مراکز فرهنگی، تئاترها و سینماها، تفریحات شبانه، رستوران‌های بی‌نظیر که بعضی از آنها در فهرست بهترین رستوران‌های دنیا قرار دارند و جاذبه‌های گردشگری متنوع و دیدنی، از عواملی است که باعث شده بسیاری از گردشگران دنیا این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.

 

سائوپائولو برزیل

 

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

سائو پائولو در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT -2 قرار دارد و ۵ و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

پرتغالی

واحد پول

رئال برزیل

نوع برق شهری

برق شهری در برزیل ۱۲۷ و ۲۲۰ ولت و ۶۰ هرتز است. دوشاخه‌ها و پریزها از نوع N است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید:

 

کد کشور

+۵۵

شماره‌های اضطراری

پلیس ۱۹۰

آمبولانس ۱۹۲

آتش نشانی ۱۹۳

جهت رانندگی

راست

فرودگاه‌های بین‌المللی

فرودگاه کونگونهاس

فرودگاه بین‌المللی سائو پائولوگوارولخس

 

برزیل سائوپائولو

 

وضعیت آب‌ و‌ هوا

سائو پائولو در نواحی جنوبی واقع شده و موقعیت جغرافیایی آن باعث شده که فصل سرما یعنی از ژوئن تا سپتامبر کاملا از سایر فصول سال متمایز باشد. زمستان‌های سرد همراه با بارش باران و وزش باد از ویژگی‌های آب و هوای این شهر است. با این وجود، زمستان تقریبا هوای قابل تحملی دارد. در بیشتر ایام سال، هوا در سائو پائولو ملایم است و در نواحی ساحلی آب و هوایی مشابه آب و هوای استوایی دارد.

تابستان‌های این شهر از ژانویه تا مارس ادامه دارد. در این مدت احتمال بارش عصرگاهی و گاهی سیلاب وجود دارد. ماه‌های زمستانی یعنی ژوئن و جولای، خشک‌ترین ماه‌های سال هستند.

 

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به این شهر، از مارس تا مه و از اکتبر تا نوامبر است. یعنی فصل‌های بهار و پاییز که دمای هوا مناسب است و گردشگران کمتری در شهر دیده می‌شوند. از آنجایی که این شهر در نیمکره‌ی جنوبی قرار دارد، فصل‌های آن با فصل‌های کشورهای نیمکره‌ی شمالی متضاد است. در مجموع دمای هوا در تمام طول سال، برای سفر مطلوب است.

 

هزینه‌های سفر

هزینه‌های روزانه در سفر به برزیل

سفر ارزان تا ۲۰۰ رئال برزیل

هزینه‌ی اقامت در خوابگاه هاستل‌ها بین ۴۰ تا ۶۰ رئال

ساندویچ و نوشیدنی ساده در کافه بین ۱۴ تا ۲۰ رئال

اتوبوس‌های بین شهری ۱۵ رئال به ازای هر ساعت

سفر میان‌رده از ۲۰۰ تا ۴۰۰ رئال

اتاق‌های دوتخته در هتل معمولی بین ۱۶۰ تا ۳۰۰ رئال

شام برای دو نفر در رستوران میان‌رده بین ۸۰ تا ۱۶۰ رئال

تورهای سفر در جنگل روزانه ۲۵۰ رئال

ورودی کنسرت‌های موسیقی ۲۰ تا ۵۰ رئال

بلیط پروازهای بین شهری ۴۵۰ تا ۵۱۰ رئال

سفر لوکس بیش از ۴۰۰ رئال

اقامت در بوتیک هتل بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ رئال

اقامت در لژهای لوکس جنگلی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ رئال

شام برای دو نفر در هتل لوکس بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ رئال

 

شهر سائوپائولو برزیل

 

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

برزیل یکی از آن مقصدهای گردشگری است که روزبه‌روز در حال گران شدن است. بنابراین بد نیست تا این نکات را به خاطر بسپارید و با به کار بستن آنها، هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید.

در فصل کم‌گردشگر سال سفر کنید

اگر در فصل خلوت گردشگری به برزیل سفر کنید یعنی در زمانی غیر از دسامبر تا مارس و جولای و آگوست، می‌توانید تخفیف‌های قابل ملاحظه‌ای در اقامتگاه مورد نظرتان بگیرید. اگر زمان سفرتان انعطاف‌پذیر است، می‌توانید در سایت‌های رزرو آنلاین منتظر یک فرصت عالی برای رزرو اقامتگاه ارزان باشید. این سایت‌ها معمولا در فصل‌های خلوت سال، پیشنهادات خوبی برای گردشگران دارند.

