شهر فرانکفورت در آلمان

شهر فرانکفورت در آلمان

فرانکفورت (به آلمانی: Frankfurt am Main)، با جمعیت ۶۹۱٬۵۱۸ نفر، بزرگ‌ترین شهر ایالت هسن در آلمان است، با وجودی که پایتخت ایالت به شمار نمی‌رود. فرانکفورت همچنین بعد از برین، هامبورگ، مونیخ، کلن پنجمین شهر بزرگ آلمان است.

 

فرانکفورت

هزینه‌های معمول

هتل و هاستل

هزینه‌ی اکثر هتل‌ها در شهر برای اتاق خواگاهی بین ۱۵ تا ۳۰ یورو و برای اتاق خصوصی ۵۰ تا ۷۰ یورو است.

هتل‌های ارزان قیمت

هزینه‌ی ارزان‌ترین هتل‌ها برای اتاق دو تخته با حمام خصوصی از ۴۰ یورو برای هر شب از اقامت شروع می‌شود. اجاره‌ی آپارتمان و حتی یک اتاق از افراد محلی و ساکنان شهر به‌ صرفه‌تر است.

حمل و نقل

هزینه‌ی بلیت یک روزه‌ حدود ۷ یورو خواهد بود. با پرداخت ۹/۹۰ یورو می‌توانید کارت فرانکفورت دریافت کنید. با این کارت علاوه‌ بر استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، امکان استفاده از قطار نیز وجود دارد.

غذا

فرانکفورت برای غذا‌هایش مشهور است. اگر به رستوران‌های خیلی گران نروید می‌توانید با کم‌تر از ۲۰ یورو یک وعده غذای کامل بخورید. برای مک دونالد و دیگر فست فود‌ها حدود ۷ یورو باید پرداخت کنید. همچنین با پرداخت ۲ تا ۴ یورو می‌توانید از دست‌فروشان هات داگ و سوسیس تهیه کنید. اگر بخواهید خودتان غذا درست کنید، هزینه‌ی مواد اولیه برای یک هفته بین ۴۵ تا ۶۰ یورو خواهد بود.

نکاتی برای کاهش هزینه‌ها

کارت مترو بخرید

اگر می‌خواهید در کل شهر گردش کنید، با خرید کارت هفتگی مترو می‌توانید تا ۱۲ یورو صرفه‌جویی کنید.

کارت موزه بخرید

کسانی‌ که عاشق موزه هستند، با استفاده از این کارت دو روزه می‌توانند پول زیادی ذخیره کرده و کم‌تر خرج کنند. با پرداخت تنها ۱۲ یورو این کارت را گرفته و علاوه‌ بر بازدید از ۳۴ موزه، از بسیاری از نمایشگاه‌ها نیز دیدن کنید.

 

جاذبه های گردشگری فرانکفورت

کلیسای جامع

 

فرانکفورت کلیسای جامع

 

قدمت این کلیسا به قرن ۱۴ میلادی برمی‌گردد، یعنی زمانی‌ که از این کلیسا برای تاج‌گذاری امپراطوری مقدس روم استفاده می‌شد. مکانی است که با سنگ‌های درخشان و بلور تزئین شده است. بازدید از این کلیسا رایگان است.

 

پل فرانکفورت

 

پل فرانکفورت

 

این پل که به پل آهنی نیز مشهور است، منظره‌ی زیبایی از اطراف پیش چشم قرار می‌دهد.

