شهر فلورانس ایتالیا

شهر فلورانس ایتالیا

فلورانس (به ایتالیایی: Firenze)، یکی از شهرهای تاریخی در ایتالیا و هم اکنون پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا است. فلورانس در حدود ۳۸۲ هزار نفر جمعیت دارد و پرجمعیت‌ترین شهر توسکانی به‌شمار می‌آید. شهر فلورانس با حومه، بیش از یک میلیون و ۵۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

فلورانس در سال ۸۰ میلادی توسط ژنرال رومی، لوسیوس کورنلیوس سولا، بنیاد شد. او این محل را به عنوان سکونتگاهی برای سربازان بازنشسته خود بنیاد گذاشت و آن را فلوئنتیا (Fluentia) نامید که به معنای «جریان آب» است و به محل قرارگیری این شهر بین دو رودخانه اشاره دارد. نام فلوئنتیا بعدها به شکل فلورنتیا (Florentia) و فیرنتزه درآمد. نام فلورانس که در فارسی رواج دارد شکل فرانسوی این نام است.

شهر فلورانس از سال ۱۸۶۵ تا ۱۸۷۰ پایتخت پادشاهی ایتالیا بوده‌است. در سده‌های میانه فلورانس کانون بازرگانی و امور مالی اروپا بوده و بعدها رنسانس ایتالیا از این شهر آغاز شد. خاندان مدیچی سال‌های طولانی در شهر فلورانس فرمان‌روایی داشتند.

انواع هنر به‌ویژه هنر معماری و تندیسگری در شهر فلورانس جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد به طوری که این شهر را به یکی از مهم‌ترین مراکز هنری اروپا تبدیل کرده‌است. فلورانس هم چنین دارای بیش از چهل موزه و نگارخانهٔ هنری می‌باشد که مهم‌ترین آن‌ها گالری اوفیتزی و پالاتزو پیتی به‌شمار می‌آید.

 

فلورانس

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: ۲:۳۰-

زبان رسمی: ایتالیایی

واحد پول: یورو

نوع برق شهری: ۲۲۰ تا ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز (دوشاخه نوع C, F, L)

کد کشور: ۳۹+

کد ناحیه: کد ناحیه وجود ندارد اما در خود فلورانس شماره‌ها با ۰۵۵ شروع می‌شود.

شماره پلیس: ۱۱۳

شماره پلیس محلی: ۳۳۳۳ ۳۲۸ ۰۵۵ ۳۹+

شماره آتشنشانی: ۱۱۵

آمبولانس: ۱۱۸

جهت رانندگی: راست

فرودگاه: فرودگاه پرتولا (FLR)، فرودگاه پیزا گالیلئو گالیله (PSA)

وضعیت آب و هوایی

فلورانس هوای نسبتا معتدلی دارد. تابستان‌های این منطقه رد روز گرم و مرطوب و شب نیز تقریبا سرد است. زمستان‌ها هوا سرد می‌شود اما به ندرت سرمای طولانی مدت را شاهد خواهیم بود. باران در سراسر سال غیر از تابستان به صورت معتدلی می‌بارد. در هر حال اغلب مردم توافق دارند که فصل‌های بهار و پاییز ایده‌آل‌ترین زمان برای سفر به فلورانس است.

بهترین زمان برای رزرو هتل

هتل‌های فلورانس معمولا تمام وقت پر از مسافر هستند، با این وجود فصل‌های پرگردشگر به طور رسمی از ماه آوریل تا سپتامبر به طول می‌انجامد. بین ماه‌های جولای تا آگوست هم سقف قیمت‌ها را شاهد خواهید بود. اگر در این مدت به فلورانس سفر کردید، برای رزرو اتاق در نقاط توریستی بهتر است از قبل اقدام کنید. در طول فصل کم گردشگر یا «آف سیزن» می‌توان اتاقی ارزان در نقاط توریستی شهر اجاره کرد.