پول خود را در فرودگاه تبدیل نکنید

برای اینکه پول خود را به وجه رایج برزیل تبدیل کنید، به بانک‌های مربوطه مراجعه کنید و از تبدیل کردن پول در فرودگاه خودداری کنید.

پیاده‌روی کنید

اگر شرایط آب و هوا مساعد بود، لازم نیست پول و زمان زیادی را برای سوار شدن و پیاده شدن از اتوبوس صرف کنید. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری بزرگ و مهم در فواصل کوتاهی از هم قرار دارند. جوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانید پیاده به تعدادی از آنها سر بزنید. همین پیاده‌روی فرصت خوبی است تا با حال و هوای شهر آشنا شوید.

وعده‌های ناهار را در رستوران بخورید

اگر دوست دارید بیرون غذا بخورید، وعده‌ی ناهار را برای این کار انتخاب کنید که هزینه‌ی کمتری بپردازید. رستوران رفتن در شهرهای بزرگ برایتان گران تمام می‌شود به خصوص اگر بخواهید به رستوران‌های لوکس سر بزنید. البته وعده‌های غذایی در رستوران‌ها حتی رستوران‌های لوکس، حجم زیادی دارند بنابراین یک وعده‌ی غذایی کامل شامل پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر را می‌توانید با همراهان خود شریک شوید. ضمنا نیازی به پرداخت بیعانه نیست.

قیمت صندلی‌های ساحل را بپرسید

در مناطق ساحلی قبل از اینکه از صندلی‌ها و امکانات ساحل استفاده کنید، هزینه‌ی آن را بپرسید تا غافلگیر نشوید.

 

موزه هنر | Museu de Arte

 

 

موزه هنر سائوپائولو که در نزد مردم محلی به «MASP» شناخته می‌شود، در سال 1968 گشایش یافت اما مجموعه‌ای جامع و ممتاز از هنر غربی در آمریکای لاتین است. در این مجموعه آثاری از هنرمندان مدرن و امپرسیونیست شامل «رنوار»، «ون گوگ»، «ماتیس»، «مونه»، «دبرت»، «پیکاسو» و «میرو» در کنار 73 مجسمه برنزی اثر «دگاس» قرار دارد. با این که قدمت این آثار به دوران رنسانس می‌رسد، اما این موزه یکی از نخستین مجموعه‌هایی در قاره آمریکاست که آثاری از میانه قرن 20 و متأخرتر در کنار هنر هنرمندان برزیلی را در خود جای داده است. بنای موزه توسط معمار برزیلی – ایتالیایی، «لینا بوباردی»، به صورت تلفیقی از هنر کلاسیک و مدرن طراحی شده است. این مجموعه همچنین فروشگاهی برای خرید آثار عتیقه را در روزهای یکشنبه دایر می‌کند و هر از گاهی میزبان کنسرت‌های موسیقی است.

تئاتر شهر | City Theater

 

 

معماری به نام «راموس دو آزودو» ساختمان تئاتر شهر سائوپائولو را پس از ساختمان «اپرای پاریس» طراحی کرد. طرح این ساختمان تلفیقی از هنر مدرن و هنر دوره رنسانس است. این بنا بلافاصله پس از تکمیل شدن در سال 1911 به یکی از جاذبه‌های اصلی شهر تبدیل گردید. این وضعیت تا سال 1922 ادامه پیدا کرد تا تبدیل به مرکزی برای هنر و محلی برای نمود یافتن جنبش‌های هنر مدرن برزیل و همچنین تبدیل به مرکزی برای هنرنمایی هنرمندانی چون «امیلیانو دی کاواجانی» و مجسمه سازی چون «ویکتور برخست» شد. این تئاتر یکی از مراکز اصلی هنرهای نمایشی در آمریکای جنوبی به حساب می‌آید که در همه حال میزبان بازیگرانی از سرتاسر جهان در زمینه‌های خوانندگی، رقص، موسیقی و نمایش است. مرکز تئاتر شهر سائوپائولو پس از یک وقفه در سال 1991 دوباره فعالیت‌های خود را از سر گرفت. امروزه ارکستر سمفونی سائوپائولو، گروه کر و همچنین نمایش دهندگان رقص باله در این مکان به تمرین مشغول هستند.