 

موزه‌ی استیدل (Städel-Museum)

 

فرانکفورت موزه ی استیدل

 

در موزه‌ی استیدل می‌توانید کار‌های هنری قدیمی و جدید را تماشا کنید. در این موزه بیش از ۱۰۰۰۰ کار هنری وجود دارد که اکثر کار‌های هنریآلمان و دوره‌ی رنسانس هستند. هزینه‌ی بازدید از این موزه ۱۴ یورو و دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

موزه‌ی یودینگاسه (Museum Judengasse ) 

 

موزه ی یودینگاسه فرانکفورت

 

جامعه‌ی یهود در آلمان گذشته‌ای پر‌تلاطم داشته است. این موزه اطلاعاتی در خصوص جامعه‌ی یهودیت در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. همچنین در این موزه دیوار یادبودی برای شهروندان کشته شده یهودی وجود دارد. در حال حاضر این موزه به دلیل بازسازی تعطیل است. اگر قصد بازدید از این‌جا را دارید، حتما قبل از رفتن وب سایت موزه را چک کرده تا از باز بودن آن اطمینان کسب کنید.

 

باغ گیاه‌شناسی پالمن‌گارتن (Palmengarten)

 

باغ گیاه شناسی پالمن گارتن

 

همانند سایر باغ‌های گیاه‌شناسی، در این باغ می‌توانید گونه‌های مختلف گیاهان را از سراسر دنیا ببینید. ورودی این باغ ۷ یورو است و مسیر‌های مختلف و زیاد، باغ‌چه‌ها، گل‌ها و انواع پرندگان در این باغ وجود دارند. بازدید از این باغ، یکی از بهترین کار‌هایی است که می‌توان در فرانکفورت انجام داد.

 

برنهایم (Bornheim)

 

برنهایم فرانکفورت

 

در منطقه‌ی مسکونی برنهایم، خانه‌های زیادی به سبک قرون وسطی وجود داردند که در جنگ از ویرانی در امان مانده‌اند. برنهایم منطقه‌ی تاریخی فرانکفورت است و تنها شانس شما برای دیدن چهره‌ی شهر قبل از جنگ جهانی دوم است.

 

رومربرگ (Römerberg)

 

رومربرگ فرانکفورت

 

در این بخش مرکزی و تاریخی شهر فرانکفورت، ساختمان های باقیمانده‌ی زیادی از قرون ۱۴ و ۱۵ وجود دارد (در واقع این ساختمان‌ها در طول جنگ جهانی دوم به کلی از بین رفتند، اما دوباره بازسازی شدند). رومر سالن شهر است. در میدان و همسایگی این ناحیه، کافی شاپ‌ها و مغازه‌ها نیز دیده می‌شوند. بخش اعظم این منطقه پس از جنگ بازسازی شده است.

 

جنگل شهر 

 

جنگل شهر فرانکفورت

 

این جنگل که در جنوب فرانکفورت واقع شده، با مساحت ۴۸ کیلومتر مربع بزرگ‌ترین جنگل درون شهری در آلمان است. ۶ زمین بازی و ۹ دریاچه‌ این جنگل را به مکانی محبوب میان محلی‌ها و توریست‌ها تبدیل کرده است.

 

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

 

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

 

این نمایشگاه که هر سال در نیمه‌ی ماه اکتبر برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین رویداد در صنعت نشر کشور شناخته می‌شود. این نمایشگاه در ۷ روز برگزار می‌شود، اما عموم مردم تنها در ۲ روز پایانی می‌توانند از آن دیدن کنند. هزینه‌ی بلیت یک روزه‌ی این نمایشگاه ۱۸ یورو است.

 

مرکز تحقیقاتی

 

مرکز تحقیقاتی فرانکفورت

 

خانه‌ای میان سنگر‌های جنگ جهانی دوم است که به موزه‌ای پر از جاذبه و بخش‌های مختلف تبدیل شده است. تعداد زیادی از پازل‌های مختلف، بازی‌های ریاضی و توهم نوری در این موزه وجود دارد. همچنین این موزه دارای ایستگاه‌های شارژ برای دوچرخه‌های الکترونیکی و ماشین‌های برقی است. علم بسیار جذاب است!