هزینه های مرسوم

هزینه هاستل (خوابگاه)

هزینه‌ی یک شب اقامت در خوابگاه‌های اشتراکی بین ۱۰ تا ۴۰ یورو می‌شود. اتاق‌های خصوصی نیز از ۵۰ یورو شروع می‌شوند که البته برای اتاق‌ها یک تختخوابه این هزینه ۱۰ یورو کاهش پیدا می‌کند. به طور کلی در طول تابستان هم مقداری به این هزینه‌ها افزوده خواهد شد.

هزینه اقامت در هتل

میانگین قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره به شرح زیر است:

۱ ستاره       ۳۰ تا ۷۰ یورو

۲ ستاره       ۴۰ تا ۱۷۸ یورو

۳ ستاره       ۴۰ تا ۲۰۱ یورو

۴ ستاره        ۴۷ تا ۴۷۴ یورو

۵ ستاره        ۲۲۵ تا ۶۹۲ یورو

 

 

دومو کلیسای جامع فلورانس

متوسط قیمت مواد غذایی

هزینه صبحانه مقرون به صرفه: اغلب هتل‌های این شهر به همراه اجاره اتاق وعده‌ی رایگان صبحانه ارایه می‌دهند، در غیر این صورت می‌توانید شیرینی فروشی‌ها و کافه‌های خوبی را در همان حوالی برای یک وعده صبحانه‌ی ارزان انتخاب کنید. (۳ تا ۷ یورو)

هزینه ناهار مقرون به صرفه: با فرض اینکه می‌خواهید ناهار مفصلی میل کنید، همیشه‌ می‌توانید رستوران‌های خوب و ارزانی را در این شهر پیدا کنید. (۵ تا ۱۰ یورو)

هزینه شام مقرون به صرفه: رستوران‌های نشستی زیادی در فلورانس وجود دارد که بسته به محله‌ای که در آن قرار گرفته‌اند، قیمت‌های متفاوتی دارند. (۷ تا ۱۵ یورو)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۶۵ و۴۹ یورو  تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

هزینه حمل و نقل عمومی

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر   ۲۰ تا ۲۸ یورو

اتوبوس اکسپرس از فرودگاه تا مرکز شهر   ۶ یورو

قطار از فرودگاه PSA تا فلورانس   ۸.۱۰ یورو

هر ۳ کیلومتر جابجای توسط تاکسی در سطح شهر   ۶ تا ۱۱ یورو

اتوبوس در سطح شهر   ۱.۲۰ یورو

توصیه های برای صرفه جویی هزینه ها

غذای ارزان میل کنید

بدون شک خوردن غذا در میدان Piazza della Signoria هزینه بسیار زیادی برایتان در بر خواهد داشت. البته در مقابل، روش‌هایی وجود دارد که شما بتوانید هزینه‌های کمتری برای خوراکی‌های خود بپردازید، یکی از این راه‌ها استفاده از خوراکی‌های ارزان‌ قیمت نظیر فست‌فود است.

رایگان تماشا کنید

فلورانس یک مکان جالب برای تماشای مردم است. در سفر خود به این شهر می‌توانید به تماشای مردم بپردازید و در مقابل، هزینه‌های زیادی را برای بازدید از موزه‌ها پرداخت نکنید.

پیاده روی کنید

با وجود اینکه گردشگران در فلورانس می‌توانند از سیستم‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما برای رفتن به مکان‌های مختلف این شهر، می‌‌توان پیاده‌روی کرد که یک کار مناسب و بسیار کم هزینه به شمار می‌رود.

