شهر عشق آباد ترکمنستان

شهر عشق آباد ترکمنستان

عشق‌آباد یا اشک آباد (ترکمنی: Aşgabat) پایتخت کشور ترکمنستان است. این شهر در پایه کوه کوپه داغ در بیابان قره قوم و در نزدیکی مرز این کشور با ایران واقع شده‌است. این شهر در عین اینکه پایتخت سیاسی ترکمنستان بوده، مرکز استان آخال نیز می‌باشد. این شهر در سال ۱۸۸۱ میلادی توسط نیرهای اشغالگر روسیه به اشغال درآمد. این شهر با رنگ و بوی اسلامی در تراز شهرهای پیشرفته قرار گرفته است. آنچه که باعث شده شهر عشق آباد در طراز شهرهای پیشرفته قرار بگیرد معماری و ساختمان سازی های پیشرفته در این شهر است. با وجود آن که ۸۵ درصد جمعیت آن مسلمان است، اما توریست‌ها دارای محدودیت چندانی نیستند.

شهر عشق آباد یا اشک آباد پایتخت کشور ترکمنستان می باشد، این شهر در بیابان های شهر قره قوم در نزدیکی مرز ایران قرار گرفته است. مساحت این شهر ۴۴۰ کیلومتر مربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۲ انجام گردیده است، جمعیت این شهر  ۱,۰۳۱,۹۹۲ نفر بوده است.

عشق‌آباد در سال ۱۸۱۸ تنها روستای کوچک جهت استراحت کاروانیان جاده ابریشم بوده که در نزدیکی شهر باستانی نسا قرار داشته‌است. شهر نِسا که در زمانی پایتخت اشکانیان بوده که در جمله مغول کاملاً ویران شده‌است. آثار این شهر در نزدیکی عشق‌آباد کشف شده‌است. در حال حاضر اینطور حدس زده شده‌است که عشق‌آباد بر روی خرابه‌های شهر باستانی نِسا بنا گردیده‌است. در سال ۱۹۲۴ عشق‌آباد رسماً پایتخت ترکمنستان شوروی شد. در سال ۱۹۴۸ میلادی زلزلهٔ ویرانگری این شهر را تخریب کرد که سپس بازسازی گردید. در سال ۱۹۶۲ طرح کانال قره قوم که در نوع خود طولانی‌ترین کانال جهان به طول ۶۰۰ کیلومتر بود و قره قوم را به آمودریا متصل می‌نمود، شروع شد.

 

اطلاعات کلی شهر عشق آباد

واحد پول: منات ترکمستان (TMT)

پیش شماره: +۹۹۳

ولتاژ برق شهری: ۲۲۰ ولت

تفاوت زمانی ترکمنستان با ایران: +۵

فرودگاه: فرودگاه عشق‌آباد (فرودگاه عشق‌آباد)

 

عشق آباد3

 

آب و هوای شهر عشق آباد

ترکمنستان به طور کلی دارای آب و هوای بیابانی و نیمه گرمسیری می باشد. در فصل سرما این کشور از آب و هوای معتدلی برخوردار است و بیشترین میزان بارش در این کشور ماه ژانویه رخ می دهد.  برای سفر به شهر عشق آباد در ترکمنستان اغلب اوقات زمان مناسب است اما بهترین زمان برای سفر به این شهر، ماه های فروردین، اردیبهشت، آذر، دی، مهر و آبان می باشد.

 

هزینه اقامت در شهر عشق آباد

با توجه به این که در سال های اخیر شهر عشق آباد پیشرفت های بسزایی داشته و ساخت و سازهای زیادی در این شهر انجام شده است، بنابراین هتل های مجللی را می توانید در این شهر برای اقامت انتخاب کنید. هتل های شهر عشق آباد به اندازه ای لوکس و درجه یک هستند که با هتل های اروپایی در رقابت هستند. برای همین شما هیچ گونه مشکلی بابت اقامت در این شهر نخواهید داشت.

 

هزینه خورد و خوراک

در کشور مالزی به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب باید ۱۸ دلار را بپردازید. همچنین اگر بخواهید در یک رستوران متوسط با سرویس میز یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغ ۴۵ دلار را هزینه نمایید. شما برای تهیه یک همبرگر مک دونالدز می بایست ۱۰ دلار بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی ۰٫۷ دلار  می باشد. همچنین اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل ۲٫۴۱ دلار پرداخت بنمایید.

 

هزینه حمل و نقل

استفاده از سیستم حمل و نقل در شهر عشق آباد بسیار ساده و بی دردسر است. شما در هر جای شهر که بایستید و دستتان را تکان دهید، تاکسی جلوی پای شما می ایستد. علاوه بر تاکسی سیستم اتوبوس رانی هم در این شهر بسیار خوب است و شما می توانید با اتوبوس های این شهر به نقطه ای که می خواهید سفر کنید.