 

باغ وحش

 

باغ وحش فرانکفورت

 

باغ وحش فرانکفورت، یک باغ وحش شهری کامل است. در این باغ وحش جاذبه‌های سنتی، جدید و گوناگونی وجود دارد که شما انتظار دیدن آن‌ها را دارید. جاذبه‌ی معروف این باغ وحش خانه‌ی گریمک (Grzimek-house) است که از جاذبه‌های شبانه‌ی باغ وحش محسوب شده و شما می‌توانید شب در باغ وحش گشته و حیوانات را در شب ببینید.

 

افنباخ (Offenbach) 

 

افنباخ فرانکفورت

 

در فاصله‌ای کم و در همسایگی فرانکفورت، شهر کوچک افنباخ قرار دارد. با وجود کوچک بودن، این شهر پر از مغازه‌های مختلف، بازار‌ کیک، بازار کشاورزان، قلعه‌ی قدیمی عجیبی و مناطق تاریخی بسیار است. هزینه‌ها در این شهر کوچک کم‌تر از فرانکفورت است و چند روز گردش در این شهر  بسیار جالب و جذاب خواهد بود.

 

برج مسه (Messe)

 

برج مسه فرانکفورت

 

این برج یکی از بزرگ‌ترین برج‌های نمایشگاهی و نمایشی در دنیا است. معمولا وقایع و رویداد‌های مختلفی در این برج اتفاق می‌افتد. این برج با فاصله‌ی کمی از ایستگاه قطار قرار دارد و به آسانی پیدا می‌شود.

 

غذاهای محلی فرانکفورت

اشنیتزل (Schnitzel)

 

اشنیتزل

 

شما نمی‌توانید بدون خوردن اشنیتزل آلمان را ترک کنید. این غذا یکی از محبوب‌ترین خوردنی‌ها در کل کشور بوده و شما می‌توانید این غذا را در همه جا، از جمله فرانکفورت، در سبک‌ها و انواع مختلف پیدا کنید. این محبوبیت به این دلیل است که اسنیتزل علاوه بر این که بسیار خوشمزه است، یک غذای کامل هم به شمار می‌رود!

 

مالوتیشن (Maultaschen)

 

مالوتیشن

 

مالتیشن کمی شبیه راویولی است، اما هسته‌ای بسیار بزرگ‌تر و خوشمزه‌تر دارد. هر قطعه از ماکارونی‌های این غذا با گوشت، انواع گیاهان، پیاز و خرده نان پر می‌شود و معمولا تنها دو تا سه مالوتیشن را می‌توان در یک صفحه قرار داد. اگر به دنبال یک وعده غذایی هستید که به مدت طولانی شما را سیر نگه دارد، این غذا انتخابی مناسب است.

 

شوینشسک (Schweinshaxe)

 

شوینشسک

 

شوینشسک که «هام هوک» یا «گوشت مخصوص» هم نامیده می‌شود، غذایی سنتی در جنوب آلمان است، البته می‌توان این غذا را دررستوران‌های ویژه در سراسر کشور هم پیدا کرد. این غذا معمولا با سیب‌زمینی و مجموعه‌ای از سبزیجات سبز تهیه می‌شود، بنابراین شما می‌توانید تمام گروه‌های غذایی اصلی را  در یک وعده غذایی به دست آورید.

 

فرانکفورتر (Frankfurter)

 

فرانکفورتر

 

فرانکفورت را بدون خوردن فرانکفوتر اصل ترک نکنید! این سوسیس‌ها را می‌توان در همه جا، از جمله فروشگاه‌های مواد غذایی و هتل‌هایفرانکفورت یافت. این غذا یکی از محبوب‌ترین آیتم‌های منوها در رستوران‌های شهر است.  این غذا را می‌توانید با نان بخورید، به صورت کبابیدرآورده، به شکل یک استیک درآورده یا بیشتر  روی آتش نگه دارید؛ روش‌های مختلف و بی‌پایانی وجود دارد!

