شهر سیبو در فیلیپین

شهر سیبو شهری بندری در فیلیپین و مرکز استانی به همین نام می‌باشد. این شهر که در بخش شرقی جزیره سیبو قرار گرفته دومین کلانشهر فیلیپین است. سیبو اولین منزلگاه اسپانیایی‌ها و همچنین قدیمی‌ترین شهر در فیلیپین است. این بندر مرکز حمل و نقل دریایی در فیلیپین است و اغلب شرکت‌های حمل و نقل دریایی در این شهر قرار دارند.

سیبو با داشتن بزرگترین مرکز حمل و نقل دریایی و دومین مرکز حمل و نقل هوایی در فیلیپین از شهرهایی است که همواره مورد علاقه‌ی گردشگران بوده است. سواحل شنی سیبو که بسیار از آنها دست‌نخورده باقی مانده‌اند و بناهای تاریخی که نشان از گذشته تاریخی این شهر دارد از جاذبه های سیبو به شمار می‌رود.

 

 

شهر سیبو 1

 

 

سفر به سیبو

هواپیما

فرودگاه بین‌المللی «سیبو-ماکتان» در شهر سیبو جایگزین بسیار مناسبی برای فرودگاه بین‌المللی و شلوغ شهر مانیل است و کنترل گذرنامه و بار در این فرودگاه بسیار سریع صورت می‌گیرد. در این فرودگاه روزانه پروازهایی از کره، سنگاپور و هنگ‌کنگ به زمین می‌نشیند و پروازهایی به ژاپن، قطر، مالزی، تایوان و چین نیز دارد. علاوه بر این، این فرودگاه پروازهای چارتر فصلی به کشورهایی نظیر روسیه، چین و آمریکا و برخی کشورهای دیگر نیز دارد.
پروازهای داخلی بسیاری نیز روزانه در این فرودگاه صورت می‌گیرد که بسیاری از شهرهای فیلیپین را دربر میگیرد و باعث شده این فرودگاه به بزرگترین فرودگاه خارج از مانیل تبدیل گردد. معمولا در روز بیش از بیست پرواز بین دو شهر سیبو و مانیل انجام می شود.

کشتی

پر رفت و آمدترین مرکز حمل و نقل دریایی داخلی در فیلیپین در شهر سیبو قرار گرفته است. حدود هشتاد درصد از کشتی‌های مسافربری کشور در شهر سیبو قرار دارند و بزرگترین خطوط حمل و نقل دریایی فیلیپین WG&A، Sulpicio Lines، Trans-Asia، George & Peter Lines و Lorenzo Shipping Lines نام دارند که مقر آنها در سیبو ست. کشتی های مسافربری بزرگ که ظرفیتی حدود دو تا چهار هزار نفر دارند معمولا در مسیر شهرهایی که فاصله ای زیادی با سیبو دارند،  مانند مانیل، داوائو، بوتوان، زامبونگا و کاگایان، و کشتی‌های مسافربری کوچکتر در مسافت‌های نزدیکتر تردد می‌کنند.

 

 

شهر سیبو 4

 

 

تاریخچه سیبو

فردیناند ماژلان، اکتشاف‌گر پرتغالی اولین خارجی بود که وارد سیبو شد. او مدتی بعد کشته شد و همراهان او سیبو را ترک کردند. پس از آن اسپانیایی‌ها به این شهر وارد شدند و توانستند رابطه‌ای مسالمت‌آمیز با ساکنان برقرار کنند. حضور اسپانیایی‌ها در این بندر باعث شد این شهر به عنوان شهری امن برای رفت و آمد کشتی‌ها  شناخته شود. بناهای تاریخی بسیار که به جای‌مانده از آن دوران است، گویای قدمت این شهر تاریخی است.

 

 

 

خرید در سیبو

مراکز خرید و فروشگاه‌های بسیاری در شهر سیبو قرار گرفته است و علاوه بر فروش کالاهای مدرن غربی، فروشگاهای محلی نیز در کنار آنها وجود دارند. از مراکز خرید شناخته شده در سیبو دو مرکز خرید بسیار بزرگ و پرزرق و برق آیالا و SM City در قلب شهر سیبو هستند. مرکز خرید بسیار بزرگ آیالا، که یک فروشگاه بسیار بزرگ، دو سوپرمارکت، سینما و رستوران ها و مغازه های بسیاری دارد همواره از مراکز مورد علاقه گردشگران بوده است. علاوه بر این مراکز بسیار بزرگ مراکز دیگری مثل Country Mall، بازار رابینسون، Mango Square   و … نیز در بخش های مختلف شهر وجود دارند. برای خرید خواروبار، سوپر مارکت مترو در مرکز خرید آیلا گزینه مناسبی ست.

 

 

شهر سیبو 5

 

 

دیدنی‌های سیبو

  • کلیسای بزرگ سنت نینو
  • قلعه سن پدرو
  • صلیب مقدس
  • موزه کازا گوروردو
  • معبد استانی
  • جزیره Olango
  • جزیره ماکتان

 

 

شهر سیبو 3

 

 

امنیت و سلامت در سیبو

با وجود فقر رایج در شهر و قوانین آزادی که برای حمل اسلحه وجود دارد، سیبو نسبتا شهر امنی است و جرائم خشونت آمیز به خصوص در رابطه با گردشگران، به ندرت اتفاق می افتد.
مهمترین دغدغه‌ی ناامنی در این شهر جیب‌برها هستند به خصوص وقتی در مرکز شهر هستید یا سوار جیپ‌ها شده‌اید باید بیشتر مراقب باشید. اغلب جیب‌برها بچه‌های نوجوان هستند زیرا در قوانین فیلیپین آنها به خاطر سرقت‌های کوچک و جیب‌بری به زندان نمی‌افتند.
بخش‌های مرکزی شهر به خصوص قسمت‌های حوالی خیابان کولون که مردم بی‌خانمان در آن زندگی می‌کنند، در شب چندان امن نیستند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است