پارک ایبیراپوئرا | Ibirapuera Park

 

 

پارک ایبیراپوئرا توسط مهندسی به نام «اسکار نیمیر» طراحی شده است، فضایی سبز با بناهای یادبود، موزه‌ها، زمین‌های بازی، دریاچه‌ها و فضاهای نمایش که بهشتی برای گذران وقت برای مردم سائوپائولو و یک مکان زیبا برای تجلی فرهنگ و هنر مدرن به حساب می رود. بنای یادبود باندریانت‌ها یا پیشگامان اکتشاف برزیل، توسط مجسمه ساز مشهور برزیلی، «ویکتور برخست»، با نمایش جلوه‌های اقتدار در ساختار بنای یادبود، ساخته شده است.

مرکز موسیقی این پارک، سالن فوق پیشرفته موسیقی که توسط «اسکار نیمیر» طراحی شده و به‌عنوان یکی از بهترین سالن‌های کنسرت سائوپائولو به شمار می‌آید. همچنین یکی از موزه‌های موجود در این مجموعه به هنر فولکلور و مردمی آئروناتیک اختصاص دارد که نزدیک به 2000 شی‌ء مربوط به هنر فولکلوریک از اقصی نقاط برزیل در طبقه‌های آن قابل مشاهده است. موزه‌ی دیگر این پارک، «موزه آفرو» است پیشگامان فرهنگ و هنر برزیلی را گرامی می دارد.

موزه هنر مدرن | Contemporary Art Museum

 

 

در داخل پارک ایبیراپوئرا، موزه هنر مدرن قرار دارد که توسط «اسکار نیمیر» در سال 1957 ساخته شد. میعادگاه عالی‌ترین شکل از هنر مدرن در برزیل به همراه محلی برای برگزاری نمایش و نمایشگاه ها! این موزه با دارا بودن بیش از 8000 شی‌ء، نمایانگر مکاتب مختلف هنری به هنرمندی «پیکاسو»، «مودیگیلیانی» و «لگار» است که الهام بخش هنرمندان برزیلی چون «تارسیلا دو آمارل»، «آنیتا مالفاتی»، «پورتیناری» و «دی کاوالجانتی» در بین مجموعه‌های آمریکای جنوبی هنر غربی قرن 20 بوده‌اند. این موزه همچنین آثاری از «مارک شاگال»، «واسیلی کاندینسکی» و «خوان میرو» را به معرض نمایش گذاشته است. باغ مجسمه‌ها توسط «روبرتو بورله مارکس» طراحی شده و 30 مجسمه را در فضای بیرونی موزه در خود جای داده است.

 پارک استقلال و موزه «پائولیستا» | Parque da Independància and Museu Paulista

 

 

منطقه «ایپیرانگا» در طی دوران استقلال برزیل توسط شاهزاده «پدرو» نامگذاری شد. پارک استقلال یادآور وقایع سال 1822 برای مردم برزیل است؛ یک باغ رسمی به همراه گل‌های رز! موزه پائولیستا نیز سرچشمه‌ای الهام بخش برای سازندگان کاخ ورسای به شمار می‌آید که نزد عموم مردم، به موزه ایپیرانگا نیز معروف است. معمار ایتالیایی این بنا، «توماسو گوادنزیو بتزی» اثری منحصربه فرد از تلفیق نئوکلاسیسیسم ایتالیایی را به وجود آورده است (که یادآور کاخ‌های رنسانسی است). در داخل این مجموعه، آثار زیادی از لباس‌ها، هنرهای تزئینی، نقاشی‌ها و اسباب و لوازم منزل از دوران سلطنتی باقی مانده است.

کلیسای جامع | Cathedral

 

 

کلیسای جامع سبک نئوگوتیک در سال 1913 تا 1967، در مکانی که یک کلیسای قدیمی‌تر قرار داشته، ساخته شده است. هم زمانی ساخت این بنا با جنگ جهانی اول و دوم، حمل و نقل موزاییک و سایر اقلام تزئینی را از ایتالیا دشوار می‌کرد. در سال 1954، این کلیسا در چهارصدمین سالگرد پایه‌ریزی شهر سائوپائولو وقف شد. بر روی نمای بیرونی کلیسا، نوشته‌هایی برگرفته از سخنان مسیح و رهنمودهای او برای مردم به چشم می‌خورد. با این که کل بنا متأثر از سبک هنری نئوگوتیک است اما گنبد آن کاملاً هنر رنسانسی را به نمایش می‌گذارد. فضای داخلی کلیسا نیز ویژگی‌های بسیار جذاب و دیدنی را در خود جای داده است: یک نقاشی شیشه‌ای بزرگ که تاریخ کاتولیک‌های برزیل را به تصویر می‌کشد، همچنین کتیبه‌ای که نام گیاهان برزیلی بر روی آن نوشته شده است. حتی نام جانوران بومی برزیل مثل «آرمادییو» نیز در اینجا یاد شده است. گردشگران همچنین می‌توانند از زیرزمین کلیسا که مجسمه‌های مرمر و قبرها در آنجا قرار دارد، بازدید کنند. کلیسای جامع در بخش تاریخی شهر قرار دارد و بهترین مکان برای آغاز تور پیاده‌روی در بخش قدیمی شهر است.