 

اسپارگل (Spargel)

 

اسپارگل

 

اسپارگل نوع خاصی از مارچوبه سفید است که در ماه‌های می و ژوئن در آلمان تهیه می‌شود.  این غذا را می‌توان سرخ کرد، پخت، کبابی کرده یا با طعم‌دهنده‌های مختلفی مانند گوشت، سبزیجات، ادویه‌جات و سس‌ها استفاده کرد. این تنوع باعث می‌شود تا برخی از رستوران‌ها در طول ماه‌های تابستان، منویی مجزا به انواع اسپارگل اختصاص دهند!

 

کوندل (Knodel)

 

کوندل

 

کوندل از آرد، خمیر و نان تهیه می‌شود. بسته به نوع رستوران، از این غذا به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا استفاده می‌شود، همچنین می‌توان از آن‌ها به عنوان جایگزین گوشت مخصوص در سوپ و اسپاگتی استفاده کرد.  کوندل را می‌توان با گوشت و ادویه‌جات و ترشیجات استفاده کرده و غذایی به یاد ماندنی تهیه کرد!

 

ساربراتن  (Sauerbraten)

 

ساربراتن

 

یکی از  چندین غذای کبابی یا سوخاری ملی آلمان است. علی‌رغم نوع نام‌گذاری، این غذا ترش نیست. این غذا به سادگی و از سخت‌ترین قسمت‌های گوشت گاو، گوشت مخصوص و گوشت گوسفند تهیه می‌شود. با این حال، لازم نیست نگران آسیب به دندان‌هایتان باشید. مشخصه ساربراتن این است که گوشت را چند روز قبل از پخت خیس می‌کنند، که در نتیجه تردتر شده، آب‌داری آن کاهش یافته و از چنگال نمی‌افتد.

 

شازوالدر کیسچورت (Schwarzwalder Kirschtorte)

 

شازوالدر کیسچورت

 

پس از خوردن گوشت و سبزیجات، وقت آن است که دسر بخورید! شازوالدر کیسچورت اصطلاح آلمانی گفته شده به «کیک جنگلی سیاه» است، یک دسر لذت‌بخش تهیه شده از شکلات، خامه و گیلاس تازه است. این دسر همچنین با یک لیوان لیکور گیلاس شگفت‌انگیز قابل مصرف است که شما به سادگی می‌توانید آن را تهیه کرده و لذت ببرید!

 

سوغات شهر فرانکفورت

صابون‌های معطر

 

صابون های معطر

 

فرانکفوت به عنوان یک مرکز بانک‌داری در آلمان شناخته می‌شود که بیش از هر شهر دیگری در این کشور، آسمان‌خراش دارد. یکی از اولین ساختمان‌های بلند این شهر، یک بانک نبود، بلکه به کارخانه‌ای تعلق داشت که صابون‌ها و سایر محصولات معطر را تولید می‌کرد، هنوز هم از فروشگاه‌های سوغات سراسر شهر می‌توانید صابون‌های معطر و دست‌ساز Die Seifenmanufaktur را بخرید. برای ساخت این صابون‌ها از مواد طبیعی استفاده می‌شود و در شکل‌ها، رنگ‌ها و عطرهای مختلف به فروش می‌رسند. قیمت آن‌ها هم با توجه به مدل، تنوع زیادی دارد.

 

نمونه‌های کوچک ماشین‌های کلاسیک و جدید

 

فرانکفورت ماشین های کلاسیک

 

Adam Opel AG در سال ۱۸۹۹، در کارخانه‌ای در نزدیکی فرانکفورت، شروع به ساخت ماشین کرد. امروزه این شرکت، یکی از شرکت‌های تابعه‌ی جنرال موتورز است. در فروشگاه Opel می‌توانید نمونه‌های کوچک از ماشین‌های کلاسیک را به عنوان سوغات خریداری کنید. قیمت آن‌ها بستگی به اندازه‌ی ماشین‌ها دارد. از چند یورو تا بیش از ۳۰ یورو می‌توانید بابت خرید این ماشین‌ها هزینه کنید. سوغاتی که علاقه‌مندان به ماشین‌های کلاسیک، عاشقش می‌شوند.