مهمان مردم محلی شوید

احتمالا با سایت کوچ‌سرفینگ آشنایی دارید. ارزان‌ترین اتاق‌ها درفلورانس خوابگاه‌های اشتراکی هستند که حدود  ۱۰ تا ۴۰ یورو قیمت دارند. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه‌ای اجتناب کنید. خب مشکلی نیست! سایت کوچ‌سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می‌دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می‌گذارد تا  به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت‌نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می توانید دوست‌هایی از کشورها و فرهنگ‌های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

 

جاذبه های گردشگری فلورانس

کلیسای جامع سانتا ماریا

میدان دوامو و تعدادی از ساختمان‌های اطراف آن که مجموعه کلیسای جامع (Cathedral of Santa Maria del Fiore) را تشکیل می‌دهند گنجینه‌ای از بهترین جلوه‌های هنر ایتالیا را در یک میدان کوچک در خود جمع آوری کرده‌اند. هنگامی که از جاهایی مثل تعمیدگاه، برج ناقوس، کلیسای جامع یا موزه آن بازدید می‌کنید، مجموعه‌ای از بهترین شاهکارهای هنر و معماری ساخته دست هنرمندان بزرگی همچون «گیبرتی»، «برونلسکی»، «دوناتلی»، «جوتو» و «میکل آنژ» را خواهید دید. بهتر است از قدم زدن دورتادور میدان شروع کنید تا منبت کاری‌های پیچیده و پر از جزییات سنگ مرمر تحسین شما را برانگیزد، سپس یک به یک وارد هرکدام از ساختمان‌ها بشوید تا به هرجا که نگاه می‌کنید آینه کاری‌های داخل آن شما را به وجد بیاورد.

تعمید‌گاه سنت جان

از هر نمایی که به این تعمیدگاه (Baptistery of St. John) هشت وجهی قرن دوازدهمی نگاه کنیم -چه از داخل و چه از خارج- خواهید دید که این ساختمان نمونه‌ای تمام و کمال از هنر است. نمای بیرونی سنگ مرمر، موزاییک کاری‌های نفس گیر داخل و مجموعه کارهای هنری که در خود جای داده این مکان را شایسته قرار گرفتن در بالاترین بخش‌های لیست شما می‌نماید. در این میان صفحه‌های برنزی بی نظیری که «گیبرتی» برای تزیین درهای رو به کلیسای جامع ساخته است گوی سبقت را از تمامی آثار دیگر می‌رباید. در هیچ کجای دیگر مثل “دروازه‌های بهشت” اثری برنزی را با این حالت نفیس و باورنکردنی نخواهید یافت. برای بازدید دقیق‌تر از گنجینه‌هایی که برای این تعمیدگاه ساخته شده‌اند می‌توانید از موزه کلیسای جامع دیدن کنید.

قلعه قدیمی فلورانس

تاریخ، هنر و قدرت از سرتاسر اتاق‌ها و گالری‌های متنوع این کاخ قلعه‌مانند (Palazzo Vecchio) در وسط فلورانس بازتاب می‌شود. شهر/جمهوری فلورانس از این مکان هدایت می‌شد. خاندان قدرتمند «مدیچی» نیز هنرمندان و معماران طراز اول آن دوران را برای طراحی و دکور دفاتر کار و خانه‌هایشان به کار می‌گماشتند. حواستان باشد که زودتر برای یکی از تورهای مجانی این کاخ ثبت نام کنید تا بتوانید از برخی از گذرگاه‌های مخفی که مدیچی‌ها برای رفت و آمد بین اتاق‌ها استفاده می‌کردند عبور کنید، یادتان باشد که بلیتتان را نگه دارید و بعدازظهر برای رفتن به روی بام و دیدن منظره شهر هنگام غروب بازگردید.

کاخ اوفیتزی

افراد کمی هستند که مخالف قرار دادن کاخ «اوفیتزی» (Uffizi Palace and Gallery) در میان برترین موزه‌های هنر جهان باشند. مجموعه‌های این موزه در تنوع و کیفیت مبهوت کننده‌اند، حتی اگر هنر علاقه اصلی شما هم نیست، بهتر است از نقاشی‌های معروف این موزه دیدن کنید. اینجاست که بیش از پیش متوجه می‌شوید که نقاشان قرن‌های 14 تا 16 فلورانس چطور چهره هنر غرب را عوض کرده‌اند. گذاری از تصاویر باشکوه دوره بیزانس تا فیگورهای به شدت واقعی و مناظر طبیعی دوره رنسانس. ساختمان عظیمی که در کناره رود ساخته شده یکی از کاخ‌های مدیچی‌ها است که نه به‌عنوان اقامتگاه بلکه قرار بوده به‌عنوان مقر حکومت، مطالعات علمی و بخشی از مجموعه رو به گسترش هنری این خاندان مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از دوست داشتنی‌ترین فضاهای اینجا اتاق «تریبونا»ی هشت ضلعی است که اختصاصاً به‌عنوان محلی برای نمایش نفیس‌ترین نقاشی‌ها و جواهرات شخص «فرانچسکو مدیچی اول» به کار گرفته می‌شده است.

