شهر سوچی روسیه

شهر سوچی روسیه

سوچی (به روسی: Сочи) یک شهر گردشگری روسیه واقع در سرزمین کراسنودار در مرز غربی این کشور است. این شهر بر کرانه‌های دریای سیاه و در دامنه بلندی‌های پوشیده از برف رشته‌کوه قفقاز جای دارد. سوچی بزرگ (شهر و حومه) با درازای ۱۴۵ کیلومتر، طویل‌ترین شهر اروپا است. این شهر از لحاظ جغرافیایی در کشور روسیه در مرزهای غربی واقع شده و کرانه های دریای سیاه و دامنه های بلند رشته کوه قفقاز از این شهر می گذرد. مساحت این شهر در کشور روسیه حدود ۱۷۶ کیلومتر مربع است و جمعیت آن مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۰ انجام شده حدود ۳۴۳ هزار نفر بوده است.

با توجه به شرایط جغرافیایی که در کشور روسیه برقرار است، این کشور دارای آب و هوای متغیری است. در برخی نقاط یخبندان بوده ولی در نقاط دیگری از این کشور شرایط آب و هوایی مساعدی برقرار است. شهر سوچی هم از این قائده خارج نیست و با توجه به قرار گیری آن در بین دریا و کوهستان آب و هوای معتدلی را شامل می شود. اگر در فصل تابستان به این شهر بروید شرایط هوای برای شنا کردن در سواحل این شهر بسیار عالی است. در اوخر تابستان و اوایل پاییز با توجه به این حجم مسافرانی که به سوچی می روند کاهش پیدا می کند شرایط برای سفر بسیار مناسب می شود.

 

شهر سوچی روسیه

 

اطلاعات کلی شهر سوچی

زبان رسمی: روسی

واحد پول رسمی: روبل (RUB) – (هر ۱۰۰ روبل مسکو تقریبا برابر با ۱.۵ تا ۱.۸ دلار آمریکا است).

ولتاژ برق شهری: ۲۲۰ ولت

کد کشور: +۷

اختلاف ساعت با تهران:  نیم ساعت عقب ‌تر از تهران است.

شماره های اضطراری:

  • آتش نشانی: ۱۰۱
  • پلیس: ۱۰۲
  • آمبولانس: ۱۰۳

فرودگاه: فرودگاه بین المللی سوچی

 

سوچی روسیه

 

هزینه ی اقامت در شهر سوچی

شهر سوچی یکی از جذاب ترین شهرهای کشور روسیه به شمار می آید و گردشگران زیادی هستند که سوچی را برای سفرشان به روسیه انتخاب می کنند، اما بابت اقامت باید بگوییم که نیازی به نگرانی نیست و شما می توانید از بین هتل های متنوعی که در این شهر وجود دارد هتل مناسبی را با توجه به شرایط بودجه و سلیقه یتان یکی را انتخاب کنید. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

هزینه خورد و خوراک در شهر سوچی روسیه

در کشور روسیه غذاها ترکیبی از سبک ها و سنت های گوناگون هستند. فرهنگ غذایی این کشور برگرفته از اروپا، خاورمیانه و مرکز آسیا است. دلیل آن هم این است که روسیه کشور پهناوری است و از همسایه های خود تاثیرات بسزایی در صنعت آشپزی خود گرفته است. در ادامه راهنمای سفر به سوچی به هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۴۲۵ روبل را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۲۵۰۰ روبل پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر سوچی به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۳۵۰ روبل می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۲۵ روبل و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن۱۰۴ روبل بپردازید.

هزینه حمل و نقل در شهر سوچی

هزینه بلیط تک سفره ۳۰ روبل

هزینه بلیط ماهانه ۱,۷۶۵ روبل

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۹۹ روبل و به ازای هر یک کیلومتر ۱۲ روبل به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳۰۰ روبل باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۳۹ روبل

 

جاذبه های گردشگری سوچی

باغ گیاه‌شناسی سوچی (Dendrarium)

 

