شهر لاهه در هلند

لاهه سومین شهر بزرگ هلند، مقر دولت این کشور و منزلگاه خاندان سلطنتی است. علاوه بر این، لاهه شهری پر از تاریخ، با موزه‌های باشکوه فراوان، گالری‌های هنری و امکانات تفریحی بیشمار به حساب می‌آید. وزارتخانه‌ها و سفارت خانه‌های زیادی به همراه ستادهای ارگان‌های بین المللی متعدد، شامل دیوان بین المللی عدالت در این شهر قرار دارند.

لاهه شهری هنری نیز شمرده می‌شود که میزبان هنرمندان برجسته هلندی بسیاری بوده است که بدون شک به خاطر خیابان‌های جذاب عریض، میدان‌های باشکوه و بزرگ و گردشگاه‌ها و سکونتگاه‌های حومه شهری گیرای آن به این نقطه کشیده شده‌اند.

 

شهر لاهه 1

 

 

اطلاعات کلی شهر لاهه در هلند

زبان رسمی: هلندی

واحد پول: یورو

کد کشور: +۳۱

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز

شماره های اضطراری:۱۱۲ (علاوه بر زبان هلندی، تماس‌ها به زبان‌های انگلیسی و آلمانی هم پاسخ داده می‌شوند).

 

 

شهر لاهه 3

 

 

چگونه برویم؟

برای درخواست ویزای هلند باید به سفارتخانه این کشور واقع در خیابان فرمانیه مراجعه کنید. ویزای گردشگری این کشور غالبا سه ماهه است و پس از پر کردن فرم درخواست ویزا از طریق سایت سفارت، باید مدارک مورد نظر را تهیه کنید. برای درخواست ویزا شناسنامه ایرانی، گذرنامه، دو قطعه عکس، مدارک مالی و شغلی مورد نیاز است. شما برای رسیدن به لاهه می‌توانید از خطوط هوایی قطر ایرویز، لوفت‌هانزا، امارات و ترکیش استفاده کنید.

شهر لاهه 4

تقویم سفر

لاهه شهری ایده‌آل برای گذراندن یک هفته تعطیلات در تمام فصول سال است. تابستان‌ها اطراف ساحل گردشگران زیادی را می‌بینید که برای تفریح این شهر را برگزیده‌اند. با این وجود فرهنگ و آثار تاریخی غنی، لاهه را در تمام طول سال به یک مقصد گردشگری تبدیل کرده است. بهار و پاییز هم به دلیل وجود شرایط آب و هوایی مناسب، بهترین زمان برای سفر به لاهه است. البته فراموش نکنید  که همیشه همراه‌ خود یک بارانی داشته‌باشید. زمستان لاهه آن قدر سخت نیست و مردم این شهر به ندرت شاهد بارش برف هستند.

شهر لاهه 6

آب و هوا شهر لاهه

آب و هوا در کشور هلند، معمولا ملایم و معتدل است، شهر لاهه هم نیز از همین آب و هوای کشور هلند پیروی می کند. گرمترین ماه سال، ماه آگوست (مرداد)  با حداکثر دمای ۲۳/۰۵ درجه و سردترین ماه سال، ژانویه (دی) با حداقل ۰/۸ درجه است. پرباران‌ترین ماه سال در این شهر، سپتامبر (شهریور) با ۲۶۱ میلیمتر باران در ماه است. بهترین زمان برای سفر به لاهه بهار و پاییز هستند.

 

 

شهر لاهه 5

 

 

جاذبه های مهم گردشگری در لاهه

  • کلیسای سنت جیمز (The Grote of Sint-Jacobskerk)
  • کاخ صلح (The Peace Palace)
  • موزه دروازه زندان (The Prison Gate Museum)
  • بینهوف  (The Binnenhof)
  • پارک مادورودام لاهه (Madurodam)
  • ریدِرزال: تالار شوالیه‌ها (Ridderzaal)

 

 

شهر لاهه 7

 

 

فستیوال های شهر لاهه

  • جشنواره موسیقی جاز در شهر لاهه ۲۵ اردیبهشت برگزار می گردد.
  • مسابقه قایق رانی دریای شمالی اواسط خرداد برگزار می شود.
  • جشنواره آتش بازی که در تیر و مرداد برگزار می شود.

 

شهر لاهه 2

 

هزینه خورد و خوراک در لاهه هلند

در شهر لاهه، هلند به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب و رو به بالا باید قیمت ۱۳ یورو نیز  بپردازید، همچنین اگر بخواهید در یک رستوران متوسط رو به بالا غذایی دو نفره میل کنید، باید مبلغ ۶۰ یورو هزینه نمایید. مک دونالد ارزان ترین ساندویچی است که در کشورهای خارجی می توانید میل کنید قیمت هر ساندویچ ۷ یورو است. قیمت یک بطری آب معدنی ۲ یورو می باشد. همچنین اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل  ۳ یورو  پرداخت بنمایید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است