شهر سالوادور برزیل

شهر سالوادور برزیل

شهر و ساحل سالوادور در برزیل یکی از مناطق توریستی مهم کشور به شمار می آید. شهر سالوادور (Salvador) شهری بندری و مرکز ایالت باهیا در برزیل است. باهایا یکی از ۲۷ ایالت‌های برزیل است که در شمال شرقی این کشور هم جوار اقیانوس اطلس قرار دارد. نام اصلی این شهر سائو سالوادور دا باهیا تودوس اوس سانتوز می باشد که بزرگترین و ثروتمندترین شهر شمال شرقی کشور برزیل است.

سالوادور پیش از این پایتخت برزیل بوده و جزو اولین مناطقی است که اروپایی ‌ها در قاره آمریکا در آن سکنی گزیدند و به همین دلیل از لحاظ فرهنگی دارای تمایزات بسیاری است و آفریقایی ‌ها تاثیر زیادی در آن دارند به ‌گونه ‌ای که به این شهر پایتخت آفریقایی‌ های برزیل گفته می ‌شود.

شهر زیبا و قدیمی سالوادور، بین مردم برزیل به شهری رنگارنگ و شاد معروف است. مردم برزیل البته فریب این رنگ آمیزی را نمی خورند و خوب می دانند که رنگ زدن روی دیوار کهنه این شهر فقط ویترین گردشگری را جلا می دهد و سودی برای خود مردم ندارد. بیهوده نیست که نماد استقلال باهیا، به خواست مردم رنگ نمی شود و نمی خواهند تماشای چهره واقعی او را از دست بدهند.

قرعه کشی جام جهانی هم در این شهر برگزار شد. معنای نام سالوادور، نجات بخش است و در گذشته شهری مقدس برای برزیلی‌ها محسوب می‌شد. این شهر ساحلی کانونی برای فستیوال ها و کارناوال‌های شادمانی در برزیل است. غذا، موسیقی و معماری، این ۳ در سالوادور اصل هستند.

سالوادور در ساحل اقیانوس اطلس به عنوان یکی از بنادر صادراتی مهم برزیل محسوب شده و البته اقتصاد آن بر مبنای کشاورزی و صنعت هم استوار است. سالوادور به دلیل موقعیت استراتژیک در نبردهای استعماری میان پرتغال و هلند بسیار اهمیت داشته و نخستین پایتخت برزیل بوده که با انتخاب شهر ریودوژانیرو به پایتختی از اهمیت آن کاسته شد.

سالوادور دارای موسیقی پرجنب و جوش و سواحل جذاب می باشد. سواحل شامل ورودی های آرام، محیط ایده آل برای شنا، غواصی و قایقرانی و همچنین ورودی های باز دریا همراه با موج های قوی محبوب موج سواران می باشد. همچنین سواحل توسط صخره ها احاطه شده اند و تشکیل استخری طبیعی از سنگ را داده اند که برای کودکان ایده آل است.

آب و هوای شهر و ساحل سالوادور در برزیل

نزدیک بودن به خط استوا و شرجی بودن هوا از بارزترین خصوصیات آب و هوایی این شهر است. بیشترین درجه ی هوا در ماه ژوین ۳۲ درجه و کمترین درجه ی هوا ۲۵ درجه می باشد. میزان باران ۹.۸۹۸ اینچ و رطوبت هوا ۸۰ درصد است.

 

جاذبه های گردشگری سالوادور

پلورینیو | Pelourinho

 

شهر سالوادور برزیل

 

در دورانی که سالوادور پایتخت برزیل بود Cidade Alta (بالای شهر سالوادور) محل سکونت متمولان و قرار داشتن ادارات دولتی بود که تنها ۸۵ متر با ساحل فاصله دارد. این محله قلب منطقه پلورینیو است که در قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی با شکوه ترین ساختمان های آمریکای لاتین در آن احداث شده است. این منطقه یکی از جاذبه های سالوادور است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در سفر به پلورینیو می توانید از Museu da Cidade (موزه شهر)،  Abelardo Rodrigues Museum موزه آبلاردو رودریگز که در آن هنرهای سنتی مردم دیده می شود، Prédio do Senac مدرسه آشپزی دیدن کنید. اغلب عصرها در خیابان های آن مراسم جشن های محلی بسیار شاد برگزار می شود.

از دیگر دیدنی های آن میدان کازا د بنین است که به فروانروایی سابق بنین (نیجریه جنوبی امروز) اختصاص دارد. اکثر برده ها به این منطقه آورده می شدند.

 

سائو فرانسیسوکو | São Francisco

 

سالوادور برزیل

 

در شهری که به خاطر کلیساهای زیبایش شهرت زیادی کسب کرده است کلیسای سائو فرانسیسکو توانسته است لقب زیباترین را از آن خود سازد. نمای آن به زیبایی تزیین شده و چوب های داخل آن با طلا پوشانده شد است. این مورد از جاذبه های سالوادور در پی حملات هلندی ها در اوایل قرن هفدهم  تخریب شد. کار بازسازی و مرمت این عمارت در سال ۱۶۸۶ آغاز شد. کلیسای که اکنون قابل مشاهده است بین سال های  ۱۷۰۸ و ۱۷۲۳ ساخته شد  اما فضای داخلی آن  توسط هنرمندان مختلفی در طول قرن ۱۸ تزئین شده است. تزیین کلیسای سائو فرانسیسکو در سال ۱۷۵۵ میلادی به پایان رسید.

