شهر لندندری ایرلند

شهر لندندری ایرلند

دری یا لندندری یا  لاندندری (به انگلیسی: County Londonderry) یا شهرستان دری (به انگلیسی: County Derry) یک شهرستان ایرلند شمالی در بریتانیا است که درایرلند شمالی واقع شده‌است. لندندری دومین شهر بزرگ در ایرلند شمالی است. دری از نام ایرلندی Daire یا Doire به معنی “بلوطستان” گرفته شده است. در سال 1613، منشور سلطنتی توسط پادشاه جیمز اول به این شهر اعطا و پیشوند “لندن” به آن اضافه شد و نام این شهر به لندندری تغییر یافت. از آن جایی که این شهر معمولا به عنوان دری شناخته می شود، لندندری نیز نامیده و به نام قانونی آن تبدیل شده است. لندندری تنها شهر کاملاً حصاردار ایرلند و یکی از بهترین نمونه شهرهای حصاردار در اروپا است. حصارهای این شهر در طول سال های 1613 تا 1618  توسط ایرلندی ها به عنوان عامل دفاعی برای مهاجران انگلستان و اسکاتلند در اوایل قرن هفدهم ساخته شده است.

 

شهر لندندری ایرلند

 

دیوارهای اطراف شهر که ارتفاع آن حدوداً 1.5 کیلومتر است، دورتادور آن را احاطه کرده و تفرجگاه منحصر به فردی را برای دیدن طرح اصلی شهر فراهم کرده که سبک رنسانس طراحی خیابان را تا به امروز حفظ کرده است. چهار دروازه اصلی این شهر عبارتند از:  Bishop’s Gate, Ferryquay Gate, Butcher Gate و Shipquay Gate. سه دروازه دیگر  magazine Gate, Castle Gate و New Gate نیز بدان اضافه شده است.

شهر دری دارای ویژگی آب و هوایی معتدل با تابستانهای گرم و زمستان های ملایمی است. میزان بارش در منطقه دری کشور نسبتا متوسط ​​و به طور مساوی در طول سال پراکنده است، با وجودی که ماه های زمستان مرطوبتر از تابستان است. روزهای تابستانی در منطقه لندندری ایرلند دلپذیر و گرم و دمای هوا آن به طور متوسط ​از ماه مه تا سپتامبر ​16 درجه سانتیگراد / 63 ° F است. دمای هوا در گرم ترین ماه های تابستان حداکثر به بیش از 20 درجه سانتیگراد/ 68 ° F می رسد و چندان غیر معمول نیست. درجه حرارت شهر دری در طول روز به طور متوسط ​​سالانه حدود 12 درجه سانتیگراد / 54 ° F است.

موزه برج روایتگر داستان دری است، و شرح وقایع تاریخی این شهر از تشکیل زمین شناختی تا به امروز است. موزه هاربر، واقع در میدان هاربر، موزه سنتی این شهر به شمار می رود و گالری عکس آن اساساً با سابقه دریایی این منطقه مرتبط است. نمایشگاه های موقتی نیز به طور دائم در آن برگزار می شود و ورود به آن ها رایگان است.

موزه و کتابخانه Workhouse

لندندری ایرلند

Workhouse، در سال 1840 افتتاح شد، اما در سال 1948 کار خود را متوقف کرد و تا سال 1991 به عنوان بیمارستان از آن استفاده می شد. گروهی از مورخان محلی، بخش هایی از ساختمان اصلی Workhouse از تخریب و ویرانی نجات دادن و این مکان در حال حاضر میزبان موزه و کتابخانه Waterside است. این موزه دو طبقه از  ساختمان قدیمی Workhouse را اشغال کرده و در سال 1997 افتتاح شده است. Workhouse از عمارت های تاریخی بزرگ در این شهر است. موزه Workhouse نیز توسط مسئول آموزش و پرورش برای اجرای نمایشگاه ها و برنامه های مختلف دانشکده ها مورد استفاده قرار گرفته و پایگاه مستحکمی برای Living History Programme است.

 

مرکز شهر لندندری دارای دو مرکز اصلی خرید می باشد؛ مرکز خرید Foyleside که دارای 45 فروشگاه و 1430 پارکینگ، و مرکز Richmond، که دارای 39 واحد خرده فروشی است. مرکز خرید Foyleside نیز در مرکز شهر و مرکز خرید Lisnagelvin نیز در ساحل واقع شده است. این مراکز، و همچنین بازرگانی بومی به شکل گیری فروشگاه های ملی و بین المللی متعددی منتهی شده است. Crescent Link Retail Park واقع در ساحل دارای فروشگاههای زنجیره ای بین المللی، از جمله Homebase, Currys, Carpet Right, PC World, Argos Extra, Toys R Us, Halfords, DW Sports  , Pets at Home, Tesco Express و  M&S Simply Food است.
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است