 

پوشاک و لوازم ورزشی با آرم باشگاه اینتراخت

 

پوشاک و لوازم ورزشی با آرم باشگاه اینتراخت

 

اگر در میان دوستان و نزدیکان‌تان کسی هست که به فوتبال آلمان علاقه داشته باشد، می‌توانید برایش از فروشگاه‌های لوازم ورزشی، انواع پیراهن، ماگ، شال و لوازم ورزشی با لوگوی باشگاه اینتراخت بخرید.

 

محصولات چرمی

 

محصولات چرمی فرانکفورت

 

ساخت چرم، یکی از صنایع مهم در قرن بیستم در فرانکفورت و نواحی اطراف آن بود. هنوز هم شرکت‌های بسیار قدیمی تولید محصولات چرمی در این شهر و بخش‌های اطراف آن فعالیت می‌کنند. این محصولات به خاطر کیفیت و طول عمری که دارند بسیار محبوب هستند. هم کیف و کفش زنانه و هم محصولات چرمی مردانه در این کارگاه‌های قدیمی تولید می‌شود. هدیه‌ای بسیار مناسب برای آقایان و خانم‌های شیک‌پوش که علاوه بر زیبایی، به کیفیت وسایل خود اهمیت می‌دهند.

 

خردل فرانکفورت

 

خردل فرانکفورت

 

خردل یکی از مواد غذایی شناخته شده در سراسر دنیا است. دانه‌های خردل در بسیاری از نواحی اطراف فرانکفورت کشت می‌شوند. البته بریتانیا بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خردل است، اما فرانکفورت هم در این زمینه ادعا دارد و این شهر به خاطر خردل باکیفیت مشهور است. در فروشگاه‌های مختلف که به فروش سوغات خوراکی اختصاص دارند، می‌توانید انواع سس‌های خردل را خریداری کنید. این سس را می‌توانید با غذاهای مختلف به خصوص ساندویچ هات‌داگ نوش جان کنید.

 

پوشاک ورزشی Jack Wolfskin

 

پوشاک ورزشی فرانکفورت

 

شرکت Jack Wolfskin در سال ۱۹۸۱ در فرانکفورت پایه‌گذاری شد و یکی از موفق‌ترین تولیدکننده‌های پوشاک ورزشی در آلمان است. امروزه، این شرکت در نزدیکی فرانکورت دفتر دارد و محصولاتش در بیش از ۴ هزار فروشگاه در سراسر اروپا و آسیا به فروش می‌رسد. محصولات این شرکت، سبک‌وزن هستند و رنگ‌های روشنی دارند و مارک زردرنگ شرکت روی آن دیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های ژاکت‌های این شرکت این است که پوشش بیرونی آن از لاینر داخلی قابل جدا شدن است و می‌توانید آن را جداگانه بپوشید. اسکی‌بازان و علاقه‌مندان به پیاده‌گردی در طبیعت و کوه‌نوردی از محصولات این شرکت استقبال می‌کنند. دو فروشگاه این برند در فرانکفورت وجود دارد. یکی در خیابان Neue Kraemer و دیگری در مرکز خرید Nordwestzentrum در شمال شهر.

 

کوزه‌های لعابی Bembel

 

کوزه های لعابی فرانکفورت

 

این کوزه‌ها یا پارچ‌های لعابی، برای سرو کردن نوشیدنی‌های محلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیش از ۱۰۰ سال است که این ظرف‌های زیبا در فراکفورت ساخته می‌شوند. رنگ آن‌ها به طور سنتی یک زمینه‌ی سفید یا طوسی روشن است که طرح‌هایی به رنگ آبی روی آن‌ها با دست نقاشی می‌شود. این ظرف‌ها ابعاد مختلفی دارند و با شکل‌ها و طرح‌های مختلف به فروش می‌رسند. حتی می‌توانید طرح مورد نظرتان را سفارش دهید.