پل پونته وکیو

پونته وکیو

 

پل «پونته وکیو» (Ponte Vecchio) احتمالاً شناخته شده‌ترین نماد فلورانس است. تاق‌های با شکوه آن که پر از مغازه‌های رنگارنگ است به حتم یکی از زیباترین مناظر شهر به شمار می‌رود. این پل به صورت سنتی مأمنی برای طلاسازان خبره فلورانس بوده و امروزه نیز با گردشی کوتاه می‌توانید انواع جواهرات خیره‌کننده و کم نظیر را در آنجا پیدا کنید اما اکثر توریست‌ها نمی‌دانند که یکسری جواهرات دیگر درست بالای سر آن‌هاست! هدف از ساختن پل مسلماً وصل کردن دو سوی رودخانه آرنو بوده است چرا که مدیچی‌ها نیاز داشتند به صورت متناوب بین قصر «وکیو» و آپارتمان‌هایشان در قصر «پیتی» رفت و آمد کنند. به همین منظور از معمار معروف “واساری” خواستند تا برایشان یک راهرو بسازد که به صورت رسمی «راهرو شاهزاده» نامیده می‌شود اما امروزه بیشتر به “دالان واساری” معروف است.

می‌توانید ردیف پنجره‌هایی که به طرز دقیقی با مغازه‌های پایین هم راستا هستند را ببینید؛ اما اینجا فقط دالانی برای گذر نیست بلکه دیوارهای آن با مجموعه بی‌نظیری از پرتره‌ها و غالباً خودنگاره‌هایی از هنرمندان بزرگی مثل «رامبرانت»، «لئوناردو داوینچی»، «رافائل»، «میکل آنژ» و «ولاسکِز» پوشیده شده است.

سن لورنزو

مدیچی بهترین اساتید را برای ساخت کلیسای خانوادگی و آرامگاه انتخاب کرد: «برونلسکی» را برای کلیسا برگزید و به‌منظور جاودانه کردن ممتازترین شاهزادگان خاندان مدیچی نیز وظیفه ساخت مقبره خانوادگی را به «میکل آنژ» سپرد. متأسفانه هر دو هنرمند قبل از تمام کردن کارشان از دنیا رفتند اما کلیسای برونلسکی با استفاده از نقشه‌های خودش کامل شد. آرامگاه میکل آنژ اما چنین بختی نداشت و درواقع هیچ‌گاه هم کامل نشد؛ اما آنچه که انجام شده به‌عنوان یکی از والاترین جلوه‌های هنر پیکره تراشی مرمر به شمار می‌رود.

میدان دلا سینیوریا

این میدان (Piazza della Signoria) از قرن چهاردهم و حتی شاید پیش‌تر مرکز قدرت در فلورانس بوده چراکه بقایایی از دوره‌های «اتروسکان» و «رومی‌»ها نیز در این مکان پیدا شده است؛ امروزه هم این میدان به‌عنوان مرکزی اجتماعی محسوب می‌شود. مکانی دوست‌داشتنی مملو از توریست‌ها و افراد محلی! در مرکز میدان فواره نپتون قرار گرفته و در یک سمت آن قصر وکیو که هنوز هم مقر دولت در شهر است. روبروی دیوار اوفیتزی که یک سمت میدان را تشکیل داده، «لوجیا دی لانتزی» قرار دارد که یک گالری فضای باز است و مجسمه‌ها قابل توجهی نیز در خود جای داده است. شناخته شده ترین آن‌ها کار معروف سلینی یعنی برساووش با سر مدوزا است. درست جلوی قصر وکیو بدل مجسمه داوود میکل آنژ قرار دارد.

