شهر طرابلس در لبنان

شهر طرابلس مرکز استان شمال و دومین شهر بزرگ لبنان می باشد که در نزدیکی ساحل و در ۸۵ کیلومتری شمال شهر بیروت واقع شده است. جاذبه های گردشگری طرابلس به نسبت بیروت بسیار کمتر است. می توان از این شهر به عنوان غربی ترین بندر لبنان یاد کرد.

 

شهر طرابلس 5

 

این شهر هم مرز شهر المینا که بندر خروجی طرابلس محسوب می شود، می باشد. از نظر جغرافیایی این دو شهر به هم وصل شده و طرابلس بزرگ را به وجود می آورند. به همین دلیل جاذبه های توریستی طرابلس علی رغم کم بودن دیدنی هستند.

 

شهر طرابلس 3

 

 

اطلاعاتی درباره شهر طرابلس لبنان

جمعیت: حدود ۲۰۰ هزار نفر

مساحت: ۱۴ کیلومتر مربع

کد شماره گیری: ۰۹۶۱

 

 

شهر طرابلس 2

 

 

تاریخچهٔ شهر طرابلس

شواهدی مبنی بر وجود استقرارهایی در شهر طرابلس وجود دارد که قدمت آن‌ها به سال ۱۴۰۰ ق.م. بر می‌گردد. در قرن ۹ ق.م. فینیقیها بازاری در این ناحی بنا کردند و بعدها تحت فرمانروایی ایرانی‌ها، این ناحیه مرکز اتحادیهٔ شهرهای فینیقی صور، صیدا و جزیرهٔ آرادس شد. تحت فرمانروای هلنیست‌ها طرابلس به مرکز کشتی‌سازی نیروهای دریایی تبدیل یافت و ساهد دوره‌ای از خود مختاری بود. طرابلس در سال ۶۴ ق.م. تحت اختیار امپراطوری روم درآمد. در سال ۵۵۱ میلادی زلزله‌ای سهمگین و امواج شدید دریا این شهر را که در اختیار امپراطوری روم شرقی بود به همراه شهرها و جزیره‌های دیگر واقع در این منطقه از ساحل مدیترانه را نابود کردند.

 

 

شهر طرابلس 1

 

 

چرا برویم؟

ساحل عمومی طرابلس با رستوران ها و کافه های متعددش می تواند یک روز کامل را به خودش اختصاص دهد. در اینجا هم ما ایرانی ها از غذاهای گوناگونشان لذت می بریم. همین سواحل از مهمترین جاذبه های دیدنی طرابلس به حساب می آیند.

اگر در میدان بزرگ صاحت اطال در برج ساعت باشید به رستوران ها و فروشگاه های کوچک و بزرگ، صنایع دستی، دست فروش هایی که غذاهای فوری می فروشند، تاکسی ها، محله قدیمی طرابلس در بخش شرقی میدان و بخش مدرن و امروزی شهر در قسمت غربی میدان دسترسی دارید.

در همین محله خیابان فواد چحاب، پر از فروشگاه ها و رستوران های جدیدی است که هر وقت از سال، رونق خودش را دارد و از جاذبه های طرابلس هستند.

 

 

شهر طرابلس 4

 

 

جشنواره های شهر طرابلس

جشنواره بین المللی طرابلس (Tripoli International Festival) : این جشنواره در ماه سپتامبر برگزار می گردد و شامل برنامه های موسیقیایی می شود و از پرطرفداران ترین جشنواره های طرابلس است.
جشنواره فیلم طرابلس (Tripoli Film Festival) : این جشنواره از اواخر ماه آوریل تا اوایل مه برگزار میگردد.
جشنواره زامبو (Zambo) : جشنی که در آن ساکنان شهر لباس های سیاه می پوشند و ماسک می زنند و در شهر راهپیمایی می کنند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است