 

شیرینی Bethmannchen

 

شیرینی فرانکفورت

 

این شیرینی‌های کوچک و خوشمزه، با مارزیپان و بادام درست می‌شوند و خانواده‌ای به نام Bethmann آن را ابداع کرده‌اند. کوکی‌های مارزیپانی Bethmannchen را می‌توانید در هر قنادی به راحتی پیدا کنید. حتی بسیاری از اهالی این شیرینی را برای کریسمس در خانه‌های خود می‌پزند. اگر دوست دارید که برای نزدیکان‌تان، سوغات خوراکی ببرید، این شیرینی انتخاب مناسبی است.

 

مجسمه‌های Rauchermannchen

 

مجسمه فرانکفورت

 

این مجمسه‌های کوچک و بامزه از سال ۱۸۳۰ در فرانکفورت تولید می‌شوند. معمولا تندیس‌هایی از معدنچیان یا جنگلبانانی هستند که سیگار می‌کشند. می‌توانید یک عود روشن کنید و داخل تندیس بگذارید تا دود آن از سوراخ پیپ خارج شود. سوغاتی کوچکی که خاطرات سفر به آلمان را به کنج اتاق نشیمن شما می‌آورد.

 

ماگ سرامیکی با تصاویر فرانکفورت

 

ماگ سرامیکی با تصاویر فرانکفورت

 

ماگ سرامیکی همه جای دنیا پیدا می‌شود، اما اگر دوست دارید یک یادگاری کوچک از فرانکفورت داشته باشید که خاطرات سفر را برایتان زنده کند، ماگ‌های سرامیکی با طرح جاذبه‌های گردشگری و چشم‌انداز شهری فرانکفورت بخرید.

 

 

صنایع دستی چوبی

 

صنایع دستی چوبی

 

وقتی در گوشه و کنار شهر فرانکفورت قدم می‌زنید و به فروشگاه‌های سوغات سر می‌زنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از آن‌ها، صنایع دستی چوبی برای فروش دارند. این محصولات چوبی تنوع زیادی دارند، از وسایل تزیینی مثل تندیس‌های کوچک و نوستالژیک گرفته تا لوازم کاربردی و ساعت‌های کوکو. در خیابان Braubachstrasse می‌توانید بهترین فروشگاه‌های صنایع دستی چوبی را پیدا کنید. ساعت‌های کوکو یکی از سوغاتی‌هایی است که علاوه بر فرانکفورت در بسیاری از شهرهای آلمان خواهید دید. این ساعت‌ها از مدل‌های ساده و ارزان دارند تا مدل‌های گران و لوکس که جزییات زیادی دارند و با دقت فراوانی با دست طراحی و اجرا شده‌اند.

 

ظروف سرامیکی

 

ظروف سرامیکی فرانکفورت

 

ظروف سرامیکی و سفالی دست‌ساز هم از آن دسته سوغاتی‌های است که در بسیاری از شهرهای دنیا پیدا می‌شود ولی هر جایی، محصولاتی با طرح و رنگ متفاوت تولید می‌کند که فقط یادآور همان شهر است. یکی از محصولاتی که عرضه می‌کنند همان پارچ‌های bembel است که قبلا معرفی کردیم.

 

مراکز خرید فرانکفورت

مرکز خرید مای‌زیل (MyZeil)

 

مرکز خرید مای زیل

 