میدان دلا سینیوریا

کلیسای سانتا ماریا نوولا

با اینکه سانتا ماریا نوولای (Santa Maria Novella) دوره «سنت دومنیک» همچون بسیاری از کلیساهای دیگر فلورانس نمایی از سنگ تراشه‌های مرمر پیچ در پیچ دارد، اما اینجا کمی فرق دارد، ردیف‌های بی بدیل سنگ تراشه، پنجره‌های متقارن و ردیف‌هایی از قوس‌های برجسته در پایین آن قرار دارد. هنر در بخش‌های داخلی هم با مجموعه‌ای از بهترین نقاشی‌های دیواری شهر ادامه پیدا می‌کند. نقاشی‌هایی از اساتید بزرگی مثل «مازاکیو»، «جوتو»، «دومنیکو جیرلاندایو»، «لیپی» و «پائولو اوسلو». اگر باز هم برایتان کافی نیست بهتر است بدانید که کل مقبره با نقاشی‌های «آندره بونائیتو» پوشیده شده که به‌عنوان بخشی از باشکوه‌ترین کارهای هنری قرن 14 ایتالیا شناخته می‌شوند. علاوه بر این نقاشی‌های دیواری یک منبر مرمرین از برونلسکی و عیسای مصلوب چوبی او، تمثیل مریم مقدس واساری و ساخته‌ی برنزی لورنتزو جیبرتی نیز در محل وجود دارند. سری هم به داروخانه تاریخی صومعه بزنید که در آن داروهای ضد شوره سر و لوسیون‌های گیاهی تجویز می‌کرده‌اند.

کلیسای سانتا کروسه

در پس نماهای مرمرین هندسی و معمول دوره توسکانی، سانتا کروسه (Santa Croce) هم کلیسایی مملو از آثار هنری است و هم آرامگاه برخی از معروف‌ترین مشاهیر فلورانس. این مجموعه بی‌نظیر شامل تعداد زیادی از آثار دوره رنسانس است. قطعاً دیدن «کاپلا باردی» با مجموعه‌ای از بهترین نقاشی دیواری‌های جوتو و در کنار آن کاپلا پروتزی برای شما جذاب خواهد بود. نقاشی‌های که برای افرادی مثل ماساکیو و میکل آنژ الهام بخش بوده‌اند. نقاشی دیواری‌های آرامگاه بارونسِلی از باارزش‌ترین کارهای تادئو گادی به شما می‌روند؛ اما معروف‌ترین آن‌ها عیسای مصلوب بی نظیر چیمبائو، یکی از اولین نمونه‌های گذار از حالت خشک بیزانسی به طبیعت‌گرایی رنسانس است که هنرمندان بزرگ بعد از خود را تحت تأثیر قرار داده است. درون تالار کلیسا مزار هنرمندان بزرگی همچون میکل آنژ، گالیله، جیبرتی، جیائوچینوی آهنگساز و حتی ماکیاولی را خواهید یافت.

کلیسای سانتا کروسه

آکادمی گالری

کپی‌های شناخته شده‌ترین کار میکل آنژ یعنی مجسمه داوود را در سرتاسر فلورانس خواهید دید، اما نسخه اصلی آن درون آکادمی گالری (Academy Gallery) قرار دارد. هرچند امروزه متأسفانه به دلیل سابقه تلاش فردی برای تخریب آن، مجسمه پشت شیشه نگهداری می‌شود اما هنوز هم از الهام بخشی آن کم نشده است.

