شهر لیورپول انگلستان

شهر لیورپول انگلستان

لیورپول (به انگلیسی: Liverpool) شهری بندری در شمال غربی انگلستان واقع در منطقه مرزیساید است. این شهر در پای‌رود مِرزی قرار دارد. لیورپول در سال ۱۲۰۷ قصبه‌ای کوچک بود که در سال ۱۸۸۰ به یک شهر تبدیل شد. در سرشماری سال ۲۰۱۱ جمعیت لیورپول ۴۶۶٬۴۱۵ نفر و جمعیت در این منطقه شهری ۲٬۲۴۱٬۰۰۰ بود، با این وجود لیورپول چهارمین منطقه شهری پرجمعیت در بریتانیا است . ساکنان بومی (سفیدپوستان) شهر لیورپول اسکاوس خوانده می‌شوند. قدیمی‌ترین اجتماع چینیاروپا در لیورپول زندگی می‌کنند.

یورپول، بر خلاف گذشته‌ی صنعتی‌اش، اکنون دیگر یک شهر صنعتی و آلوده نیست، برعکس، پر از تفریحات لذت‌بخش و فرهنگ و هنر و موسیقی است. این شهر، مرکز ارکستر Philharmonic و محل تولد گروه The Beatles است.

این شهر، موزه‌های رایگان متعدد، پارک‌های زیبا و رستوران‌های بی‌نظیر و مجللی دارد. در سفر به این شهر، سعی کنید که در یکی دو فستیوال خیابانی شرکت کنید. اگر در ماه آگوست به لیورپول می‌روید، فستیوال Matthew Street را از دست ندهید و از شرکت در بزرگ‌ترین رویداد موسیقی اروپا، لذت ببرید. بسیاری از افراد برای دیدن فوتبال و به خاطر گروه Beatles به این شهر سفر می‌کنند در حالی که لیورپول، جاذبه‌های گردشگری و فعالیت‌های تفریحی متعددی را در اختیار گردشگران می‌گذارد. این راهنمای سفر به شما کمک می‌کند برای سفر خود به لیورپول، برنامه‌ریزی کنید.

 

هزینه‌های معمول

هزینه‌ی اقامت در هاستل‌ها

برای اقامت در هاستل‌ها باید شبی در حدود ۲۰ تا ۳۵ پوند (۱۲۰,۸۴۹ تا ۲۱۱,۴۸۶ تومان) و در صورتی که بخواهید اتاق دوتخته‌ی خصوصی کرایه کنید باید ۸۰ پوند (۴۸۳,۳۹۷ تومان) بپردازید.

هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ارزان‌قیمت

 

هتل لیورپول

یک اتاق دوتخته در لیورپول، شبی ۴۵ تا ۱۰۰ پوند (۲۷۱,۹۱۱ تا ۶۰۴,۲۴۶ تومان) هزینه دارد.

 

متوسط هزینه‌ی خورد و خوراک

غذا لیورپول

در این شهر گزینه‌های زیادی برای صرف غذای ارزان‌تر وجود دارد. چیپس و ماهی فقط ۵ پوند (۳۰,۲۱۲ تومان) قیمت دارد. اغذیه‌فروشی‌ها، ساندویچ‌های ارزانی به قیمت ۵ تا ۷ پوند (۳۰,۲۱۲ تا ۴۲,۲۹۷ تومان) و رستوران‌های هندی نیز وعده‌های ناهار را با قیمت ۶ پوند (۳۶,۲۵۵ تومان) به گردشگران عرضه می‌کنند. خرید مواد خوراکی برای یک هفته نیز ۴۰ تا ۵۲ پوند (۲۴۱,۶۹۹ تا ۳۱۴,۲۰۸ تومان) هزینه دارد. غذا خوردن در رستوران‌های مجلل، هزینه‌های سنگینی برای شما خواهد داشت. به ازای هر وعده غذا به همراه نوشیدنی، چیزی در حدود ۲۱ پوند (۱۲۶,۸۹۲ تومان) باید بپردازید.

 

 

هزینه‌های حمل‌و‌نقل

اتوبوس‌ها، یکی از وسایل حمل‌و‌نقل قابل اطمینان در لیورپول هستند که بلیط‌های یک‌روزه‌ی آن در حدود ۳.۶۰ (۲۱,۷۵۳ تومان) پوند قیمت دارد. قطار‌ها هر ۱۵ دقیقه حرکت می‌کنند و به همه‌ی نقاط شهر می‌روند. قیمت‌ها نیز بسته به مسافتی که طی می‌کنید، متفاوت هستند. پس، قبل از این که مسافتی طولانی را با قطار بروید، در مورد هزینه‌ی آن پرس‌و‌جو کنید.

 

نکته‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

بازدید از موزه‌های رایگان

با بازدید از موزه‌های رایگان شهر، می‌توانید درباره‌ی تاریخ و فرهنگ لیورپول اطلاعات کسب کنید بدون این که هزینه‌ای بپردازید.

جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های شهر لیورپول

تماشای مسابقه‌ی فوتبال

 

تماشای بازی لیورپول

فوتبال، در این شهر از اهمیت زیادی برخوردار است. برای دیدن اشتیاق مردم این شهر به فوتبال، راه دیگری ندارید جز این که از یک مسابقه‌ی فوتبال دیدن کنید. می‌توانید بازی‌های تیم لیورپول یا اورتون را ببینید اما حواستان را جمع کنید که در جمع طرفداران یک تیم، تیم دیگر را تشویق نکنید. بهتر است که با اراذل و اوباش فوتبالی در نیافتید چون به شدت خشن و متعصب هستند.

موزه‌ی جهان

 

موزه جهان

 

این موزه که در نزدیکی تالار سنت جورج واقع شده، مجموعه‌ی وسیعی را در بر می‌گیرد؛ از نمایشگاه پرتاب موشک بریتانیا گرفته تا بهترین نمایشگاه مصر در منطقه. این موزه نیز مانند سایر موزه‌های لیورپول، رایگان است.

 

موزه‌ی بین‌المللی بردگی (International Slavery Museum)

 

موزه‌ی بین‌المللی بردگی

این موزه نمایانگر تاثیرات برد‌ه‌داری نه فقط در شهر لیورپول بلکه در کل دنیا است. گرچه این موزه، جوی ناراحت‌کننده دارد اما بسیار جزئی و دقیق به تاریخچه‌ی این شهر در این برهه از زمان پرداخته است.

 

 

بازدید از موزه‌ی The Beatles Story

موزه لیورپول

این موزه، تنها موزه‌ای است که کاملا به گروه Beatles اختصاص دارد و برای آشنایی با بخشی از تاریخچه‌ی موسیقی بد نیست که از آن دیدن کنید. این موزه، شامل برخی از آلات موسیقی این گروه و حقایقی جالب درباره‌ی آنها

است. هزینه ی ورودی این موزه، ۱۵ پوند (۹۰,۶۳۷ تومان) است.

 

فستیوال خیابانی Matthew

 

فستیوال خیابانی متیو

همه ساله در ماه آگوست، لیورپول میزبان بزرگ‌ترین فستیوال موزیک جهان است. گروه‌های متعددی از سراسر انگلستان برای اجرای برنامه در این فستیوال شرکت می‌کنند. اگر در این ماه به لیورپول سفر می‌کنید، این جشنواره را

از دست ندهید.

 

دانشگاه لیورپول

 

دانشگاه لیورپول

این دانشگاه برای قدم زدن و گذراندن یک بعد‌از‌ظهر دوست‌داشتنی، محیط بی‌نظیری دارد. همچنین می‌توانید از تورهای همراه با راهنما برای بازدید از پردیس‌ها و دانشکده‌های آن استفاده کنید.

 

 

کلیسای جامع لیورپول

 

کلیسای جامع لیورپول

 

کلیسای جامع لیورپول، یکی از بهترین نمونه‌های معماری گوتیک در سراسر دنیا است. در روزهایی که هوا پاک است، برج این کلیسا، چشم‌انداز نفس‌گیری از لیورپول و مرزیساید (Merseyside) را در معرض دیدگان شما به نمایش می‌گذارد.

 

تونل‌های Williamson

 

تونل های ویلیامسون

 

در اوایل دهه‌ی ۱۸۰۰، یک تاجر تنباکو به نام Joseph Williamson سازه‌ای متشکل از تونل‌های هزار تو در اطراف شهر ساخت. دلیل این کار او هنوز مشخص نیست. دیدن این تونل‌ها خالی از لطف نیست.

 

فستیوال خیابانی بین‌المللی مرزیساید (Merseyside)

 

فستیوال خیابانی بین‌المللی مرزیساید

هر سال در اواسط ماه جولای، لیورپول میزبان این فستیوال سه‌هفته‌ای هنر و موسیقی است. این رویداد، مجموعه‌ای از ویژگی‌های فرهنگی سراسر دنیا را گرد هم می‌آورد.

 

موزه‌ی دریایی Merseyside

موزه‌ی دریایی مرسی ساید

این موزه میزبان نمایشگاه‌های متعددی است که تاریخچه‌ی جالب مهاجرت ۹ میلیون نفر و تلاش‌هایشان برای رسیدن به استرالیا و آمریکای شمالی به نمایش می‌گذارد.

 

مرکز رسانه‌ی FACT

 

مرکز رسانه فکت

FACT یا بنیاد هنر و فناوری خلاق، به نمایش فیلم‌ها و هنرهای دیجیتالی می‌پردازد. در این مجموعه، دو گالری و سه سینما وجود دارد که آخرین آثار نمایشی را ارائه می‌کنند. یک کافه نیز در این مجموعه آماده‌ی پذیرایی از گردشگران است.

 

Albert Dock

 

البرت داک

 

این مجموعه، یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری لیورپول است؛ مجموعه‌ای از ستون‌های آهنی و ساختمان‌های پنج‌طبقه. موزه‌ها و رستوران‌های متعددی نیز در این مجموعه وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است