شهر سیقناتی در گرجستان

شهر سیقناتی در گرجستان

شهر سیقناقی گرجستان یکی از شهرهای قدیمی گرجستان در قسمت جنوبی تفلیس که قدمت آن به عصر حجر بازمیگردد، شهر سیقناقی گرجستان است. این شهر در ابتدا هرتی نام داشته که بعد از قرن پانزدهم به آن کیزیکی میگفتند. بر اساس سرشماری 1770 کل جمعیت سیقناقی متشکل از 100 خانواده بوده که اغلب از تاجران یا صنعتگران بوده اند . در زمان الحاق گرجستان به اتحاد جماهیر شوروی در سال 1801 سیقناقی به سرعت گسترش پیدا کرد و به قطب کشاورزی شوروی سابق تبدیل شد . پس از فروپاشی جماهیر شوروی در دسامبر 1991 گرجستان به عنوان یک جمهوری تازه استقلال یافته دچار مشکلات عدیده ای شد وبالطبع سیقناقی رو هم تحت تاثیر قرار داد ولی با روی کار آمدن دولت جدید و با حمایتهای سازمانهای بین المللی این شهر چهره زیبائی به خود پیدا کرد. این شهر که بین مردم به شهر عشق هم معروف میباشد، میتواند برای کسانی که طالب آرامش و سکوت هستند، بهترین مکان باشد.

 

دیوار های شهر سیقناتی

 

پیاده روی در شهر سیقناقی گرجستان حس قدم زند در خیابان های ایتالیایی را میدهد. چرا که معماری آن شباهتی به معماری ایتالیایی ها و خیابان های آن سنگ فرش است. دیواره های شهر سیقناقی گرجستان تا کوه های کشیده شده و بهترین مکان برای پیاده روی روزانه و شبانه هستند. و اما موزه شهر تاریخی سیقناقی گرجستان را فراموش نکنید بیشتر از هرچیز این موزه جذابیت خاص خودش را داشته و شما را با آثار تاریخی کمیابی آشنا خواهد کرد. روی تپه این شهر کلیسای سنت استفان قرار داشته که زیباترین برج ناقوس سیقناقی را دارد. یکی از مکان های مهم شهر سیقناقی گرجستان که بسیاری از توریست ها و گردشگران تور گرجستان را به سمت خود میکشاند، صومعه بودبه است. این صومعه زیبای دیدنی علاوه بر باغ های سرسبز و رنگارنگ زیبایی که دارد یکی از مکان های مهم برای مردم گرجی به حساب می آید. آنهم به خاطر قبر سنت نینو ست. بیشتر مردم گرجستان اعتقاد دارند که این فرد میتواند جاجت ها را برآورده کند.

 

 

اماکن گردشگری شهر سیقناتی

پیاده روی و راه رفتن در اطراف دیواره های شهر 

 

سیبقناتی

سیغناغی به دیوارهای بلندش معروف است : دیوارهایی که به خوبی تا 4.5 کیلومتر تا سلسله کوه ها حفظ شده اند وجود دارد. دو ورودی به این دیوار ها وجود دارد، بنابراین شما می توانید همانطور که پیاده روی می کنید از تماشای دره الزانی لذت ببرید.

 

بازدید از موزه سیقناقی 

 

شهر سیقناتی

بازدید این موزه شما را با تاریخ این شهر و منطقه آشنا می کند. دراین موزه آثار کمیابی از نیکو پیروسمانی و لادو گودیاشویلی نیز وجود دارد.

 

بالا رفتن ازتپه و رسیدن به کلیسای سنت استفان 

 

کلیسای سنت استفان

ویژگی این کلیسا این است که در داخل برج ساخته ، و برج ناقوس در کنار آن ساخته شده است. از برج ناقوس یک نمای زیبایی از شهر وجود دارد.

 

بازدید از صومعه بودبه 

 

صومعه بودبه شهر سیقناقی

این صومعه واقع در دو کیلومتری سیغناغی قرار گرفته است. این صومعه زیبا یکی از مهم ترین مکان ها برای گرجی ها است، چرا که سنت نینو، در این مکان به خاک سپرده شد. قبر او یکی از گزینه های مردم برای بازدید است – مردم اعتقاد دارند که این شخص حاجت های آنها را برآورده می کند.

 

باغ صومعه

 

باغ صومعه در سیقناتی

قدم زدن در باغ صومعه به شما شکوه و احساس آرامش می دهد و شما همچنین می توانید به پایین باغ بهار مقدس سنت نینو بروید و ، ودر آب سرد شفابخش شیرجه بزنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است