البته داوود تنها کار میکل آنژ در این موزه نیست، همانطور که تنها شاهکار اینجا هم محسوب نمی‌شود. اینجا می‌توانید میکل آنژ را تقریباً در حال کار کردن ببینید، آن هم در دل مجسمه‌های چهارگانه‌ای که نیمه‌کاره رها شده‌اند و گویی که در حال بیرون آمدن از سنگ مرمر هستند. این مجسمه‌ها برای مقبره‌ای در رم ساخته می شده است. در این موزه همچنین می‌توانید مجسمه نیمه تمام «سنت متیو» که قرار بود برای کلیسای جامع فلورانس ساخته شود را نیز مشاهده کنید. اگر می‌خواهید شاهکارهای هنرمندان قرن 13 تا 16 میلادی را ببینید باید به باقی گالری‌ها هم سر بزنید. مریم مقدس «سندرو بوتیچلی» یکی از مهم‌ترین آثار این موزه است.

کاخ‌های پیتی و باغ‌های بوبولی

گذراندن یک روز کامل در مجموعه کاخ‌های پیتی (Palazzo Pitti) به شما کمک می‌کند تا کمی از آنچه فلورانس در دل خود دارد را حس کنید: گالری‌های هنر غیرقابل تصور، قصری از دوران مدیچی‌ها، محصولات فلورانسی، موزه، تاریخ، آپارتمان‌های سلطنتی و یکی از برترین باغ‌ها در سرتاسر ایتالیا. اگر قصد ندارید یک روز کامل را اینجا بگذرانید حداقل سری به کاخ و آپارتمان‌های سلطنتی و اتاق‌های مجللش بزنید و نقاشی‌های بزرگانی چون «رافائل»، «روبن»، «تینتورتو» و دیگران را ببینید که نه به شکل معمول داخل گالری‌ها بلکه به‌صورت بخشی از دکور اتاق‌هایی به نمایش در آمده‌اند که به منظور نمایش و سرگرمی ساخته شده بودند. الحق که این مجموعه طعنه به مجموعه اوفیتزی میزند.

کاخ‌های پیتی

در پشت کاخ، باغ‌های بوبولی گسترده شده‌اند. «دوک کازیموی اول» از هیچ خرجی دریغ نکرد و نتیجه‌ی آن مدلی شد برای باغ‌های سلطنتی کل اروپا از جمله ورسای! این باغ که هنوز هم به خوبی به آن رسیدگی می‌شود چشم‌اندازی نفس‌گیر رو به شهر دارد. در سرتاسر باغ فواره‌ها و مجسمه هایشان، غار دست ساز کناره کوه، یک هزارتو، تخت‌های رسمی و حتی یک آمفی‌تئاتر در محل چاله‌ای که در اثر استخراج سنگ برای ساخت کاخ در آنجا به وجود آمده است را خواهید دید.

میدان میکل آنجیولو

میدان «میکل آنجیولو» (Piazzale Michelangiolo) که اغلب حتی در بروشورهای توریستی هم به اشتباه میدان میکل آنژ تلفظ می‌شود یکی از اماکنی است که اتوبوس‌های توریستی حتماً باید در آن‌ها توقف داشته باشند. تمام عکس‌های کارت پستال‌های کلیسای جامع از همین تراس که بر فراز شهر قرار دارد گرفته شده است. در اوقات پر توریست، بهترین زمان برای بازدید از این مکان در آرامشی نسبی، اواخر ظهر یا اوایل عصر است هرچند که منظره غروب نیز بسیار زیباست. درست است که می‌توانید منظره پانورامای فلورانس را روی گنبد کلیسای جامع هم ببینید، اما فقط از همین تراس است که می‌شود متوجه شد که گنبد برونلسکی چقدر بر مرکز شهر حکم‌فرمایی می‌کند. علاوه بر این که هیچ بلندای دیگری در شهر چنین منظره‌ای را که شامل پونته وچیو، میدان وچیو، سانتا گروسه و دیگر اماکن دیدنی شهر باشد، نخواهید یافت.