در این مرکز خرید بزرگ و مدرن، بهترین تجربه‌ی خرید در فرانکفورت برای شما رقم خواهد خورد. با وجود نمای استیل و شیشه‌ای و مسیرهای مارپیچ تزیین‌شده با تندیس‌های مختلف، این مجموعه‌ی تجاری شبیه یک گالری فوق مدرن یا ساختمانی به نظر می‌رسد که از دل یک فیلم علمی تخیلی بیرون آمده است. بنای دیدنی این مجموعه، کاری از معمار مشهور، Massimiliano Fuksas است. پشت این نمای شگفت‌انگیز، این مرکز تجاری به وسعت ۷۷ هزار مترمربع، میزبان فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، یک مرکز تناسب اندام و بخش‌های تفریحی است. گذشته از همه‌ی این امکانات، معماری این بنا، بخشی از تجربه‌ی ناب شما از خرید در این مرکز خواهد بود. همه‌ی شش طبقه‌ی این مرکز، با نور طبیعی روشن می‌شود. یک بخش عمومی و روباز در مرکز این مجموعه قرار دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن نفسی تازه کرده و استراحت کنند. این مرکز خرید، مجموعه‌ای از جذاب‌ترین و بهترین برندهای دنیا را گرد هم آورده است. علاوه بر بهترین فروشگاه‌های پوشاک، این مرکز میزبان رویدادهای هنری و فرهنگی است؛ حتی رویدادهای موسیقی مشهور هم در آن مرکز برگزار شده است. در واقع این مجموعه‌ی تجاری و تفریحی، مثل بسیاری از مراکز خرید بزرگ دنیا، فقط به خرید و فروشگاه محدود نمی‌شود و یک تجربه‌ی توریستی کامل است. در این مرکز خرید می‌توانید یک روز کامل را به گشت و گذار و خرید بگذرانید. هر محصولی که نیاز داشته باشید، به راحتی پیدا می‌کنید. در رستوران‌ها می‌توانید غذاهای لذیذ نوش جان کرده و دقایقی را استراحت کنید. این مرکز خرید در مرکز فرانکفورت واقع شده است. ورودی اصلی آن در خیابان خرید Zeil، مهم‌ترین خیابان خرید در فراکفورت قرار دارد. این مجموعه‌ی تجاری در ۲۶ فوریه سال ۲۰۰۹ رسما افتتاح شد بنابراین یکی از جدیدترین مراکز خرید این شهر است.

 

مرکز خرید NordWestZentrum

 

مرکز خرید فرانکفورت

 

این مجموعه‌ی تجاری یکی از مراکز خرید محبوب فرانکفورت است. به راحتی با مترو می‌توانید خود را به این مرکز برسانید؛ ضمن این که یک پارکینگ بزرگ هم دارد که برای افرادی که با ماشین شخصی هستند، بسیار مناسب است. تنوع فروشگاه‌های این مجموعه قابل توجه است و تقریبا هر نیاز و سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. علاوه بر فروشگاه‌های متعدد، این مجموعه دارای چندین رستوران و کافه است. یکی از نکات منفی این مجموعه که بسیاری از بازدیدکنندگان در سایت‌های نظرسنجی مراکز خرید در مورد این مرکز عنوان می‌کنند، تعداد زیادی افراد سیگاری است که در این مکان عمومی سیگار می‌کشند.

 

دپارتمان استور Peek & Cloppenburg

 

دپارتمان استور فرانکفورت

 

در این مرکز تجاری، علاوه بر محصولات برندها و طراحان برتر، لباس‌های میان رده‌تر برای زنان، مردان و کودکان پیدا می‌شود. در بوتیک‌های متعدد این مجموعه می‌توانید انواع لباس‌های مد روز را خریداری کنید. بعدازظهرهای شنبه، موسیقی زنده در این مرکز برپا می‌شود. غیر از پوشاک، چندین فروشگاه کفش و زیورآلات و سایر متعلقات مد در این مرکز برای بازدیدکنندگان و خریداران وجود دارد.

 

مرکز خرید اسکای‌لاین پلازا (Skyline Plaza)

 

مرکز خرید اسکای لاین پلازا

 

این مجموعه‌ی تجاری و تفریحی بزرگ، یک مرکز خرید ساده نیست، بلکه آن را می‌توان یک مجموعه‌ی تجاری و تفریحی با تمام امکانات کامل به حساب آورد. علاوه بر فروشگاه، این مجموعه امکانات دیگری چون یک باغ در بام، مرکز تناسب اندام و باشگاه ورزشی و یک رستوران در بام دارد. این مجموعه در منطقه‌ی Europa قرار دارد و در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده است. یکی از جاذبه‌های این مرکز، باغ اسکای‌لاین است؛ یک فضای باز ۷۳۰۰ مترمربعی که یک رستوران هم دارد. این رستوران دارای دو تراس است که چشم‌انداز بسیاری زیبایی از فرانکفورت را به نمایش می‌گذارند.