باغ گیاه‌شناسی سوچی

قدمت Dendrarium سوچی به سال ۱۸۹۲ بازمی‌گردد سوچی لقب «شهر باغ» را به خود اختصاص داده است. قدمت باغ گیاه‌شناسی سوچی به سال ۱۸۹۲ بازمی‌گردد و در آن بیش از ۲ هزار گونه از گیاهان نادر و حتی غیربومی وجود دارد. در این باغ همچنین می‌توانید گونه‌های نادری از پرندگان و سایر حیوانات وحشی را هم ببینید. این باغ به چندین نمایشگاه تقسیم شده که هر یک مناطق مختلف جغرافیایی را به نمایش می‌گذارد، بنابراین می‌توانید گیاهان منطقه‌ی قفقاز را و مدیترانه را با گیاهانی از آمریکا، شرق آسیا و استرالیا و نیوزیلند را با هم مقایسه کنید.

باغ گیاه‌شناسی سوچی با دریاچه‌هایی با آبشارهای کوچک، نمایشگاه گل، تراموای برقی و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبای کوهستانی و دریا در بالاترین نقطه‌ی آن، یکی از جذاب‌ترین نقاط شهر سوچی و مکانی عالی برای لذت بردن از یک روز آفتابی است. برای ورود به این مکان زیبا باید ۲۵۰ روبل هزینه پرداخت کنید. ساعات بازدید از باغ گیاه‌شناسی سوچی همه روزه از ۹ صبح تا ۵ عصر است.

 

موزه شهر تفرجگاهی سوچی

 

موزه شهر تفرجگاهی سوچی

این موزه  تاریخ سوچی و ساحل دریای سیاه را روزگار باستان تا به امروز را پوشش می‌دهد موزه‌ی شهر تفرجگاهی سوچی از مجموعه‌ی شخصی باشگاه کوهنوردی قفقاز در اوایل قرن بیستم ایجاد شده است. این کوهنوردان با جدیت به جمع کردن آثار فرهنگی و طبیعی می‌پرداختند که در سفرهای خود پیدا می‌کردند، از گیاهان و جانوارن بومی دریای سیاه گرفته تا نمونه‌های مربوط به باستان‌شناسی و انسان‌شناسی. امروزه در این موزه ۴ هزار اثر تاریخی وجود دارد که تاریخ سوچی و ساحل دریای سیاه را روزگار باستان تا به امروز را پوشش می‌دهد.

مجموعه‌ی اصلی آثار قوم‌نگاری و باستان‌شناسی در منطقه‌ای که گسترش سوچی را به عنوان شهری گردشگری را به خوبی نشان می‌دهد، همچنان در این موزه در معرض دید عموم قرار دارند. ورودی این موزه به ازای هر نفر بزرگسال، حدود ۱۰۰ روبل است. همچنین این موزه معمولا در روزهای هفته، به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۹ صبح تا ۵:۳۰ عصر (در تابستان تا ۷:۳۰) میزبان علاقه‌مندان است.

 

مرکز تاریخی و ساحل سوچی

 

مرکز تاریخی و ساحل سوچی

 

علاوه بر آثار متعددی که در مرکز شهر وجود دارد، مانند بنای یادبود «Anchor and Cannon» در پارک پوشکینسکی و «فواره‌های آوازخوان» در کورورتونی پروسپکت، سوچی به معماری شهری دوره‌ی استالینستی «سبک امپراطوری» که همچنین با عنوان سبک سوسیالیسم شهرت دارد، شناخته می‌شود. همان طور که در قلب سواحل یکی از شهرهای گردشگری به سبک معماری استالینستی قدم می‌زنید، می‌توانید ترمینال مرکزی قطار سوچی، بندر سوچی، تئاتر زمستانی و موزه‌ی هنر سوچی را هم ببینید. در روزهای گرم تابستان، حوله هم به همراه داشته باشید تا بعد از گشت و گذار در جاهای دیدنی، از سواحل دریای سیاه نیز لذت ببرید.