میدان میکل آنجیولو

می‌توانید از میان باغ‌های کنار رود تا این مکان پیاده بالا بروید و یا سوار اتوبوس‌های شماره 12 و 13 شوید. اگر دوست داشتید می‌توانید پیاده سری هم به کلیسای «سن مینیاتو اَل مونته» بزنید یا حتی ابتدا با اتوبوس تا بالا بروید و آن را ببینید سپس قدم‌زنان تا میدان پایین بیاید.

بازار سن لورنزو

 

شهر فلورانس ایتالیا

 

بازار بزرگ چرم سن لورنزو وسعت زیای دارد و دارای چندین بخش بزرگ است. گردشگران در این بازار علاوه بر خرید می‌توانند با تماشای فروشگاه‌ها، صحبت با ساکنان محلی و کشف کوچه‌ پس‌ کوچه‌های فلورانس، یک روز خاطره‌انگیز برای خودشان رقم بزنند.

مناسب برای: عاشقان خرید، سفرهای ماه عسلی، تجربه‌ای مانند یک محلی

باغ‌های باردینی (Giardino Bardini)

 

باغ های باردینی

 

این باغ‌ها به ویلای باردینی متصل هستند و بازتابی از شور و شوق دوران سلطنت ملکه ویکتوریا برای بازسازی جنگل‌های سنتی بریتانیا محسوب می‌شوند. در اینجا می‌توانید در میان درختان میوه‌ی گوناگون و یک راه‌ پله‌ی سبک باروک که با مجموعه‌ی فراوانی از مجسمه‌ها و گلدان‌های زیبا آراسته شده است مشغول گشت و گذار شوید. اگر نیاز به یکی دو ساعت آرامش دارید، این مکان انتخاب خوبی به شمار می‌رود.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، مشتاقان تاریخ، عاشقان طبیعت، عاشقان معماری و هنر، تجربه‌ای مانند یک محلی

نکته‌ها:

هنگام خرید بلیت، آن را با بلیت باغ‌های بابولی ترکیب کنید.

بازار مرکزی فلورانس

 

بازار مرکزی فلورانس

 

بازار مرکزی فاصله‌ی کمی تا سن لورنزو دارد و در آن می‌توان تازه‌ترین و وسوسه‌انگیزترین غذاهای فلورانس را پیدا کرد. اگر می‌خواهید به بازار مرکزی بروید، خود را برای پرخوری آماده کنید چراکه در آنجا، انبوهی از خوراکی‌های لذیذ مثل پنیر ایتالیایی، انواع نان، روغن‌زیتون مرغوب، نوشیدنی‌های گوارا و … خواهید دید که مقاومت در برابر آن‌ها غیرممکن است. بازدید از این بازار یکی از فعالیت‌های موردعلاقه‌ی گردشگران در ساعات صرف نهار است.

مناسب برای: خوش خوراک‌ها، عاشقان خرید

باغ‌های بابولی (Boboli Gardens)

 

باغ‌های بابولی

 

Giardino fi Boboli که معمولا با نام باغ Boboli شناخته می‌شود مکانی بسیار زیبا است که همه ساله هزاران گردشگر را به سوی خود جذب می‌کند. محوطه‌سازی و معماری این پارک از رنسانس و توسکانی الگو برداری شده است و در تابستان نشستن در اطراف برکه، حس و حالی رویایی را به شما القا خواهد کرد. در بخش‌های مختلفی از این باغ، مجسمه‌های باستانی وجود دارد که از سنگ مرمر ساخته شده‌اند و بوی درختان مرکبات در این باغ روحی تازه به شما می‌بخشد. این باغ‌ها در سال ۱۵۵۰ میلادی  در زمین‌های کاخ پیتی ساخته شدند و در طول سال‌ها با عشق و علاقه وسعت آن‌ها گسترش یافت. اگر دنبال واحه‌ای آرام در دل منطقه ای شهری هستید، بازدید از این باغ‌ها را فراموش نکنید.

مناسب برای:  افراد دنبال آرامش و سکوت، عاشقان طبیعت، سفرهای لوکس، تجربه‌ای مانند یک محلی، مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر

 

 

 

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است