شهر شرم الشیخ در مصر

شهر ساحلی شرم‌الشیخ، در نوک جنوبی شبه‌جزیره ی سینا در کشور مصر میان جبل‌الموسی و دریای سرخ واقع شده است. شرم‌الشیخ در موقعیت مهمی، در دهانه ی خلیج عقبه قرار دارد و اهمیت استراتژیک این شهر باعث شد تا شرم الشیخ از یک روستای ماهیگیری به یک بندر مهم و پایگاه نیروی دریایی تبدیل شود. اقتصاد منطقه پیش‌تر به ماهی‌گیری و کشتی‌رانی و اکنون متکی به جهانگردی است.

 

 

شهر شرم الشیخ 2

 

 

این شهر در نیمه ی دوم قرن بیستم دو بار و در مجموع برای ۱۶ سال در اشغال اسراییل قرار داشت. در بحران سال ۱۹۵۶ میلادی توسط اسراییل اشغال و در سال ۱۹۵۷ میلادی به مصر بازگردانده شد، بار دوم نیز در سال ۱۹۶۷ میلادی توسط اسراییل اشغال شد و کنترل آن پس از صلح میان مصر و اسراییل در سال ۱۹۷۹ میلادی مجددا به مصر بازگردانده شد.

 

 

شهر شرم الشیخ 4

 

 

آب و هوا

دمای متوسط در طول زمستان بین ۱۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد متغیر است و در طول ماه‌های تابستان بین ۲۰ تا ۴۵ درجه می‌باشد. دمای دریای سرخ میان ۲۱ تا ۲۸ درجه به طور متوسط در کل سال می‌باشد.

 

 

شهر شرم الشیخ 6

 

 

شرم الشیخ یکی از بهترین مقاصد گردشگران خارجی در کشورهای عربی است که جدا از سواحل محبوبش برای تفریح، یکی از بهترین نقاط برای غواصی به حساب می آید و به علاوه تور صحراگردی نیز یک تجربه فراموش نشدنی را به گردشگران عرضه می کند. حدود ۴۰ سال قبل شرم الشیخ یک دهکده ماهیگیری با ۱۰۰ نفر جمعیت بود ولی از سال ۱۹۶۷ ساخت و ساز ها در اینجا شروع شد و هم اکنون یکی از برترین تفرجگاه ها است و حتی یکی از مدرن ترین بیمارستان های مصر نیز در این شهر قرار دارد.

 

 

شهر شرم الشیخ 5

 

 

غواصی بهترین تفریح در شرم الشیخ است و صخره های تیران و اری در صحرا یکی از تفریحات لذت بخش در این شهر است گردشگران می توانند با جیپ، شتر و یا حتی پیاده و با کمک راهنما های محلی از دیدن مناظر زیبای کویر لذت ببرند. در این سافاری به غیر از دره های حیرت انگیز، کوه سینا و صومعه سنت کاترین از نقاطی است که نباید از دست بدهید. از دیگر تفریحات این شهر می توان به کارتینگ، سواری با موتورهای چهار چرخ، چتر بازی با طناب و شتر سواری اشاره کرد.

 

 

شهر شرم الشیخ 3

 

جاذبه های دیدنی

  • جزیره فرعون
  • منطقه حفاظت شده نبق
  • خلیج ناما
  • کوه سینا
  • دیر کاترین مقدس
  • پارک ملی رأس محمد
  • نواحی ساحلی دریای سرخ (رد سی ریویرا)

 

 

شهر شرم الشیخ 1

 

 

بهترین زمان برای بازدید از شرم الشیخ

بهترین زمان برای رفتن به شرم الشیخ بستگی به این دارد که شما تا چه اندازه با آب و هوای گرم سازگار هستید. دمای هوا در جولای و اگوست (۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور) به طور معمول ۴۵-۴۰ درجه سانتی گراد است. نوامبر و دسامبر (۱۰آبان تا ۱۰ دی) آب و هوای معتدل و ملایم تری دارد، اگر چه گردشگران باید توجه داشته باشند که روزها به نسبت کوتاهاست و در حوالی ساعت ۶ بعد از ظهر هوا تاریک می شود. اگر شلوغی و ازدحام جمعیت برای شما مهم نیست، در نتیجه شرم الشیخ یک مکان عالی برای گذراندن یک کریسمس آفتابی و تعطیلات سال نو می باشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است