شهر سامارا در روسیه

شهر سامارا در روسیه

سامارا (به روسی: Сама́ра)، که از ۱۹۳۵ تا ۱۹۹۰ کوبیشف خوانده می‌شد، ششمین شهر بزرگ روسیه است. این شهر در قسمت جنوب شرقی روسیه اروپایی، در ناحیه فدرالی ولگا قرار گرفته است. سامارا همچنین مرکز استان سامارا نیز می‌باشد. جمعیت این شهر در ۲۰۱۰ میلادی، ۱.۱۶۴.۹۰۰ نفر بوده است.

سامارا ششمین شهر بزرگ روسیه است که در قسمت جنوب شرقی روسیه اروپایی و در ناحیه فدرالی ولگا قرار گرفته است. شهر سامارا، یکی از شهرهای تاریخی روسیه بوده و اماکن دیدنی زیادی دارد. مسجد مسلمانان سامارا، کلیسای جامع سنت جورج، صومعه ی بانوان ایورسکی، کلیسای جامع پکروفسکی، کلیسای ارتودوکس، موزه ی هنر سامارا، موزه ی هوا و فضا، موزه ی تاریخ منطقه ای آلابین سامارا، موزه تاریخچه جنگ و موزه تولستوی از جمله مکان های دیدنی شهر سامارا هستند که در سفر به این شهر نباید آن‌ها را از دست داد.

 

اماکن گردشگری شهر سامارا

صومعه زنان ایورسکی (Iversky)

 

صومعه زنان ایورسکی

 

قدمت این صومعه به سال ۱۸۵۰ میلادی بازگشته و خانه ۳۸ خواهر ارتدوکس روسی بوده است. این صومعه سال‌های طولانی به عنوان یتیم خانه و مدرسه دخترانه نیز استفاده شده و توسط راهبه‌هایی که در این مکان خدمت می‌کردند، اداره می‌شده است. این صومعه نمای بسیار زیبایی داشته و به همین دلیل یکی از جاذبه های گردشگری سامارا محسوب می‌شود.

 

کلیسای جورج ویکتوریوس (George Victorious)

 

کلیسای جورج ویکتوریوس

 

این کلیسا با گنبدهای طلایی زیبا و پیکرنگاری‌های ظریف داخلی خود، در سبک باروک طراحی منحصر به فرد و مثال زدنی به شمار می‌رود که نمایی زیبا از رودخانه ولگا نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

 

تندیس پیتر و فورونیا (Peter and Fevronia)

 

تندیس پیتر و فورونیا

 

در نزدیکی کلیسای جورج ویکتوریوس، پارکی زیبا وجود دارد که در صورت بازدید از این کلیسا پیشنهاد می‌شود در این پارک نیز گشت و گذاری داشته باشید. از طرفی در این پارک می‌توانید تندیسی مشاهده کنید که در بزرگداشت مقدسات خانواده و ازدواج در مذهب ارتدوکس روسی ساخته شده است و جزء جاذبه های گردشگری سامارا محسوب می‌شود.

 

کوه‌های ژیگولی (Zhiguli)

 

کوه های ژیگولی

 

اگر از شلوغی شهر و یا ساختمان‌ها و بناهای تاریخی شهر سامارا روسیه خسته شده‌اید و به دنبال تغییر حال و هوای خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم سفری یک روزه به ارتفاعات ژیگولی سامارا داشته باشید تا در طبیعت زیبای این مکان غوطه‌ور شوید. این کوه‌ها یکی از زیباترین مناظر طبیعی شهر سامارا محسوب می‌شوند.

 

خاکریز سامارا

 

خاکریز سامارا

 

در این منطقه می‌توانید در امتداد دریاچه قدم زده، در باغ‌های زیبا گشت و گذار کرده و زندگی روزمره مردم روسی را تماشا کرد. همچنین در این منطقه بناهای یادبود، آثار تاریخی و دوره‌گردها و آوازخوان‌هایی وجود دارند که آن را تبدیل به مکانی ایده‌آل برای یک پیاده‌روی در بعد از ظهر آفتابی می‌کنند.

 

ساختمان کنستانتین گلواکین (Konstantin Golovkin)

 

ساختمان کنستانتین گلواکین

 

این بنا در اوایل قرن بیستم ساخته شده و محلی عجیب و غریب برای اقامت تابستانی کنستانتین گلواکین بوده است که البته در حال حاضر از آن استفاده نمی‌شود. در این ساختمان با آثاری عجیب و غیر عادی مواجه خواهید شد.

 

کنیسه سامارا

 

کنیسه سامارا

 

این کنیسه که در سال ۱۹۰۸ ساخته شده است در زمان خود به عنوان بزرگترین کنیسه در سال ۱۹۰۸ محسوب می‌شد. با اینکه این مکان در حال حاضر تقریبا رهاشده محسوب می‌شود، هنوز هم زیبایی سابق آن را می‌توان تا حدودی مشاهده کرد.

 

مسجد جامع سامارا

 

مسجد جامع سامارا

 

این مسجد در سال ۱۹۹۰ میلادی و توسط معمار محلی روسی به نام راسیم والشین ساخته شده است و یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سامارا محسوب می‌شود که در سفر به این شهر می‌توان از آن نیز بازدید کرد. این مسجد یکی از بزرگترین مساجد روسیه محسوب می‌شود و نمایی بسیار زیبا دارد که پیشنهاد می‌شود بازدید از آن را از دست ندهید.

 

املاک یادبود تولستوی

 

املاک یادبود تولستوی

 

این ملک برای گرامیداشت یاد و خاطره آلکسیی نیکولایویچ تولستوی یکی از بزرگترین نویسنده‌های روسی ساخته شده است و نبایستی با لئو تولستو معروف اشتباه گرفته شود. این نویسنده محبوب روسی خالق اثر بوراتینو می‌باشد که نسخه روسی شخصیت معروف پینوکیو به حساب می‌آید.

 

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است