شهر شنزن چین

شهر شنزن چین

شنزن یکی از شهرهای چین و از قطب‌های اقتصادی این کشور به شمار می‌رود. این شهر همانطور که بیان شد جزء ثروتمندترین شهرهای چین می باشد اما به معنای این نیست که تنها ثروتمندان می توانند به شنزن سفر کنند.

شنزن (Shenzhen) یکی از شهرهای بزرگ استان گوانگ‌دونگ در کشور چین، قاره آسیا است. این شهر که در دلتای رود پرل قرار دارد، با هنگ‌کنگ، دونگوانو هویژو همسایه است.

جمعیت شنزن بیش از ۱۲٫۵ میلیون نفر و مساحت آن ۲٫۰۵ هزار کیلومتر مربع است. بیشتر ساکنان شنزن را پیروان بودیسم و تائویسم تشکیل می‌دهند و مسلمانان و مسیحیان شنزن در اقلیت قرار دارند. هرچند زبان رسمی شنزن، چینی ماندارین است؛ اما بومی‌های برخی نواحی با گویش‌های کانتونی، هاکا و تیوچو صحبت می‌کنند.

شهر شنزن مانند دیگر شهرهای کشور چین، تحت حکومت مرکزی قرار دارد که جمهوری خلق چین نامیده می‌شود. ریاست کشور به عهده رئیس جمهور و ریاست هیئت دولت که متشکل از وزرا است، به عهده نخست وزیر است. حکومت از ۵ شاخه تشکیل شده است که با نام یوان شناخته می‌شوند: یوان مقننه، یوان مجریه، یوان قضاییه، یوان حسابرسی که وظیفه آن کنترل عملکرد شاخه‌های حکومت است و یوان سنجش و گزینش که مسئول تایید و بررسی کیفیت کارکنان حکومت است.

در سال ۱۹۸۰، شنزن اولین شهری بود که به عنوان منطقه ویژه اقتصادی معرفی شد. این مناطق زمینه‌ای آزمایشی برای استفاده از بازار‌های سرمایه‌داری در کنار ایده‌های سوسیالیستی بود. امروزه شنزن به یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دلتای رود پرل تبدیل شده است؛ منطقه‌ای که نه تنها به عنوان قطب اقتصادی چین به شمار می‌رود، بلکه بزرگ‌ترین منطقه صنعتی در دنیا نیز محسوب می‌شود.

آب و هوای شنزن نیمه‌گرمسیری مرطوب به شمار می‌رود. تابستان‌هایی بسیار مرطوب و داغ، و زمستان‌هایی معتدل و نسبتا خشک دارد. بهار در شنزن، ابری‌ترین فصل سال است و بیشترین میزان بارندگی نیز در ماه آوریل صورت می‌گیرد. متوسط دمای هوا در طول سال از ۰٫۲ تا ۲۶٫۶ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میزان میانگین بارش سالانه ۱٫۹۳۵ میلی‌متر گزارش شده است.

فرودگاه بین‌المللی شنژن بن با طراحی خاص و مدرن، در ساحل شرقی رود پرل قرار دارد و پرواز‌هایی از/ به کوالالامپور، لنکاوی، سئول، وین،بانکوک و بسیاری دیگر از شهرهای داخلی و خارجی در آن برقرار است. این شهر ۵ ایستگاه قطار دارد و از طریق خط آهن، به تعداد زیادی از شهرهای چین از جمله گوانگژو، پکن و شانگهای وصل می‌‌شود. در ترمینال‌های مسافربری شیکو و فویونگ، می‌توانید از فری‌هایی که به مقصدفرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ، ماکائو و برخی نقاط دیگر است، استفاده کنید. برای جابجایی‌های درون‌شهری مترو، تاکسی، اتوبوس‌های عمومی و دوچرخه پیشنهاد می‌شود.

صنایع‌دستی با سنگ یشم، محصولات کریستالی و سرویس‌های چای سنتی چین از سوغاتی‌های شنزن به شمار می‌روند. شما برای خرید می‌توانید به «مرکز خرید کوکو پارک» (COCO Park) و «خیابان دونگ مین» (Dong Men Pedestrian Street) سر بزنید.

 

شهر شنزن چین

 

از محبوب‌ترین دیدنی‌های شنزن می‌توان «پارک لیان هواشان شنزن» (Shenzhen Lianhuashan Park)، «پارک ملی کوه ووتانگ» (Wutong Mountain National Park)، «روستای نقاشان رنگ روغن دافن» (Dafen Oil Painting Village)، «دهکده فرهنگ بومی چین» (China Folk Culture Village)، «دهکده شکوه بومی چین» (Splendid China Folk Village)، «پارک لیچی» (Lychee Park)، «پارک و شهربازی دره شادی شنزن» (Happy Valley of Shenzhen)، «دریاچه پری و باغ گیاه شناسی شنزن» (Fairy Lake Botanical Garden) و «پارک پنجره جهان» (Shenzhen Window of the World) را نام برد.