 

کراسنایا پولیانا سوچی

 

کراسنایا پولیانا سوچی

کوه‌های کراسنایا پولیانا سوچی لقب «سوئیس روسیه» را به خود اختصاص داده و بزرگترین و پرطرفدارترین پیست اسکی روسیه را دارا است

سفر به سوچی بدون رفتن به پیست اسکی روزا ختور (Rosa Khutor Ski Resort) در کوه‌های قفقاز تکمیل نمی‌شود. اینجا همان جایی است که المپیک ۲۰۱۴ در رشته‌ی اسکی آلپاین و نوردیک برگزار شد. کوه‌های کراسنایا پولیانا سوچی لقب «سوئیس روسیه» را به خود اختصاص داده و بزرگترین و پرطرفدارترین پیست اسکی روسیه را در خود جای داده است: رزا ختور، آلپیکا سرویس، گورنایا کاروسل و کوه گازمپوم.

این تفرجگاه‌ها میزبان افراد سرشناسی چون رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین است. طول پیست این تفرجگاه ۱۳۲ کیلومتر است که ۵۶ بالابر و رستوران‌های بسیار خوب مختلف دارد. هزینه‌ی رفتن به این پیست اسکی بسیار زیاد است و جزو تفریحات لوکس محسوب می‌شود. این تفرجگاه از اواخر دسامبر تا اوایل آوریل، از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر میزبان علاقه‌مندان به اسکی و کوهستان است.

 

ویلای استالین

 

ویلای استالین

استالین اغلب عمر خود را در سال‌های ۱۹۳۷ تا ۱۹۵۳ در این خانه سپری کرده است حتی دیکتاتورها هم گاهی به آرامش و استراحت نیاز دارند و چه جایی بهتر از مکانی آرام، پر از رایحه‌ی گل‌ها و منظره‌ای که توسط رودخانه‌ی روسیه احاطه شده باشد. ژوزف استالین اغلب از سال ۱۹۳۷ تا مرگ‌اش در سال ۱۹۵۳ در این خانه (خانه‌ای که در تعطیلات از آن استفاده می‌شد) ماند. ستون‌‌ها و نرده‌های این خانه چوبی و به رنگ سبز است و با درختان و گیاهان انبوه پوشیده و استتار شده است. بازدیدکنندگان این خانه می‌توانند همان چشم‌انداز دریا و کوه‌های قفقاز را ببینند که زمانی استالین از این عمارت به آن‌ها اشراف داشت و به آن‌ها چشم می‌دوخت.

این خانه از دوران استالین دست‌نخورده باقی مانده و هنوز بسیاری از وسایل شخصی این دیکتاتور در آن وجود دارد، مانند ژاکت چرم او، میز بیلیارد و عکس‌های خانوادگی‌اش. بازدید از این ویلا، نگاهی است اجمالی به زندگی یکی از مهم‌ترین چهره‌های تاریخی مدرن. بعد از بازدید از این عمارت می‌توانید ناهار را به رستوران طبقه‌ی اول خانه رفته و از غذاهای مورد علاقه‌ی استالین امتحان کنید.

 

پارک ملی سوچی

 

پارک ملی سوچی

پارک ملی سوچی در سال ۱۹۸۳ به عنوان اولین پارک ملی روسیه افتتاح شد . پارک ملی سوچی در سال ۱۹۸۳ به عنوان اولین پارک ملی روسیه افتتاح شد که بیش از ۱۹۰ هزار هکتار را از مناطق نیمه گرمسیری گرفته تا مناطقی با آب و هوای کوهستانی را شامل می‌شود. در این پارک ملی مجموعه‌ای از شگفتی‌های طبیعی از جمله آبشارها، دره‌ها، گلوگاه‌ها و غارهای بسیار شگفت‌انگیزی وجود دارد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، ۳۳ آبشار وجود دارد، مانند آگورا راوین جورج (Agura Ravine/Gorge)، آبشارها و دره‌های پادشاهی برندایوو (Berendeevo Kingdom) و مجموعه غارهای ورونتسو (Vorontsov Cave Complex) که یکی از طولانی‌ترین غارهای موجود در روسیه است و در آن شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد انسان‌ها ۲۰ هزار سال قبل در آن زندگی می‌کردند.

