شهر سگد در مجارستان

در بخش جنوبی کشور مجارستان و در نزدیکی مرز صربستان و رومانی سومین شهر بزرگ این کشور قرار گرفته است که به نام سگد (Szeged) شناخته می شود. اگر این شهر را در نزدیکی خود داشتید حتما به آن سفر کرده تا از جاذبه های دیدنی آن بهره مند شوید. نام این شهر احتمالا از یک واژه کهن مجاری به معنی گوشه گرفته شده است چرا که رود تیسا در محل این شهر تغییر جهت می دهد. روایتی دیگر نیز وجود دارد که نام شهر سگد را مشتق از واژه دیگری به معنی جزیره می داند و برخی دیگر نیز آن را به بلوند تیره تشبیه می کنند که محل تلاقی رود تیسا و مورش اشاره دارد.

 

شهر سگد 2

 

 

سگد به شهر آفتاب شهرت دارد

شهر سگد به شهر آفتاب شناخته می شود زیرا بیشترین تعداد روزهای آفتابی را در کل مجارستان دارد. این شهر معمولا در سال بیش از ۲ هزار ساعت آفتابی را تجربه کرده که از این نظر دارای آب و هوای مناسبی می باشد. بهترین زمان سال از نظر آب و هوایی در این منطقه در ماه های می و سپتامبر می باشد. در این ماه ها همچنان هوا آفتابی است اما نه اندازه ای که برای پیاده روی آزار دهنده باشد.

 

 

شهر سگد

 

 

خیابان ها و میدان های زیبا

خیابان ها و محوطه های زیبای مرکز شهر سگد یک مکان جذاب برای پیاده روی می باشد، با فضاهایی باز و خیابان هایی وسیع و همچنین پیاده رو هایی که در کنار ساختمان های با سبک نئوکلاسیک قرار گرفته اند. با این حال یک تاریخچه تا حدودی غم انگیز پشت این فضاهای طراحی شده و ساختمان ها وجود دارد. در سال ۱۸۷۹ یک سیل بزرگ در این منطقه باعث شد تا بیش از ۶ هزار ساختمان آن از بین رفته و تنها چند صد عدد از آن ها باقی مانده است. در آن زمان این کشور بخشی از امپراطوری اتریش و مجارستان بود. امپراتور فرانتز از این شهر ویران شده بازدید کرد و اعلام نمود که سگد دوباره بازسازی شده و زیباتر از قبل خواهد شد. به لطف بودجه ای که از سراسر اروپا تامین گردید این شهر بازسازی گردید.

 

 

شهر سگد

 

 

شهر دانشجویی  سگد کشور مجارستان

شهر سگد کشور مجارستان علاوه بر اینکه یکی از شهر های مهم توریستی کشور مجارستان می باشد، یک شهر دانشجویی هم برای مشتاقان تحصیل در مجارستان محسوب میشود.

مهمترین دانشگاه شهر سگد کشور مجارستان، دانشگاه علوم پزشکی شهر سگد مجارستان می باشد که علاقمندان به تحصیل در مجارستان می توانند بعد از گذراندن دوره پری مدیکال دانشگاه علوم پزشکی شهر سگد در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی، دندانپزشکی به زبان انگلیسی، داروسازی به زبان انگلیسی در دانشگاه علوم پزشکی شهر سگد کشور مجارستان ورود کنند.

علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی شهر سگد کشور مجارستان، دانشگاه های دیگر در زمینه های فنی و مهندسی به زبان انگلیسی، رشته های علوم انسانی به زبان انگلیسی، رشته های هنر به زبان انگلیسس و کالج های و مدارس مختلف آن اشاره کرد.

 

شهر سگد 1

 

 

هزینه های زندگی و تحصیل در شهر سگد

هزینه های خورد و خوراک در شهر سگد کشور مجارستان برای دانشجویان مشغول تحصیل در مجارستان ماهیانه بین 250 یورو می باشد، و با 250 یورو الی 300 یورو می توان یک سوئت دانشجویی کوچک در شهر سگد کشور مجارستان اجاره کرد.

 

شهر سگد 7

 

 

هنوز کارهایی هست که می توانید انجام دهید

اگر به تاریخ علاقه مند هستید موزه مورا فرنک را از دست ندهید. این موزه های دائمی از جمله نمایانگر تاریخچه شهر سگد و همچنین دارای نمایشگاه های دوره ای نیز می باشد. بعضی از نمایشگاه های چرخشی اخیر شامل مصری ها، جنگ جهانی و … بوده است. قبل از بازدید از موزه های دوره ای مراقب باشید که حتما از ترجمه های انگلیسی بهره مند باشد. موزه مورا فرنک نیز دارای خانه سیاه و کاس می باشد که گالری های هستند که می توانند نمایشگاه های بیشتری را در خود جای دهند. در این فضاها اغلب نمایشگاه های هنری برگزار می شود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است