باغ کالج | Pátio do Colégio

 

 

میدانی با نام «باغ کالج» در بخش شمالی کلیسای جامع قرار دارد و به‌عنوان هسته مرکزی شهر سائوپائولو به شمار می‌رود. در اینجا، «مانوئل دی نوبرگا» و «خوزه دی آنچیتا»، کالجی برای تحصیل در دین مسیحیت و ترویج مسیحی‌گری تأسیس کردند و در ژانویه سال 1554، آن‌ها موفقیت خود را در همین میدان جشن گرفتند. در همین نزدیکی، موزه تاریخی قرار دارد که اشیای مقدس از جمله بقایای قرن شانزدهمی معماری شامل درها، گچ‌بری‌ها و سایر تزئینات در آن به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین کافه‌ای که در حیاط موزه قرار دارد، محل مناسبی برای استراحت و رفع خستگی است.

صومعه بندیکت | Benedictine Monastery

 

 

صومعه بندیکت کلیسایی است که در اواخر قرن شانزدهم میلادی ساخته شد اما چیزی که امروزه می‌بینیم مربوط به سال‌های 1910 تا 1922 است. البته این کلیسا نباید با ظاهر مدرن خود مورد قضاوت قرار گیرد. فضای داخلی این کلیسا با تزئینات قرن هفدهمی پوشیده‌شده از تصاویر بندیکت و شولاستیکای مقدس تزئین شده است. از دیگر تزئینات داخلی این کلیسا،می توان به تصویر مریم مقدس که به مرواریدهایی تزئین شده و همچنین صلیبی که قدمت آن به سال 1777 باز می‌گردد، اشاره کرد. صبح هنگام، سرودهای گریگوریان در فضا طنین انداز می‌شود. توقف در فروشگاه کلیسا، امکان خرید نان، کیک و شوکولات هایی که توسط راهب‌ها پخته می‌شود را فراهم می‌آورد.

بانوی نورانی | Nossa Senhora da Luz

 

 

در «آونیدا تیرادنتس» در دامنه پارک «لالوز» صومعه بانوی نورانی قرار دارد. این بنا مثال بسیار خوبی برای معماری سبک سنتی سائوپائولو است. با وجود قدمت نسبتاً کم بنا (قرن 18)، نمای ساختمان از گل رس ساخته شده است. بخش موزه این بنا محل نگهداری تعداد 11000 شی‌ء شامل مجسمه‌ها، تصاویر، قطعات محراب و اسباب نشیمن از قرن شانزدهم تا نوزدهم را شامل می‌شود. همچنین گالری عکس دولت که قدیمی‌ترین موزه سائوپائولو به حساب می‌آید نیز در این مجموعه قرار دارد که شامل 2500 نقاشی، طراحی و آثار چاپی که بیشتر اثر هنرمندان برزیلی هستند را شامل می‌شود.

خیابان لارگو دی سائو فرانسیسکو | Largo de São Francisco

 

 

در سمت غربی کلیسای جامع و باغ کالج، خیابانی قرار دارد که مجموعه‌ای از مکان‌های مقدس و کلیساهای رهبانی در آن قرار دارد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها کلیسای سنت فرانسیس است که در سال 1644 ساخته شد و از قدیم‌ترین کلیساهای شهر است که تا به امروز باقی مانده است. داخل کلیسا دقیقاً شبیه به کلیساهای پرتغالی است؛ تزئینات طلایی و ظریف که به صورت خوشایندی در سرتاسر فضای داخلی به چشم می‌خورد. این کلیسا در سال 1870 پس از یک آتش‌سوزی مجدداً بازسازی شد. در همسایگی این کلیسا در همین خیابان، کلیسای «ترسیرا» قرار دارد که در سال 1676 تا 1791 ساخته شد و قدمت اندک آن برای بازدیدکنندگان مشخص است. سومین بنای این مجموعه، «فرانسیسکن فریاری» است که از سال 1828 در اختیار دانشکده حقوق دانشگاه سائوپائولو قرار دارد. مراقب باشید «اطراف این مجموعه اندکی ناامن است و مناسب بازدید در شب نیست».

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است