در این پارک همچنین موزه‌ی طبیعت قرار دارد، جایی که می‌توانید در مورد گیاهان و پوشش گیاهی منطقه‌ی ساحلی قفقاز چیزهای زیادی یاد بگیرید و ویرانه‌های تاریخی و باستانی اوبلیسک (ستون‌های هرمی شکل) را مورد بررسی قرار دهید. پارک ملی سوچی همچنین برنامه‌ی ویژه‌ای برای بازگرداندن پلنگ ایرانی به این پارک را دارد. زمانی این پلنگ در منطقه‌ی گسترده‌ای از این پارک یافت می‌شد اما امروزه عملا منقرض شده است.

 

مزرعه و چای‌خانه Dagomys 

 

مزرعه و چای‌خانه

مزرعه‌ی کشت چای در منطقه‌ی Dagomys شمالی‌ترین نقطه‌ در جهان است که در آن چای کشت می‌شود. مزرعه‌ی کشت چای در منطقه‌ی Dagomys، خارج از سوچی قرار دارد و شمالی‌ترین نقطه‌ در جهان است که در آن چای کشت می‌شود. از سال ۱۸۷۸ در این منطقه چای کشت می‌شود و گردشگران می‌توانند برای برای آشنایی با تاریخچه‌ی چای در این منطقه، از یک راهنمای تور کمک بگیرند. گونه‌های چای سیاه و سبز محلی که به دلیل خوش‌طعم بودن مشهور هستند، در مغازه‌هایی که در مزرعه‌ها وجود دارد، قابل خریداری هستند.

چای‌خانه توسط یک صنعت‌گر ماهر، به سبک سنتی روسی ساخته و تزئین شده است که شامل طرح‌های رنگی غنی، حکاکی‌های پیچیده‌ی چوبی و هنر دست‌ساز مردم محلی است. در این مناظر سرزنده و پرطراوت، بازدیدکنندگان می‌توانند از مهمانی چایی روسی به سبک قرن ۱۹ لذت ببرند. این میهمانی‌ها با شیرینی، آجیل، مرباهای محلی، قطعه موسیقی عاشقانه و صد البته چای تکمیل می‌شود. این چای‌خانه سه‌شنبه‌ها تا یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر از گردشگران و علاقه‌مندان پذیرایی می‌کند.

 

ذخیره‌گاه زیست کره طبیعت قفقاز

 

ذخیره‌گاه زیست کره طبیعت قفقاز

ذخیره‌گاه زیست کره‌ی طبیعت قفقاز یکی از میراث جهانی ثبت شده در یونسکو و دومین جنگل کوهستانی بزرگ اروپا است . ذخیره‌گاه زیست کره‌ی طبیعت قفقاز یکی از میراث جهانی ثبت شده دریونسکو و دومین جنگل کوهستانی بزرگ اروپا است که در ۲۰ کیلومتری شمال غربی سوچی قرار دارد. این ذخیره‌گاه در منطقه‌ی وسیعی از جنگل‌های نیمه حاره‌ای تا مراتع آلپ کشیده شده و گونه‌های مختلف حیوانات وحشی از جمله خرس، گرگ و بیزون اروپایی در آن زندگی می‌کنند. جنل‌های بکر با پوشش گیاهی متنوع که اغلب از گیاهان بومی خود این منطقه است، زیبایی دوچندانی به این ذخیره‌گاه بخشیده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم در فصول تابستان و زمستان، حتما سفرهای اکوتوریستی به این منطقه داشته باشید.

این پارک دو برون‌بوم (بخشی از این ذخیره‌گاه جدا از منطقه‌ی اصلی، در جایی دیگر قرار دارد) خاص دارد که یکی در خوستا (Khosta) سوچی قرار دارد و به دلیل داشتن گونه‌ی گیاهی سرخدار و بیشه‌های درخت شمشاد مشهور است. برون‌بوم دیگر کاربردی شبیه باغ وحش دارد و می‌توانید برخی از گونه‌های حیوانات ساکن در این پارک دیدن کنید. بازدید از این برون‌بوم‌ها حدود ۳۰۰ روبل هزینه دارد و از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر میزبان گردشگران است.