 

شنزن چین

دیگر دیدنی‌های شنزن شامل «موزه شنزن» (Shenzhen Museum)، «ساحل دامیشا» (Dameisha Beach)، «قلعه داپنگ» (Dapeng Fortress) و «باغ‌وحش حیوانات وحشی شنزن» (Shenzhen Wild Animal Zoo) می‌شود.

 

جاذبه های گردشگری شنزن

دره شادی شهر شنزن

 

دره شادی شهر شنزن

 

 

شهر شنزن دارای مجموعه پارک های وسیعی می باشد که سالانه باعث جذب توریست های زیادی به این شهر می شود. در سال ۲۰۰۲ پارکی با وسعت ۳۵۰۰۰۰ متر مربع به نام دره شادی در شهر شنزن در منطقه نانشان افتتاح شد. این پارک که به ۹ بخش مختلف که شامل میدان اسپانیایی ، شهر کارتون ها ، ماجراجویی در کوه ها ، شهر معادن طلا ، جنگل های بهشت خیالی ، ساحل تابش آفتاب ، در مقابل طوفان ، پارک آبی پلایا مای و دوران خوشبختی تقسیم می شود. در این پارک برای هر سلیقه ای سرگرمی در نظر گرفته شده است. تا مدت زمانی که در این پارک هستید بهترین لحظاتتان را سپری بنمایید.

 

دهکده فرهنگ شنزن چین

 

 

دهکده فرهنگ شنزن چین

 

در سفر به شهر شنزن یکی از کارهایی که باید حتما انجام دهید رفتن به دهکده فرهنگی این شهر می باشد. این پارک که دومین پارک در جهان است که دارای مساحت ۲۰۰٫۰۰۰ متر مربعی می باشد. در این دهکده ۵۶ خانه عجیب از ۲۴ روستا ساخته شده است که نشان دهنده ۵۶ ملیت موجود در کشور چین می باشد. اگر می خواهید با آداب و رسوم این کشور آشنا شوید رفتن به دهکده فرهنگ شنزن را فراموش نکنید.

 

دریاچه عسل

 

دریاچه عسل شینزن

 

شما می توانید تلفیقی از معماری سنتی چینی و معماری غرب را همزمان در دریاچه عسل مشاهده کنید. شب ها بر روی این دریاچه نورهای رنگارنگی پخش می شود و همین باعث افزایش میزان بازدیدکنندگان این جاذبه دیدنی می شود. این دریاچه شامل ۵ مهمانخانه و همینطور باغ های زیبایی می شود، شما می توانید برای به هتل هایی که در اطراف این دریاچه قرار دارد بروید و شب را آنجا بگذرانید.

 

دنیای مینسک

 

دنیای مینسک

 

یکی از با ارزشترین مجموعه های دیدنی شهر شنزن دنیای مینسک نام دارد. این مجموعه که در ساحل Sha Tav Kok در سال ۱۹۷۲ ساخته شد، سالانه تعداد زیادی از گردشگران را از طریق تور چین به این مکان سوق داده می شوند علت این بازدید هم دیدن تجهیزات عملی و در زمینه علوم نظامی می باشد.

 

پارک سافاری شنزن چین

 

پارک سافاری شنزن چین

 

در شمال شهر شنزن پارکی به نام سافاری وجود دارد. این پارک که عنوان اولین باغ وحش بدون قفس در کشور چشن را به خود اختصاص داده در کنار دریاچه شیلی واقع شده است. این پارک دارای ۳۰۰ گونه حیوانی می شود: پانداها، زرافه ها، فیل های آسیایی، مرغ های ماهیخوار، کاکل قرمز، ببرهای سیبریایی و فلامینگو ها ،چهارپایان درنده، ببرهای سپید، ببر های شمال چین، ببرهای جنوب چین، خرس ها، گرگ ها، شیر ها و چیتا ها می شود.

 

پارک پنجره ای رو به جهان “Window of the World

 

پارک پنجره ای رو به جهان شینزن

 

از دیگر دیدنی های شهر شنزن پارکی است به نام پنجره ای رو به جهان و دارای مساحت ۴۸۰۰۰۰ متر مربعی می باشد. این پارک دیدنی که در ۱۸ ژوئن سال ۱۹۹۴ ساخته شده و علت نام گذاری این پارک به نام پنجره ای رو به جهت آن است که بیش از ۱۳۰ نوع از دیدنی های جالب ۴۳ کشور دنیا را در این پارک قرار گرفته است. شما با قدم زدن در این پارک احساس می کنید که تمامی دنیا را در مشت خود دارید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است