آدرس: Cruzeiro de Sao Francisco, Salvador, Bahia

 

آسانسوری به بالای شهر |  Elevador Lacerda 

 

سالوادور

 

قسمت های لابا و پایین شهر با خیابان هایی با شیب زیاد و چندین بالابر به هم متصل شده اند، که معروف ترین این بالابرها  Plano Inclinado de Gonçalves (آسانسور کابلی) و آسانسوری به بالای شهر می باشند، یک آسانسور فوق العاده که تبدیل به نمادی از شهر شده است و یکی از جاذبه های سالوادور می باشد. تاریخ ساخت آن به سال ۱۹۳۰ میلادی بازمی گردد. آسانسور Art Deco منطقه بندر  Praça Cairu را به قسمت تاریخی شهر به نام Praça Tomé de Souza متصل می سازد. از تراس ساخته شده بر بالای کاخ Praça Tomé de Souza، می توان یک دید عالی از شهر پایین تر و بندر را مشاهده کرد. در Praça Tomé de Souza چندین مورد از ساختمان های قرن هفدهمی شهر قرار دارند که کاخ سفیر ریو برانکو (از مشهورترین کاخ های تاریخی که سابقا محل اسقرار دولت باهیا بوده است.) نیز یکی از آن ها است.

آدرس: Praca Tomé de Souza, Salvador, Bahia

 

کلیسای جامع | Cathedral

 

کلیسای جامع سالوادور

 

در Terreiro de Jesus، مجاور Praça da Sé، کلیسای جامع  سابق یسوعیون است که بین سال های ۱۶۰۴ و ۱۶۵۶ ساخته شده است. نمای کلیسا با سنگ هایی که از پرتغال آورده شده بود پوشانده شده است و داخل آن نیز به سبک باروک در قرن هجدهم تزئین شده است. سمت چپ کلیسا به خاطر هنرهای گوناگونی که برای زیباسازی آن استفاده شده است بسیار تماشایی شده است که تاریخ ساخت آن به اواخر قرن شانزدهم تا اواسط قرن ۱۸ میلادی باز می گردد. این زیارتگاه به دقت فراوان و به سبک باروک، با کاشی های قرن ۱۷ (کاشی های تصویری پرتغال) و پنل های نقاشی سقفی تزئین شده است. در یک زمان، فرقه یسوعیون بزرگترین فرقه مسیحیت در خارج از رم بودند.

آدرس: Terreiro de Jesus, Salvador, Bahia

 

سواحل | Beaches

 

سواحل سالوادور

 

اما سالوادور بندر است و یکی از جاذبه های اصلی این شهر سواحل آن هستند. در واقع سالوادور شبه جزیره ای است که یک بندر بزرگ طبیعی را از خلیج Baía do Todos Santos در اقیانوس اطلس جدا می سازد. هر دو سواحل خلیج و اقیانوس با سواحل شنی پوشیده شده اند. مردم محلی برای گشت و گزاری همراه خانواده و دوستان، پیکینک، گشت و گذار و شنا به این سواحل می آیند. سواحل در سمت خلیج محافظت شده هستند و برای شنا کردن بسیار مناسب هستند، درحالی که کسانی که در ساحل را در سمت اقیانوس انتخاب می کنند دریایی مواج را پیش رو دارند که برای علاقه مندان به موج سواری بسیار مناسب است.

نزدیک ترین مرکز شهر، پورتو بارا است که نخستین محل سکونت اروپاییان بود و امروز از محبوبیت زیادی  برای گشت و گذار بین  مردم محلی  برخوردار است. پریا دو فارل دا باررا نیز دارای استخر های سنگی در نزدیکی فانوس دریایی است و شرایط خوبی برای موج سواری هم دارد. Praia do Rio Vermelho در یک محله پر جنب و جوش قرار دارد و با رستوران های زیادی در نزدیکی ساحل محبوبیت بالایی را کسب کرده است.

در جنوب سالوادور سه جزیره ساحلی وجود دارد که Tinharé و Boipeba دارای سواحل طولانی پوشیده شده از درختان نخل هستند که از آن ها در برابر موج های اقیانوس اطلس حفاظت می کنند. Praia do Farol de Itapoã، در نزدیکی زیبا در جنوب این جزیره سه جزیره ساحلی وجود دارد که Tinharé و Boipeba دارای سواحل طولانی با کف دست نخورده هستند که از آبراه های اطلس محافظت می شوند. Praia do Farol de Itapoã، در نزدیکی مرداب آبات زیبا، دارای تپه های بزرگ و سواحل حفاظت شده از شن و ماسه سفید است. دقت داشته باشید که مانند بسیاری از دیگر مناطق عمومی شلوغ در هنگام وقت گذرانی در این مورد از جاذبه های سالوادور وسایل گران بهای خود را در ساحل رها نکنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است