 

کلیسای بیزانس لو

 

کلیسای بیزانس لو

 

این ویرانه‌ی باستانی باقی مانده از کلیسای بیزانس لو، در حومه‌ی پارک ملی سوچی قرار دارد که اثری فریبنده از تاثیر و گسترش اولیه‌ی کلیسای شرقی را به نمایش گذاشته است. این کلیسای بالای یک کوه قرار دارد و برآورد شده است که کلیسای اصلی در حدود قرن ۱۰ یا ۱۱ میلادی ساخته شده و بعدها آن را به قلعه تبدیل کرده‌اند. در نزدیکی این بنا قطعاتی از شیشه‌های رنگی پیدا شده که نشان می‌دهد در پنجره‌های اولیه‌ی آن، از شیشه‌های رنگی استفاده شده است.

 

قلعه گودلیک (Godlik Fortress)

 

قلعه گودلیک

این قلعه بین قرن ۴ و ۵ میلادی ساخته شده است . یکی دیگر از ویرانه‌های باستانی بیزانس، قلعه‌ی گودلیک است که در مقابل منظره‌ای زیبا و دراماتیک در کنار رودخانه‌ی گودلیک، در نزدیکی صخره‌ای مشرف به دریا قرار دارد. این قلعه بین قرن ۴ و ۵ میلادی ساخته شده است. قلعه‌ی باستانی گودلیک شکل اصلی مثلثی خود را به همراه برج‌های هزار ساله‌ی خود حفظ کرده است. در بخشی از این قلعه، در Geniokhs، پایگاهی برای تجارت برده‌ی دزدان دریایی محلی ایجاد شده بود و بعدها دریانوردان جنوایی، در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی، بخش‌های دیگری هم به این قلعه اضافه کردند. قطعه‌های مختلفی از آثار سفالی باستانی در اطراف این قلعه کشف شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ظروف خزری، مربوط به قوم افسانه‌ای خزر که زمانی در این منطقه به قدرت رسیدند، اشاره کرد.

 

کوه آخون بزرگ

 

کوه آخون بزرگ

 

کوه آخون بزرگ در سوچی قرار دارد و در سال ۱۹۳۶، استالین دستور ساخت برج دیدبانی بر بالای این کوه را صادر کرد و سرگی وروبیوف طراحی آن را انجام داد. امروزه این برج با ۳۱ متر ارتفاع، یکی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری سوچی محسوب می‌شود و چشم‌اندازی محسورکننده به طبیعتی زیبا دارد. برای رسیدن به بالای این کوه و برج دیده‌بانی، جاده‌ای ۱۱ کیلومتری وجود دارد که ۲۰۰ متر آن در ۱۰۲ روز ساخته شده بود که خود یک رکورد محسوب می‌شود.

 

چشمه آب گرم ماتسستا

 

چشمه آب گرم ماتسستا

 

چشمه‌ی آب گرم ماتسستا یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی شهر سوچی است که امروزه به تفرجگاه آب‌های گرم تبدیل شده و گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای بهره بردن از خواص درمانی این چشمه به سمت سوچی می‌آیند. پزشکان می‌گویند که آب این چشمه برای درمان  بیماری‌های قلبی و عروقی‌، بیماری‌های زنان، بیماری‌های پوستی و اختلالات عصبی و حرکتی موثر است. ماتسستا به معنی «آب آتش» است و این به دلیل گرمای بالای آب چشمه نامگذاری شده است.

 

موزه هنر سوچی

 

موزه هنر سوچی

 

موزه هنر سوچی  یکی دیگر دیدنی‌های این شهر است که نمایی کلاسیک و زیبا دارد و در آن از مجموعه‌ی نفیسی از هنرهای روسی و خارجی، مانند نقاشی‌های بوریس کاستودیف، آپولیناریا واسنتسف، کنستانتین باگایفسکی، ایوان آیوازووسکی و … نگهداری شده و علاقه‌مندان می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. گفته می‌شود آثار به نمایش درآمده در این موزه به بیش از ۶ هزار اثر هنری می‌رسد. نمایشگاه‌های دائمی این موزه نیز اهمیت بسیار زیادی دارند که از آن جمله می‌توان به جواهر گنج کهن (The treasure of the antiques) اشاره کرد که در سال ۱۹۹۷ در ساحل رودخانه‌ی مزیمتا (Mzymta) کشف شد. جام‌های نقره و سنجاق‌های سینه قرصی شکل نیز از دیگر آثار نفیس موجود در این موزه به شمار می‌رود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است