دو محوطه‌ی مخصوص بازی کودکان در این باغ در نظر گرفته شده است. بنابراین با خیال راحت می‌توانید همراه با بچه‌ها به این مجموعه سر بزنید. از دیگر امکانات این بخش، انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های گوناگون مثلا پینگ‌پنگ یا نمایش‌های زنده و رویدادهای فرهنگی است. رستوران این باغ، دارای دو بخش فضای باز و سرپوشیده است. در بخش سرپوشیده، فضای کافی برای پذیرایی از ۸۰۰ مهمان و در بخش روباز فضای کافی برای پذیرایی از ۵۰۰ نفر وجود دارد. این رستوران در تمام طول روز از مهمانان پذیرایی می‌کند. فضای ورزشی، باشگاه تناسب اندام و مرکز زیبایی از دیگر بخش‌های این مجموعه‌ی بزرگ و مدرن است. ضمنا یک اسپای بزرگ و مدرن به نام مرکز اسپای MeridianSpa در این بخش قرار دارد. در بخش فروشگاهی این مجموعه، بهترین برندهای آلمانی و چندین برند بین‌المللی، نمایندگی دارند. تنوع فروشگاه‌ها به اندازه‌ای است که دست خالی از این مرکز بیرون نمی‌روید و حتما چیزی که دوست داشته باشید، در آن پیدا می‌کنید؛ پوشاک زنانه، مردانه و پوشاک کودکان، ساعت و متعلقات مد، زیورآلات، عطر و لوازم آرایشی و هر چیزی که از یک مرکز خرید بزرگ انتظار دارید. علاوه بر رستورانی که در باغ اسکای‌پلازا وجود دارد، چندین رستوران و کافه‌ی دیگر هم در این مجموعه، میزبان خریداران است. وای‌فای رایگان، اتاق‌های مخصوص مادر و کودک، امکانات مخصوص معلولان، آسانسور و… از دیگر امکانات این مجموعه‌ی تجاری کامل است.

 

دپارتمان استور Galeria Kaufhof

 

1دپارتمان استور فرانکفورت

 

این دپارتمان‌ استور میان‌رده و بزرگ، هر محصولی که نیاز داشته باشید، با قیمت مناسب در اختیار شما می‌گذارد. از پوشاک برای سنین و سلیقه‌های مختلف گرفته تا اسباب‌بازی، لوازم الکترونیکی، لوازم خانه، لوازم آرایشی و … فودکورت این مجموعه هم بسیار مورد توجه خریداران قرار دارد و در آن می‌توانید انواع غذاها، شیرینی و شکلات و نوشیدنی‌ها را خریداری کنید.

 

مرکز خرید Hessen Center

 

مرکز خرید هیسین سنتر

 

این مرکز خرید بزرگ سه طبقه، بیش از ۱۵۰  فروشگاه مختلف دارد. علاوه بر این فروشگاه‌ها، یک دپارتمان استور بزرگ و کافه و رستوران هم در این مرکز دیده می‌شود. این مجموعه‌ی تجاری یکی از اولین مراکز خرید آلمان بود و بعد از بازسازی، به یکی از محبوب‌ترین مراکز تجاری شهر تبدیل شد و اکنون جزو پنج مرکز خرید برتر فرانکفورت است. یکی از مزایای این مجموعه‌ی ۳۶ هزار مترمربعی، دسترسی ساده‌ی آن به بخش‌های مختلف شهر است. این مرکز در منطقه‌ی Bergen-Enkheim قرار دارد و به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی قابل دسترس است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است