هزینه بلیط تک سفره  ۰٫۰۹ دلار

هزینه بلیط ماهانه  ۵٫۷۰ دلار

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید  ۰٫۸۰ دلار و به ازای هر یک کیلومتر ۰٫۵ دلار به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۵٫۷ دلار باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در شهر عشق آباد ۰٫۲ دلار است.

 

جاذبه های گردشگری در شهر عشق آباد

بنای یادبود استقلال ( Independence Monument)

 

بنای یادبود استقلال

 

استقلال یکی از بناهایی است در شهر عشق آباد که مردم ترکمنستان با افتخار از آن یاد می کنند.  این بنا برای گرامیداشت استقلال ترکمنستان از شوروی سابق که در سال ۱۹۹۱ اتفاق افتاده، ساخته شد و تقریبا هر گوشه ی آن یادآور این قضیه می باشد. بنای استقلال از ۲۷ مجسمه قهرمانان ملی و سازه طلایی ۲۷ متری ساخته شده است که یادآور روز استقلال ترکمنستان است.

آدرس: ترکمنستان – عشق آباد Turkmenbasy Sayoly | Archabil، Ashgabat ۷۴۴۰۰۰

 

بنای تاریخی طاق بی طرفی (Monument Arch of Neutrality)

 

بنای تاریخی طاق بی طرفی

 

بنایی زیبا و جالب اما یادگاری از دوران ریاست جمهوری فردی مستبد می باشد. بنای طاق بی طرفی در زمان ریاست جمهوری نیازوف، به منظور پاسداشت بی طرفی کشور ترکمنستان ساخته شد. این بنا که برای ساختش هزینه های بسیار زیادی شده است، این روزها تبدیل به یکی از جذابترین اماکن برای گردشگرهای خارجی شده است. گردشگرها در روز از این بنا عکس می گیرند و در شب به تماشای رقص نور چراغ های رنگی و زیبای آن می نشینند و همچنین اگر هم خواستند می توانند از آسانسورهایی که در پایه های بنا قرار گرفته است بالا بروند و درونش را مشاهده کنند.

آدرس: ترکمنستان – عشق آباد Bitaraplyk şaýoly، Aşgabat، Turkmenistan

 

موزه فرش ترکمنی (Turkmen Carpet Museum)

 

موزه فرش ترکمنی

 

موزه فرش ترکمن که متعلق به موزه ملی ترکمنستان است، به داشتن فرش های بسیار بزرگ دست بافت معروف می باشد. اکثر این فرش ها متعلق به قرن ۱۸ و ۱۹ هستند. یکی از این فرش ها که در سال ۲۰۰۱ بافته شده و در کتاب گینس هم به عنوان بزرگترین فرش دست بافت جهان به ثبت رسیده است. این فرش ۳۰۱ متر مربع مساحت دارد و برای بزرگداشت استقلال ترکمنستان از شوروی سابق بافته شد. در این موزه، انواع قالی، نمد، خورجین و… هم به نمایش گذاشته می شود.

آدرس: ترکمنستان – عشق آباد Atamyrat Nyyazow Sayoly، Ashgabat ۷۴۴۰۰۰

 

دنیای افسانه های ترکمن (World of Turkmenbashi Tales)

 

دنیای افسانه های ترکمن

 

جایی شبیه به دیزلی لند برای تفریح و بالا رفتن آدرنالین در شهر عشق آباد دنیای افسانه های ترکمن است. هرچند که دنیای افسانه ها، ابعاد و کیفیت دیزنی لند رو ندارد، اما اگه به هیجان و سر و صدا و شلوغی علاقه دارید، می توانید به این مکان برید و از شهر بازیش لذت ببرید.

شماره تلفن: ۰۰۹۹۳۶۲۰۲۰۰۰۶

آدرس: ترکمنستان – عشق آباد Garassyzlyk sayoly، Ashgabat ۷۴۴۰۰۰

 

مرکز فرهنگی و سرگرمی عالم (Alem Cultural and Entertainment Center)

 

مرکز فرهنگی و سرگرمی عالم

 

زمان زیادی از ساخت این مرکز فرهنگی و سرگرمی نمی گذرد و به همین دلیل جزو ساختمون های مدرن عشق آباد محسوب می شود. این مرکز که در سال ۲۰۱۲ ساخته شده است، به غیر از کاربری اصلی آن، یک استفاده جالب دیگری هم دراد. روی سقف ساختمون ۹۵ متری، یه چرخ و فلک بزرگ با ارتفاع ۴۸ متر، به اسم عالم ساخته شده است که در هنگام افتتاح، به عنوان مرتفع ترین چرخ و فلک در فضای سربسته در کتاب گینس به ثبت رسید.

آدرس: ترکمنستان – عشق آباد Archabil Hwy، Ashgabat، Turkmenistan

 

جشنواره های شهر عشق آباد

جشنواره نوروز: در شهر عشق آباد برای نوروز در ۲۰ و ۲۱ مارس جشن بزرگی برگزار می گردد.
جشنواره خربزه: از دیگر جشنواره هایی است که اوایل شهریور در شهر عشق آباد برگزار می گردد.

 

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است